Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 Heisann, jenta mi på 5mnd kan ikke fordra å være i vogna, verken ligge eller sitte litt oppreist. Har en simo bagvogn som det fortsatt er god plass i,+ en teutonia spirit s3 som hun både kan sitte og ligge flatt i, men neida, roer seg ikke.. Ikke får jeg henne til å sove i vogna heller, hun ligger kun på magen å sover.Føler at jeg ikke kommer meg ut av huset når hun ikke vil roe seg i vogna, har også ei jente på 2,5 år som gjerne vil ut å leke/gå tur osv, men dette blir så vansklig når pappan er på jobb og jeg er alene med de.. Må også legge til at minstejenta er en del plaget med magen/har mye luft til enhver tid,virker som det er grunnen til at hun nekter å ligge på ryggen.. Noen som har gode tips?? Hvordan er deres babyer i vogna?
Pittamitta Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 kan du ikke legge henne på magen i vogna da? heller snu henne litt på siden når hun har sovnet...eller at hun får noe hun liker så det blir som en "belønning" uff husker ikke hvor gammel du skrev hun var...
Mamoffen :) Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 Hei.) Akkurat som gogutten min på 5 mnd det. Nå liker han seg faktisk bedre og bedre der. Vi gjør det slik: Vi tar han alltid opp når han vil opp av vogna. Vi forlater aldri huset uten et sjal, der roer han seg alltid, han veksler mellom å være i sjalet eller vogna når vi er på tur. Har oxo alltid med noen leker, han ligger ofte på magen bak frem i vogna, med dyna rullet under armene slik at han kommer litt opp. da leker han som på gulvet hjemme samt at han greier å titte over kanten når han ligger den veien. Har kjøpt sele til han så han ikke faller ut da. Noen nettsider hvor du kan se på ulike sjal: krusedull.net babyhawk.com Hvis jenta di er urolig ellers oxo vil jeg anbefale sjal på det varmeste. Har selv en urolig gutt som nesten alltid er blid og fornøyd takket være sjalet vårt Håper noen av tipsene passer for dere da
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 18. august 2006 #5 Skrevet 18. august 2006 Gutten min blir også fort urolig i vogna. Vi veksler mellom å bære han i bæreselen (ergo-bæresele) og ligge i vogna. Det fungerer veldig bra. Han trives veldig i bæresela, men syns også det er godt å komme i vogna etter å bli bært en stund. Vi kjøpte bæresela på babyslynga.no Er kjempe fornøyd.
torch Skrevet 19. august 2006 #6 Skrevet 19. august 2006 Poden vår var også sånn. Han sov bare på magen og det lot vi ham gjøre. Det var mageleie eller ingen søvn. Angående vogn.... Den kuttet vi ut å bruke, vi brukte ergosele, tok med vogn på turer hvor det var praktisk og kunne legge ham sovende i vogna slik at han sov videre der. Etter en stund vokste han fra vognskrekken sin, men foretrakk fortsatt selen.
Vertigo Skrevet 19. august 2006 #7 Skrevet 19. august 2006 En annen nettside om sjal og bæring: www.tettinntil.com
Gjest Skrevet 19. august 2006 #8 Skrevet 19. august 2006 Gutten min sover på magen i vogna. Han er 3.5mnd, og det er som hos dere: Mageleie eller ingen søvn. Jeg har diskutert problemet på helsestasjonen, og både helsesøster og lege mente det var greit å legge ham på magen når han ikke roer seg på rygg. Men hvis hun heller ikke vil sitte litt oppreist i vogna når hun er våken og opplagt, så kan det tyde på at hun har "vognskrekk". Du kan f.eks prøve å ta vogna inn, så kan hun trene litt inne på å sitte og ligge i vogna når hun er opplagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå