Tomma Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Hei, Jeg har startet på utdanningen min nå, og de maser hele tiden på skolen om at man må ha bærbar pc... Dette har jeg ikke råd til, er det noen som vet om man kan søke trygdekontoret om å dekke en bærbar pc? Skal ringe de, men saksbehandleren min var ikke på kontoret i dag, så må prøve han igjen i morgen!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Er jo lov å prøve seg.....men det står vel i reglene at f.eks kamera som man kan ha glede av utenom studiene ikke dekkes..... Kjøp på avbetaling hvis du MÅ ha da vel :-)
mamman&andrea Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Hei! Desverre så dekker de ikke dette, som hun over henviser til. Det du kan gjøre er å handle på avbetaling. Jeg kjøpte min for 11 000 kr, og valgte Cresco. Det er et kredittkortselskap. Du kan velge hvor mye du vil betale hver måned, med et minimumsbeløp på rundt 2-300 kr, alt etter hvor stor sum du handler for. Hvis du velger å betale veldig lite hver gang, så vil pc`n bli veldig dyr, pga renter og avgifter. Men hvis du setter deg et mål med å betale 1500-3000 kr hver måned, så vil ikke pc`n bli stort dyrere enn om du betalte kontant. Du kan gå på Cresco sin side og rekne hvor mye det blir i ekstra utgift. Slik måtte jeg vertfall gjøre det, for bærbar pc er nesten en nødvendighet når man studerer!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 Du får en helt OK PC til rundt 5000 på elkjop.no. Ingen som kan hjelpe deg bittelitt?? Og ikke sats på et kredittkjøp. Snakk med banken din om de kan hjelpe deg. Er ikke mange kronene det er snakk om, og rentene er heeeelt anderledes. Lykke til!! Håper det ordner seg:-)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Jeg må bare si at du får langt billigere brukbare pc`r enn 11000. Jeg vil anbefale deg å IKKE kjøpe med kreditkort, for de tilbyr de aller dyreste lånene. Jeg ville ha søkt på kontokreditt, da kan du betale tilbake i ditt egent tempo og det er langt hyggeliger rente enn på kredittkort. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 De fleste plasser har de jo slikt kjøp-nå-betal om 6 mnd. Du får en grei pc på el-kløp til 5-6000, og du får litt tid til å spare opp penger, så da blir det ikke så mye å ta på avbetaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå