Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 4 1/2 og elsker tommelen sin! Den havner i munnen når han er trøtt. Han får beskjed om å ta den ut når det ikke er leggetid og gjør det. Men om natten er den i munnen nesten hele tiden! Jeg napper den ut når han har sovnet, men etter en stund er den på plass igjen. Noen som har tips om hvordan jeg kan få han til å slutte??

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har slitt med det samme. Helt til jeg lovet jenta vår en sykkel hvis hun klarte å slutte. Jeg sluttet å mase på henne og brukte ikke lenger noe energi på å snakke om tommelen. Men hun fikk klistermerker hver morgen og hver kveld hvis hun hadde klart dagen eller natten uten tommel. HUn var veldig ærlig og sa fra selv hvis hun ikke hadde klart det. Jeg har aldri før brukt en sånn metode og kommer nok ikke til å gjøre det særlig ofte igjen. Men det var utrolig å se hvor stor motivasjon klistermerkene skapte...

Skrevet

Har ikke noen gode råd til deg men har det samme problemet med datteren min og hun er nå 5 og halvt.Hun bruker den også bare når hun er trøtt og om natten.Vi har prøvd alt mulig men til ingen nytte.Hun får også en forferdelig lukt i munne når hun våkner om morgenen.

Skulle ønske at hun heller hadde brukt sutt enn tommelen,den kan man liksom ikke bare kaste.Håper det komme inn noen gode forslag,trenger det virkelig.

Skrevet

Jeg har såvidt begynnt å snakke med han om det med tommelen og at når han begynner på skolen så bruker man ikke tommel lenger, sånn at han har et sted hvor det skal sluttes med det.. Jeg ser egentlig ikke på det som noe problem, utenom at han eventuelt vil bli mobbet for det og styrer ikke med det. Brukte selv tommelen til jeg var 10 år, men bare når jeg skulle legge meg og plutselig en dag så smakte den ikke godt lenger..

Skrevet

Sønnen min på 4 bruker også tommelen.Hadde som mål at han skulle slutte da han ble 4,men det var ikke så lett.Bruker bare tommelen når han skal sove og da bare til han sovner.Sjeldent at han putter den inn igjen i løpet av natten.Bruker bare tommelen når han har et spesielt kosedyr også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...