Riha Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Hei hei. til helga skal jeg være borte endel timer fra lillegutt på 7 uker. Det jeg lurer på er oppbevaring av melk. Jeg har begynt å pumpe meg, bør jeg fryse ned melka med en gang og hvor lenge kan den stå etter at den har tinet? Kan jeg fryse det i vanlige poser eller må man ha sånne spesielle? Hvis han ikke spiser alt på en gang, kan melka varmes opp igjen? Jeg er helt grønn på dette området så jeg håper at noen som vet tar seg tid til å svare. Mange takk:-)
It's all about me Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 - Pumpet melk kan fint stå i kjøleskap i 3 dager, men sett den da i nederste hylle og ikke i døra. - Det beste å fryse ned i er begre, Avente har noen fine som kan brukes igjen og igjen. Kan bruke vanlige poser også, men der har fettet lett f or å feste seg til sidene i posen. - Når melka først er tint må den brukes innen 24 timer. - Melka bør brukes opp eller kastes hvis den først er varmet en gang. Har ikke sett noe skrevet om det, men selv prøvd å varme melk opp på nytt etter noen timer og da var den dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå