Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært hos fysioterapeuten. Hun var veldig hyggelig. Hun har hatt samme problem som meg, så endelig var det noen som visste hva de snakket om. Det var veldig godt. Vi pratet bare i dag, så hun skulle undersøke meg neste uke. Det kom visst til å bli litt sånn avspenning og sånn. Andre leger og terapeuter har sagt at vi burde ha samleie og stikke fingrene inn osv for å vide ut selv om det gjør vondt. Dette har jeg ikke fått til. Jeg klarer ikke å gjøre noe mot meg selv som gjør så vondt. Fysio sa at det der bare var tull, og at sånn skulle man ikke gjøre mot kroppen sin, og at musklene måtte få slippe taket selv. Er glad for at hun sa det. Hun sa at det var typisk mannfolk å si sånn. De har ikke peiling! :o) Jeg gråt masse, og nå føler jeg meg litt tom. Er glad hun var hyggelig. Håper hun kan hjelpe meg!

Gleder meg som en unge til tv-kveld i sofaen med nachos og godter og brus! Yes! Og i morgen skal vi til byen å klippe oss, kjøre til Strömstad, spise kebabpizza, handle litt, besøke et vennepar (i alle fall det nærmeste vi kommer å ha venner. De er vel mer bekjente, men vi håper at de blir vennene våre snart ;o)), og der skulle vi få mat. Blir en kjempetrivelig helg, tror jeg.

Har begynt å få svake mens-smerter, så jeg tror ikke det blir så lenge til mensen kommer. Er på dag 6 nå, og fikk jo på dag 8 sist. Blir fint å komme igang med ny Pergo-runde. Håper den funker denne gangen. Bare synd med de hersens kvisene som popper opp over alt. Føler meg som en fjortis.

Skal du gjøre noe spennende i helga? Du skal kanskje kjøpe flere julegaver? :o)

Ha det fint!!

Fortsetter under...

Åh, så bra at du endelig får hjelp av noen som forstår hva du sliter med!!! Kjempebra!!!!

Jeg så forresten og Nannyhjelpen på TvN i går....kjente jeg ble passelig irritert på den tegneseriefiguren av et mannfolk!!! Han var jo direkte livsfarlig!!!

I kveld har jeg gløttet litt på "Skal vi danse" mens vi har laget, og spist Baligryte med ris og hvitløksbaguetter:o) Nå skal vi snart se 24 som vi tok opp på video i går kveld. Skulle opp grytidlig i morges, så da gikk vi og la oss tidlig.....har allikevel vært kjempetrøtt i hele dag....

Blir nok ikke noe julegavehandling på meg i helga:o) Jeg drar på hyttetur sammen med to venninner i morgen formiddag. Skal være der til søndags ettermiddag. Vi skal strikke, spille kort, spise god mat, gå turer, ja bare kose oss glugg i hjæl:o)))

Har du forresten smakt den nye Smash-sjokoladen?? Kom plutselig over den i dag da jeg var på ICA og kjøpte meg en salat etter jobb:o) Den var KNALLGOD!!!!!!!!!!!! Beste sjokoladen ever!!!!!!

Huff, leste nå nettopp at Jan Werner Danielsen er død:((((((((((( Snufs:((((( Likte sangstemmen hans, jeg......O helga natt......nydelig....

Nå skal jeg krype opp i armkroken til sambo, og så skal vi se 24:o)

Ha en fortsatt fin kveld:o) Og ei go helg:o) Høres ut for at du og blir og få ei kjempefin helg:o)))

Høres ut som om alt ligger til rette for en fin helg! Har du hatt det fint på hyttetur? :o)

Vi var i Sverige i går, og så var vi på besøk hos venner etterpå. Fikk god mat og is og greier. Veldig hyggelig! Dattera deres er så søt. Hun er et år gammel, og kan si tre ord, og de sier hun om og om igjen. :o)

I dag blir det nok bare sløving, skjønt jeg ser at gulvene burde moppes. Det ligger noen hybelkaniner og koser seg langs veggene. :o( I kveld skal vi kanskje bestille Peppe's internet-deal. For 199 kr får man stor pizza + 1,5l Cola. Det er ikke så verst. Og helt sikkert veldig godt!

Har ikke smakt Smash-sjokkisen, men jeg hører jo at det burde jeg. Får se om jeg har samvittighet til å kjøpe en sjokolade uti uka. Har spist så mye snop i det siste. Har lagt på meg litt, og det er kjempekjipt. Det står jo at man kan legge på seg av Provera og Pergo, men jeg kan nok ikke utelukkende skylde på dem, dessverre. Det er tungt å stramme inn på godteret.

Ellers har jeg ganske så vondt i magen. Er på dag 8 nå, så jeg regner med at mensen er like om hjørnet. Gruer meg litt til Pergoen. Er redd jeg skal få flere bivirkninger enn sist siden jeg skal dobble dosen. Får håpe dosen er sterk nok denne gangen da. Litt kjipt å bruke masse tid og ta sterke medisiner uten å få EL. Men det vet jo du også alt om. Mannen min skal levere sædprøve denne uka. Håper svømmerne hans er i orden, så vi slipper problemer med det også! Hva tenker du om Finland og eggdonasjonen nå som det har gått noen dager? Begynner det å synke inn? Det er utrolig spennende å prøve å få barn! Det er mye arbeid (for oss slitere i hvert fall), mange opp- og ned-turer og mye venting, men du verden det vil være verdt det hvis vi klarer å lage en liten baby! :o) Det er bare å krysse fingrene!

I kveld går Mona Lisa Smile på tv. Kanskje vi ser den. Så den på kino da den kom. God film, så det kan hende vi ser den på nytt.

Ha en fin kveld! :o)

Har hatt ei kjempesuperfantastisk tur på hytta i helga:o)))) Vi spilte kort i mange mange mange timer, spiste reker på lørdag, biff på søndag, og masse godterier:o) Pratet om alt og ingenting, kosa med den herlige hunden som var med oss på tur, plukket ripsbær, ja, vi hadde det bare helt suverent:o) Hadde med meg 2 kg rips hjem som jeg tenkte og sylte nå i kveld:o) Holder på og renske de, og det er et mareritt!!!

Mensen din må bare komme nå, så blir du ferdig med den, og kommer deg videre:o) Hvordan ligger du nå an i forhold til turen nordover? Når var det det IKKE passet og ha el??

Ikke sikkert at du får flere bivirkninger. Jeg hadde ingen på dobbel dose....

Jeg vil bare komme til Finland så fort som mulig egentlig. Jeg er helt klar for og komme i gang:o) Deilig og ha en dato og forholde seg til:o)

Snakket forresten med gyn min i dag:o) Han som ikke er helt patent:o) Han ringte med siden jeg hadde gitt beskjed til respsjonen der han jobber om at jeg mangler en konklusjon/avslutning fra han der han sier at pergo ikke har hjulpet meg, og at han ikke har mer og tilby, og sender meg videre....han ringte meg som sagt, og vi pratet bare forbi hverandre.....var som om vi ikke var på samme planet engang..... etter og ha "kranglet" og diskutert en stund, orket jeg egentlig ikke og bry meg så mye mer om hva han sa, og vi ble vel enige om at jeg selv lager et notat og sender med journalen min til Finland:o)

Spurte han forresten om han hadde hørt om IVM, og om han hadde noe erfaring med dette. Han sa det var helt nytt, og at de drev med det på Alaris-klinikken i Oslo!!! Husker ikke helt om det var det den kliknikken het, men det er hvertfall tidl Omnia....Han kjente han som jobbet der, og anbefalte meg og ringe dit:o) Samtidig sa han at han ikke tror at jeg er kommet i tidlig overgangsalder, og at min tilstand forhåpentligvis går over!!!! Han avsluttet med og ønske meg lykke til, og sa at han trodde dette kom til og gå bra:o)

Jeg krysser fingrene for at det går bra med oss begge to:o) altså deg og meg:)

Nå skal jeg renske mer rips:o)

So long:o)

Er IVM at de modner eggene i laboratorium, befrukter dem, og så setter dem inn igjen? Fint at gyn har tro for at det ordner seg for deg! :o) Det høres jo litt rart ut at du skal være kommet i overgangsalderen. Det får da være måte på å være tidlig ute. :o) Skal du ringe til Oslo? Vet du hva det koster?

Jeg fikk mensen i går. Har masse vondt i magen i dag. Kjipt, men jeg håper jo det blir lenge til neste gang, og da er det verdt det. Skal ta Pergo på torsdag. Håper det funker denne gangen! Tar siste tablett på mandag. Jeg bør ikke få EL før etter lørdag (dag 14). Vi sees ikke før lørdag kveld. Får jeg positiv EL-test, så må vi jo bare reise, men det blir vanskelig å finne på en forklaring til foreldrene våre. Huff! Håper vi slipper det...

I morgen skal mannen min ta sædprøve, så nå krysser vi alt vi har for at det går bra!

Har vært og sett på mannen min spille bedriftsfotball. De tapte, selvfølgelig. De andre var veldig gode. Får lyst til å være med, men det er gøy å se på også. :o) Nå er mannen min snart ren og pen, og da skal vi rydde litt i boden og ta inn hagemøblene, og så må vi brette sammen klær fra snora. Håper det blir tid til litt sofa-/tv-kos og resten av middagen (kyllingsalat med baguetter)! :o)

Da var sæd-prøven levert. Mannen min syntes ikke det var noe gøy å få "kunstig sædavgang" (som det stod på prøvearket :o)) i en kopp. Hehe! Synes ikke så veldig synd på ham da. Det var visst noen han kjente på laboratoriet da han var der, så han syntes det var litt dumt å stå der med en kopp med sæd. :o) Jaja, han overlever vel det. Hva har det forresten å si om han hadde "kunstig sædavgang" eller "avbrutt samleie" da han tok testen? Vi spøkte litt med at han kunne jo gå inn med prøven og si at hadde hatt "avbrutt oralsex", og at han ikke visste helt hvor han skulle krysse av... ;o)

Var på biblioteket en tur, men jeg fikk ikke gjort noe særlig. Var altfor trøtt. Tror jeg må komme meg i seng litt tidligere i kveld. Forrige gang jeg tok Provera og Pergo, så ble jeg mer opplagt. Kan nesten virke som om jeg skal få motsatt effekt denne gangen. *gjeeesp*

Har kjøpt meg ny dongeribukse. Fikk hull på kneet i den jeg har. Har brukt den nesten hver dag i et år nå, så det var vel på tide med en ny. Har kjøpt en Ricco Vero-bukse. Ganske fin! :o) Kult å shoppe litt. Så en fin genser også, men jeg motsto fristelsen. Den ville blitt veldig fin til meg bare jeg fikk tatt noen hundre sit-ups først. :o/ Er litt ute av trening, og det har blitt litt mye kake i det siste, så nå må jeg snart skjerpe meg. Hater å legge på meg. :o( Men jeg er jo så sukkeravhengig, og da er det vanskelig. Og blir jeg gravid, så kan jeg bare glemme den genseren...

Gleder meg til Grey's og ost og kjeks i kveld! :o)

Annonse

Hehe:o) Nei, de mannfolka er ikke så glad i og levere sædprøve:o)) men de må jo trø til de og. Det kan ikke være bare oss som skal utsette oss for alt av undersøkelser....

Tenkte jeg skulle ringe til Oslo nå ganske så snart og spørrre litt om vi kan være aktuell til IVM-behandling, og spørre litt om hva det koster. Ellers så går vi og venter på blodprøvesvarene til sambo. Han har jo tatt HIV og hepatitt-prøver som skal sendes med papirene våre til Finland. Tar visstnok en uke og få svar på disse, så er vi heldig får vi svar i slutten av denne uka, og da kan vi endelig sende alle papirene avgårde:o)

Det har blitt altfor mye kaker og godis på meg og i det siste....føler at jeg eser ut:o( Burde absolutt gjort noe med det, og må nok skjerpe meg.....jeg skal jo gå i bikini om under 1 mnd....

I dag har jeg FRIIIII!!!!! Var på jobb i går ettermiddag/kveld, og skal på samme vakta i morgen. Tenkte jeg skulle benytte anledninga til og vaske litt klær og tørke litt støv og sånn hjemme. Kanskje få hengt opp garndinene i stua og på soverommet:o)

Har forresten skikkelig PMS for tiden.....hormonene raser og jeg blir irritert over småting....huff, det er ikke bra for folk rundt meg at jeg skal være slik...jeg prøver og holde trollet inni meg, men av og til slipper det litt ut.....Kjenner litt til hetetoktene nå igjen, men de holder seg faktisk stort sett borte det meste av tiden, så jeg har fortsatt ikke startet på det østrogen-tilskuddet jeg fikk av legen på IVF-klinikken på sykehuset....tenkte og snakke litt med de i Finland om det, for de skal jo ha meg på slik behandling før eggdonasjonen, sånn at livmorslimhinna blir tykk og fin, og klar til og ta imot et egg:o)

Nå må jeg komme i gang med noe her. Søsteren min og tantebarnet mitt har nettopp meldt om at de kanskje kommer innom litt senere. Kan ikke ta imot folk slik det ser ut her nå..

So long:o)

Jeg regner med at vi får svar på sæd-testen i morgen, hvis vi får tak i legen på telefon. Er litt nervøs. Håper så inderlig at alt er i orden. Hvis vi trenger assistert befruktning, så kan vi jo bare glemme å få barn før jeg blir kvitt vaginisme, og det kan ta sin tid... Prøver å ikke ta sorgene på forskudd, men det er vanskelig.

Var på Spenst i morges og trente litt styrke. Prøvde å sette meg på biblioteket etterpå, men jeg måtte bare dra hjem igjen. Sitter litt fast før jeg får svar fra veilederen min, og jeg gidder ikke begynne på noe nytt før jeg blir ferdig med det jeg holder på med. Da blir det bare rot. Skal tilbake til Spenst til kl 1815. Da skal det være Kickboxing-aerobic, og det hørtes gøy ut, så jeg tenkte jeg skulle prøve. Er visst veldig tungt, men jeg får heller ta noen pauser.

Skal straks lage meg middag. Skal ha karbonader med potet og brunsaus. Det er lettvindt for mannen min å varme opp når han kommer hjem.

Jeg er også i dårlig humør for tida. Vet ikke om det har noen sammenheng med mensen. Jeg bruker aldri å merke noe spesielt på humøret rundt mensen. Men nå er jeg irritert, føler meg litt syk, har vondt i huden, har fått munnsår, er sur, trøtt og slapp. Har lyst til å legge meg, og så våkne opp om noen dager når det har gitt seg. :o) Det hadde vært fint!

I morgen skal jeg til fysio igjen. Håper hun finner på noe lurt, sånn at jeg blir fort frisk. :o)

På fredag reiser vi nordover på høstferie. Vi blir der i ei hel uke, og det blir kjempegodt! Håper bare at EL kommer når det passer for oss... Og at jeg får EL i det hele tatt. Skal pakke noen EL-tester. Blir spennende, men jeg kjenner at det blir verre å ikke få EL denne gangen enn sist. Vil jo så gjerne bli gravid! Og jeg vil ikke undersøkes mer. Håper jeg får EL og at mannen min har 200 millioner sædceller. Det hadde vært fint!

Så forresten en sjokoladekake i frysedisken på Ica som så veldig god ut! Den var bitteliten og kostet ca 30 kr. Akkurat passe til 2-3 stykker. Den har jeg lyst på!! (Har allerede bestemt at jeg skal kjøpe den til 17. november, for da har vi "forlovelsesdag". Alltid en grunn til å feire!) Har hørt at Almondy-kakene skal være gode også, men jeg har aldri smakt frossen-kaker før. Kjenner at jeg får skikkelige abstinenser. Huff, ikke bra. Regner med at sukkertrangen min blir tilfredsstilt når vi kommer nordover. Mamma og svigermor har sikkert fryserene fulle av godsaker! :o) Gleder meg!

Gleder meg til å se tantebarnet mitt igjen! Hun er snart 4 år. Har kjøpt dyrelotto til henne og en Bamse (verdens sterkeste bjørn)-shampo med dunderhonning (kjøpt i Sverige). Og så har jeg kjøpt klistremerker (alltid populært hos henne). Og så en Smarties og en dropseske. Håper vi kan kjøpe oss til popularitet! :o) Hun liker å få gaver (hvem gjør ikke det?), så vi blir nok godt mottatt!

Ha en fortsatt fin fridag!!

Tusen takk:o) Jeg koser meg veldig med fridagen min:o)

Vi krysser fingrene og tærne for at mannen din har svømmere i hopetall, og at de er heeelt friske og fine:o)))) Så fint at det går så kort tid før dere får svar:o) Hos oss tok det tre uker.....

Snakket med Aleris-klinikken i Oslo....De kunne ikke tilby IVM siden FSH var så høy...:o( Hun snakket litt om eggdonasjon, men anbefalte oss og tenke på adopsjon......og jeg som hadde slik tro på at eggdonasjon kunne gå bra.....tror hun mente at fordi slimhinna i livmora var så tynn, så var det ikke sikkert jeg ville lykkes med og få et befruktet egg til og feste seg...... Jaja, jeg burde vel ikke ta sorgene på forskudd, men det var kjempetøft og høre det....ikke det jeg trengte og høre akkurat nå.....

Skal man adoptere, må man visstnok være gift.... eller hvertfall sambo i minst 2 år fra den dagen søknaden sendes inn:o( Vi har snakket litt om adopsjon, men det ser ikke ut for at vi er aktuelle til det enda....tenkte allikevel jeg skulle ta kontakt med sosialkontoret for en samtale om dette etter at vi har vært i Finland og hørt hva de har og si der..... 1 1/2 mnd til timen.....det er litt lenge....

Almondy daimkaken er sinnnnsyyykt god!!!! Har du ikke prøvd den, så MÅ du prøve!! Du kommer til og bli hekta!!!

Kan tenke meg at det blir godt og komme seg nordover igjen:o) Deilig og se igjen familien sikkert. Og ferie er jo bestandig godt:o) Håper virkelig det klaffer med el for dere, og at den kommer på akkurat det riktige tidspunktet:o)

Du er garantert en stor favoritt hos ditt lille tantebarn på 4 med slike flotte gaver:o))) Hun blir nok storfornøyd:o)

Vi har forresten fått fiskebabyer igjen:o) Fant 4 søte små i akvariet i sted. Har plukket de opp, og puttet de i en egen liten boks som står i akvariet for at de ikke skal bli spist av de andre, og slik at vi skal kunne gi de egen mat med masse vitaminer:o)

Ha en fortsatt super dag:o)

Hvorfor tok det tre uker? Sædprøvene må jo undersøkes innen to-tre timer etter at de er tatt, og da er det jo bare at legen får resultatene fra lab-en... Håper vi får svar i morgen! Er nervøs.

Synd at IVM ikke var aktuelt for dere. :o( Dere får høre hva de sier i Finland. Det er jo greit å høre hva de som evt skal utføre eggsonasjon sier om det selv. Det kan jo også hende at verdiene dine blir bedre. Hadde ikke gyn i Tromsø tro på det? Håper det ordner seg! Forstår godt at det er kjedelig å vente så lenge.

Adopsjon tar jo også endel tid. Hvor vil dere adoptere fra hvis det blir aktuelt? Du får sparke typen din bak og be om en ring. :o) Jeg kan anbefale å være gift! Dere skal jo snart på "bryllupsreise" allikevel... :o) (Ikke meningen å være frekk.) Er kjempemisunnelig på den Brasil-turen! Tenk deg å ligge å bade i solen, mens vi her hjemme vasser i sludd og slaps. *sukk*

Har hørt fra flere at Almondy Daim er god. Må vel nesten prøve den da. Får se om jeg ikke kan finne en anledning. :o) ÅH, nå ble jeg sulten på noe godt!!

Fiskene deres har tydeligvis skjønt hvordan man gjør det. Du verden for et oppdrettsanlegg du driver! :o)

Skal gi Ghost Whisperer en sjanse i kveld. Er sliten etter å ha vært på Kickboxing-aerobic, så jeg vil bare synke ned i sofaen med litt kveldsmat.

God natt! :o)

Vet ikke hvorfor det tok tre uker....hadde sikkert gått fortere om vi hadde ringt sykehuset og spurt etter svaret....vi fikk det jo over tlf av gyn min..., men på sykehuset hadde de svart sambo at han ville få vite svaret ca tre uker etter at prøven var levert...

Adopsjon tar veldig lang tid...alle forberedelsene som skal gjøres med skjemaer/søknad som skal fylles ut, og alle samtalene/intervjuene som skal gjøres....gruer meg....redd for at de skal se på meg som en som ikke egner seg til og være mor...lurer på hva de egentlig spør om....vært litt inne på adopsjonsforumet og sett i dag.

Er det samme for meg egentlig hvor vi adopterer fra, men sambo ønsker vel at barnet skal være mest mulig lik oss, og vil adoptere fra Europa. Han tenker på hvordan barnet vil få det, men det er da så mange utlendinger som bor i Norge, og det er da så vanlig med adopsjoner fra Kina at jeg kan ikke tro annet enn at det vil gå bra...

Jeg skal sparke han bak, og be han om en ring:o)))) Hihi:o) Dersom det er det som må til for at vi skal bli foreldre, så kan jeg gifte meg i morgen den dag:o) ellers så er jeg ikke så opptatt av og gifte meg....kan være evig forlovet jeg:o))) Synes vel allikvel at det er litt viktig at barna har foreldre som er gift, så det blir vel til at vi går den veien, vi og.

Bryllupsreise på forskudd får vi, ja:o) Tenk så romantisk!!! Under en mnd igjen, så drar vi:o) Om en mnd på denne tiden, så koser vi oss i varmen:o)))) Og når vi kommer tilbake skal vi rett til Finland og få svar på hva som skal skje videre med oss:o)

Her driver vi oppdrettsanlegg, ja:o) Like greit det:o) Vi har også litt frafall, så det er greit at det kommer nye til. Den ene fisken vår, døde i går. Han har jeg hatt siden jeg kjøpte akavriet for over ett år siden. De blir vel ikke så gamle, de fiskene vi har, og han har absolutt ikke vært i noe særlig form i det siste....

Hva synes du om Ghost Whisper? Spent på dommen:o) Jeg satt med en klump i halsen på slutten...........tenkte selvfølgelig og på adopsjonen oppi det hele....hele episoden var liksom så treffende på de tankene jeg har hatt i dag....

Nå er det natt her. Natta:o)

Jeg har hørt både og om hvor stenge de er med å godkjenne folk for adopsjon. Noen sier at du ikke kan ha gått til psykolog og at du må ha vært deprimert osv., men jeg kjenner ei som er barnevernspedagog, og hun sa en gang at det ikke er noe vanskelig å bli godkjent, så lenge du er høvelig normal. Hun mente at det skulle ganske mye til før du fikk avslag. Men jeg vet ikke. Jeg er ikke sikker på om vi ville blitt godkjent. Det må være helt forferdelig, at noen utenforstående skal si om du er skikket til å ta hånd om et barn eller ikke. Det er jo for så vidt bra at de er strenge, men... Jeg har gått til psykolog og gikk i en periode på antidepressiva. Gjør det meg mindre skikket til å bli mor? Jeg er i alle fall klar over problemene mine, og jeg har gjort og gjør noe med dem. Hva med folk som sliter, men som aldri oppsøker hjelp? Tror ikke de er noe bedre, men de har ikke stempelet på seg at de har vært hos psykolog. Synes det er litt sykt, egentlig. Jeg er ikke psykotisk eller suicidal og heller ikke klinisk deprimert (bare vanlig deppa innimellom), og så har jeg litt angst. Men det er ingenting som står i veien for at jeg skal bli en god mor. Jeg vil i alle fall være i stand til å oppdage symptomer på slike ting hos mine barn, og det klarte ikke mine foreldre, selv om de er såkalt ressurssterke. Er veldig spent på om vi vil godkjennes dersom det blir aktuelt. Jeg må jo uansett ha en jobb først, og så må vi kjøpe et sted å bo, og så tar det jo lang tid etter det. Tror alle er redde for å ikke bli godkjente, fordi det på en måte er siste sjanse til å få et barn, men jeg tror det som oftest går veldig bra.

Jeg ser for meg at å adoptere fra Kina/Korea er fint. Ungene som kommer derfra er veldig søte, og så er de ikke for mørke. Jeg er overhodet ikke rasistisk, (jeg har utenlandske venner,) men jeg ser at det kan bli problemer. Det burde ikke være sånn i dag, men... Det er veldig mye rasisme ute og går. Men det kan jo gå veldig bra også. Det kommer an på miljøet rundt. Columbianske barn er også kjempefine.

Det er veldig greit arvemessig, om ikke annet, å være gift hvis man får barn sammen. Jeg vil også til Brasil!

Beklager, men jeg synes Ghost Whisperer var skikkelig dårlig... Lowe-Hewitt er en dårlig skuespiller, og historien var veldig lett gjennomskuelig og platt. Men, men, hver sin smak. Det er ikke kvalitet alt jeg ser på heller (les: Home and Away). :o) I kveld er det vel 24, nest siste episode. Der har du kvalitet! Gleder meg! :o)

Nå ringer vel snart mannen min til sykehuset, og han skulle ringe meg etterpå. Klarer ikke å vente mer. Tror jeg må ringe ham og mase litt. Huff, jeg er nervøs... :o(

Annonse

Har mannen din fått prøvesvaret? Er så spent!!

Her ser det ut for at TR har tenkt til og avlegge meg et lite besøk:o)))) Har spottet litt nå i dag.

Jeg er forresten helt enig i det du skriver! Det at du har gått til psykolog, gjør deg overhode ikke uskikket til og være mor! Du hadde et problem som du tok på alvor, og fikk hjelp for. Kjempebra er det:o)

Columbianske barn er kjempeskjønne:o))) Jeg er heller overhode ikke rasist:o)

Snart på tur på jobb, jeg nå.....har ikke mye lyst i dag, nei, men etter vakta i dag er det fri til neste fredag:o)

Ha en kjempefin dag:o)

Nei, han fikk ikke svar i dag. :o( Han fikk snakke med legen, men prøveresultatet var ikke kommet. Legen syntes det var rart, men han skulle sjekke på nytt i morgen, og så ringe til mannen min hvis han fant ut noe. Håper vi får svar snart. Det er kjipt å vente. Jeg hadde jo håpet på at vi skulle få svaret i dag. Jeg skal starte på Pergo i kveld, men hvis mannen min er infertil, så er jo det unødvendig. Vil jo ikke få bivirkninger uten at det har noe for seg. Krysser fingrene for positivt resultat!

Skal du ha høstferie? Hørtes godt ut med litt fri. Hva skal du finne på? Jeg har ikke gjort noe særlig fornuftig i dag. Har satt på en maskin med klesvask, men that's it. Har vært hos fysioterapeuten, og der var det bare så vidt at jeg ikke sovnet av. Hun sa at muskulaturen min var veldig spent, men det kom jo ikke som noen overraskelse.

Gleder meg kjempemasse til vi skal reise i morgen! Har laget meg pakkeliste, og nå skal jeg begynne å pakke litt. Pakker nesten alltid for mye, men denne gangen har vi litt dårlig plass, for vi skal ha med et telt i den ene kofferten. Har sett på værmeldingen at det skal bli godt under 10 grader, så jeg får vel finne frem strømpebukse, ullsokker og boblejakke. :o)

Ha en fortsatt fin dag du også! :o)

Æsj, resultatene på sæd-prøven var ikke kommet i dag heller. Gyn sa at det var fordi det var studenter som analyserte prøvene, og så skulle en overlege dobbeltsjekke dem, og da tar det jo litt tid, dessverre... Vi skal prøve igjen på mandag.

Nå reiser vi snart! Jippi!!

Ha det fint! :o)

I dag er det dag 10, så jeg tok siste Pergo i går. Og i dag reiser jeg fra mannen min, og ser ham først på lørdag kveld (dag 14). Håper jeg får EL på søndag. :o) Har ikke fått noen særlige bivirkninger så langt, kun litt hodepine. Legen ringte ikke i går, mulig han glemte oss, så vi skal ringe ham senere i dag. Er veldig spent på resultatene. Håper vi får det til å klaffe! Så på baby-bilder av mannen min i går. Han var så søt! Og kjempestor. :o)

Ha en fortsatt fin høstferie! :o)

Åh hei og hopp så treg jeg er og svare!!! Huff....skjemmes bittelite grann:o)

Krysser fingre og tær for el på søndag!!!!! Fått svar på sædprøven nå?

Jeg har ikke høstferie enda, men har endel fri siden jeg går delvis sykemeldt. På fridagene mine får jeg egentlig gjort svært lite, men i dag har jeg bakt brød og fikset litt opp i det ene akvariet. Nå skal jeg snart dra på personalmøte på jobben.

Ikke lenge igjen til ferie nå!!!!! Venter i lengsel og spenning:o) Skal bli så utrolig deilig med sol og varme etter mye regn og kaldt vær.

Tror forresten vi får solgt bilen nå. Stemoren min fikk bilen med seg hjem i går, og hun regner med og kjøpe den!!! Superbra!!!

Ellers så har jeg en tanke om og slutte og være så mye inne på BIM. Det er så utrolig lite gøy og lese om alle som blir gravide og folk som er gravide og kjempelykkelige....Jeg merker mer og mer til hvor frustrert og lei meg jeg blir. Nå er det faktisk gått så langt at jeg holder meg unna små babyer om jeg kan. Litt større barn går greit, men ikke de søte små...

Har logget meg inn på FUB i dag for første gang, og presentert meg. Skal bli så utrolig godt og prate med mennesker som går gjennom det samme som meg. Fikk forresten svar på de siste hormonprøvene som er tatt, og de går rett til himmels. Håper ikke det har noe og si i forhold til eggdonasjonen...det er min aller største bekymring akkurat nå...

Håper du koooooser deg på høstferie!!!

Vi fikk resultatet i dag. Prøven var "normal". Det er kjempebra! Antallet var ikke så høyt som jeg hadde håpet på, men vi får håpe det holder. Leste at 20-200 millioner per milliliter er normalt. Mannen min hadde 32 millioner. (240 millioner tilsammen i hele prøven.) Legen sa ikke noe mer om kvaliteten, bare at lab-en sa at den var normal. Er lettet. Skal sette ham på en vitamin- og kosttilskuddkur hvis vi ikke lykkes denne måneden. Håper bare jeg får EL...

Er hjemme hos foreldrene mine nå. Fint å være hjemme. I morgen skal vi på hytta, og på torsdag får jeg se tantebarnet mitt igjen.

Forstår godt at du ikke vil være på BIM hele tida mer. Men jeg håper jo at du kan komme innom og lage oppdaterings-tråder innimellom etter hvert som du kommer i gang i Finland eller hva det nå blir, sånn at jeg får vite hvordan det går med deg. Og så må du komme innom å si ifra når du blir gravid. :o) Regner også med å få full rapport fra Brasil! :o)

Vet folk rundt dere at dere "sliter" med å få barn? Det er ingen som vet at vi prøver hos oss, men mamma vet at jeg tar hormoner. Skulle egentlig ønske at alle visste, men samtidig så føler jeg at presset kanskje hadde blitt større da. Så lenge ingen vet at vi prøver, så forventer de heller ikke at vi kan bli gravide når som helst. Har vurdert å fortelle mamma det, men jeg tør liksom ikke helt. Hadde vært fint med noen å snakke med som visste. Skal på fest til en venninne i helga, og da regner jeg med at spørsmålet kommer opp igjen om vi ikke skal ha barn snart... Hadde det bare vært så enkelt. Vanskelig å vite hva man skal svare. Får håpe det kommer en Kick-junior og en Anita-junior til neste år! :o)

Nå er det sengetid for meg. Får ikke sove så lenge om morgenen her i nord.

God natt! :o)

Nå var tråden vår kommet så langt ned at nå MÅTTE jeg hente den opp:o)

Så bra at alt står bra til med svømmerne til Kick-mannen. HURRA!! Hvordan gikk det i helga? Fant du el? og klaffet det med at dere var sammen, da??

Bare to uker til Brasil-turen nå!!!! Gleder meg masse!!

Neste uke skal jeg starte opp med alternativ behandling igjen. Skal ta meg en ordentlig prat med de først, og høre om de har tro på at de kan hjelpe meg. Ellers er det jo bare bortkasta penger. Blir spennende og høre hva de sier:o)

Hei! :o) Hyggelig å høre fra deg igjen! :o)

Her går det bare skit! Jeg er på dag 17, men har fremdeles ikke fått positiv EL-test. Har nesten gitt opp nå. Forrige gang fikk jeg sånne halvveis positive tester i hvert fall. Denne gangen er de kjempenegative. :o( Jaja, har vel enda et par dager på meg. Blir frustrert og lei meg over at medisinene ikke virker. Har litt flere bivirkninger denne gangen. Har vondt i hodet og er svimmel og litt kvalm. Og så stikker det i puppene og jeg har små mensmurringer. Føler meg generelt litt smådårlig. Bivirkningene har kommet krypende de siste to-tre dagene. Hadde håpet det skulle bety EL, men...

Ei jeg kjenner har fått baby. Fant ut at hun var her inne på BiM da jeg hørte navnet på ungen. Er misunnelig!

Hadde det fint på ferie. Det var kjempegodt å komme seg bort litt. Koselig å se familien igjen. Tantebarnet vårt var i full fart hele tida. Tror nesten hun er litt forelsket i mannen min. :o) Hun tok på ham hele tida, ville at han skulle sitte ved siden av henne, og ville bare leke med ham. Når han kom lo hun av glede. Veldig gøy!

Har vært på trening i dag, så nå sitter jeg i sofaen med god samvittighet. Nå er det snart Grey's. Blir fint! Skal forresten prøve å starte et nytt og litt sunnere liv. Det må nok litt mindre godter til fremover. Synes det er kjempevanskelig å handle i butikken uten å kjøpe sjokolade. Skal ha litt til helga da, men skal prøve å være litt sunnere på hverdagene. Og så skal jeg trene mer. Får se hvor lenge det holder...

Hvordan går det med nedtellingen til Brasil? Jeg sitter her og fryser. Skulle ønske det var jeg som skulle på ferie! Har du funnet frem bikinien igjen? Tenk å ligge på en solseng ved bassenget og drikke paraply-drink! Ah, det hadde vært perfekt!

Det blir forresten ikke rare ferien vi får råd til fremover. Da vi kom hjem fra ferie døde den stasjonære pc-en vår. :o( Kontakten har vært dratt ut, men da vi skulle slå makinen på, luktet det brent og det var ingen reaksjon. Så, nå må vi ha ny maskin. Jeg har ikke internett på min bærbare, og mannen min har sin bærbare med på jobb, så dermed har jeg kun tilgang til nettet på kveldstid. That sucks! En stasjonær pc tar mye plass, så det kan hende vi kjøper en ny bærbar til meg i stedet. Jeg må ha en ny om et par år uansett. Den jeg har er ca 5 år allerede. Problemet er at den maskinen (en MacBook Pro) jeg har lyst på koster 15000 kr + Office-pakken (1500 kr). Har vel egentlig ikke råd til det, men... Skal dra på butikken og se på maskiner på lørdag. Håper jeg finner en billigere jeg kan se meg fornøyd med.

Håper alternativ behandling kan hjelpe deg! Jeg har veldig lite peiling på slikt. Spørs om jeg burde prøvd det også. Noe som kan fremskynde en aldri så liten EL? :o)

Ha en fin kveld! :o)

I dag er det dag 20, og jeg har fått positiv EL-test!!! Den er i hvert fall ikke negativ. Jeg bruker jo billig-strimler, så jeg er ikke HELT sikker, men det er den mest positive testen jeg har tatt så langt. Skulle ønske jeg hadde en CB i skapet. Krysser fingrene for at det skjer noe nå. I kveld blir det sengekos i hvert fall. :o) Skal ta blodprøve på tirsdag for å sjekke om jeg har hatt EL. Og så jeg som gråt i går kveld fordi jeg aldri får positiv test... Nå har jeg i hvert fall litt håp noen dager. Føles godt!

Har spist hjemmelaget pizza. Det var kjemepgodt! I morgen skal vi se på datamaskiner. Har så lyst på en sånn dyr en. Mannen min synes vi skal kjøpe den, men jeg synes den er litt dyr... Og så har jeg funnet et par svarte støvletter jeg har lyst på. De koster 899 kr, og det er jo ikke så dyrt for støvletter. Skal prøve dem på nytt i morgen. Har fått meg et nytt skjørt som jeg trenger sko til. Mamma kjøpte det til meg da jeg var nordpå. Snille mamma! :o)

Ellers har jeg veldig lyst på en kino-tur. Må titte litt på nettet om jeg finner noe jeg vil se. Deilig med helg!

Nå er det ikke lenge til Brasil! :o) Har du lagt klar bikinien? Drømte at jeg og mannen min var i Syden i natt. Hadde paraply-drinker og greier...Mmmm...! Du er heldig som får det på ordentlig! :o)

Ha ei fin helg! :o)

JIPPI!!!! Håper det er EL som har kommet til deg:o) Da jeg brukte pergo spurte jeg når man kunne forvente el. Ei svarte meg at hun fikk el mellom dag 19 og dag 21. Problemet da er den blodprøven som skal tas på dag 22-23-24 alt etter hva gyn sier. Er ikke det litt for tidlig dersom man får el seint? Håper allikevel at blodprøven din viser at du har hatt el, ellers ville jeg tatt meg en tlf til gyn og sagt fra om at el-testen ikke ga utslag før dag 20....

Håper det sitter en liten spire for dere denne perioden:o)))

Jeg har tatt blodprøver ett par ganger de siste ukene, og hormonprøvene blir bare verre og verre. Hetetoktene er kommet mer og mer tilbake, og nå har jeg sagt fra til sambo om at nå blir det ikke mere blodprøver på meg på en stund...nå starter jeg på Trisekvens! Dette er et østrogenpreparat som vil innvirke på hormonprøvene, så de vil bli bedre selv om ikke eggstokkene mine fungerer. Håper du skjønte hva jeg mente:o) Starter hvertfall og ta østrogen i kveld. Har mailet klinikken i Finland om spurt om det gjør noe, og det gjør det heldigvis ikke. Skal jo uansett starte og ta østrogen en stund før donasjonen, så kanskje jeg bare kan fortsette på mine egne tabletter??

Krysser fingrene for at jeg får lite bivirkninger av de....Er vel egentlig slik at du skal ikke ta de med mindre plagene du har nå oppveier for alt av bivirkninger du vil få, men jeg skal prøve, så får vi se hvordan det går. Er også en økt fare for både brystkreft og eggstokk-kreft når man spiser østrogen, og mamma har jo hatt begge deler, men må man så må man.....Jeg tenker jo også litt på at dersom jeg starter med østrogen nå, så har jeg et litt bedre utgangspunkt med tanke på eggdonasjon:o)

Nå er det ikke lenge til Finland-turen!!!! Ser vel nesten mer fram til den enn turen til Brasil:o) Gleder meg til endelig og få en avklaring om hva som skal skje videre. Vi har også snakket litt mer om adopsjon, og vi er begge klar for og gå videre med den prosessen om det skulle bli aktuelt. Møtte faktisk en fra universitetet, der sambo jobber, tidligere i dag på butikken, og han og kona har adoptert en liten gutt fra Russland. Jeg tror at for sambo så hjelper det litt at han kjenner andre ufrivillig barnløse som har vært gjennom adopsjonsprosessen. Det er ikke bare vi, liksom, som er ufrivillig barnløs.....

Ikke lenge igjen til Brasil-turen heller nå, nei. Om 14 dager er det to dager siden vi landet, og vi ligger sikkert da ved bassengkanten og drikker papaplydrinker eller går barbeint i sanda på stranda mens vannet skyller over beina våre:o))) Deilig!!!!!!!!

Det snør det snør tiddelibom....ja, det er faktisk det det gjør. Snødd masse i natt, og der snør enda. JIPPI!!!! Er skikkelig julestemning ute nå. Skal gå meg en liten tur ut om ikke lenge. Bilen er forresten solgt for en uke siden nå, og det er deilig og slippe og ha en bil stående ute (har bare garasjeplass til en). Pengene vi fikk for bilen kommer godt med framover. Noe må vi vel bruke på og innfri lånet, men en del av pengene vil vi vurdere og bruke i Finland for og slippe og tømme sparekontoen til sambo helt.

Var forresten på Løiten og handlet lys til adventstida i går. Lilla kronelys, samt lilla pyramidelys med sølvbånd på. Pyramidelysene er i tre forskjellige størrelser, så jeg skal sette de på et fat med masse steiner rundt. Gjorde det samme i fjor, og det ble kjempefint:o) Når vi kommer hjem fra Brasil skal jeg dra tilbake på Løiten og kjøpe lys til jul.

Akkurat nå kjører jeg rød farge hjemme. Ikke skikkelig jule-stemning, altså, men røde duker, sofaputer og lys. Er kjempeglad i rødt. Rødt på kjøkkenet, stua, gangen og på badet:o) Før det var det turkis her. Nå skal det få være rødt til adventa begynner:o)

Har brukt endel penger på klær også i det siste, så her har pengene fått vinger.......litt synd siden vi har endel andre viktigere ting og bruke penger på fremover.............fått kjøpt meg litt undertøy, en turkis, og en brun genser, en hettegenser, samt en ulljakke/kåpe, og en svart dress som jeg skal bruke i jula, og ellers når det måtte passe seg. Jeg liker ikke og gå i skjørt og kjole, så en dress er helt perfekt til meg. Må vel finne meg en topp eller to eller tre som jeg kan bruke under, samt ett par sko. Dressen var kjempedyr, men av god kvalitet, så den har jeg fårhåpentligvis i noen år framover. Har også vært og handlet litt til sambo, så han er så fornøyd så:o)) Kjøpte du støvlettene?? Og ikke minst, har du funnet deg datamaskin??

Han er forresten på jobb nå (BOMBA!!!!), men kommer hjem om ett par timer, og da tenkte vi og lage moussaka. Tror nok han er litt mer glad i det enn meg, men det går helt fint for meg og spise det. Regner med vi ser en film eller noe etterpå, og bare koser oss.

I morgen skal jeg være bøssebærer under tv-aksjonen. Har aldri vært det før, men gikk rundt med bøsse for Røde Kors etter tsunamien som var i Thailand. Synes det er veldig greit og kunne bidra når pengene går til en så god sak som under tv-aksjonen i år. Fikk en mail på jobb med spørsmål om og være bøssebærer, så impulsiv som jeg er, sa jeg ja med en gang. Skal gå sammen med en venninne, håper jeg. Vi skal hvertfall spørre om og få gå på samme området, og det blir rundt i nabolaget her.

Ha en kjempefin kveld!!!

Takk for lykkeønskningene! :o)

Har det noen betydning hvor lenge etter EL man tar blodprøven? Hvorfor det i så fall? Hva er det de måler etter? Skal snart ta en EL-test. Må jo nesten sjekke om den er positiv eller negativ i dag. Jeg kjente den berømte tappen i går, og det må jo være et godt tegn. Den var ikke der på onsdag... Hvis jeg ikke blir gravid så blir jeg skuffet, selvfølgelig, men det viktigste er at jeg får EL, for da kan jeg få flere Pergo-kurer (og da vet jeg at Pergoen virker). Synes det er fryktelig spennende i hvert fall! Ble liksom litt mer action når jeg endelig fikk en positiv test. Har jo ikke hatt EL siden mai. :o)

Bivirkninger er det jo på alle preparater. Du må jo bare prøve deg frem. Du vet jo ikke om du blir bedre eller verre av Trisekvens før du har prøvd. Synes det hørtes ut som en god idè å teste det ut, så lenge det ikke hadde noen betydning for Finland. Får håpe at det hjelper deg! :o)

Vi har også snakket endel om adopsjon, selv om det er et stykke frem dit for vår del. Synes det er dumt at det skal være så dyrt. Men vi vil absolutt prøve det dersom vi ikke får barn på annet vis. Vi vil jo gjerne ha barn. Og du har nok helt rett i at det kan være fint å kjenne noen som er i samme situasjon. Da kan dere jo i så fall få tips og råd fra dem. Men dere skal jo først prøve å se hva Finland kan tilby. Blir spennende å se! :o)

Du får se på turen til Brasil som siste utskeielse før dere får barn. Da blir det ikke like lett å reise sånn. Du får nyte livet og lade opp batteriene til det som venter nå dere kommer hjem igjen. Jeg blir så misunnelig når du beskriver sandstrand og sol og sjø og drinker og... Åh! Det hadde vært helt herlig!!

Jeg har kjøpt støvlettene ja. :o) De ble ganske så fine! Og de var gode å gå med. Det er jo ikke akkurat støtdemping i dem, men jeg får i hvert fall ikke gnagsår. Er kjempeførnøyd! :o) Har funnet maskinen jeg vil ha på nettet og gjort alt klart. Har bare å trykke på knappen for at jeg skal betale igjen, men jeg klarer bare ikke å bruke 17000 kr sånn helt uten videre. Får så dårlig samvittighet! :o(

Høres ut som du har fått shoppet endel også! :o) Hva slags dress er det du har kjøpt? Jeg har også en dress, en grå pin-stripe fra Mexx. Men den kjøpte jeg før jeg begynte på Grete Roede-kurs for et par år siden. Den er for stor til meg nå dessverre/heldigvis. :o)

Mannen min sitter og leker med katta til husvertene våre. Vi slapp den inn i stad. Vi pleier å mate den av og til. Den er kjempeleken. Har også lyst på katt!

Har vært på kino og sett Scoop med Woody Allen. Den hadde fått 5 i avisa. Var nok mer en 4er, men den var underholdende. Den forrige filmen hans, Match Point, var mye bedre. Koselig å være ute en tur. Før kinoen var vi på thailandsk restaurant. Billig og veldig godt! :o)

Jeg har gått med bøsse en gang, og det var på barneskolen. Fint at det er noen som tar seg tid til det! Synes du er flink! :o) Synes også det er et godt formål i år.

Vi har fyrt i ovnen. Koselig å se på flammene. Skal slappe av litt i sofaen før vi legger oss.

Ha en fortsatt fin kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...