Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Det lille gullet er ellers veldig blid og glad, pludrer og leker gjerne for seg selv. Men etter at jeg begynte å jobbe og hun har begynt hos dagmamma har hun blitt utrolig grinete og klengete. Det hører med at vi var uheldige med de to første dagmammaene og har nå en tredje (på 2 mnd), som virker veldig ok. Det er snart 1 mnd siden gullet begynte der, men hun ser ikke til å falle til ro. Gråter mye, hyler når folk går ut av rommet og er ikke sitt gamle sprudlende jeg, rett og slett. Hvor lenge kan man forvente at det skal ta med tilvenning? Hva kan vi gjøre for å hjelpe? Sambo kommenterte at det virker som lille jenta " ikke er spesielt populær" hos dagmammaen, altså siden hun er så grinete. Det er jo ikke noe kjekt for en mamma å høre ..... :-( Hjelp! Gode råd hitover!!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Kanskje hun trenger mer tid på å bli trygg siden hun har blitt introdusert for to fremmede tidligere hun nå ikke lenger skal være sammen med henne. Barn føler seg trygge av forutsigbarhet og rutiner. En dagmamma er glad i barn og har nok forståelse for at noen barn trenger lengre tid på å bli trygge enn andre. Jeg har ingen gode råd. Har du økonomi og mulighet til det så kan du kanskje være med noen dager til dagmammaen til å begynne med? Lykke til iallefall!
s@skretting Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 kjære deg:) Jeg er selv dagmamma,har vært det i snart 8år....Kan love deg att det vil gå over av seg selv,bare ta tiden til hjelp du.Forstår deg godt,ikke lett overgang.Tenk deg selv som liten att du skal leveres til en fremmed dame,huff og huff.Barnet ditt merker att mamma sliter med å levere,og det verste av alt er att barnet vet akkurat hvilke knapper h#n skal trykke på for att du skal få dårlig samv.het.Det beste du kan gjøre for alle 3 parter er å si"ha det,mamma henter deg etterpå".Gjør kort scene av det,jo mer du diller,verre blir det.Hvis det er skikkelig dagmamma du har funnet,så går det bra skal du se.Hos meg har det alltid vært stor forskjell på barn.Noen finner seg til rette helst før de har kommet inn forbi døra,mens andre kan bruke både 2 og 3uker.Men er det en ting vi dagmamma ikke syns noe særlig om,så er det foreldre som aldri blir ferdige med å si ha det.Så gjør kort prosess,si ha det og gå.Senere kan du jo ta en tlf og høre hvordan det går...Lykke til.Nb!ikke bytt d.mamma mer,det gjør ikke saken bedre:)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 Vanskelig å ta fri dessverre - tomt på feriekontoen og min lønn forsørger alle tre .... vi er flinke til å være glade og effektive når vi leverer, for å ikke lage mer drama enn nødvendig. Ble tipset om det fra vår dagmamma før vi begynte. Må nok, som du sier, bare ta tiden til hjelp. Og kanskje heller strekke økonomien slik at vi kan ta litt fri og være sammen med henne en liten stund fremover. Takk for svar uansett! HI
torch Skrevet 19. august 2006 #5 Skrevet 19. august 2006 Synes det hørtes ut som en god idè og ta tiden til hjelp og være sammen med henne litt fremover. Bare slik kan dere hjelpe henne til at overgangen blir lettere for henne Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå