Gå til innhold

Viljesterk lita tulle vi har, 13mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt råd. Jenta vår er 13 mnd. Iløpet av sommeren har hun forandret seg endel fra være litt bestemt til å være veldig bestemt! Får hun det ikke som hun vil, så gråter hun. Det kan feks være at hun vil inn i ett rom der døra er lukket, vil bæres (dvs hun henger i bena mine) eller at "alt bare er galt". Hun har akkurat begynt i barnehagen, der viser hun godt hva hun vil, og hun gråter nok endel stakkar...

Problemet mitt er: Hvordan hjelpe henne til å bli mer tolmodig/aksepterende for at hun ikke får det som hun vil? La henne gråte og si bestemt nei? Avlede? Eller bør hun få viljen sin, og så vil denne fasen gå over?

Hun er egentlig ei skjønn blid jente, men de siste dagene har det blitt mye gråt og hyl, og hun blir så lei seg.... Og det blir jeg og....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på samme alder er lik. Jeg har troen på å avlede, men samtidig akseptere at hun viser følelser. Jeg passer meg for å ikke la henne få viljen sin hver gang, men det spørs hva hun vil. Vil hun opp i fang, ha nærkontakt, så får hun selvfølgelig det. Men som sagt, jeg avleder henne mye etter at hun har fått avreagert litt.

Tenker at det er litt ekstra hos dere også nå som hun har begynt i bhg, det ser jeg hvertfall her i huset. Hun er mer sliten, og har derfor kortere lunte. Jeg koser med henne mye, gir mye nærhet. Kanskje litt for mye, men slik er nå jeg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...