Gå til innhold

Alle gode ting er tre....?


Heldigmor

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg bekreftet mistanken: jeg er gravid igjen! Termin 26. april. Følelsene er blandede. Vi har fra før ei jente på 3,5 og ei på 16 måneder. Det vil bli ganske nøyaktig to år mellom de to yngste barna. Vi har snakket om at vi ønsket oss tre barn, men det var ikke helt planen at de skulle komme så tett! Jeg har nettopp begynt å jobbe igjen, og sluttet å amme for bare et par måneder siden. Nå gruer jeg meg litt for det jeg har i vente. Til tider synes jeg det er temmelig slitsomt med to barn, og i april neste år har vi kanskje tre! Likevel: både mannen min og jeg elsker barn og har det veldig bra sammen, derfor vet jeg vi skal klare det, og jeg kjenner at jeg gleder meg innerst inne over spiren som vokser. Det jeg gruer meg mest til akkurat nå er kvalmen som jeg venter kommer til å overmanne meg med full styrke om en ukes tid...

 

Noen flere her som venter nummer tre, og som vil utveksle tanker og erfaringer? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :-)

JEg venter nr 3 termin 2. april.

Fra før har vi jente på 6 og gutt på 4. Ville egentlig ha den tredje også litt tett - fordi jeg ser hvor stor glede de to andre har av hverandre, men ting ble ikke slik.

Syns det var kjempeslitsomt med to bleiebarn mm... men nå er det kjempefint å ha de så tett, tror jeg hadde slitt mer med enebarn, jeg :-)

Kvalmen lot vente på seg lenge... er i 9.uke og har kjent på den et par dager nå. Er ikke morsomt å være gravid når man a) ikke har mage B) ikke skal si noe til noen c) er konstant kvalm :-)

 

men men det går vel over :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

Jeg skal ha barn nr 3, 2 april =)

Har to gutter på 2 1/2 og 5 år fra før, artig om det blir jente nå da=)

men artig likevel oxo.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr. 3 den 8. april. og da vil min andre være 2 år.

Første er 10, så der er det et sprang. Måtte bytte barnefar i mellomtiden.. :) . Jeg håper de to yngste vil få mye glede av hverandre.

Gleder meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr.3 den 5.april. Er litt fram og tilbake på dato for jeg synes terminkalenderene er så forskjellige. Hadde ihvertfall siste mens 30.6. Jeg har to gutter på 5 og snart 8 fra før. Har litt blandede følelser. Litt skummelt å skulle starte på nytt liksom. Gutta begynner jo å bli litt selvstendige. Hadde to MA i fjor så jeg håper jeg kan ha den store glede av å få fortelle gutta at de skal bli storebrødre. Hadde egentlig bestemt at 2 var nok, men begynnte å tenke at nå eller aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi venter også nr 3 i midten av april(litt usikker termin). Vi har en gutt på 5 år og en jente på 2 1/2 år. Dette svangerskapet her var vell ikke helt planlagt(har slitt med å finne riktig prevensjon for oss). Men nå har det skjedd, og vi kan ikke annet enn å glede oss :)

 

Det blir en spennende tid både i graviditeten og etter fødsel. Hvordan vil storesøsknene takle det? Men jeg har troen på at det skal gå bra :)

 

Har foreløpig ikke hatt noen plager, har heller ikke vært kvalm de forrige svangerskapene, så håper å slippe unna det denne gangen også. Fødsel tør jeg ikke tenke på ennå... Hadde en fin fødsel første gang, andre gangen opplevde jeg som veldig hard(selv om alt gikk fint). Men vet at når termin nærmer seg er jeg så klar for å få den babyen ut, at det er det ikke noe å bekymre seg for nå.*hi hi*

 

Er enig med deg Heldigmor at det er slitsomt å ha 2 barn noen ganger! Men det glemmer man fort når ting roer seg litt:) Det er tross alt mye mere glede og moro med småbarn enn det er slitsomt. Hva skulle vi ha gjort uten dem?!?

 

Min største frykt i dette svangerskapet er vell at det skal være noe "galt" med barnet.. At det skal ha noe handicap av noe slag. Det er klart man bare må takle det som ev kommer. Men jeg vil helt sikkert synes synd på søsknene da, viss babyen måtte ta all oppmerksomhet pga sykdom..

 

Hvor kommer dere andre 3.-barns mødre til å føde? Jeg hører til Ahus:) Lykke til alle sammen! Og ja, Heldigmor; alle gode ting er tre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Jeg har termin 25.04.07. Har ei på 3 1/2 og ei på 19 mnd. Har også ønsket oss 3, men ikke enda. Så dette svangerskapet var heller ikke planlagt. Kom som et sjokk, men nå har jeg så smått begynt å glede meg. Regner med at blir tøft, men når jeg ser på de 2 nydelige barna vi har fra før, så vet jeg at jeg hadde ikke klart å ta det bort. Får bare håpe at alt går bra. En ting som er annerledes hittil er at jeg er mye mer urolig enn de forrige. Men så har jeg vært mye her inne å lest også, og det hjelper jo ikke akkurat.

 

Ønsker deg bare lykke til jeg. Dette går så bra så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Her også ventar vi nr 3, har ei jente på 4 og ein gut på snart 3. Planen var tre tette men pga bryllaup og ein ma verte det nokre år. Har termin den 10 april ca, men har begynt å tenke tanken på å få to tette til då dei to vi har kosar seg sann ilag og har det veldig kjekt i lag. Spørs om mannen er enig i å få 4 barn ;o) Synst det er kjekt å ha to tette, litt travlelt innimellom men det trur eg det er uansett kor stor aldersforskjell det er. Har høyrt at det er travlegare å ha ein 3 åring og ein liten en enn to tette. Men det er vel alt etter kven ein spør :o)

Masse lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei m@msen79!

 

Jammen er vi i samme båt må jeg si! Jeg har termin 26.04., har ei på 3 1/2 og 16 mnd. fra før, og heller ikke vi hadde planlagt dette tredje svangerskapet (i hvertfall ikke så tidlig). Men jeg er også helt enig i at når man ser på de to vakre barna man har, vet man at dette er det STØRSTE i verden, og jeg kan ikke annet enn å være lykkelig for det som skjer i kroppen min. Foreløpig har jeg ikke rukket å bekymre meg så mye for om alt skal være bra, men det kommer helt sikkert...

 

Forrige svangerskap ønsket jeg meg litt en gutt, men nå ønsker jeg meg faktisk en tredje jente ettersom de blir så tett! Dessuten hadde det vært inmari praktisk med tanke på klær og utstyr... ;op

 

Lykke til til deg også m@msen79, og til alle andre kommende trebarns-mammaer i april-klubben!

 

Heldigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

 

Har på følelsen at det kommer ei jente til jeg, og magefølelsen stemte med nr 2. Hadde så klart vært moro med en gutt, men jeg blir like glad for ei jente. Har 2 vidt forskjellige jenter fra før og det hadde vært moro å se hvordan nr 3 hadde blitt.

 

Vil dere forresten vite hva det blir på ultralyden? Samboeren ville forrige gang, men da hørte han på meg. Han vil nå også og jeg lurer på om han skal få viljen sin denne gangen.

 

Siden vi er i "samme båt" så hadde det vært moro om du tittet innom av og til og skrev litt om hvordan det går med deg.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi venter og nummer tre, men har planlagt å få de tett. Har en som er 2,5 og en som er 10 måneder. Har foreløpig termin 24. april, så det blir 22 og 19 mnd. mellom dem. Gleder meg masse, men er og veldig spent på hvor travelt det vil bli, og om vi vil klare å være nok tilstede for alle tre når den tid kommer. Vi har brettet opp ermene og innstilt på at mye av tiden i de nærmeste årene blir å dreie seg om nattevåk, bleieskift, vasking og mating :-) Men og masse kos da, og forhåpentligvis tre gutter (klarer ikke å tru det kan bli noe annet da) som vil ha mye artig i lag etterhvert. Ammer minstegutten enda, men har ikke tenkt å forsette helt fram til fødselen, blir vel å slutte såpass tidlig at han har glemt det til det kommer en ny og overtar matfatet. Har ikke blitt kvalm enda, og håper å slippe ( er lov å håpe :-) trur nemlig det blir nok travelt om jeg ikke skal spy midt i levering i barnehage.

 

Oppsummering av mine tanker er ihvertfall: Jippi og hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...