mamma til 3 Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Jeg skal ta videreutdanning (1 1/2 år), og eldstejenta begynner i 1. klasse. Det blir mye spennende på en gang. Jeg har litt sommerfugler i magen ang. å studere på heltid med tre så små barn, men nå er valget tatt, så da er det bare å sette igang. Håper jeg klarer å være sturkturert sånn at jeg kan konsentrere meg helt om familien når jeg har fri. Er det noen andre her som har studert i småbarns-perioden? Synes litt synd på barna som må være i barnehage og SFO hver dag, og gjerne lange dager også. Mannen min strør litt salt i såret ved snakke mye om hvor vanskelig alt blir. Ønsk meg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Jeg tok videreutdanning mens jeg gikk gravid og var ferdig da han var 15 månder, eldstemann var 3,5 år da. Det gikk bra, men hadde ikke gått hvis vi ikke hadde hatt det som et familieprosjekt. Det er veldig viktig at hele familien er innstilt på dette, også med tanke på det praktiske som skal gjøres av husarbeid, levering av barn i bhg/skole osv. Arbeidsfordelingen vil antakelig måtte bli annerledes når du skal gå på skole. Sikkert lurt å finne ut hvorfor mannen din mener det blir så vanskelig alt sammen, slik at dere begge er åpne på hva dere tenker om den nye hverdagen deres. Det er et godt utgangspunkt! Ønsker deg masse lykke til, det går sikkert bra! Hva slags videreutdanning skal du ta?
mamma til 3 Skrevet 18. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2006 Intensivsykepleie. Det er heldigvis mye praksis (50%), så da har jeg litt kveldsvakter og kan "somle" på morgenen med barna:o)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2006 #4 Skrevet 19. august 2006 Jeg syntes det var fantastisk å være student og det var bra for familiesituasjonen! Jeg er også spl og har videreutdanning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå