Gå til innhold

Hvor nøye og hvor ofte vasker dere egentlig huset??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte vasker dere f.eks. kjøkkeninnredning, bak sofa, inni seksjon osv.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke fote det blir tid til det nei. Inni kjøkkenskaper og vitrineskapet er stort sett før jul. Bak sofaen litt oftere, men drar den ikke ut. Bare kryper under og mopper bort støvet.

Har mer enn nok med den ukentlige gulvvasken og støvtørk. Ikke hver uke det blir tatt så grundig heller, forressten. Ihvertfall ikke nå om sommeren som vi er mest ute.

Skrevet

Bak sofa er lett ( = står midt i stuen ) Ellers : når jul og påske faller på samme dag.

Skrevet

Kan ikke huske sist, for å si det slik...

Skrevet

Bak sofaen vasker jeg innimellom.... det havner så mye leker der og det er så mye ledninger der, så ja der vaskes det jevnlig. Men inne i kjøkkenskap og seksjon osv...der blir det ikke vasket ofte. Vasker før jul, ellers blir det llite av det gitt....

Skrevet

Det er bred enighet her i huset om at gulvvask og støvsuging blir gjort alt for skjelden. Men ingen med energi til å gjøre noe med det.

Skrevet

Annen hver uke tar vaskehjelpen hele huset og vasker bak og under sofa, bad, kjøkken, soverom og alt av fliser og lister. Støvsuger og rister småmatter, rister sengetøy og tar det som er avtalt. Bruker flere timer på det. Derfor gjør jeg aldri det selv lenger, jeg bruker bare tørrmopp og støvsugeren noen ganger mellom hver storvask hun tar.

Vi valgte den løsningen så vi skulle få mer kvalitetstid sammen og ha et rent hus.

Skrevet

Vi har vaskehjelp som kommer hver uke og bruker ca. 3 timer her. Da er det ganske rent og pent her når hun går, selv om det selfølgelig ikke er alt som er gjort på den måten jeg selv ville gjort det ...... Er relativt nøye på slike ting, og har måtte fire litt på krava etter at vi fikk vaskehjelp. Kanskje mye derfor vi fant ut at vaskehjelp kunne være løsningen, siden jeg er så nøye og ikke greier å la være, brukte jeg så lang tid på å gjøre rent når det først skjedde.....Tar det som jeg er mest misfornøyd med selv en gang i blant, når jeg ikke orker å se på det lenger (spesielt dusjhjørnet). Hun tar seg av all ukentlig rengjøring, men ikke kjøkkeninnredning, inni skap/seksjoner osv, så det gjør jeg når det blir for ille. Samme med vinduspuss osv.

Skrevet

Min vaskehjelp bruker også 2-3 timer på rengjøring, jeg har henne 2-3 ganger i måneden. Enig i at det ikke blir så rent som hvis jeg selv skulle gjort det, men absoultt rent nok og det blir lett å holde huset i orden ellers. Synes det er godt med hjelp til å ta dusj, bad og kjøkken samt bak sofaer som nevnt. Det daglige rotet tar jeg selv.

Skrevet

Til dere som har hushjelp: Jobber dere fulltid både dere og mannen?

Skrevet

Kjøkkenet tar jeg somregel en gang i året. Ikke før jul for da har jeg så mye annet å gjøre.

Bak og under sofaen tar jeg når det trengs. Vi ser under sofaen når vi kommer opp trappen, så det blir egentlig ganske ofte vi må vaske der. Utrolig hvor mye støv som samler seg.

Seksjon/vitrineskapet blir tatt før jul. Det er nesten bare da vi bruker glassene som står der, og da er det greit at de er vasket og fri for støv før bruk.

Badet tar jeg etter behov, somregel når søppel dunken er full. En gang i mnd ca, rett etter jeg er ferdig med den mndlige perioden :o)

Skrevet

Ja, jobber fulltid og har i tillegg ting vi deltar på på ettermiddager/etter leggetid.

Skrevet

Hva betaler dere vaskehjelp dere som har det?

Jeg støvsuger hver dag, vasker gulvene og tørker støv annen hver dag. Badet blir tatt ca en gang i uka, bak sofa og under senger og slikt en gang i uka, kanskje hver andre uke. Har ei på to år og ei på en måned hjemme sammen med meg nå hele dagen, så er ikke så mye tid til vasking. Tar alt etter de har lagt seg, har litt vaskemani, men har måtte fire på krava etter nr2 kom:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...