Gå til innhold

Forskjeller


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her å tenker litt over hvilken retning diskusjonene på denne siden, og den på BiM oftes tar, og sammenligner med hvilken retning diskusjoner om tilsvarende temaer ofte tar på andre sider, d.v.s. sider som gjelder alle familier og alle barn, ikke bare familier med mine, dine og våre.

Det er ofte oppe til debatt helt vanlige barneoppdragelses spørsmål og situasjoner, spising, legging, rutiner contra ta det som det kommer.

 

Jeg har da alltid tenkt som så at det er veldig skjelden en hører at det er bedre at barna legger seg seint enn tidlig, eller det er fint for barna at de får spise junk, at en er urimelig om en ønsker en strukturert hverdag.

Det er nå mer vanligvis slik at en er litt imponert over de som får alt til å gå på skinner, og en prøver å strekke seg etter dette selv.

Men her inne skrivest de merkeligste ting, det er ofte ingen som sier mot, og mange er faktisk enig. Hvorfor er det slik? Andre som har merket det samme?

 

En liten liste:

- Det er greit at far serverer junk, også til små fellesbarn, fordi de eldstebarna foretrekker slik mat. Her skulle mora til den minste ikke kunne legge seg oppi menyen store deler av hverdagen.

 

- Leggetider, det er viktig at leggetidene er i samsvar med det barna sier er leggetidene til skolekameratene, slik at de ikke blir ertet på skolen for å måtte legge seg tidlig.

 

- Ha stebarna hos deg like etter fødselen, fordi om dine egne barn er hos bestemor.

 

- Er stebarna hekta på play station, er det nok noe bak, stemor har sikkert fått noen til å føle seg misstilpass, og bruken bør ikke begrenses.

 

- Om far ikke viser interesse for babyen og prioriterer eldre barn først, bør en være glad for dette. Kjøper far gaver kun til de eldre barna er det faktisk veldig forståelig for mange. Men kan kun berettigest ved at menn ikke bryr seg om babyer, fordi de ikke kan snakke.

 

- Er en syk på en samværshelg må det være greit at en ikke får hjelp av sin livspartner til hus og fellesbarn, fordi han tross alt er opptatt.

 

- Rundt graviditeter og fødsler og alt som har med det å gjøre pleier jo å gi den som står oppi det litt å gå på rent sånt sosialt sett, men ikke stemor, hun kan ikke bli sliten, ustabil og trenge hvile, hun kan ikke få trekke seg stille tilbake å roe nervene, eller forvente støtte av sin mann.

 

Og for å gi den som bare har helt normale ønsker, følelsen av å være enda mer urimelig, kommer en alltids med at HADDE det vært ditt barn, HADDE alt vært greit!

NEI det er ikke slik! De fleste synest altså ikke det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres fryktelig bitter ut. Håper ting løser seg for deg/dere.

Skrevet

Jeg innser i alle fall nå at du har lest helt andre innlegg enn meg. Deler ikke din oppfatning gitt..

 

Men morsomt at du gadd å ta deg tid, da.. ;-)

 

Skrevet

Det er vel litt sånn at man ser det man ser etter. Hvis jeg går på universitetet og ser på jus-studentene, ser jeg kun jenter med foldeskjørt og perleøredobber. Hvis jeg hadde sett nøyere etter, hadde jeg oppdaget variasjonen! Hvis jeg leser her inne på dager da jeg synes min eks er vanskelig, ser jeg kun stemødre som er vrange og som ikke tar hensyn. Andre dager er det mange fornuftige stemødre her inne og noen dumme biomødre. Du ser nok kun det du ser etter og det som bekrefter det du har behov for å se. Sannsynligvis vil du oppfatte variasjonen bedre etter hvert. Her er det håpløse biomødre, flotte biomødre, håpløse stemødre og flotte stemødre. Noen dager er det lettere å se en side enn andre, men det jevner seg som regel ut...

Skrevet

Synes HI har noen gode poenger jeg:) Det er satt litt på spissen, ja, men hvem kjenner seg ikke igjen innimellom? Det går jo an å se det komiske i det også da! Det hadde vært gøy å gå på byen med noen av dere andre stemødre der ute, for å snakke ut og flire litt, over en pils...

 

Tror nok HI er like god stemor som oss andre her inne! Trøster meg med at hadde det ikke vært stemors-problematikk så hadde det nok vært annen problematikk i livet...

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...