Mamma til 2 jenter..... Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 Jeg er veldig usikker når det gjelder hvem jeg skal kontakte når vi ønsker å gifte oss.... Vi ønsker å gifte oss på tinghuset, skal jeg da bare ringe tinghuset og snakke med de?? Håper noen kan svare meg på dette...
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 i Bergen må man innom ligningskontoret og hente søknaden og fylle den ut......iallefall en mnd før giftemålet
sencie Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Hei! Det kommer litt ann på hvor dere gifter dere. Jeg og min forlovede skal inngå partnerskap juli neste år og vi må fylle ut skjemaer du får på folkeregisteret i din kommune. Dette leveres sammens med papirer forlovere skal skrive under på og event. navneendring papirer. Når dette er levert og "godkjent" er det gyldig i 4 mnd. Det vil si at dere må vies innen de 4 mnd. Håper dere ble noe klokere... Lykke til! Mette og Hanna
Serial mom Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Tror det er slik at alle som skal gifte seg må ha papirer fra folkeregisteret. Det kan ta tid å få godkjent disse(lang beh. tid pga stor pågang),alt ifra 3 uker til 3 måneder,så ikke vent med dette til siste liten! De er gyldige i 4 mnd som sencie sier over her. Navne endringen kan du levere senere,etter vielsen eller når du vil igrunnen,dette har egentlig ikke noe å gjøre med giftemålet. Lykke til:-)
Maud Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Du må både kontakte tinghuset og bestille tid for vielse og sende inn papirer for å få prøvingsattest fra folkeregisteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå