Gå til innhold

Hvordan lage deilige potetbåter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lagd dette hjemme selv før.

Krydder?? hvor lenge i ovnen? hvor mange grader?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

poteter med tynt skal skæres i båter, has i langpanne med olje og timian (kan også saltes,peppre+).....

nå husker jeg ikke hvor mange grader desverre, men en 20-30min tid...

Skrevet

JEg pleier å skjære poteter med skall i båter, pensle med olje og krydres med valgsritt krydder. Noen ganger har jeg bare stekt dem i olje, og så har vi krydret etterpå siden ungene også spiser det. 11 mnd og 3 år. stekes ca. 20 min i 225 grader--

Skrevet

Ha olivenolje, provencekrydder, salt og pepper i en liten plastpose. Ha i rå potetbåter og vend godt. Lurt! Så slipper du å pensle eller helle ujevnt over...

Hell de ut av posen og fordel de i en langpanne..Stek på sterk varme til de er møre... Jeg pleier å legge aluminiumsfolie i langpanna så unngår jeg vanskelig rengjøring etterpå..

Skrevet

Spre oppkuttete poteter (eller hele, smaa nypoteter) i en ildfast form. Ha paa kvernet pepper, havsalt, presset hvitloek, fersk, oppkuttet rosmarin og timian! Og olje..

Inn i ovnen paa ca 220'C til de blir godt stekt, gjerne litt crispy kanter! Husker selvfoelgelig ikke hvor lenge.. Hmmm..

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Jeg gjør som de over her, men et herlig tips for å få virkelig deilige crispy potetbåter er å piske en eggehvite helt stiv sammen med litt salt og så vende potetbåtene i dette før du putter de i ovnen.

Skrevet

Ååååååh!!!

det skal prøves nesten gang.. ;o)

Skrevet

vask og tørk poteten del de i 8 båter legg utover ildfastform hell på passe med olivenolje og dryss på grovt kvernet salt, stekes på 200 grader ca 1 time, da er poteten mør og god

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...