Gå til innhold

Tidspunkt for vielse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så vidt begynt å planlegge bryllup til neste år, og lurer på når det er greiest å ha vielsen. Alternativene er kl 13, 14 og 15. Har kort hår, så det er ikke snakk om noe langt opphold hos frisør, regner jeg med. Skal ta bilder etter vielsen, og ha middag og fest med levende musikk for ca 100 gjester i forsamlingshus. Det er ikke spesielt langt mellom kirka og huset, ca 10 min med bil. Blir veldig glad for innspill:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skal ha kl 16 pga av at det er det enste ledige. ville valgt 15-mest passende tidspunkt for gjestene. så ikke dagen blir for lang for de. var i en vielse kl 13 i sommer, alt for tidlig. alle var dø-sultene til middagen. det er min mening;o)

Skrevet

Jeg tenkte først å ha vielsen i kirka i 13/14 tiden, fotografering etter kirke og middag i 17 tiden. Men dersom du skal gifte deg midt på sommeren ville jeg hatt det litt senere. Kan jo bli varmt.

Vi skal ha vielse i kirken kl 16, fotograf kl. 17 og middag kl 19. Synes 19 til middag er litt sent, men det går nok greit. Var det eneste tidspunktet som var ledig i kirka. Så råder deg til å være tidlig ute...

Dersom jeg kunne valgt mellom dine tidspunkt hadde jeg klart valgt kl 15 i kirka. Da kan dere være hos fotograf kl 16 og ha middag i 17.30/18 tiden, noe som er helt ypperlig synes jeg

Skrevet

Tusen takk for svar! Fortsetter å spørre jeg: Hvor langt tid regner man med at middagen i et bryllup tar? Har knapt vært i bryllup selv.. Syns at det kanskje høres greit ut at musikken begynner å spille ca halv 9. Hvor lenge før dette bør man sette seg til bords? Blir nok middels med taler/sanger tipper jeg. Vi skal ha trerettes middag. Også kaffe og kaker da, kom jeg plutselig på. Som sagt, er nettopp begynt å planlegge. Skal kaffe og kaker serveres før musikken spiller ja, eller??

Skrevet

Kommer litt an på hvor mye taler og sanger det er, men tror det er vanlig med mellom 4 og 5 timer til bords. I bryllupet jeg var i sist satt vi til bords i 4,5 time, med to 10 minutterspauser. De hadde 7 taler, ingen sanger. De hadde en veldig god toastmaster som var veldig opptatt av å passe tiden.

Skrevet

vi har vielsen kl 15 og middag kl 18. vi skal til fotografen etter vielsen, så gjestene går vel et par timer fra vielsen er ferdig til middagen. men da er selskapslokalet åpent for de, hvor de får servert forfriskninger, kan se på gavene og snakke sammen. vi regner vel en fire timer til middagen, da vi skal ha mange sanger og for håpentligvis en del taler også. lengden på middagen kommer jo helt an på hvor mye program der er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...