benki Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Nei å nei... nå er det virkelig koselige dager for tiden... Kom hjem fra ferie for litt over en uke siden og de siste 4-5 dagene har Elise vært heeeelt umulig. Legger seg ned og griner hvis hun ikke får viljen sin, sutrer masse for å få oppmerksomhet, kan virke delvis hyper innimellom og hun har begynt å våkne 06.30!!?? mot 08.30 som hun pleier... hun har akkurat begynt hos dagmamma, men det er bare et par timer 2 ganger i uken, så tror ikke hun reagerer så kraftig pga det.. hun er grei der..Vet ikke om hun er missfornøyd med å komme ut av feriemodus eller hva det er, men har virkelig problemer m hvor jeg skal gripe dette fatt... føler liksom ikka at jeg kjenner henne sånn som hun er nå... hun er 18mnd... Noen tips el erfaringer..alt taes imot m stooor takk=)
NessaS Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Sånn ble småtten på 19 mnd etter ferien også. Jeg har kjempestore problemer med ham nå, vet ikke hvordan jeg skal takle det. Håper noen har noen erfaringer med dette.
kat Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 det går seg til igjen når de finner seg til rette med at ting er som normalt igjen. kan jo tenke seg selv når man er på ferie er mamma og pappa fullstendig avslappet ingen jobb eller masse husarbeid som henger over en og småen er i sentrum absolutt hele tiden og gjør alle utflukter på barnas premisser. vet jo med seg selv at når man kommer hjem fra ferie så er man litt sur og grinete og misfornøyd med at man snart må tilbake i jobb og et mye mer masete program kanskje har rutinene sklidd litt ut i forhold til småen hvor man evt har kjørt enten ferge, fly eller bil på de tidspunktene småen normalt ville sovet eller spist og maten kanskje har vært annerledes. tro meg det går seg til igjen bare gi henne litt tid. kanskje merker hun at du kanskje er litt stresset om at hun skal begynne hos dagmamma og du kanskje begynne å jobbe. barn fanger opp det meste i oss. vi hadde en uke hvor det var slik du beskriver. plutselig skulle pappa på jobb hele dagen etter og mamma på jobb ett par dager og hun hadde bestemor som barnevakt og kjedet seg også litt med å bare være hjemme igjen. alt gikk mye bedre når hun var tilbake i barnehagen og faste rutiner igjen. lykke til
benki Skrevet 17. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2006 Tusen takk for svar=) noen ganger trenger man bare å høre at alt vil ordne seg.... føler liksom vi har vært ¨på reiser og sånn tidligere uten at det har fått sånne konsikvenser.. men så blir hun jo eldre og mer bevisst så en gang måtte jo være den første.. er vel bare å smøre seg med tålmodighet=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå