Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 sitter her atter en natt for å vente på at smertestillende skal hjelpe... har så tannverk at jeg vet ikke hva......... hatt det i en og en halv mnd,hvis ikke mer.. problemet er at jeg får ikke gått til tannlegen..... faren til yngste sønnen min vil ikke ha han og gidder ikke passe han så jeg får dratt dit.. ringte han en dag gråtende....,hadde kjempe vondt og spurte om han kunne ha ham et par timer,så jeg fikk dratt,men nei...fikk bare til svar at nei..jeg visste at han ikke gadd og ha han mer..så det var uaktuelt.. ham har fått det for seg at kan han ikke få tilbake meg så gidder han ikke ha ungen heller.. har absolutt ingen nettverk her.. og mora hans er syk... er ganske fortvilet... hva skal jeg gjøre liksom.. vondt ja...
trillemamma Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 En nabo? Få tak i en trillepike, da får du jo litt avlastning også. Bor du i Oslo? Der, og sikkert en del andre steder har de barnevaktsentral.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 Du kan ikke vente på at en barnevakt vil "dukke opp" av seg selv. Innse realitetene,og ta det derfra. Ok,faren stiller ikke opp-og du kan ikke tvinge han. Velger du å leve i håpet og fortsette å mase på han,er det ditt valg. Ellers kan du prøve å se andre muligheter-finne en fast barnevakt,søke etter reservebesteforeldre,skaffe barnehageplass eller dagmamma,eller evt. søke via barnevernet om litt avlastning-da har de familier med ekstra overskudd og ressurser som ønsker å stille opp for andres barn,og disse blir grundig sjekket ut av barnevernet. Det at du mangler et nettverk og står helt alene,må jo være utrolig slitsomt og vanskelig-og hvis du skal holde i lengden som en god omsorgsperson for barnet ditt,trenger du også litt avlastning iblant! Men du må ta tak i dette selv. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 maser ikke på faren..spurte og fikk nei... har søkt om avlastning både hos barnevernet og home start,men alt tar tid.. opp til tre mnd.. men de hos barnevernet var 90 prosent sikker på at jeg fikk det pga situasjonen min. har tatt tak i dette selv,er jeg som har ringt barnevernet og alt det innebærer.er jeg som har tatt kontakt med home start... ingen andre... så å si at jeg venter på at en barnevakt skal dukke opp er litt feil. grunnen til at jeg har fått hjelp så fort,med time hos barnevern osv,er fordi eldste sønnen min er på utredning hos ppt,så ringte de også så de hjalp meg med å få timen hos barnevern på to dager.man skal bruke de resursene man har... jeg er ikke typen som setter opp lapp på butikken og søker etter barnevakt.. vil helst kjenne personen litt som skal passe mine barn...er altfor mye rart der ute...
Kjetil! Skrevet 18. august 2006 #5 Skrevet 18. august 2006 Kvifor bur du på ein stad der du ikkje kjenner nokon..?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #6 Skrevet 18. august 2006 Herregud, ta ungen med til tannlegen da! Det gjorde jeg da jeg bare måtte få gjort noe med en verkende tann og ingen kunne passe ungen min. Det gikk fint, avtalte med tannlegen på forhånd, de hjalp meg å bære opp vogna og tannlegeassistenten vuggen vogna mens jeg fikk behandling. Slutt å vær martyr og ta heller saken i egne hender om du valgte en far til ungen som ikke er verdt skoene han går i. Det verste jeg vet er slike sytete folk som skylder på andre når ting ikke går rundt. Ta ansvaret selv, drit i barnefaren. His loss!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #7 Skrevet 18. august 2006 kan ikke ta med ungen til tannlegen...har tannlege skrekk og da syntes ikke jeg det er så fryktelig lurt... er vel ikke martyr av den grunn vel..
karianne31 Skrevet 18. august 2006 #8 Skrevet 18. august 2006 alle steder skal ha en aleneforeldreforening, som heter noe sånt som foreningen for enestående forelder eller noe i den duren. De kan hvertfall sikkert hjelpe deg med pass så du får kommet til tannlegen. det er også noe som heter barnevakten, som er i regi av den foreningen jeg nevnte tidligere. Du kandersom du bor i by eller tettsted sikker kontakte frivillighets sentralen også. Eller kkontakte din lokale helsestasjon og med om råd der. Det fins hjelp, bare og vite hvor man skal henvende seg. Eller så råder jeg deg til å bygge opp nettverket ditt, gjennom de samme kanaler jeg har nevnt tidligere. Og manne som er far...vel.... et sted går grensen.! stå på. vi er kvinner, vi klarer oss.
monix1 Skrevet 18. august 2006 #9 Skrevet 18. august 2006 Hvis du har tannlegeskrekk høres nok dette litt brutalt ut: Gå til tannlegen eller fortsett å ha vondt. Hvordan har du tenkt til å fortsette livet ditt med barn, hvis du ikke kan ta de med deg rundt omkring? Jeg hadde nylig med meg ungen min til lekekontoret fordi jeg måtte ta en blodprøve. Hater sprøyter, men måtte gjøre det allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå