Gå til innhold

Forstår enda ikke hva kynnere er jeg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert teit å spørre nå en uke før termin men..he he :)

Jordmor spurte hvordan jeg hadde det med kynnere. Måtte bare trekke på skuldrene og si at jeg ikke helt hva det er for noe.

Men så sies det jo at alle har kynnere men at ikke alle merker det så godt.

Noen som kan prøve å forklare dette papphodet hva det går ut på :)

Skal det gjøre vondt, presse, stramme, hvor og hvor lenge osv.

Ser at folk her skriver at de har mer kraftige kynnere når på slutten. Jeg kommer vel til å få pangsjokk når riene kommer jeg da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg heller! Og ikke falske rier og maserer heller. Finnes det fler?

Nå er det tre dager til termin her og kroppen har jo tydeligvis ikke øvd seg overhode, så da får vi se om vi klarer noen fødsel da! :o) Skal se jeg også får sjokk når riene kommer, vel, om jeg i det hele tatt forstår hva det er da....?

Håper noen kan fortelle oss hva dette er for noe! :o)

Skrevet

Har det akkurat på samme måte som deg :-)

Skrevet

jeg heller skjønte ikke det før.. men jm sa at når magen strammer seg, så har jeg kynnere. eneste måten jeg merker det på er det, ikke gjør det vondt eller er ubehagelig.

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt kynnere som jeg har merket noe særlig til. Har imdlertidig følt at huden på magen strammet seg av og til og gjorde litt vondt. Jeg gikk ut ifra at det var huden som vokste. Når jeg fortalte jordmor om dette sa hun at det var dette som var kynnere. Ble litt overrasket, da det var ikke slik jeg tidligere har fått beskrevet at kynnere skal være. Falt meg ikke inn at det kunne være det.

Skrevet

Det merker jeg også, men ikke no annet enn det! Så hvorfor får noen så vondt?

Skrevet

Ja hvorfor klager noen av at det er så plagsomt, men ikke vondt? Fatter ikke! Hos meg har jeg kjent innimellom at magen strammer når ungen beveger seg blant annet, men det er jo bare kos :o) Kan da ikke være det som er kynnere heller vel?

Skrevet

Ikke vet jeg! Men syns også det er kos :-)

Skrevet

HeHeHe - vi får satse på vi har de perfekte fødselskroppene og en enorm smerteterskel, slik at vi bare kan kose og smile oss igjennom hele fødselen!

Lykke til :o)

Skrevet

De fleste av oss fungerer jo ganske forskjellig, og mange der ute får sikkert vonde kynnere. Jeg har hatt kynnere lenge, men det merkes bare ved at magen blir helt hard/ stram en liten stund - men overhodet ikke vond. Som den feks blir etter en orgasme, etc.

Merker de er litt mer tydelige nå, men jeg har heller aldri hatt en vond kynner. Rier er uansett noe helt annet, så overrasket blir du nok uansett.. :o)

Lykke til med kynnere, masrier, rier, og alt dette vi skal merke på kroppen i tiden som kommer.. hehehe.. :o)

Skrevet

Jeg skjønnte heller ikke hva det var..Men så var jeg på en ctg og da sa jordmor: Jeg ser du har en kynner nå. Føles mest ut som at babyen på en måte buler ut av magen og at den blir stramm, men ikke hele magen bare en del av den. Jeg var absolutt ikke klar over at det var en kynner, jeg trodde den skulle gjøre litt vondt i det minste, så jeg ble egentlig litt skuffet!

Skrevet

Du må ikke bekymre deg om du ikke kjenner kynnerne, du har nok mest sannsynlig hatt det likevel, slik at livmora di har nok helt sikkert "øvd" seg uansett. Ganske vanlig å ikke legge alt for mye merke til kynnere i første svangerskap, og de ter vanlig med flere kynnere i de neste svnagerskapene.

Dessuten, synes jeg, at en ri og en kynner er såpass forskjellig uansett, kynnere er jo ikke vonde. Så tror ikke du går glipp av en viktig forberedelse av den grunn.

Magen blir stram, det kjenner du når du tar på magen når du får en kynner, de nmerkes godt "øverst"på livmoren.

veu ikke om dette hjalp noe men...

Skrevet

Mine kynnere begynner faktisk å gjøre litt vondt... har 3 dager til termin, og de siste fire dagene har jeg hatt veldig sterke kynnere. Var på ctg tirsdag og jordmor sa det var modningsier... men hun brukte maserier/modningsrier/kynnere om hverandre. Har hatt litt kynnere i mange måneder, men de har ikke blitt vonde før nå. De er mer ubehagelige enn vonde, fordi det strammer så inni h... + at det av og til gjør vondt i korsryggen også.

Skrevet

Aha !!! Jammen da har jo jeg også kynnere da!!! har trodd at det var ungen som la seg med ryggen ut mot huden min, og liksom pressa seg mot meg, men da er det altså kanskje en kynner?

Synes ikke det er ondt, bare artig å kjenne magen bli så hard! :-)

Skrevet

Hvis man får oftere kynnere, betyr det at man er nærmere fødselen?

Skrevet

Kynnere er at livmoren trekker seg sammen og sleppes ut igjen. Lik en muskel. Livmoren trener seg opp. Blir som om du skulle løftet vekter kan man si. disse har man ikke kontroll over men en del ting kan provosere dem frem. Eksempler på dette er støvsuging, trening, løfting+++

Noen får kynnere når de legger seg ned og de vil slippe taket når de reiser seg opp, mens for andre hjelper det å sette seg eller (som for meg til tider) legge seg ned.

Alle har kynnere. Slik som alle har bekkenløsning. (løsner ikke bekkenet kommer jo ikke ungen ut..) Noen kjenner ikke noe til dette, andre er svært plaget med smertefulle kynnere og noen kjenner de men de er ikke vonde. Det er vanligere at førstegangs ikke kjenner så mye til dette og at jo flere baren du har fra før jo mer plagsomme blir kynnerne. (sies det, og stemmer for meg, nr. 2 nå kjente fint lite sist)

Noenn kan oppleve økning av kynnere når det nærmer seg mens andre ikke. Er ikke noen fasit her.

Kynner føles som at magen strammer seg og blir hard. skal slippe etter noen sekunder-minutter og ikke komme regelmessig. Tenk deg en kjempemuskel i magen som strammer seg:)

Skrevet

Jeg har hatt kynnere i lang tid nå, uten at jeg visste at det var det det var før jordmor fortalte det. Nå i det siste er de begynt å bli litt mer plagsomme enn før, ikke akkurat vonde, men de strammer veldig. De kommer også oftere enn før, og i natt våknet jeg mange ganger pga dette. Er vel fordi det nærmer seg fødsel antagelig.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...