Gå til innhold

Leker barna deres for seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 2,5 som leker mye for seg selv på rommet sitt - er ofte der en time om gangen før hun oppsøker oss. Har hørt av andre at dette er uvanlig - hvordan er deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan leke alene, men ikke så lenge som en time og allerhelst rett ved siden av oss.

Skrevet

Han leker alene,men ikke så lenge som en time om gangen.

Helst vil han leke der vi er,men hvis jeg setter på musikk på rommet hans,og finner frem noen leker,kan han drive der alene en stund.

Skrevet

Tullemor er veldig flink til å sysselsette seg selv og har vært det lenge. Hun leker og stuller for seg selv, virker som hun koser seg masse i eget selskap. Deilig det å ha unger som ikke henger rundt beina hele tiden og forventer å bli lekt med!

Skrevet

Gutten vår er flink til å leke alene. Men jeg tørr ikke å la han være lenge ute av syne så han leker stort sett er vi er.

Skrevet

Jenta vår på 2 år leker ikke mye alene. Hun liker å vise frem ting til oss og vil at vi skal delta. Det eneste er i sandkassa. Da kan hun holde på litt selv, (maks 15 min), men da er vi også ute i nærheten så hun ser oss.

Regner med at det blir mer å leke for seg selv i 3 års alder og når hun snart får søsken og han vokser til :)

Skrevet

Jenta vår er også 2,5 år. Hun har akkurat begynnt med å leke alene på rommet sitt. Begynnte for omtrent en mnd siden da hun startet opp i barnehagen igjen etter ferien.

Litt etter hva hun leker med kan det gå fra 15 min til en halvtime sånn circa. Dersom det blir helt stille går jeg og ser etter med en gang, men som regel har hun da bare funnet en bok hun leser i. Mange ganger "leser" hun også høyt for kosedyret sitt. :o) (Må jo titte inn innimellom for å se hva som skjer). Ellers er hun supersosial og skravler som en foss. Så jeg har ikke bekymret meg over dette, ser på det som en naturlig utvikling. Noen er bare litt tidligere ute enn andre. Så dersom jenta deres ellers er sosial så tror jeg ikke du har noe å bekymre deg over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...