Gå til innhold

Nattavvenning (samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen der ute som har gode råd om hvordan nattavvenningen best kan gjennomføres.... Snuppa her er snart 9 mnd, men prematur, så egentlig 6,5mnd..

Tenkte prøve å avvenne henne til helgen. At pappaen tar seg av henne på natta og at jeg sover borte hvertfall den første natta..

Hvor lang tid brukte dere på det?

Må man ofte gi opp og prøve igjen når de er eldre?

Hun får grøt morgen og ettermiddag, og velling til kvelds så det er ikke maten det står på.....

Takknemmelig for alle forslag og råd=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med mer ennn en natt, men den gikk over all forventning.

Det viktigste er at dere virkelig har bestemt dere for å gjennomføre det. Vær sikre på at dere skal være litt "strenge", og ikke gi etter. Ikke tenk "stakkar liten", dere har sååå godt av å sove nettene igjennom, både dere og babyen! Hun vil nyte godt av det når dere har fått det til.

Vi bestemte oss for at "natten", den varer til kl 06, før det er det kun litt kos (i senga), smokk og spilledåse som gjelder. Ikke ta henne opp, hun må finne roen selv. Har hun en bamse eller koseklut eller noe sånt? Det var god trøst her i alle fall! Vi snakket ikke noe særlig heller, bare "var der" når hun våknet og survet litt.

Om man må prøve igjen senere eller om lista legges permanent aner jeg ikke, men det er det sikkert andre som vet! Lykke til!

Skrevet

tusen takk wollafruen=)

Skrevet

Hei!

Vi holder på med d samme. Jenta her er 7,5 mnd og våkner mange ganger etter at hun har lagt seg for kvelden. Vi har holdt på i 5 netter nå og ingen forandring.... Eller..jo hun skriker ikke så mye,protesterer ikke like mye som før, men våkner forsatt ofte. Her har vi gjort det sånn at jeg ligger på gjesterommet, mens pappaen og jenta ligger på samme rom. Han tar henne ikke opp, men tilbyr henne vann når hun våkner. Dette fikk vi fortalt at å jo da dette skulle gå så greit fordi at jenta ville slutte å våkne så mye når hun ikke fikk pupp og kos lenger... Men slik er det ikke her.. hjelp!!!!

Er veldig takknemmelig for råd jeg også!!!

Gjeeesp...

Skrevet

ingen som har en oppskrift som fungerer??????

Jeg vil ihvertfall gjerne høre den.... :)

Skrevet

Skal også ta nattavvenning nå, men datteren min bruker ikke smokk eller sutteklut. Hva da?????

Skrevet

Hei. Vet ikke om det er så gode råd, men det har nå funket greit hos oss... Vi gjorde det sånn at jeg sov på gjesterommet i noen netter mens det sto på som verst. Samboeren min tok da den værste støyten, og når hun våknet og var "sulten" tok han henne ikke opp og ga henne heller ikke vann ( bare enda en uvane å få det om natta), men han strøk og ordnet med henne til hun sovnet igjen. Første natta tok det to timer med grining, andre fikk hun bare smokken og sovnet igjen, og så har det vært litt opp og ned etter det, men hun har aldri skreket over lengre tid etter den første natta. HS sa de gjerne kunne skrike i 4 timer i strekk, og da er det best man ikke gir seg. HS sa også at eneste gangen sambo kunne ta henne opp var hvis hun gren så fælt at hun begynte å brekke seg og spy... Jeg gir henne aldri mat før kl 06, ikke engang hvis hun våkner fem på seks, viktig å være veldig konsekvent med det dere gjør. Tar ikke lang tid før de venner seg til det, men som oss er det mange som må opp et par ganger iløpet av natta og stappe smokken. håper dette hjalp litt ihvertfall. lykke til.

Skrevet

Vi fikk anbefalt å ta tre netter i slengen, og som sagt så gjort. Begynte natt til fredag sånn at pappa'n bare fikk en dag trøtt på jobb.. Jeg sov i ett annet rom alle tre nettene. Da gutten våknet fikk han bare vann, smokk og kos. Tok han ikke opp fra senga eller noe. Våknet noen ganger første natten, men roet seg nokså raskt. Tok ca tre kvarter siste gangen før morgenen. Andre natta var han kun våken en gang, tok ca ett kvarter. Tredje natta var han våken to ganger tror jeg. Men ikke så lenge hver gang. Så fjerde natta la jeg meg inn igjen, nå er det jeg som tar han om natta. Våkner en gang hver natt, får vann og smokk og roer seg som regel. Får aldri mat på natta lenger. Deilig det:) Han er nå litt over 7 mnd, vi tok avvenning for to uker siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...