Gå til innhold

han tok barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og samboeren min har det ikke så lett med en 6 måneder barn. Vi har forskjellige syn på hva og hvordan vi skal gjøre med barnet, og jeg må si at jeg tar styringa når jeg mener at barnet gråter altfor mye med han, da tar jeg han i armene mine og på en måte ekskluderer sambo. Er i tillegg ganske deprimert og har truet han med at jeg skal ta barnet, men har aldri gjort det. Etter en krangel tok han barnet og bare dro. Da jeg oppdaget dette etter ca 30-40 min, ble jeg helt skremt. Jeg ringte han og ba han komme tilbake fordi barnet måte snart spise (fortsatt full aming) og da sa han at han har ringt på helsestasjon og barnevern og at de skal ta være på barn mens jeg bør vente at noen kommer for å ta være på meg fordi jeg må legges inn på sykehus.

Han kom til slutt med barnet og fortslt meg at han har ikke ringt noen sted, men at jeg må forstå at han er red mine trusel, og at han følte at han måte gjøre noe.

I dag slitter jeg med å ha tillit til at han skal sitte alene med barnet.

Jeg glemte å si at jeg var i utlandet alene med barnet og likevel kommet tilbake uten en eneste tanke til å bli der (hvor jeg har familie og kunne ev. bli hvis jeg ville ta barnet fra han)

Hva synnes dere? Var han virkelig red eller ville bare gi meg en leksjon? Eller hva?

Håper på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne fyren høres helt sprø ut, men det er heller ikke snillt av deg å true med å ta barnet fra ham. Dere må lære dere å være uenige uten å bruke barnet som trussel, barnet har bruk for dere begge i livet sitt og er ingen eiendel som kan taes eller gis bort. Har dere vurdert parterapi?

Skrevet

Sånn dere holder på er ikke bra for barnet! Oppsøk hjelp/rådgivning etc og lær dere å samarbeide og kommunisere, jo før, jo bedre.

Husk at barnet deres kan bli veldig utrygt av at dere ikke er enige i oppdragelsen. Hvem av dere som har rett eller galt, vil jeg ikke uttale meg om, men jeg synes dere gjør barnet deres urett! Ingen skal heller måtte være redd for at den ene eller den andre skal stikke av med barnet og der har dere ikke vært snille noen av dere synes jeg! For deres egen del og ikke minst barnets skyld - oppsøk hjelp!

Skrevet

Er det EN trussel man ikke skal komme med, så er det at man skal stikke av med barnet!! Det kan jo skremme vannet av hvem som helst.

Jeg aner ikke hva som er din idé bak å true med dette, og jeg kan selvsagt ikke svare deg på hvorfor han gjorde som han gjorde. Det eneste jeg vil si om saken er at dere begge tråkket over en linje som skaper usikkerhet i hjemmet.

Med et lite barn i huset er usikkerhet det siste man trenger! Skjerp dere begge to!

Skrevet

takk for svarene så langet, har vært i dag på hs og snakket med en rådgiver.

Jeg håper på gode løsninger

Skrevet

Jeg håper for guds skyld at dere finner en god løsning med tanke på den lille sjelen som er innblandet. Det værste som kan skje er å bruke barnet mellom seg.Pluttselig ender det med at barnet blir skadet. Håper dere får hjelp og at dere kan sette pris på å kunne få et skjønt lite barn og nyte barnets sjarm som det vokser.Ikke alle har mulighet til det.

Skrevet

Ja vi vet begge at han er uskyldig og at vi fortjenner ikke han når vi driver hverandre til sånt....vi ønsker begge det beste for han men vi har så forskjellige syn på hvordan han skal oppdras.

Vi skal på ny samtale om 2 uker, og vi fikk beskjed at hvis noe "brenner" inntil da, så vi må bare ringe.

Det viktigste er at begge er positiv instilte på å få hjelp, så jeg tar dette som en signal på at det er sjanser for at vi kan bli en lykkelig familie.

Takk igjen for alle svarene.

Skrevet

Hei igjen.Glemte jo helt at dette er pappa svarer så det beklager jeg. Vil videre ønske dere lykke til og si at dere har kommet langt bare ved å innse problemet og tatt imot hjelp.Syntes det er kjempe flott av deg. Lykke til videre.

Skrevet

hmm..bare for å si kommentere litt-hvordan kan det gå 30-40 min før du merker at barnet ditt er borte???Halloooo...

• 2 uker senere...
Skrevet

Din kommentar viser at kansje du sover ikke og holder barnet ditt kansje bare i armene dine?

Jeg holdt på å rydde på kjøken og han satt med barnet ute på terassen, så gikk han til bilen...og da jeg var ferdig gikk jeg på terassen men de var ikke der. Jeg sjekket på soverom og hele huset og skjønte ingenting så gikk jeg rundt huset og da oppdaget jeg at bilen er borte...

Du kan være skeptisk, (det er jeg nå også) men jeg trodde ikke at han kunne gjøre noe sånn spesielt når barnet får kun mm.

Skrevet

Selvsagt kunne du ikke forvente noe slikt. Det som er viktig her er at dere begge forstår at dere trenger hjelp, og det har dere jo gjort. Fortsett å gå i terapi, og ikke tro at alt er bra om dere har en god periode. Håper alt ordner seg for dere til slutt!

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...