mamma til Tuva Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Jenta vår er 5 mnd nå og jed lurer på om det er på tide med eget soverom. Hun legger seg kl.19, vkner igjen ved 4-5 tiden, får da pupp og sover igjen til 7-8 tida. Hun får bare mm, vil forløpig ikke spise grøt eller noe. Jeg jobber endel, mannen har pappapermisjon og derfor hadde det vært så godt å sove hele natta igjen. Hvordan går jeg fram med natt-avvenning og eventuelt eget soverom? Jeg gruer med skikkelig til å flytte henne, elsker å høre lydene hennes om natta. Syns tiden går så alt for fort, er redd for å miste tid med henne hvis jeg flytter henne. Hvilken erfaringer har dere med å dele soverom etter 5 mnd-alderen?
snuppelure 74 Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Amalie er 6 mnd og 3 uker og skal over på eget rom en av de nærmeste dagene, bare vi får ordna ferdig rommet hennes, å jeg gruer meg no innmari jeg også ...... Nå sover hun stort sett hele natta da uten å skulle ha noe mat midt på natta, men hun våkner jo når vi legger oss og hvis vi er oppe på do m.m. og vi våkner jo hvis hun makker litt, så det er jo det beste for alle parter at hun får sove på rommet sitt... Så det blir spennede å se hvordan det går
Kaos 69 Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Etter to uker med konstant nattevåk fordi lillemora bare tulla, var det overhode ikke vanskelig å flytte henne på eget rom! Nå skal det jo sies at hun er vårt tredje barn, og de to søstrene hennes har ikke akkurat sovet mye om natta. Vi er vel derfor relativt usentimentale i forhold til dette! Etter at lillemora fikk eget rom, sover hun 12 timer i strekk uten et eneste lite knirk, og vi får endelig dyp, god nattesøvn! herlig!
Mathoka Skrevet 20. august 2006 #4 Skrevet 20. august 2006 Natt-avvenning kan jeg ikke si noe om, men vi flytta Markus da han var tre mnd, og det gikk kjempefint! Har på babycall, så hører dersom det er noe...savner han på natta noen ganger da, men han må jo få sove stakkar, så kunne jo ikke plaget han hver gang jeg vil kose =) Bare prøv, går det ikke som du ønsker kan du jo bare flytte henne tilbake =)
Livmor Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 Var ikke noe problem å flytte lillegutt over på eget rom da han var 5 mnd. Vi forstyrret hverandres nattesøvn (jeg sover veeeldig urolig med masse akrobatikk og greier!), så det var ganske tydelig at vi begge ville sove bedre. Men vi flyttet han ikke over før han sluttet å spise om natta. Hvis det ikke plager hverken deg eller henne å dele soverom kan dere vel fortsette med det! Ettersom jeg har skjønt er det like vanlig å ha de små på soverommet en del lenger enn fem måneder som det er å flytte dem over på den alderen. Følg magefølelsen din, og gjør det som passer dere best:)
Skrållan Skrevet 20. august 2006 #6 Skrevet 20. august 2006 Synes faktisk at det var deilig å flytte tassen inn på eget rom, selv om det ble litt styr i begynnelsen med å måtte ut og gå for å putte inn smokk, men dette roet seg ganske fort og det er sjelden jeg må opp og putte i smokk lenger. Han var 5 og 1/2 mnd da vi endelig somlet oss til å gjøre klart rommet hans og det var litt trist å pakke vekk den fine Leandervuggen og legge han i "stor" sprinkelseng på barnerommet, men det gikk så kjempefint og jeg har babycall på hele natten (hører ikke 100% så kjekt å ha den på) Foreslår at dere putter henne på eget rom først, da kan det være at hun ikke våkner så lett for å få pupp faktisk, det skjedde her i alle fall. Så kan du begynne å gi vann og litt kos hver gang hun våkner, det går sikkert kjempefint! Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå