Gå til innhold

Delt bryllups-fest..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ska gifte oss juni,neste år og vurderer og dele bryllups-festen i 2.omganger..selve bryllus-dagen feirer vi med familien og somdagen etter eller lørdagen etter,arrangerer vi til stor venne-fest..Er det noen dr ute som har tenkt det samme eller gjort det?Vil gjerne ha noen syns-punkter på dette..vi syns det hørtes greit ut!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt noen som har gjort det, men synes dedt høres ut som en kjempe god idé!!! Skulle hørt om den litt før!

Skrevet

Det er det mange som gjør. I steden for å invitere venner etter kaffen liksom....

Vi giftet oss i Vegas i mars, men hadde bryllups fest med venner og familie i går. kjempe suksess det.... Veldig uhøytidlig, men kos alikevel.

Vi hadde enkel servering (kina mat) og vin og øl til maten, punsj som kunne sjenket en hel landsby osv.... Går an å holde en sånn type fest for bare vennene deres feks?

Skrevet

Jeg synes det blir rart. Fest er selvfølgelig bra, men det blir litt fjernt fra årsaken til festen, akkurat som det ikke er det samme å utsette julaften til januar fordi 24. desember ikke passet et år.

Det kommer litt an på hvem vennene er, da. Hvis det er folk som bor i nærheten får jo de som ønsker det sett vielsen likevel, men de som har lang reisevei får ikke oppleve at dere faktisk gifter dere hvis de kun kommer på festen uken etter.

Vielse er viktig for en bryllupsfest, synes jeg :)

Skrevet

vi skal ha kaffe, kaker og smørbrød for familie etter kirken i oktober, etter det skal vi ut å spise med forloveren. neste juni skal vi feire bryllupet med vennefest. gleder meg veldig mye til alt sammen.

vi er vel ikke de typsike "bryllups middag hele pakka folkene" så dette var en perfekt løsning for oss. hadde orginalt tentk å bare reise bort å gifte oss, og festen når vi komm hjem, men så fant vi ut at vi hadde jo litt lyst å ha familien med.

Skrevet

Har vært i et slik bryllup, og synes det egentlig var ganske smart. Hvorfor tenkte ikke vi på det liksom!!?? Det er ikke alltid kjekt for gamle bestemødre å sitte der å se på at en blir dritings uansett:-)

Skrevet

vi også tenkte på dette at vi kan "slå"oss mere løs,finne på mere sammen med vennene våre enn med familien..for med familie med foreldrer og gamle tanter og onkler,forventes det gjerne en fordi det er slik de er vant det..og derfor fant vi ut dette med delt.. såklart er vielsen viktig å være med på,for både familie og venner men de fleste av vennene vår bor rundt omkring,ikke så langt unna så de kjem i kirka for å se..de som bor lengre unna kjem gjerne dagen før likevel..og har ordnet overnatting så da går jo det bra..takk for alle synspunkter jeg har fått!!!!!!!!!

hilsen innleggeren!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Det var derfor vi gjorde det sånn, tenkte at de litt eldre ville gå hjem tidlig og vi andre kunne fortsette festen etterpå, men fy så feil kan man ta! Svigers på 75år var last man standing!!!!! Jeg lo så jeg grein da kompisene våres måtte bære han ut i bilen og inn i seng hjemme for så å kle av han hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...