Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 I vår sendte jeg en sms til en gammel venninne av meg, og ba henne holde av datoen for bryllupet mitt. Hun er veldig mye ute og reiser i jobb, så jeg ser henne veldig sjelden. Har gitt opp å ringe til henne, men heller bedt henne ta kontakt når hun er i landet, men hører sjelden noe. Har invitert henne til et flere fester, men hun har aldri kunnet. Vi hadde ikke gjestelista klar, men jeg ville si ifra tidligst mulig, for å gi henne mulighet til å ordne slik at hun kunne være i landet. Men når vi satte oss ned med gjestelista, var det ikke plass til alle, og vi måtte begge med tungt hjerte måtte stryke venner vi hadde vært sikre på at vi skulle be. Hun var en av de jeg måtte stryke før vi sendte ut invitasjoner. Jeg prøvde å ringe henne, men hun var jo ute og reiste igjen, så jeg sendte en sms igjen, og beklaget at vi ikke hadde plass til alle vi ønsket, og at hun dessverre var en av dem vi ikke fikk plass til, men håpet å se henne i utdrikningslaget. Siden har jeg ikke hørt noe, før forloveren min kom og prøvde å spørre meg ut om inviterte/ikke inviterte på en kryptisk måte, og etterhvert kom det fram at denne gamle venninnen har meldt at hun var blitt "avinvitert" til bryllupet, og forloveren min hadde forstått det sånn at det var derfor hun meldte avbud til utdrikningslaget. Hva syns dere om det? Er det utilgivelig av meg å la være å invitere henne når jeg først hadde sagt at hun skulle få komme? Hadde ikke hørt fra henne på over 1/2 år før jeg sendte bryllups-sms'en, og hun tok ikke kontakti etterkant da heller, annet enn å svare på meldingen. Skal jeg forsøke å kontakte henne og skvære opp, eller skal jeg la det være?
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 For å si det slik hadde jeg aldri kommet til å avinvitere noen...da hadde det heller måtte kommet en ekstra.. Tror jeg selv hadde villet blitt litt lei meg ja, om jeg først ble bedt, for så og bli kutta i etterkant. synd å si det men sånn er det. lurt å skvære opp ja. sjønner jo at det er lite kontakt dere har for tiden, men da kunne det jo vært urt å vente med den første invitasjonen, jaja lurt å være etterpå klok... Du får gjøre det beste ut av det. lykketil
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Jeg haddde nok også meldt avbud til utdrikkingslaget hvis jeg hadde fått disse meldingene "sms"ene fra ei venninne!!! Det koster faktisk penger å være med i et utdrikkingslag- og hvis en ikke er invitert i bryllupet (og spesiellt når det skjedde på en litt uheldig måte- syns jeg da!!!!) ville ikke jeg ha investert tid og penger i et utdrikkingslag.....................syns absolutt du skal ringe henne, hvis du fortsatt vil ha henne som venninne da!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 To ting: Det ble jo sms'et fordi hun sjelden er i landet eller mulig å få tak i på tlf, elllers hadde jeg sef. ringt! Og det var dessverre litt for mange vi måtte stryke til at vi kunne ta med "bare én til". Vi skal ikke bare ha middag, men det er så langt unna at alle må sove over, og dermed begrenset det seg veldig ifht. å kunne skvise flere inn. Måtte også stryke folk jeg har møtt og snakket med og i hybris saght at jeg håpet kunne komme fordi jeg ville at ALLE vennene mine skulle komme, og 80 stk virket jo uendelig, men da vi fikk familie, samboere til venner, så fyltes det fort opp, gitt. Enig i at det kanskje var dumt å gå ut med noe før gjestelista var spikret, men hun er faktisk den eneste som har reagert sånn... (og utdrikningslaget er nok billigere enn å være gjest i bryllupet, med reise, overnatting etc)
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Hmm, skjønner henne godt.... Jeg ville ALDRI kommet i utdrikningslaget etter det... Har du invitert henne så har du det.... Skjønner at dere ikke er så mye sammen lenger, men gjort er gjort, og du har tross alt bedt henne holde av dagen....
Granny Weatherwax Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 Må si meg enig med de andre her. Vi vurderte å invitere en venninne av meg som bor i utlandet, men vi ville ikke gi henne falske forhåpninger i tilfelle hun ikke ble med i den endelige HEldigvis får en si, for når vi skulle sette sammen listen ble vi altfor mange, og hun var en av dem som måtte ut. Jeg hadde hatt veldig dårlig samvittighet hvis jeg allerede hadde invitert henne rent uformelt, og så måtte si at hun ikke kunne komme likevel! Så jeg forstår godt at hun ikke vil i utdrikningslaget ditt. Sorry, men det var nok dumt det dere gjorde med at du sendte en hold-av-dagen-SMS til henne.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #7 Skrevet 17. august 2006 Takk for svar. Jeg skjønner veldig godt at hun ble lei seg, det ble jeg også over å måtte stryke henne (og andre). Men det jeg merker nå når jeg har skrevet dette innlegget, og leser svarene, er at jeg nok også ble litt skuffet over at hun ikke gjorde noen forsøk på å ta kontakt og treffes i tiden mellom min første sms med dato, og at gjestelista ble spikret. Det er så lenge siden vi har truffet hverandre at hun ikke engang har møtt forloveden min. Så da vi satt der med lista over navn, og det kokte ned til hvem er det egentlig vi har kontakt med, og som er nære og bryr seg... da ble det stang ut på henne gitt. Hadde hun bare prøvd å ringe en gang hun var i landet for for å slå av en prat og "catche up", eller foreslått å stikke innom, hadde jeg kanskje vurdert det annerledes, og det hadde blitt stang-inn. Konklusjonen min blir kanskje at jeg ikke orker å bruke krefter på et vennskap bare består i at jeg henvender meg til henne. Det er mulig hun hadde kommet i bryllupet som en "event", men hun har ikke kommet i fester jeg har invitert til de siste par årene, og ikke tatt kontakt ellers heller. Så det var kanskje like greit å få det avklart... Hovedinnlegger
Ayla78 Skrevet 17. august 2006 #8 Skrevet 17. august 2006 Hei "hovedinnlegger" Ser svarene til de andre før meg og kan jo sammen med både de og "venninna" di forstå at hun kunne bli skuffet og kanskje lei seg over å bli avinvitert fra bryllupet. Men om dere er såpass til venner at hun burde blitt invitert til bryllupet ditt så burde hun ha både kontaktet deg tilbake for å evt takke for invitasjonen til bryllupet om ikke ihvertfall kanskje kontakte deg da hun ble avinvitert og si at faktisk så føler jeg ikke for å komme i utdrikningslaget ditt fordi du avinviterte meg og det såra meg. Og da kunne kanskje du og forklart hvordan du føler det. Innerst inne tror jeg nok at du synes det var litt ekkelt å avinvitere henne og du forstår nok hvorfor hun reagerer, jeg tror du skrev innlegget her for at noen skal kunne backe deg opp og forsvare hvorfor du gjorde som du gjorde. Jeg kan se meg enig i deg at venner hvor kontakten kun går ene veien hele tiden er desverre ikke mye å samle på. Jeg har og ett par venninner som er slik at jeg og alltid må ta kontakt. . det har jeg sett meg lei på. Jeg har da valgt å bare kutte de ut, selv om det gjør meg vondt siden jeg er glad i dem, men etter å ha forsøkt si fra uten hell så kan jeg ikke gjøre annet enn å gi dem opp selv.. lykke til med bryllupet
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #9 Skrevet 18. august 2006 jeg skal selv gifte meg nå snart og vet hvor dyrt det er , særlig for meg som har så lite penger og ikke får betalt gildet av foreldre o.l. Så hvis dette hadde skjedd med meg så hadde jeg vært veldig forståelsesfull ovenfor deg, selv om jeg sikkert hadde blitt skuffet over ikke å få sett deg som hvit brud:). Jeg skjønner ikke at folk ikke kan være mer forståelsesfulle. Hvis hun er en god venninne hadde hun forstått situasjonen din. Det er ikke alle som har råd til å invitere alle dem vil, eller kan invitere alle. Men det var jo dumt at det ble sånn da, ikke morro å avinvitere noen.
Lille jente Skrevet 18. august 2006 #10 Skrevet 18. august 2006 hei, jeg må si meg enig med det nederste innlegget. Jeg syntes de andre er litt kritisk her. Jeg holder selv på å planlegge bryllup, og før jeg begynte å se på priser hadde jeg allerede laget en gjesteliste. Jeg ville så gjerne invitere ALLE vennene mine. Da jeg begynte å regne sammen så jeg etterhver at dette kom til å bli kjempe dyrt, da må vi jo kutte ut noen, og det er ikke noe kjekt. Jeg skjønner godt at venninen din ble skuffet, MEN hun har ikke gitt lyd fra seg på kjempe lenge. Tenker det ikke er så kjekt for deg å være den som må ta kontakt hele tiden heller... Jeg hadde tatt kontakt med henne og skværet opp, men jeg syntes ikke hun bør være sur på deg. Det må da være kjekt å få være med i utdrikkningslaget, dessuten kan hun jo komme i kirken og se dere. Kanskje du kan ha en liten "bryllupsfest" privat senere for alle vennene som dere ikke kunne invitere på selve dagen. Det setter de sikkert pris på og syntes er gøy. Lykke til. Klem fra Brud 2007 )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå