Gå til innhold

Noen som har gått lenge med nedtrykksfølelse ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har i en ukes tid hatt det man kaller "nedtrykksfølelse", og har fått forkortet livmorshals.. men er nå sendt hjem fra sykehuset. Livmorhalsen min har strekt seg litt igjen, men nedtrykksfølelsen er stadig er. Om jeg så reiser meg for bare å gå på do, så kjenner jeg dette trykket. Er det noen som har erfaring med å ha gått med en slik følelse ?? Er bare i uke 29, så burde vente litt med å bli mor ennå...

Ble ikke så klok av det de sa på sykehuset, så ja... Lurer egentlig på om det ikke er så farlig å gå rundt med denne følelsen hvis bare livmorhalsen er ok ? (min er nå på 2,8 cm) Eller om jeg må belage meg på å ligge vannrett resten av tida....

Håper noen vet svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg har fått beskjed om er at mange får den følelsen når hodet til barnet fester seg og den følelsen kan komme til å bli der til du føder. (beklager at jeg ikke hadde noe mer oppløftende å si...) Selv om det kanskje er litt tidlig betyr ikke det at du nødvendigvis føder for tidlig.Tror nok du kan gjøre mer enn å ligge rett ut, men merker du noen smerter eller økt press bør du ta det med ro. :)

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt denne nedtrykkfølelsen fra ca uke 33-34 i svangerskapet, men er i uke 39 nå, så det satte ihvertfall ikke igang noen fødsel for meg, de sier at det bare er babyen som trykker (vrir) seg nedover i bekkenet og at den fester hodet. Jeg har fremdeles nedtrykkfølelsen selv om hodet er festet da. Men jeg har ikke hatt forkortet livmorhals da.

Skrevet

Hei,

jeg har kommet 29. uker på vei, også. Er ikke i helt samme situasjon, men jeg har vonde, kraftige kynnere. På UL viste det seg for 14 dager siden at livmorhalsen ikke var påvirket av dette, men at det er fare for at de skal påvirke, slik at fødselen kommer i gang. Jeg ble sykemeldt ut tida, fikk beskjed om at jeg skulle hjem og ligge med bena høgt. Jeg lurer litt på det samme som deg, hvor mye kan jeg gjøre..

Spurte fastlegen min om det i går, og hun sa at nå er det viktig at den blir der inne ihvertfall en måned til, og at jeg skal ta det med ro for å gjøre det jeg kan for at den skal bli der inne en god stund til. Hun kunne ikke gi meg noen konkrete råd om hvor mye/lite bevegelse jeg kunne ha. Men at jeg burde se av dagsformen. Jeg merker jo at de kraftige kynnerene kommer når jeg har gjort mye, på søndag rydda ejg huset og har etter det vært nødt til å ta det helt med ro mandag og tirsdag, pga av mye kynnere.

Ja dette her hjalp deg sikkert ikke så mye, men vi deler bekymringen om hvor aktive vi kan være, og om dette vil påvirke babyen til å komme tidlig, gjerne si i fra om du får noen gode svar på dette!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...