Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 Har ikke lagd dette hjemme selv før. Krydder?? hvor lenge i ovnen? hvor mange grader?
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 poteter med tynt skal skæres i båter, has i langpanne med olje og timian (kan også saltes,peppre+)..... nå husker jeg ikke hvor mange grader desverre, men en 20-30min tid...
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 JEg pleier å skjære poteter med skall i båter, pensle med olje og krydres med valgsritt krydder. Noen ganger har jeg bare stekt dem i olje, og så har vi krydret etterpå siden ungene også spiser det. 11 mnd og 3 år. stekes ca. 20 min i 225 grader--
nups Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Ha olivenolje, provencekrydder, salt og pepper i en liten plastpose. Ha i rå potetbåter og vend godt. Lurt! Så slipper du å pensle eller helle ujevnt over... Hell de ut av posen og fordel de i en langpanne..Stek på sterk varme til de er møre... Jeg pleier å legge aluminiumsfolie i langpanna så unngår jeg vanskelig rengjøring etterpå..
2trollunger Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Spre oppkuttete poteter (eller hele, smaa nypoteter) i en ildfast form. Ha paa kvernet pepper, havsalt, presset hvitloek, fersk, oppkuttet rosmarin og timian! Og olje.. Inn i ovnen paa ca 220'C til de blir godt stekt, gjerne litt crispy kanter! Husker selvfoelgelig ikke hvor lenge.. Hmmm..
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Jeg gjør som de over her, men et herlig tips for å få virkelig deilige crispy potetbåter er å piske en eggehvite helt stiv sammen med litt salt og så vende potetbåtene i dette før du putter de i ovnen.
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Ååååååh!!! det skal prøves nesten gang.. ;o)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 vask og tørk poteten del de i 8 båter legg utover ildfastform hell på passe med olivenolje og dryss på grovt kvernet salt, stekes på 200 grader ca 1 time, da er poteten mør og god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå