Gå til innhold

Hva synes dere om dette...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og vesla bor langt unna pappaen hennes. Nå skal jeg ta et kurs like ved der han bor. Da har jeg avtalt med han at vi skal bo hos han. Dvs at nå kommer vi til å bo der en måned. Så blir det flere kurs som varer en helg, ca 1 gang i mnd i 6 mnd. Men vi kommer da til å være litt lengre for at vesla skal få være der så mye som mulig før hun begynner å være der alene med han.. Hun er akkurat fylt ett år.

Jeg ser ingen grunn til å si ifra til trygdekontoret. De har jo ingenting med dette å gjøre. Vi har jo fortsatt to bosteder og er ikke sammen.

Noen som har noen andre meninger eller erfaring om slikt? Burde jeg melde fra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har ingen erfaringer om sånn,

men mener at du ikke skal melde fra! Synes ike dem har noe med det jeg hvertfall...

Skrevet

Du kan melde ifra til dem bare for å informere om tilvenning av samvær. Tror de vil forstå situasjonen ettersom barnet er så lite.

Jeg kommer til å havne i nogenlunde samme situasjon som deg om et års tid, ettersom jeg venter nr 2 og eksen bor 1times flytur fra meg. Da blir jeg nødt til å overnatte hos ham en par ganger og han hos meg.

Vi er jo nødt til å samarbeide for å få tilvenning mellom barn og pappa til å gå så glatt som mulig.

Uansett lykke til !

Skrevet

Ville ikke sagt noe, risikerer at de er vannsklig og stopper stønadene dine.

Snakker av egen erfaring, de kan være veldig firkantete!

Skrevet

Når du bur saman med faren, sjølv om du er registrert ein annan stad, har du ikkje rett til stønadar som åleineforeldre får. Og om trygdekontoret finn det ut, kan dei melda deg for trygdesvindel, noko domstolane tek svært alvorleg.

Det er ikkje trygdekontoret si oppgåva å sikra at ungane har det godt og får vera saman med foreldra sine. Og det gjer dei heller ikkje.

Skrevet

Jeg tviler på at trygdekontoret finner ut at dere er der på besøk litt,og det har dem heller ikke noe med.!

Ikke si noe du...,hadde hvertfall ikke jeg gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...