Puse Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Jeg er ei jente på over 30 år. Jeg føler tiden er inne til å tenke på å få barn, men sambo. har ikke lyst på barn. Hver gang temaet tas opp kommer det ulike unnskyldninger. Vi er begge voksne, ansvarsfulle folk, med ryddig økonomi. Jeg tror i bunn og grunn at det er hans altoppslukende hobby og lidenskap som jobber mot meg. Fisk, fisking, akvarium, fiskeforum på nett.... Og et barn ville jo føre til at han må prioritere tids-og pengeforbruken på noe annet en livsstilen sin. Han mener jeg heller bør skaffe meg en hobby selv, sånn at jeg ikke bruker så mye energi på å henge meg opp i hans prioriteringer. Føler klokka tikker... Kan godt vente noen år til med å få barn, men om jeg må bryte opp og begynne på nytt, går jo årene fort. Han har godt barnetekke og trives godt sammen med venners barn. Er redd han vil angre seg om noen år, når han er "gammel og grå" og det er for sent, i alle fall for meg... Jeg vil angre om jeg ikke får barn. Hvem er mest egoist her? Noen som er/har vært gjennom noe lignende?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Heisan Jeg kjenner meg litt igjen i det du sier om typen din. Jeg var/er veldig fiskeinterresert og fryktet for at det å få barn skulle sette en fullstendig stopper for dette. Men nå 3 år etter at jeg fikk en datter ser jeg at det går fint og kombinere disse tingene. MEN det krever litt tilpassing fra deg også, heldigvis er kona mi veldig forståelsesfull og jeg får som regel ta meg en fisketur når jeg har behov for det. Selvfølgelig vil det bli andre ting å bruke penger på en fiskeutstyr og turer, men noe blir det alltids råd til og gleden det er å ha et barn oppveier forsakelsene MANGE ganger. Dessuten kan han ta med seg ungen å fiske, hadde med meg babyen å fiske jeg, bæresele er tingen. Nå er hun jo blitt så gammel at hun holder fiskesnøret selv og drar opp fisken. Dette gjør det lettere å ha henne med og mer spennende også. Håper du får overtalt typen din, faren for å få et barn med mangler eller sykdommer øker jo også ettersom du/dere blir eldre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå