Anonym bruker Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Jeg gjør nesten hver gang, som forebyggende mot sår stump, men det er kanskje ikke nødvendig? Hvordan gjør dere det?
andemora Skrevet 19. august 2006 #3 Skrevet 19. august 2006 Jeg bruker det kun ved behov. Det var det bare når hun hadde hyppig avføring da hun var bitteliten. Det beste er å vaske rent og la stumpen lufttørre. Man kan faktisk risikere soppdannelse hvis man bruker krem hele tiden, det blir for tett til huden. Hvis Baby får sår hud ved et bleieskifte, ville jeg ha prøvd lufttørring og ingen salve. Dersom stumpen ikke er bedre ved neste bleieskift er det på tide å bruke litt salve, bare et tynt lag. Mange ganger holder det med denne ene gangen
MintCondition Skrevet 20. august 2006 #4 Skrevet 20. august 2006 Vi har brukt ett tynt lag om snella har vært litt rød ved bleieskift, ikke ellers. Hun har aldri vært skikkelig sår, og vi hsr brukt salven kanskje...4 ganger? Hun er 7 mnd Har lufttørket, som andemora skriver om overfor.
Fisemusas-musefis... Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 Nei det gjør vi ikke... Gjorde det kun den lille perioden han var litt sår, men nå er han helt fin... Han lufttørkes:)
mai mammaen til to Skrevet 20. august 2006 #6 Skrevet 20. august 2006 vi og bruker det bare når hun er blitt rød..... men det jeg har gjort noen ganger og er å sprute litt melk der hun er rød. hjelper veldig.... og selvfølgelig lufte henne godt..nå i sommer han hun lagt masse naken... selv om det har innebært at hun har tisset og bæsjet på meg..hehe..men hun blir så gald når hun får ligge uten bleien på....
*keiko med jente og gutt* Skrevet 20. august 2006 #7 Skrevet 20. august 2006 Jeg bruker det veldig sjelden. bare vis hun har sår stump tar jeg på litt
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 20. august 2006 #8 Skrevet 20. august 2006 Nei vi bruker kun stellekrem hvis han er sår. Lufttørker hver gang.
-Bobsi Skrevet 20. august 2006 #9 Skrevet 20. august 2006 Kun når hun er litt rød, noe hun har vært kankje 4 ganger på 8 mnd, og til hver natt.
*Ulrikke* Skrevet 20. august 2006 #10 Skrevet 20. august 2006 Krem brukes bare når hun er rød. Vasker med vann og litt olje når vi er hjemme (våtservietter på tur da), og oljen "pleier" jo litt den også! Hun er 9 mnd nå, og salve har vi bare brukt en håndfull ganger.
Sjokoholikern Skrevet 20. august 2006 #12 Skrevet 20. august 2006 De første mnd ja, når han bæsja hele tida. men nå max en gang om dagen kanskje, som beskyttelse før han bæsjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå