Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en gutt som øyeblikk blir 1 1/2 år. Får han ikke viljen sin, blir han helt rød i ansiktet og skriker som bare det.

Det samme har skjedd om natten nå. I 4 netter på rad har han våknet midt på natten og skriker av full hals. umulig å roe han ned!

Noen andre som har opplevd makan??

Er dette normalt? og hva kan grunnen være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er småtten min for tiden gså. Han er 19 mnd. Jeg tror rett og slett at de begynner å bli mer bevisst på at de har en egen vilje, og vil gjerne teste den litt.

Kjenner igjen hylinga for å si det sånn. Her legger han seg ned og hyler bare han hører ordene "nei" eller "ikke", og det trenger ikke være sagt til ham en gang.

Og til oppvåkning om natten. En natt var jeg opp med ham til 4.30 om morgenen for han skulle hvertfall ikke sove. Han har pleid å sove natten igjennom fra han var ca 2 mnd, unntatt spesielle ting som tannfrembrudd og sykdom. Men i det siste har han begynt å våkne på natten igjen. Han roet seg så lenge lyset i gangen sto på, så vi kjøpte en liten nattlampe til ham. Den natten våknet han bare en gang, og etter det har han sovet hele natten igjen. Det er jo verdt et forsøk, hvis dere ikke allerede har en nattlampe. Vi lar ham få skru den på selv før han legger seg, så han vet at den er på.

Ellers har jeg vel egentlig ikke noen flere tips. Ville bare dele min erfaring. Tror nok dette er en periode som mange må gjennom med barna sine, vi overlever nok.

Lykke til.

Skrevet

Min gutt nærmer seg 17 måneder, og den siste uken har han begynt med en helt ny type skriking. Han blir kjempesint når jeg ikke lar han få viljen sin i alt, og bælskriker med en helt ny og forferdelig lyd.

Tror det må være slik som overfor skriver, at de tester ut grensene.

Men oi oi oi for et lydvolum.

Jeg vet ikke hva som er riktig, men jeg lar han skrike ut, og så oppfører jeg meg helt vanlig mot han.

Kjenner at jeg koker litt innvendig noen ganger, men viser bare at jeg er bestemt og rolig.

Skrevet

Faar du kontakt med ham naar han skriker paa natten? Skjer det til samme tid hver gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...