Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på den fødselsattesten. Jeg har ikke gjort noe ifht den, jeg. Skulle jeg ha ringt no sted, sendt noe, snakka med noen...?

Må jo sende den til kirken før dåp... Kommer den av seg selv liksom?

Bor i en stoooor boble hvor det bare er plass til pupping og bleier, he he=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

litt lenge siden nå... men jeg tror vi fikk med fødselsattest fra sykehuset, som skulle sendes til ligningskontoret, for at lillesnupp skulle bli registrert å få fødselsnummer... er ikke helt sikker altså, men du kan jo ringe ligningskontoret/folkeregisteret å høre?

Skrevet

Du fødte muligens på SØF? Ser sånn ut ifølge nicket ditt:) Det gjorde jeg også, og de gjorde ingenting i forhold til fødselsattesten. Jeg måtte purre på den selv via trygdeeaten. Sendte mail til de, så sendte de meg et skjema som skulle fylles ut og returneres. Da vi fikk fødselsattesten i posten var det oppført "far ukjent", selv om far hadde skrevet under og alt mulig. Her kommer SØF inn i bildet igjen, for far skulle ha skrevet under noen papirer på SØF som bekrefter farskapet.

Det begynte da å haste for oss for dåpen nærmet seg, så da bestilte vi time på trygdekontoret for at far skulle få fylt ut de riktige papirene og bekreftet at han var faren til barnet. Hvis ikke dette hadde blitt gjort så ville ikke navnet hans ha stått på dåpsattesten heller.

Vi hadde dåp i april, og nå i juli fikk jeg ny korrekt fødselsattest etter å ha purret på den igjen:)

Skrevet

Hm, merkelig. Vi fikk brev (skjema) fra Folkeregisteret. Her skulle vi fylle ut barnets navn + skrive under og returnere.. Og ikke lenge etter mottok vi fødselsattesten.

Skrevet

Vi gjorde det samme som Vona. Fikk skjema fra folkeregisteret som vi fylte ut, og fikk deretter tilsendt fødselsattesten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...