Gå til innhold

Hun klør og klør

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillemor på 5 1/2 måned er veldig plaget med tørr hud. Fikk konstatert en form for atopisk eksem hos legen. Hun var ekstra plaget tidligere i sommer da det var så fryktelig varmt. Fremdeles har hun antydning til røde sår/flekker rundt om på kroppen. Hun er fæl til å klø og klore seg, både på kroppen og i hodebunnen. Smører henne morgen og kveld med fuktighetskrem og en mild kortison krem på utsatte steder. Har prøvd både locobase, a-creme og en som heter A-derma, men hun virker fortsatt veldig tørr. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne og få huden mer fuktig? Noen ganger klør hun seg til blods og det ser så fryktelig plagsomt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukas hadde sånn hud frem til han var ca 6 mnd,ble født veldig tørr også:o) Senere ble det sagt at han hadde atopisk eksem.

Du sier du har prøvd A-Derma,hvilken A-Derma har du prøvd? (Den jeg mener du burde prøve er den grønne med exomega)

Luke ble gradvis bedre med A-Derma krem og jeg hadde den bade olja som følgte med i den serienen.

Det tok tid,men idag har han sånn deilig "babyhud" :o)

Skrevet

prøvd oljer? Har dere vært hos hudlege?

www.eksemskolen.no har gode råd

Skrevet

Cliniderm lipogel er veldig bra. Inneholder ikke lanolin, som ellers er veldig bra for dem som ikke er i fare for aa utvikle allergier. Ammer du? Har legen tatt blodproeve for allergitest? For det er dem som kan faa kontroll over dette ved at man ikke spiser det barnet er allergisk mot. Har barnet begynt med fast foede? Er det mulig at det er noen sammenheng der?

Skrevet

du får kjøpt A-krem på helsekost og baby shop. Den er veldig bra! funker både på meg og snuppa mi!

Skrevet

A-Derma med xomega har vi også brukt og nå er lillebror kjempefin i huden. Har litt olje i badevannet, men bader han ikke lenge om gangen (også den fra a-derma).

Fikk beskjed fra legen om å bruke kortison (mildison 1%) først i 10 dager morgen og kveld, så bare kveld i 10 dager (selv om huden ble bedre der han hadde de væreste eksemene) - så MÅTTE huden få pause fra kortison i 3 mnd eller noe slikt. Så hvis han ble veldig ille i pauseperioden skulle jeg bruke en sterkere neste gang (få resept). Altså viktig å bruke kortisonen som en kur på en måte.

Jeg synes også lipogel er god, men den er liksom så tykk å smøre utover... A-Crem liker jeg ikke... man må nesten prøve seg litt fram. Spør om de har noen små prøver til deg på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...