Anonym bruker Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Jenten min på 4 mdr har lenge vært rød i baken, ikke på stumpen men der hud ligger mot hud. Området er svakt rødt og virker ikke irritert. Det virker ikke som om det plager henne. Vi har prøvd zinksalve uten effekt. Så da lurer jeg på om det kan være sopp, eller er det normalt at huden er litt rød her? Hvis det kan være sopp, bør jeg ta henne med til legen eller kan jeg kjøpe noe reseptfritt og teste det ut? Kan jeg teste ut noen reseptfrie kremer eller kan det være skadelig hvis det ikke er sopp?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Prøv med litt potet mel,en god håndfull:O) Zin salve o.l er fuktig,derfor har det dårlig effekt (mener jeg da:O) Etter 1-2 dager skal hun ha blitt bedre,hvis ikke så synes jeg du burde gå til legen før du evn kjøper sopp salve (canesten) Vet ikke hvoe vanlig det er å ha sopp i stumpen,men har faktisk aldri hørt om det før:O)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Zinksalve skulle det jo stå....hi,hi....
krabbetrollet Skrevet 20. august 2006 #4 Skrevet 20. august 2006 Sopp i bleieområdet er faktisk ikke veldig uvanlig. Min gutt hadde det, og du kan fint prøve med Canesten salve for å se om det hjelper (ifølge helsesøster er det ikke farlig å prøve). Dersom du ikke ser noen bedring etter 2-3 dager er det sikkert ikke sopp. Når det er sagt så er det ikke sikkert der er sopp, huden kan godt være litt rød fordi det er fuktig. Prøv gjerne med potetmel først..
Vertigo Skrevet 20. august 2006 #6 Skrevet 20. august 2006 Høres ikke umiddelbart ut som sopp. Sopp i bleieområdet oppstår etter min erfaring som prikker. Men det er nok ganske vanlig å være litt rød i området du beskriver, fordi det er mye fuktighet der, og hud ligger mot hud. Her i huset sverger vi til Inotyol og luft - i motsatt rekkefølge.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2006 #7 Skrevet 20. august 2006 Jenta mi fikk sopp i bleieutslettet. Da så det ut som røde, tørre, irriterte og knudrete flekker!! Hele rumpa var jo dekt stakkar... Måtte til lege og få Daktacort. Ble bra på 1-2 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå