Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har altså da en bæsjebleie ca.hver 2-3 time, det har vi hatt siden fødselen. 1 mnd gammel.

Dere andre som har hatt det slik...når begynte dette og avta? Stumpen begynner å bli veldig sår...vil ikke vekke henne for å ta bleien, men tar den før hvert eneste måltid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det begynte å avta da hun var 4-6 uker gammel...da ble det litt sjeldnere. Dere bruker vel stellekrem ved hver skift? Anbefaler Inotyol, hvis du leser om den på forumet er den veldig anbefalt mot sår stump

Skrevet

Hvis det fyller seg opp,må det komme noe ut den andre veien:O)

Dette er vanlig,jeg anbefaler deg å skifte når hun har bæsja,da slipper du sår stump og missfornøyd baby.

Salver o.l er fuktig,med andre ord ikke bra for en liten skjønn rumpe stump.Jeg anbefaler deg å bruke potet mel,det fungerer perfekt-en god håndfull og problemt forsvinner etter noen skift:O)

Skrevet

Salver og kremer er bedre for huden enn potetmel. Stellekremer legger en barrierefilm på huden som beskytter mot avføring og urin. Fuktighet er også bra for huden (med mindre man er plaget med sopp). Potetmel tørker ut huden.

Hilsen en som jobber ved Hudavdelingen ved et sykehus...

Skrevet

MIn tulle er 3 1/2 mnd og bæsjer fremdeles så mye som deres. Jeg smører med sinksalve. Det fungerer kjempebra, og min erfaring er at det er bedre enn babysalvene som også inneholder mase annet. Pudder har jeg blitt anbefalt ikke å bruke. Når det blir vått i bleien vil pudderet kunne klumpe seg sammen, og da kan det visst oppstå gnagsår el. Sinksalve kan man bruke på alle slags sår. Min venninne har et barn som sikler ekstremt mye, og derfor blir han sår under dobbelthaka. Litt sinksalve der, og alt er vekk.

Skrevet

Merkelig at den aldri har tørket ut huden til min sønn da:O)

Dessuten var det ett tips fra jordmor på barsell:O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...