Snurrepippen Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Hva slags garn kan jeg bruke til ammeinnlegg? .....og hvordan strikker jeg dem? Er litt fersk i strikkegamet, men har da klart å karde meg gjennom en rødnissegenser og et par blånisseluer.. Noen tips?
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Velkommen i gamet... det er kjekt å stikke. Eg begynte også med rødnissegensere og lue, når eg begynte å strikke. Det blir nok mye spennende frem over... Har du vore innom http://www.forum.hobbyboden.com/ - der er det garantert noen som kan hjelpe deg med ammeinnleggene. Helt sikkert. Mer kan eg dessverre ikke hjelpe deg!
MalinL *2 gullgutter* Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 På Nøstebarn selger de ammeinnlegg av ull. Garnet de selger passer nok kjempefint til ammeinnlegg, men jeg fant ikke noe oppskrift. Du kan bestille katalog på www.nostebarn.no
Tullemortil3 Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Jeg har brukt nøstebarn sitt garn til å strikke ammeinnlegg, det gikk kjempefint! Lagde de litt avlange runde, med en ekstra tupp til å ha mot under armen (ble litt knotete fortalt det men), for jeg var så veldig plaga av brystbetennelse helt på siden der! Jeg ble kjempefornøyd.
tone-29 Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Jeg brukte også nøstebarns garn til ammeinnleggene, men syntes de klødde noe så inni hampen!Enda så hadde jeg kjøpt slike ferdige "ullposer" til å ha strikka innleggene inni. ble helt stressa jeg, og gikk bare og klødde. noen som har andre tips til ok garn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå