Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Først tenkte vi å innvitere våre venner og nærmeste familie (søsken og foreldre) Samboeren min ville i utgangspunktet ikke ha besteforeldrene våre en gang, men jeg føler de er en del av bryllupet. Så med besteforeldre, foreldre, søsken og venner ville vi bli omtrent 33 personer. Så kom diskusjonen om å ha med onkler og tanter. Foreldrene våre mener vi bør ha de med men at vi selvsagt skal få bestemme dette selv. Med onkler og tanter i tillegg vil vi bli ca 60 personer. På en måte føler jeg for å ha de med. Tror besteforeldrene og kanskje foreldrene våre vil føle seg litt utenfor med bare oss "ungdommer", men samtidig har vi lite forhold til dem. Treffes kun i familiesammenkomster. Samboer vil i utgangspunktet ikke ha dem i bryllupet. Noen som har tips til hva vi skal gjøre? Hvem innviterer dere? Synes til og med det er vanskelig å velge hvilke venner jeg skal innvitere......Sliter litt
anaina Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Onklene og tantene mine på morssiden kommer tilogmed fortsatt i bursdagene mine, og jeg er 33, så for meg var det naturlig å ta dem med, men vet om de som ikke har gjort det også.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 vi har invitert foreldre, søsken med partnere og barn, besteforeldre, tanter også to av mine foreldres tanter, onkler og søskenbarn med partnere, men uten barn, et vennepar av mine foreldre og de nærmeste vennene våre. blir 60 stk tilsammen. jeg har vokst opp med hele familien min rundt meg, så det ble veldig naturlig å invitere disse, og da syntes vi vi måtte invitere de samme til min mann, selv om han har og har hatt mye mindre med de å gjøre.
Maud Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 Vi har bestemt oss for å ikke invitere tanter og onkler. Vi ser dem sjelden begge to og vi synes bryllupet vårt skal involvere dem vi forholder oss til. Dermed blir det kun foreldre og søsken med deres partnere og ganske mange venner. Fordelen med å begrense familie, er at det er mindre aktuelt å utelukke noen venner. Når har har valgt ut venner, har vi invitert dem vi treffer nokså regelmessig pluss noen gamle venner vi ikke ser så ofte, men som vi ønsker å fortsette å hold kontakten med.
mayaya Skrevet 18. august 2006 #5 Skrevet 18. august 2006 Vi har invitert foreldre, søsken med familier, besteforeldre (har bare ett sett på hans side) og venner. I tillegg en av hans tanter med mann, med påskudd av at de er hans faddere. Inviterte også mine faddere, for å få det til å gå opp :-) Og det var jammen bra, for det har vært noen spm om det ja.. Men denne ene er naboen vår, og vi treffer dem ofte. De andre tanter og onkler har vi vel knapt sett siden forrige bryllup i familien, og har ikke så mye forhold til. Personlig synes jeg kanskje at besteforeldre er et "must", de vil nok bli veldig lei seg om de ikke får komme. Jeg føler det sånn at de som er i rett linje opp og ned (besteforeldre og evt barn) er selvsagte, for dette er jo nærmeste familie. Men dette er jo opp til dere :-) Jeg tror ikke foreldre mm vil synes det er kjedelig med "ungdomsbryllup", de har jo de andre foreldrene, besteforeldre og våre voksne søsken der. Dessuten tror jeg de synes det er hyggelig å treffe alle våre venner!! Jeg vet også at begge sett foreldre hos oss synes dette er veldig fornuftig og greit, i og med at det ville fort blitt 30 ekstra bare med tanter og onkler... Men - her må vel alle bare gjøre som de synes er best! Lykke til :-)
Lille jente Skrevet 18. august 2006 #6 Skrevet 18. august 2006 Ja det er vanskelig med hvem en skal velge, men det er deres dag og deres penger. Vi har bestemt oss for å invitere de nermeste, foreldre, besteforeldre, de tantene/onklene vi har kontakt med. Men så er det jo mange kusiner og fettre som vi ikke har kontakt med lengre. Da syntes jeg det er bortkastet å invitere de på en kjempe dyr middag bare fordi vi er i familie og føler vi må. Nei det gidder jeg ikke. Vi inviterer de nærmeste + venner. Mange venner. For dette skal bli en fest, ikke et familiebesøk. Dessuten skal vi bare ha 2 barn med, føler ikke det er nødvendig å invitere barna til kusiner, det er jo en fest og der kommer til å være alkohol, da er det ikke nødvendig å ha mange barn til stede. Lykke til med forberedelsene. Mye som skal gjøres og ordnes. Men det er jo kjempe gøy også! klem
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 18. august 2006 #7 Skrevet 18. august 2006 Vi har invitert tanter og onkler selv om vi ikke har sett så mye til de de siste 10 åra. Men søskenbarn er ikke invitert. Vi blir nesten 70 til middag og omtrent 30 ekstra til kaffen. Vennene fra trøndelag blir prioritert til middag sammen med familien, mens resten av vennene kommer til kaffe.
2 herlige gutter og 1 mann=) Skrevet 18. august 2006 #8 Skrevet 18. august 2006 vi har 6 venner hver.. søsken, tanter, onkler, foreldre, besteforeldre, nieser og nevøer....
Perlemor : ) Skrevet 18. august 2006 #9 Skrevet 18. august 2006 vi skal be foreldre, søsken med samboere, besteforeldre, tanter, onkler, kusiner og fettere med følge + venner med følge. En stor og fin gjeng blir vi. koselig at man kan treffes ved en slik anledning
jente,jente, ? Skrevet 19. august 2006 #10 Skrevet 19. august 2006 Vi deler opp til middag og kaffe.. ber foreldre, søsken med følge, beseforeldre og nærmeste venner til middag,, blir da 46 stk.. Til kaffe kommer tanter og onkler vi har kontakt med.. føler ikke for å invitere folk vi ikke har snakket med eller hilst på på 5 år liksom.. det er bare tull. så vi blir 65 stk tilsammen med kaffegjester...
Gjest Skrevet 19. august 2006 #11 Skrevet 19. august 2006 Vi ba hele familien vi. Alle tanter, onkler, besteforeldre, søskenbarn med partnere og søkenbarnas barn. Og en hel del venner da. Ble en skikkelig heisafest! Skikkelig hærlig trønderfest. Åh, som jeg kosa meg. Forresten så var de vi har minst kontakt med bare bedt på kaffen, ikke middagen.
Lillemy72 Skrevet 20. august 2006 #12 Skrevet 20. august 2006 Vi skal ta det enkelt når den tid kommer. Det blir en enkelt vielse enten hos byfogden eller aller helst Roma eller Paris. Blir det i utlandet så blir det jo bare oss, eller må vi ha forlovere da også? Hvis det blir her hjemme så blir det en middag på restaurant for oss, ungene, våre foreldre og min søster og hennes familie pluss forloverne.Dvs. maks 14 personer. Jeg har vært gift før og da var vi 65 personer, med onkler og tanter, ikke søskenbarn men heller en del venner. Jeg fikk en del pepper for å kutte ut en onkel som jeg ikke tåler trynet på, men han ville jeg rett og slett ikke se den dagen.
Jenny-penny Skrevet 20. august 2006 #13 Skrevet 20. august 2006 vi inviterer foreldre (mine med ny partner), søsken med partner, bestemor og resten venner. min ene tante skal være med men hun skal passe de små etter maten:o)
pandabjørn Skrevet 20. august 2006 #14 Skrevet 20. august 2006 vi skal be foreldrene våres, søsken, tanter og onkler, fetter og kusine med barn blir 3 barn + Sander da ) regner ikke med at alle kommer for sambo har 2 fettere i -USA med koner og de kommer antageligvis ikke...men om alle kommer så blir vi 65 til nå...... vi er en liten familie mamma er enebarn og pappa har 4 søsken..min samboer har vel 3 tanter og 3 onkler tror jeg hehe tror mine tanter hadde blitt fornærmet om jeg ikke ba de så det er et must... tror ikke sambo har lyst å be sine tanter/onkler så vi får se... til deg lillmy72 så ville jeg bedt forloverne om dere skulle gifte dere utenlands de blir jo en del av dere ikke sant?
Jenny-penny Skrevet 20. august 2006 #15 Skrevet 20. august 2006 da blir vi 52 uten, tenk hvis vi skulle bedt 10 tanter og 15 kusiner også....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå