Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 jeg har fått jobb i samme bhg som minstejenta mi. hun er på småbarns og jeg har fått jobb på storbarns. det er en relativt stor bhg og de to avdelignene går på ingen måte oppå hverandre under dagen. men de kan ha felles utetid. styreren og de andre annsatte mente at det ikke kom til å bli noe problem. nå vil jeg bare forhøre meg om det er flere i samme situasjon;o)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 Hei! Jeg gjør det ikke selv, men jeg ser at mange av de som jobber i "vår" barnehage har barna sine der. Det tror jeg går helt fint. Hun kommer sikkert til å få en reaksjon den første tiden, når hun ser deg ute men egentlig ikke skal være sammen med deg. Men det tror jeg vil gå seg til over tid, det blir en vane for henne akkurat som det å gå i barnehage. Tror jeg da, men jeg er ingen ekspert!
Surf & turf Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 Heisann! Her jobber samboeren min i samme bhg som sønnen vår. Han jobber på en småbarnsavd og gutten går på en annen. Det er bare en dør som skiller de to avd. Dette har gått veldig bra og jeg synes bare det er en trygghet at de er der sammen. Det blir jo slik at han springer over til pappan sin noen ganger i løpet av dagen, men da går de bare å henter han. Det har ikke vært noen store problemer med dette og jeg tror gutten vår forstår at pappa skal deles når de er i bhg. Det går sikkert bra skal du se! Lykke til iallefall!
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 jeg jobber i samme bhg som dattera mi går i. jeg på en småbarnsavd, og hun går på en annen. vi har felles utetid, småbarnsavdelinger. Vi har også felles aktiviteter som turer, baking, fellessamlinger osv. Det går kjempe bra. I begynelsen var hun litt klengete, var litt sjalu når mamma tok andre barn, men nå som merker hun ikke engang at jeg er det. Kommer noen ganger i løpet av dagen og gir meg en klem, sier hade og går og leker. Men jeg har også jobbet veldig med det, å skille mine barn på avdelingen og hennes, jeg prioriterer de fremfor henne, for hun har jo sine som jobber med henne, og da ber jeg de ta henne hvis hun blir for klengete. Jeg sier rett og slett "NEI SARAM NÅ ER MAMMA PÅ JOBB" , spør noen andre om du trenger noe. De synes at det er bra at jeg gjør det slik, for da er det lettere for de å vite hvor grensa går. Men vi har også noen mammaer i bhg som lar barna klenge på og som har hatt barn i samme bhg i flere år, men de blir like lei seg hver gang de ser mamma, litt slitomt at mamma tar styringa over ungen, selv om ungen går på min avd. Plutselig kan hun ta med ungen uten å si fra, ta det inn på sin avd, eller på til pause.og det liker jeg ikke at hun gjør. Litt skumelt at man ser etter henne, blir litt småredd og så er hun hos mamma uten at hun hadde sagt fra. Det irriterer meg =(
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #5 Skrevet 18. august 2006 Jeg gikk i mammas bhg i samme avdeling.. Det tror jeg ikke var helt bra for meg.. Ble ikke særlig selvstendig og fikk en litt hard overgang da jeg begynte på skolen.. Det førte til at jeg fikk mye vondt i magen (mest trolig psykisk) og var mye syk.. Men jeg leste jo hva en del av de andre svarte og det virker jo som om det kan gå greit da:) Bare være obs på at det er de andre voksne på hennes avdeling som skal ta seg av henne når dere er i bhg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå