dagni Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Snuppa har fått masse røde prikker rundt munnen, og litt oppover mot kjaken...ikke kvise-liknende..bare røde prikker...utslett...noen som vet hva det kan være??Allergi?? Har ikke reagert på at hun har fått det før, og kommer ikke på noe hun har spist heller utenom det vanlige..
Gjest Skrevet 19. august 2006 #2 Skrevet 19. august 2006 tulla mi får utslett rundt munnen etter ho har spist ketchup, men det forsvinner fort igjen. Så det kan jo hende ho har spist noe?
Gjest Skrevet 19. august 2006 #3 Skrevet 19. august 2006 kan ikke være fra smokken da???? hender at gutten min får det også hvis han har sutta veldig ivrig på smokken over en periode når han sover:)
To trollunger + en spire Skrevet 19. august 2006 #4 Skrevet 19. august 2006 Har hørt om noen som plutselig får det av å spise banan. Spiser hun det?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2006 #5 Skrevet 19. august 2006 jenta mi får det av å spise eple.. hun fikk det også da hun var mindre da hun fikk lukte på en appelsin
~sjiraff~ Skrevet 19. august 2006 #6 Skrevet 19. august 2006 Jenta mi fikk det før hvis hun brukte smokken mye og i tillegg siklet en del..
dagni Skrevet 19. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2006 Hmm...Hun bruker smokk ja...-kanskje det er den...men som jeg såg over her så har jeg aldri tenkt at det kan væra banan...Eple har hun ikke spist.. Får holde utkikk...kanskje det er bananen...? Tusen takk for forslag i hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2006 #8 Skrevet 19. august 2006 Det har vår lille også. Vi har hørt at det kan være pga tenner evt. sikling...
To trollunger + en spire Skrevet 20. august 2006 #9 Skrevet 20. august 2006 Ja, banan inneholder lateks ettersom jeg har hørt og det kan være det. Tantebarnet mitt får slikt utslett av banan som du beskriver og det tok lang tid før foreldrene fant ut av det. Lykke til i jakten etter kilden!
To trollunger + en spire Skrevet 20. august 2006 #10 Skrevet 20. august 2006 Fant dette på http://matportalen.no/Saker/1083933880.46 Lateks: Noen mennesker med lateksallergi kan få allergiske symptomer når de spiser visse frukter og grønnsaker. Banan, avocado og kiwi gir hyppigst symptomer, men også papaya, fiken, potet, tomat og kastanje kan være årsak til kryssreaksjoner. 30-80 prosent av alle med lateksallergi får symptomer når de spiser en eller flere av disse næringsmidlene. Det er planteproteinene i lateks som kryssreagerer med næringsmidlene.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 20. august 2006 #11 Skrevet 20. august 2006 sitrusfrukt? tomat? Kanskje det har vært fuktig mellom smokken og huden.
3b@rnsmor-30* Skrevet 21. august 2006 #12 Skrevet 21. august 2006 utslett på gra fukt fra smokken kanskje??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå