Beth84g Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 Lurer litt på dette. Hos de fleste jobber vel far og da er det vel naturlig at dere tar natterundene så han får sove? Hos oss er far hjemmeværende så går og tråkker i hverandre hele dagen. Alikevel er det jeg som tar alle natteskiftene. Amminga er en ting men ofte er det kun bleieskift eller kos og da er det en fordel om pappan tar det. Hun roer seg lettere da han ikke lukter melk. Men han er så trøtt og i dårlig form om natta så alt dette faller på meg. Klart han står opp og tar sitt om jeg ber han om det, men han tar ikke initiativ til å gjøre det selv. Hvordan gjør dere det? Er pappan oppe om natta?
nibbler Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 jeg tar henne vanligvis om natta når hun våkner.men går det så langt at jeg blir lei meg, eller irritert når hun rett og slett nekter. da trår pappaen til:D han jobber om dagen og jeg er hjemme
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 mannen din burde ta sin del på natta syns jeg uten at du må si det. men det kommer ikke så naturlig for di som det gjør for oss. samboeren min er ikke oppe på natta i det hele tatt. han jobber,drar på jobb 5 om morran. hjemme igjen i 5-6 tida på kvelden. så han trenger den søvnen han kan. hender han står opp å varmer en flaske på natta i helga.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 jeg hadde bett han om å ta litt ansvar...det skal fordeles! her har pappen tatt han utav senga til meg, mens jeg jør meg klar for å amme han, etter amming tar han å raper han før han legger han i senga igjen! mens nå som han har begynt jobb har jeg følt meg i god nok form til å bare ta gullet selv...så da lar jeg han bare få sove, men han tilbyr seg å rape han og sier jeg må vekke han viss jeg ikke orker! fordeling er viktig;o)
citten Skrevet 18. august 2006 #5 Skrevet 18. august 2006 Mannen min jobber, men slik har vi gjort det Dersom gutten trenger ny bleie om natta tar mannen min den første, jeg tar andre - det var før når gutten vår bæsja masse. Nå tar han gutten om morgenen og bytter bleie før han avleverer ham til meg på senga etter bleieskift. Nå når klumpen sover på eget rom så henter mannen han opp til meg første gang han skal ha mat om natta, mens jeg går ned og ammer ham på rommet hans når han våkner andre gang. Jeg må alltid våkne mannen min og dytte i ham og si hva han skal gjøre da, for han våkner ikke av seg selv Men langt bedre enn å måtte gjøre alt selv
mammaen til G & A Skrevet 18. august 2006 #6 Skrevet 18. august 2006 Gubben jobber saa jeg proever aa ta det meste om natten i uken. Han tar mye mere i helgene. Men har noen av ungene en trasig natt saa tar han en toern han ogsaa. I det siste saa har han vaert kjempeflink med vesla, han maatte faktisk hjelpe litt i natt. De siste par ukene har vaert litt opp og ned om natten pga luft, saa naa maa jeg nok kutte ut brusen siden det er det eneste jeg tror er igjen som kan foraarsake slike vondter i magen.
marri81 Skrevet 18. august 2006 #7 Skrevet 18. august 2006 Mannen min jobber så det er meg som er oppe om natta! De få gangene jeg skulle noe dagen etter og han skulle være fri fra jobben var det meningen at han skullel opp, men... han våkner ikke av hver eneste lyd fra jenta som jeg gjør... og han er ganske hjelpesløs.. så jeg må være våken og si hva han skal gjøre! men men... han skal i barnepermisjon om en måned og jeg skal ut i arbeidslivet! Han gleder seg til FERIEN...
84 mamma Skrevet 18. august 2006 #8 Skrevet 18. august 2006 Her er slik me gjorde det.. Når sambuaren min skulle på jobb stod eg op om natta. Når han hadde fri og i helgen bytta me på det. Guten vår får mme så her kan begge gi mat. På den måten fekk han søvn når han skulle på jobb, så fekk eg ei heil natt søvn når han hadde fri. Etter mi meinig bør slikt fordelast. Så viss min sambuar hadde gått heima hadde me stått opp anankvar natt.
EvaL Skrevet 18. august 2006 #9 Skrevet 18. august 2006 Med alle våre 3 barn har jeg vært den som har stått opp om natten og gitt barnet mat eller tørr bleie. Har aldri forstått hvorfor mannen som skal på jobb må stå opp for å hente barnet i sengen for å bære det til mor, og så bære det tilbake i seng etterpå. I helgen derimot når far har fri så bør han trå til og avlaste mor.
Dolla&Heidi&spire Skrevet 18. august 2006 #10 Skrevet 18. august 2006 Nå er nurket snart 4 mnd og jegb er ute i full skole og jobb. Så da står pappaen opp med henne(hun våkner bere et par ganger og skal ha sutt da). Men i ferien var det sånn at jeg stod opp på natta, så stod han opp med henne på morgenen og jeg fikk sove lenge. Syns det var en god deal jeg. Sånn gjør vi det fortsatt i helgene, og da sover jeg til kl 10.Deilig.
Tigergutt Skrevet 18. august 2006 #11 Skrevet 18. august 2006 Sambo jobber på dagen, så han trenger den søvnen han kan få. Derfor faller alt "nattarbeidet" på meg. Samme er det i helgene, men det hender han står opp med henne om morgenen. Ikke på eget initiativ, nei, vi må ha gjort en avtale på forhånd. Han hjelper meg masse, men jeg må alltid spørre han....... Om det er pga usikkerhet eller ork, aner jeg ikke!
sprellemor Skrevet 18. august 2006 #12 Skrevet 18. august 2006 Hos oss er det greit for hun er ikke så mye oppe om natten,og stort sett er det for å få mat så da tar jeg det bare. Men jeg lurer på en ting. Dere som sier mannen skal slippe å stå opp fordi han skal på jobb; har dere barn som er veldig greie om dagen? Datteren min har vært ganske strevsom til tider, og det er en god arbeidsdag å være hjemme med henne. Hun sover lite om dagen, for å si det pent. Da er det vel rettferdig å dele på det, selv om han skal på jobb ute? (Vet at min situasjon ikke er slik da faren har permisjon og jeg er tilbake i studier nå...) Bare et spørsål, altså.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #13 Skrevet 18. august 2006 Menn er litt enkle dyr,og trenger klar beskjed,gjerne to ganger før de forstår..Snakk med ham,og kom til en ordning der dere deler på det.Og det bør være avklart på forhånd,ellers er det lett for at pappaen glir ut...Snakker av erfaring. Mannen jobber,men vi har begynt å dele på helgene.
Mina06+Mats09 Skrevet 18. august 2006 #14 Skrevet 18. august 2006 Her er det jeg som står opp i uka og pappaen i helgene:)
Gemini77 Skrevet 18. august 2006 #15 Skrevet 18. august 2006 Her har aldri sambo hatt en eneste våkennatt eller generelt våknet når jeg står opp med lillegutt. Han sover tungt og har absolutt ikke peilinbg når lillegutt våkner om natten.. Men det er ikke pga at han ikke gidder/orker, men fordi lillegutt aldri har våknet for kos eller noe annet. Kun for mat, og det er jeg som har puppen. Han våkner og får pupp og så legger jeg han i sengen sin igjen og jeg går og legger meg. Da finner han søvnen igjen selv. Tar maks 15 min. Aldri hatt noen problemer *bank i bordet*. Og han har aldri våknet mer enn 2 ganger i løpet av en natt. Mesteparten våkner han 1 gang om natten. Så jeg får mer enn nok søvn selv. Men nå har han så og si begynt å sove natten igjennom (19-06, pupp, og videre til 10..)
snuppelure 74 Skrevet 18. august 2006 #16 Skrevet 18. august 2006 Snuppa vår er flaske barn da, p.g.a jeg hadde ikke no melk Så her har vi bytta på når han ikke har skult opp tidlig på jobb (jobber skift) Men vi har vært heldige å ikke hatt så mye nattevåk, hun har sovet hele natta siden hun var 4 uker gammel =) så har vi hatt noen netter i sommer hvor vi har mått opp å gi henne mat før hun ville sove igjen, men tror hun er tilbake i vanlir gjenge igjen nå virker det som =) Hun er 6 1/2 mnd ..
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 18. august 2006 #17 Skrevet 18. august 2006 Fra lillegutt var født til han var 6 mnd. var det pappan som skiftet bleie om natta, og jeg ammet. Nå har vi sluttet å skifte bleie om natta, så nå slipper pappan å stå opp. Har også sluttet (holder på å slutte) med nattamming. Men lillegutt våkner flere ganger av at han har mistet smokken, og da er det somregel bare jeg som står opp å gir han den. Helt greit for meg, siden det tar meg 1/2 sekund=)
Gjest Skrevet 18. august 2006 #18 Skrevet 18. august 2006 føler det er mest naturlig at jeg som er hjemme om dagene tar lillegutt om natta. siden pappan jobber hele dagen (og ofte kvelden og).. men hadde pappan gått hjemme han oh hadde jeg forlangt at han skulle ta ungen annen hver natt..
Gjest Skrevet 18. august 2006 #19 Skrevet 18. august 2006 Jeg er oppe hver natt selvfølgelig når jeg ammer...hvorfor skal han det når han skal på jobb kl.7?? Jeg har jo mammapermisjon nettopp av den grunn og kan legge meg igjen på dagtid når jenten sover. I helgene er han mer med om kvelden og morningen...ingenting han kan gjøre om natten likevel med mindre han får seg en pupp... Blir nok annenledes hvis hun får flaske, men ikke så lenge han er i 100% jobb og ikke jeg.
Gjest Skrevet 19. august 2006 #20 Skrevet 19. august 2006 Her har pappa ALDRI vært oppe om natta! Han våkner rett og slett ikke, men det har ikke vært så stort problem da, siden gutten vår stort sett har sovet rundt fra starten av. (men noen runder har det jo blitt da
Anonym bruker Skrevet 19. august 2006 #21 Skrevet 19. august 2006 Her er det nok jeg som tar alt arbeidet både natt og dag:) Har ingen forhåpninger om noe annet heller....... Spurte litt forsiktig i går om han kunne stå opp i dagtidlig, uff kom på hvorfor jeg ikke skal gjøre det. Han ble kjempesur!!!! Prøver å ikke spørre om det ,for husfreden er jeg gla i Vi har en fra før så jeg visste det før vi fikk nr. 2 Ønske mitt hadde vært om han bare hadde tatt inisjativ til litt selv så hadde han gjort meg kjempe glad. (og han lurer på hvorfor det er så lite sex å få) Har jo to unger + han å ta meg av og lage mat til.
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. august 2006 #22 Skrevet 19. august 2006 Har "kasta ut" samboeren min, jeg! Han ligger på et rom for seg selv på ukedagene, sånn at han skal være uthvilt når han skal på jobb. Gutten vår sover godt og våkner bare når han skal ha mat og det kan jo ikke sambo gjøre noe med allikevel...
Elvedatter Skrevet 19. august 2006 #23 Skrevet 19. august 2006 Like mye som meg...... INGENTING ) Her sover vi hele natte gjennom alle sammen, både voksne og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå