Gå til innhold

litt fakta om reima tec dresser=)


♥makronelle♥ *fødeklar*

Anbefalte innlegg

jeg kan godt krive litt om reima tec dressen siden jeg har solgt disse i 6 år=)

 

reima tec er en vindtett, vanntett og pustende dress. men den skal likevell ikke forveksles med et regntøy.( bare regntøy er regntøy=))

 

den tar ikke inn vann,og har sveisede sømmer. den slipper ut overskuddsvarme slik at en ikke blir klam i den. på en mild vintersdag holder det med vanlig bomullsklær under. på det kaldeste anbefales det ull inntil kroppen og en fleece dress over.

 

ikke bruk lag på lag, da blir barnet klamt og du vil miste den pustende effekten. hvis barnet blir svett vil det fryse, for svette blir iskaldt!

 

på de minste dressene (opptil 4 år) er det isoleringsputer i baken som isolerer når de sitter, veldig kjekt siden de minste blir sittende mye=)

 

dressene er utrolig lette så en kan trygt gå opp et hakk i størrelse uten at det blir mye å dra på.

 

det er viktig å huske på når en velger størrelse at barnet skal kunne bøye seg i dressen. få barnet til å bøye seg og kjenn etter at det ikke strammer bak!

 

ellers kan den vaskes på 40 grader i maskin, men den skal vrenges og alle glidelåser skal lukkes. IKKE bruk skylle middel, og vask gjerne i milo!

 

ellers er det bare å henge dressen i dusjen å spyle/tørke av den. dressen er nemlig smuss avvisende så mye vil prelle rett av. det anbefales å spare på maskinvasken da det sliter veldig på yttertøy!

 

min gutt på 8 1/2 mnd har jeg kjøpt str 92 til. han er stor så han bruker 86 i vanlige klær.

 

lagde en egen tråd på denne=)

håper dette var til hjelp=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, Synes det er flott at noen deler av sin kunnskap med andre. Kan du også svare meg hva som er forskjellen på Reima og Reima tec

dresser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jeg!=)

 

reima er ikke vantett, vindtett og pustende.

det er en bevernylonsdress som har et stoff som heter cordura på knær og i baken. cordura er et av de mest slitesterke stoffene en får i meter vare og er belagt med gummi på innsiden så den er vanntett på på disse stedene. bevernylonsstoffet som er på resten av dressen er impregnert, så det er veldig vannavstøtende.

 

etter en 7-8 ganger i maskinen må den impregneres igjen og da kan en bruke noe som heter tekstil impregnering som en vasker inn i dressen. dette får en kjøpt i sportsbutikker.

 

dette er også en veldig god dress, spesiellt til unger som sliter mye på tøy. men den er tyngrer enn reima tec dressen så den er ikke å anbefale til de minste.

 

men en veldig god dress til de større barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Vil du hjelpe meg litt også?

 

jenta mi blir 8 mnd i desember. Bruker man sånne dresser til de da også, de leker jo ikke i snøen på samme måte som større barn eller vet du hva som er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil absolutt anbefale deg en reima tec dress.

 

veldig mange tenker som du sier at de ikke ikke leker i snøen på samme måte som større barn, men det er jo akkurat derfor de har veldig nytte av godt yttertøy.

for å si det sånn hadde jeg hatt valget mellom å kjøpe reima tec til 5 åringen min eller til 1 åringen min er jeg ikke i tvil om hvem som hadde fått.

 

en 5 åring er såpass aktiv at de holder varmen på en helt annen måte, og de klarer ikke minst å si i fra om de fryser.

 

en liten 1 åring blir sittende mye stille og er avhengig av at dressen holder varmen for den, og klarer heller ikke si i fra om de fryser.

 

det som i tillegg er det fine med dressen er jo det at den er så lett at en kan gå opp i størrelse så da har en mulighet for å ha den i 2 sesonger=)

 

klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei det er jo det at den er vindtett vanntett og pustende da. også er den mye lettere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv sverger jeg til TROLL parkdress.

Da har man høst-vår og vinterdress i ett. Ullforet er lett å ta av og på.

Trolldressen er MER vanntett enn Reimatec dressen, og mye mer slitesterk.

Troll fikk BEST I TEST i forbrukerportalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selger den og, og de er like gode iallefall i følge de tilbakemeldingene vi har fått=)

 

det med foret blir ett fett, og de har vært like vanntette, så troll er et like bra alternativ=)

 

skreiv bare om reima for det var de de spurte om her=)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får vi se da, hvor godt denne reima dressen kommer ut i test på tv2 hjelper deg til høsten...

 

Testen kommer i 2. program...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi sorry nå så jeg hva du spurte om,

ja stemmer det, men det er bare en alminnelig kjøre dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

håper du kan hjelpe! Min lille blir året i desember. Begynner forhåpentligvis i barnehage i januar. Hva vil du anbefale? og hvilken str? Pris betyr ingenting, men gidder liksom ikke kjøpe knalldyr nå om jeg ikke trenger det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...