Gå til innhold

Skal jeg beholde det..?!


Gjest

Anbefalte innlegg

Så har vi klart det igjen.. Etter at vi fikk vårt første barn har vi slitt med å finne et prevensjonsmiddel som passer oss begge. Så i det siste har det faktisk blitt mye mindre sex, og vi har brukt kondom. Men så hendte det at vi var litt uforsiktige, 1 gang. Og da ble jeg gravid *sukk*

 

Og nå er jeg virkelig i tvil og jeg vil dette her. Bare å ta ordet "abort" i munnen min så kjenner jeg at det blir helt feil. Er redd for at jeg aldri vil bli fortrolig med at jeg ev har tatt en abort. Men nå hadde vi ikke tenkt oss barn akurattt... Vi har to barn, født i 2001 og 2003. Vi har nye jobber begge to, jeg studerer, vi har et nytt hus som vi har tenkt å gjøre masse med.

 

På en annen side... vi har brukbar økonomi, stort hus, to friske skjønne barn osv .

 

Har vell funnet ut at jeg er ca 5 1/2 uke på vei. Og nå altså veldig i tvil, liker ikke tanken på abort og liker heller ikke tanken på å gå gravid. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er det bare du som kan finne ut av..... men som du sier er du redd for abort...tenk dere nøye om, alt ordner seg...

 

Lykke til uansett hva du velger!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må nok bare gjøre det som føles rett for deg/dere....

ønsker deg/dere masse lykke til uanset hva dere velger!

 

mange gode klemmer ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :-)

Jeg sitter i samme situasjon som deg. Er nå 6 uker og 4 dg på vei. Har to skjønne gutter. Philip på 41/2 år og lille Daniel på snart 4mnd. Hadde sex en gang etter fødsel og ble gravid igjen med en gang.Et veldig stort sjokk for oss.

 

Vi eller jeg var veldig i tvil om jeg skulle behold dette barne. Har liksom nok med det jeg har,men som du sier ang aboet blir jeg redd.

Mannen min har ikke samvittighet til og ta det bort pga det vi har fått. To herlige gutter. Jeg hadde ikke lyst og gå gravid igen. Endelig ferdig med fødsel og ikke minst 25 kg som jeg legger på meg. Bare 5 igjen av de også og får på meg mine egne klær igjen. Lagt vekk alt som har med mamma klær og gjøre, frister veldig lite, men det er liksom ikke bra nok grunn til og ta bort et lite liv.

 

Vi har også hus, bra med penger og herlige familier. Har derfor bestemt oss for og beholde det lille kjærlihetsbarnet vårt.

 

Du er ikke alene om dette, men vet hvordan du tenker og har det. Tror og vet at du/dere vil klare dette kjempe bra. Ønsker deg lykke til og gi meg beskjd om valget ditt.

 

PS: tenk deg godt om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tips - vil bare ønske lykke til med hva du og dere enn velger. Dette kan bare dere finne svaret på! Jewg ønsker deg alt godt uansett hva du velger!

Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Tweeno:)

 

jeg ville bare si at jeg synes du burde tenke deg godt om,siden du spør om noen tips,kan du få mitt..

jeg råder deg til å ikke ta abort.

la ikke huset og studiene komme fremfor dette barnet er du snill..huset står der,og studiene kan du ta igjen senere..

det lille barnet har desverre ikke evnen til å si ifra om han eller hun vil leve,det er det du som avgjør,og jeg håper virkelig at du lar barnet dit få leve og vokse opp i hjemmet deres,gled deg over barnet dere sammen har skapt-ett lite mirakel:)

jeg er som du forstår motstander av abort..jeg dømmer deg ikke dersom du velger å ta abort,men jeg personlig vil råde deg til å beholde barnet!

du kommer ikke til å angre den dagen du holder han eller henne for første gang,eller det første smilet....

huff,jeg føler meg nesten stygg som har skrevet dette,men jeg vil bare forsvare det lille barnet som kjemper i magen din for å overleve-vær så snill-behold det.....

"ett hvisk fra ett lite barn bærer lenger enn ett brøl fra en løve..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette avgjørelsen er det kun dere som kan ta, men jeg ville ringt jordmor og fått en time der og pratet med henne. De pleier å være veldig hjelpsomme.

Jeg har 3 barn, to av dem født samme årstalla som deg og venter neste (ikke planlagt) i april 2007, vi velger å beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...