Sjokoladetyven Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 Jeg er alenemor og skal studere. Må ta opp noen fag for å få studikompetanse. Det er snakk om 5 fag. Jeg har nå kommet inn på voksenopplæring på dagtid, men da må jeg ta det på to år, så jeg skal studere norsk og matte første året, evt naturfag på kveld 1 dag i uka.. Datteren min har full barnehageplass så jeg vil få god tid til å studere disse faga og mulighetene for å få gode karaterer er større. Men! Jeg står på venteliste på allmenn påbygging på dagtid, ALLE faga på et år. Så hvis dem ringer og jeg får plass.. Skal jeg stå på å gå for det da?! Hadde vært deilig å fått unnagjort alt på ett år, men jeg er redd jeg ender opp med dårligere karakterer ettersom jeg ikke er så flink på skolen :-P må liksom lese masse og jobbe mye.. Det blir lengre dager og mindre tid til datteren min, jeg har ikke bil så jeg må dra henne opp kl 06.30 å gå til barnehagen uansett vær.. Det er jo ikke sikkert jeg får full plass men hvis de ringer så kommer jeg å bli sånn i tvil. Noen anbefalinger, noen som alenemødre som har studert fulltid som har barn?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 ja, hva er det som lønner seg tro....???
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 Tok det over 1 år jeg ja. Begynte da jenta var 6 uker, og var ferdig da hun var 10 mnd. Mye å gjøre, men det gikk bra. Det ble jo litt fravær pga helsestasjonbesøk ol, men det sørget jeg for å få skrevet en attest på. Det går fint å ta det på et år. Når du er ferdig, og kommer over på høyskole/universitet, så er det så mye enklere å kombinere skole og barn.
Gjest marie-s Skrevet 19. august 2006 #4 Skrevet 19. august 2006 Vet du hva du vil begynne på etter at dette er ferdig og hvor mange år er den utdanningen på? Husk, man får bare støtte en viss periode når man studerer og er alene med barn. Jeg starter nå på 3.året på inginør-studiet og det går faktisk veldig bra. Jeg har muligeter til å gå litt før hjem for å være sammen med sønnen min, men det betyr litt mer jobbing på kvelden når han sover. Tenk på alle fordelene med å få en god utdannelse, si til deg selv at dette skal du klare. Jobber du med fagene hele veien skal det ikke være umulig å få gode karakterer. Jeg hadde nok satset på å bli ferdig på et år, for selv om man har mer tid er det ikke alltid man klarer å bruke tiden til å lese/jobbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå