Gå til innhold

Ang megling på familievernkontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste ett sted at man måtte på megling for å kunne få den dobble barnetrygden,men hun på trygdekontoret sa det bare gjalt gifte.

Altså ikke meg som bare var samboer..

Stemmer dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde dette skulle gjelde alle som hadde barn sammen og skilte lag.

Skrevet

Gifte må vel til en pålagt megling før separasjon eller skilsmisse kan inngås hvertfall... kanskje dette hun mente?

Skrevet

HAr time hos dem på mandag,men jeg får ringe og høre=)

Hvis jeg slipper å ta fri fra jobben så er jo ingenting bedre=)

Skrevet

Altså.. for oss som var samboere holdt det å skrive ett brev og signere om at bruddet var ett faktum og levere dette sammen med evt ny adr så var alt i orden...

Giifte par må til megling først, litt mindre enkelt på en måte..

Skrevet

Jeg fikk innvilget dobbel barnetrygd etter en samtale med trygdekontoret. Vi var samboere, med et barn sammen. Hadde ikke meldt flyttting eller vært hos megling, informerte trygdekontoret om at samboer hadde flyttet hjem til sine foreldre midlertidig da jeg kom til å flytte til annet fylke med barnet.

Tror det varierer litt fra kommune til kommune hva slags dokumentasjon de krever av oss.

Skrevet

Hei!

Mekling er obligatorisk for gifte. Men fra 01.01.07 trer lovendring i kraft, slik at det ved brudd også blir obligatorisk for samboere med felles barn.

Så fra nyttår stemmer det at samboere må innom familievernkontoret (eller andre meklere) før man får dobbel barnetrygd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...