Beth84g Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Skal ikke ha verken dåp eller navnefest, men vi samler familien til en velkommen til verden fest og med kun de nermeste ( onkler og tanter) blir vi 65 stk!!!!! Herregud for en diger familie vi har da! Hvordan skal vi ha råd til det?
m-mamma Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Ha f eks bare kaker, og be en del om å ha med. Si i fra hva slags, så det ikke blir mange av samme. Lei et billig lokale (hender at vel har lokaler til leie), der er det kanskje kopper og kar og sånt noe også. Så kan dere jo ha kaffe og brus selv.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Barnets onkler og tanter, eller dine og pappans?
Beth84g Skrevet 17. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2006 Ja det blir nok til at vi bare har kaffe og kaker og da får gjestene ta med litt selv Halvparten har jo cøliaki og så da skulle det vel bare mangle. Er med mine og gubbens onkler og tanter. Har så tett forhold til de at vi må nesten invitere de og. Hvis vi bare begrenser til foreldre og søsken blir vi 11... litt stusselig det og da.
Rumpleteazer Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 hvis jeg var deg, hadde jeg kuttet ut gamletanter og onkler, er ikke så veldig vanlig og be de. hadde heller bedt, søsken ( til foreldrene) med partnere og barn, besteforeldre evnt, oldeforeldre osv og hatt middag. dåpsdagen kan bli lang .
Gjest Skrevet 18. august 2006 #6 Skrevet 18. august 2006 Enig med mammaen til Fride og Leon. Det var derfor jeg spurte ang. tanter og onkler. I min familie er det ikke vanlig å be tanter og onkler av foreldrene, i alle fall ikke annet enn en til to, som man kanskje har aller nærest kontakt med. Jeg kan ikke skjønne at noen evt. kan bli fornærmet eller noe av det. Ang mat - det er mange ting som både er mettende og godt, og samtidig rimelig! I stedet for bare kaker, kan man ha en gryterett og brød til, eller varme rundstykker og valgfritt pålegg - oster og syltetøy, f.eks. Bare kaker blir kanskje litt uggent i magen på en lang dåpsdag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå