Happy-32 Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 Er akkurat over på 3.trimester, og har gledet meg til å komme inn i dette forumet. Og i dag når jeg skriver mitt første innlegg her, har jeg hatt min kjipeste dag i svangerskapet hittil. Så hvis noen ikke vil lese et nedstemt innlegg, kan de stoppe her. Har hatt en veeeeeldig slitsom dag på jobb. Måtte ha med min 2 år gamle datter fordi barnehagen har planlegging og mannen min og mamma har hatt fri 2 dager hver i denne uka for å være hjemme med henne. Mitt oppi stress og alt forteller ei jeg jobber sammen med at hun er i gang med prøverør og at dette sliter veldig på henne. Og her står jeg gravid, igjen!! Men så kommer det som fikk meg til å gråte. Hun fortalte at hun husket da jeg var gravid sist gang, for over 2 år siden. Da hadde jeg ved en anledning i en samtale med noen på personalrommet sagt hvor lett jeg ble gravid. Jeg husker ikke dette, men hun fortalte bare i korthet det hun hadde oppfattet. At det var mye enklere å bli gravid enn jeg hadde trodd o.l. Hun hadde blitt skikkelig sint inni seg, men sa ingenting da. Men i dag fortalte hun det!!! Jeg ba om unnskyldning, og sa at det aldri var meningen å si noe slikt som kunne såre andre. Hun mente at hun måtte si dette fordi jeg måtte tenke meg om hvem jeg snakket med til en senere anledning, og at kanskje slikt ikke passer å si i alle arenaer. Er jo enig med henne, men satt da ikke å kringkastet dette til hele personalet. Blei veldig lei meg, og er det fortsatt. Trist å vite at jeg har såret noen, og at de har gått å¨husket hva jeg har sagt en gang for over 2 år siden. Ba om unnskylning, og hun sa at hun selvsagt ikke var sint, men ville bare jeg skulle ha dette i bakhodet. Huff, dette ble et langt og negativt innlegg, og nicket mitt passer ikke til meg i dag. Lover å komme tilbake med et positivt innlegg ved senere anledning, måtte bare lufte tankene mine.... God helg alle i 3.trimester..
Allean, Fia og lillebror Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 Velkommen hit. Det var da veldig unødvendig av henne å nevne dette. Synes man må regne med å høre slikt. Det er jo så klart synd på henne som sliter med å bli gravid. Men verden er jo slik at det er lettere for noen enn for andre, og det får man bare tåle å høre synes jeg. Særlig ettersom du ikke hadde noen anelse om at hun slet med å bli gravid en gang. Det hadde vært noe annet om du hadde vist det. Nei ikke bry deg noe om henne du. Du får prøve å slappe av litt i helgen. Og kos deg masse med den voksende magen.
Mamman til Audun Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 Er bestandig vondt å finne ut at man har såret folk, spesielt sånn i ettertid. Men siden hun ikke sa noe den gang, kan du ikke klandres, synes jeg. Man er jo ikke tankeleser heller. Synes det var greit at du sa det siden det var en samtale mellom to stykker. Blir som regel mer personlig da...! Ikke la dette ødelegge nattesøvnen din. Alle kan gjøre feil!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 Men dette syns jeg ikke var en feil.. Man må jo kunne snakke uten å tenke hele tiden på at noen har et problem med det man sier..! Vi brukte 10 mnd på å bli gravid og jeg begynte selvfølgelig å lure på om det var noe galt med en av oss eller begge, men uansett ble jeg jo glad på andres vegne når de ble gravid! ! og Sånne kommentarer som du nevner her er en bagatell å henge seg opp i altså !! Uansett hvor mye man sliter er det jo tydelig at du sa dette i et ubetenktsomt øyeblikk..
Happy-32 Skrevet 18. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2006 Takk for svar alle sammen... Over til noe annet. Deilig å være inne på 3.trimester. Da begynner det å nærme seg at den lille kommer og det gleder jeg meg til... Humøret er bedre allerede, hjelper med litt lufting av tanker og litt støtte fra andre hormonbomber på nettet. He he..
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 18. august 2006 #6 Skrevet 18. august 2006 Ikke bry deg om henne du vennen. Folk som er fornærmet og husker slike bagateller i all fremtid har et problem med seg selv, men det betyr ikke at du har gjort noe galt i det hele tatt. Velkommen til siste tredjedel av svangerskapet. Herfra går det fort, helt til to uker før termin i hvart fall..... . :-) Og så masse å glede seg til ja! Stor trøsteklem fra
Mosseline Skrevet 18. august 2006 #7 Skrevet 18. august 2006 Hei. Synes ikke du skal tenke så mye på det, men forstår godt at det kan være vanskelig. Jeg har selv to søstre som ikke kan få barn, og jeg selv blir gravid bare "ved tanken".. Dette er mitt tredje svangerskap og med de to første gruet jeg meg litt til å fortelle det til de to søstrene mine. Syntes det var litt vanskelig å glede seg over magen også når de var tilstede. Denne gangen er det heldigvis lettere. Jeg har snakket med dem og de bare gleder seg over at jeg er gravid. De har på en måte godtatt at de ikke kan få barn, men at andre må få glede seg likevel. De har valgt å være veldig åpne om at de ikke kan få og det tror jeg er bra. Man kan jo ikke forvente at folk skal ta hensyn visst de ikke vet noe?? Jeg har forresten tre uker til termin i morgen. Håper bare så inderlig at jeg får før tiden. Er sikkelig lei av å være stor og varm. Håper det gar bra da jeg fikk på termin med første og to uker før med nr. to. Har forresten tenkt å prøve ut noen kjærringråd:Spise potetball, mye ananas og selvfølgelig den berømmelige sexen. Får krysse fingrene for at kombinasjonen gjør susen:-) Lykke til alle sammen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå