Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt problemer med og komme oss på nettet siden i går formiddag, men endelig funker det igjen:o)

Du var ikke helt på jordet med den beskrivelsen av meg:o) Jeg er ca 1,74 m og 80 kg. Har brunt tykt hår med lyse striper, og blå-grønne øyne. Kler meg stort sett i litt voksne klær, kanskje. Ingen kjempekorte topper her, nei, f.eks:o) men kjøper de fleste av klærne mine på B-young, så helt på jordet er jeg vel ikke:o) Jeg er ikke utadvendt, nei. Er sjenert, og bruker tid på og bli kjent med folk. Prater ALDRI i store forsamlinger. Er åpen mot de jeg kjenner, da. Er veldig lite privat når det gjelder meg selv:o) Som sykepleier er jeg åpen og utadvendt. Bare jeg får på meg sykehusklær og kan prate om ting jeg vet og kan, så blir jeg helt forandret. Da har jeg ingenting i mot og prate med fremmede mennesker:o)

Deg har jeg sett for meg som kanskje 1,70? Vekt er bestandig vanskelig og gjette, men du ser helt nromal ut. Halvlangt/langt lyst hår. Vet ikke øyenfargen. Du ser ung ut, ikke eldre enn alderen skulle tilsi. Går i litt kroppsnære klær. Hihi:o) Nå blir det artig og høre dommen:o)

I går etter at vi hadde spist grøt, slappet vi av før vi var og gikk oss en tur rundt et vann på Tromsøya. Det er en ganske kort tur, men veldig koselig. Var endel folk ut. Vi mata endene på vannet, og bare koste oss. Deilig og komme seg litt ut. I dag tenkte vi at vi skulle grille til middag. Pizzaen vi lagde i går kveld var go, men vår egen er bedre,synes sambo. Jeg derimot synes det var deilig med ei forandring:o)

Ellers i dag skal vi prøve og komme oss en tur ut og gå litt igjen. I tillegg har vi to akvarier som trenger litt nytt vann. Det tredje og største kan vi ikke bytte vann på siden vi hadde medisin oppi der i går. En av fiskene våre klør seg så på kinnene mot en stein at hun blir helt oppskrapet. På dyrebutikken sa de at hun kunne være angrepet av en parasitt, så vi prøver nå med medisin. Er ufarlig for de som er friske.

Fortalte jeg om den gale fisken som hadde hoppet ut av akvariet og landet på golvet? Går bare bra med den nå. Hun er frisk og rask igjen:o) Heldigvis:o)

Så synd at testen var negativ!! Ring din nye gyn på mandag, og spør hvordan du skal gjøre det med den blodprøven. Da kan du jo samtidig høre om de har noen avbestilte timer hvor de kanskje kan plotte deg inn, eller du kan legge igjen tlf.nr ditt dersom du kan komme på kort varsel, så ringer de deg om de skulle få ei avbestilling?

Vet du forresten hva referanseområdet på den blodprøven skal være når den blir tatt på dette tidspunktet i syklusen, når man har hatt el, altså??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også 1,74. Er 66 kg, har tynt, glatt, brunt hår med lyse striper (sideskill), grå-grønne øyne. Og jeg ser faktisk ganske barnslig ut. :o) De fleste tror jeg er yngre enn jeg er. Må vise leg på 20-års-grense... Ser egentlig ikke så ung ut da, men... Til daglig går jeg mye i dongeribukse, sneakers og hettegenser eller en smal, men ikke tettsittende topp/skjorte. Liker å kle meg mer feminint også, men det er sjelden jeg fremhever kroppen min noe særlig. Liker merkeklær. Kjøper lite, men litt dyrere klær. Går mye i Mexx, Peak Performance, Bennetton-klær og sportsmerker, men har andre klær også. Er også sjenert (rødmer og sånn), og det tar litt tid å bli kjent med folk. Kan virke litt stille, streit og kjedelig, for jeg er veldig 'ordentlig'. Men hvis jeg er blant venner, så kan jeg skifte personlighet helt. Har mye humor, men det er ikke så lett hvis jeg ikke kjenner folk. Er usikker og har dårlig selvtillit, men blir stadig flinkere til å drite litt i hva andre synes. Har ingen problemer med å stå foran forsamlinger hvis det er noe jeg kan og føler meg overlegen på. Som du sier, få på uniformen, så går man inn i en rolle. Men eksamener og sånn er et helvete. Er omsorgsfull og skoleflink, men sliter med å konsentrere og motivere meg. Er sta og kan være litt vanskelig. Liker at ting blir gjort som jeg vil og når jeg vil. Mannen min er heldigis ikke så kranglete.

Nå skal vi på harry-tur! :o) Trenger en tur ut, så da blir neste stopp Svinesund. Skal se etter joggesko. Først skal vi innom en lappeteknikk-/quilte-utstilling. Blir nok en kjapp tur, så ikke mannen min dør av kjedsomhet. Jeg har forresten sydd baby-teppe, så jeg håper det blir spire snart. :o)

I dag er siste dag jeg har forhåpninger om positiv test. Skal ringe sykehuset på tirsdag, for det er den dagen jeg skal ta blodprøve. Håper jeg får time snart. Hun som svarte på telefonen sist jeg ringte var litt sur og vanskelig. Håper det er noen litt hyggeligere der på tirsdag. Har ingen anelse om verdiene på blodprøvene.

Skrevet

Har hatt en kjempedeilig dag:o) Vi har vært nede på stranda og solt oss:o) Kjørt utover til Kvaløya, og også der stoppet vi og fikk litt sol på kroppen. Satt på ei flytebrygge og dinglet med beina. Brrrrrrr, men det var kaldt for store føtter i vannet:o) Spiste softis på tur hjem, og vel hjemme har vi grillet:o)

Kommet tilbake fra harry-tur?? Høres kjempegøy ut og bare dra avgårde og handle litt i nabolandet:o) Vi har nok litt lengre vei. Hadde planer om og dra til Abisko og handle litt i sommer, men fryseren er full, så det får vente:o)

Begynt og planlegge hyttetur sammen med et vennepar i høst/vinter. Sykehuset har noen hytter på Innset som man kan få leie for en billig penge, så det tenkte vi og gjøre. Ska sjekke imorgen om når de er ledige neste gang. Tror de er ganske populære:o)

Ska småsnike litt på blodprøven min forresten i morgen på jobb. Håper svaret er kommet:o) Susse svarte meg på tidligere i ettermiddag hva prøven skulle ligge på om jeg har hatt el:o) Noe som er veeeeeelig usannsynlig at jeg har hatt...........:(

Og der ble det 1-1 mot Odd:o(

Skrevet

Hørtes ut som du har hatt en fin dag! Jeg er trøtt og mett. Kjøpte brus, kyllingfilèt og karbonadedeig i Sverige. Fant et par joggesko jeg kunne tenkt meg, men de kostet 900 skr, og jeg synes det var litt dyrt. Skal se meg litt mer rundt. Det er veldig gøy å kunne handle i Sverige. Det er noe jeg vil savne om vi flytter herfra. Problemet for oss nå er at vi bare har kjøleskapfryser med 2,5 skuffer, så det blir fort fullt. Særlig når den ene skuffa er fylt med en kasse jordbær.

Jobben til mannen min har hytter ved skistedene i Trysil, Oppdal og et sted til. Det er visst ikke helt umulig å få plass. Har snakket med noen om å dra til vinteren, men vi får se. Hadde jo håpet å være veldig gravid da, så... :o)

Og der ble det 4-2 mot Follo. :-O Det er jo et bunnlag. Er det mulig!?! Blæh!! Synd med Tromsø også. Bra Østfold-laget Fredrikstad holder stand om ikke annet. Mager trøst, dog.

Fikk negativ test i dag også. Tror det blir tidlig kveld, for jeg sovner snart av. Skulle ha støvsuget i dag, men hvorfor gjøre i dag det man kan utsette til i morgen! :o)

Skrevet

Den tankegangen liker jeg!!!! Hvorfor gjøre ting i dag når man kan utsette det til imorgen:o) Jeg lever og etter den filosofien:o) Har nettopp satt på maskin nr 2 med klær, og hadde en liten tanke om at jeg skal rydde og vaske soverommet i kveld. Er begynt sånn smått da, og begge akvariene våre har fått reint vann, så nå er vi jammen meg i rute:o) For en gangs skyld!!! Vært så deilig og være ute hele dagen og ikke tenke på husarbeid at nå må jeg nok gjøre litt. Snart er jo helga over, og imorgen er nok en arbeidsdag.......... Seinvakt i morgen, da, så jeg skal prøve og få sjekket litt ang. vaksiner og forsikring og sånt på formiddagen før vi bestiller turen til Brasil:o)

Må du ha ei go natt, og sov godt:o)

Skrevet

Skulle du vaske soverommet i dag også? Vasket ikke du det for noen dager siden?? Hva driver dere egentlig med der inne?!? :o)

Har laget bursdagskort til bestemora til mannen min. Er veldig fornøyd. Det er grønt og gult, med gule tøy-blomster og ei lita tre-marihøne. :o) Kjøpte Anton Berg-konfekt i rosa metalleske i Sverige. Ser litt ekstra fin ut. Håper hun blir glad! Det er ikke så lett å finne på noe annet enn sjokolade og likør til gamlingene. Og så skal det jo gjerne kunne sendes med posten også. I fjor sendte vi blomster på døra, men det er jo ikke så personlig. Det er vel tanken som teller...

Blir kult å få Brasil-turen i boks! Heldige du!!

Natta! :o)

Skrevet

Vi hadde vel planer om vasking for noen dager siden, men som du så fint sa det, hvorfor gjøre noe i dag som du kan utsette til i morgen, eller i dette tilfelle, noen dager:o) Nå er rommet uansett vasket, og vi har byttet dyne til vinterdyne igjen:o) Skal bli deilig og legge seg. Er kaldt på nettene nå, så i natt får jeg det endelig godt og varmt igjen:o)

Det er kjempevanskelig og finne på noe til de gamle. Hun blir sikkert kjempeglad for konfekten, og det hjemmelagde kortet:o) Bestemora til sambo er veldig glad i krimbøker, så der har vi en idè til julegave:o) Jeg har ingen besteforeldre i livet, kun ei gammel dame som bodde sammen med bestefar de siste 10-15 årene han levde. Hun var nesten som ei bestemor for meg, da, men vi har ikke hatt så mye kontakt i det siste, og det er egentlig veldig synd...

Nå skal vi spise kvldsmat før vi kryper under dyna; knekkebrød med brunost og kakao:o)

Natta:o)

Skrevet

Da var leiligheta støvsuget, og jeg kan ha litt bedre samvittighet. :o)

Mannen min hadde laget vaffelrøre og satt i kjøleskapet til meg i dag. Han sa at han hadde ikke råd til å ta meg med til Brasil, men han kunne gjøre så godt han kunne med de pengene vi har. :o) Synes det var kjempesøtt!

Har ringt og meldt oss på 12-ukers dansekurs. Det starter i kveld, og er en gang 1,5 time i uka. Gleder meg! Gøy å gjøre noe sammen!

Vi har hatt vinterdyner hele sommeren. Vi har bare de, så... Det har vært litt varmt, kan du si, men snart blir det kaldt nok.

Du får si ifra hvis du finner ut noe mer om blodprøvene dine. Jeg skal ringe sykehuset i morgen. Har ikke noe lyst, og vet ikke helt hva jeg skal si. Gruer meg. Liker ikke å mase.

Nå er det Home and Away! :o)

Skrevet

Hei!

Har vært på biblioteket i dag og jobbet, så nå er jeg sliten og tung i hodet. Siden jeg var der, så fikk jeg ikke ringt til sykehuset i dag, men jeg har forberedt hva jeg skal si, så jeg skal ringe i morgen.

Mannen min har ødelagt internettilkoblingen på den stasjonære pc'en , så jeg bruker lap top-en hans nå. Blir uten internett i morgen mens han er på jobb. :o( Til helga reiser han bort, så jeg håper han ordner det til da, ellers kommer jeg til å kjede meg ihjel.

Har forresten fått en sånn ferskenrosa postgiro (det har jeg ikke sett på mange år) fra skattekontoret med 2062 kr på. Og så står det "tilbakebetaling av skatt 2004". Jeg skjønner ingen ting. Det er jo i så fall noe jeg skulle fått i fjor. Og de har jo kontonummeret mitt registrert. Trodde jeg hadde fått alt. Skal ringe i morgen og sjekke hva dette er. Blir glad hvis det viser seg å være rett! :o)

Har du hørt noe mer om blodprøvene dine? Bestilt Brasil-tur?

Gleder meg til Grey's Anatomy. Har kjøpt Crème Brulêe-is som vi skal kose oss med! :o)

Skrevet

Der hadde vi ramlet et stykke ned på listen, ja. Ikke vært så flink og skrive det siste døgnet:o) Var jo seinvakt i går, og var rimelig knust og sliten når jeg kom hjem. Hjemme lå det 15 små fiskebabyer og ventet på oss som var blitt født mens jeg var på jobb, så nå begynner det og bli rimelig fullt i yngelkaret vårt:o)

Har vært på jobb i dag også. Kom hjem, og gikk rett ut i sola:o) Har smugtittet litt på blodprøvesvaret mitt (det er egentlig ikke lov, men.....), og fikk bekreftet mistanken om at jeg ikke har hatt el:( Greit og vite det, da, hvertfall.....Nå er det to måneder siden jeg sist så noe tel TR, så nå synes jeg nesten hun kunne avlegge meg et besøk:o) Greit og vite at jeg ikke har hatt el for på torsdag skal vi ta vaksinene, og de vil jo helst ikke vaksinere gravide, men det er det jo ingen som helst sjanse for at jeg er nå....

Har du ringt sykehuset og hørt etter time??

Dansekurs, ja, hvilket da? Swing, eller?? Jeg kan bare IKKE danse.....eier ikke rytme i kroppen:o)

Mannen din er forresten kjempesøt:o) Det som betyr noe er ikke dyre turer til Brasil, men de små tingene man gjør for hverandre i hverdagen:o) Så godt og høre at han har sånn omsorg for deg:o) Jeg trenger ikke dyre ferieturer for og føle meg elsket, har faktisk litt vondt i meg for at sambo skal betale turen......han vil jo så gjerne, og han skal få lov, men har litt dårlig samvittighet allikevel.....det henger vel igjen fra singellivet...man er vant til og ta vare på seg selv.....selv har jeg overhode ikke råd til en sånn tur.....,men som sambo sier; det er ikke mine og dine penger, det er våre....og jeg eier leiligheten, og har dermed mye penger stående som en dag vil bli egenkapitalen til vårt nye hjem:o)

Reisen vår er forresten bestilt nå.o) Bestilte den i dag, men jeg valgte et hotell som er større og billigere med alle fasiliteter du kan tenke deg:o) Gruer meg til flyreisa, da, men det får jeg bare ta som det kommer.....har et snev av klaustrofobi, og de toalettene på flyet gjør det ikke særlig bedre....de er veeeeeldig små...........

Nå er jeg spent på om du har snakket med sykehuset, og om du vet noe mer om hva som skal skje!!!!!!

Skrevet

Der snek du deg jammen inn med et innlegg mens jeg holdte på og skrive:o)

Ingenting er bedre enn 2000kr dalende inn i postkassa sånn helt uten videre:o) Håper det stemmer, da:o) Du har sikkert mye du kan bruke de pengene på:o)

Gleder meg også til Grey`s i kveld:o) Må se det alene om jeg ikke drar innom ei venninne. Sambo jobber seint i kveld....Skal kose meg allikevel, jeg:o)

Skrevet

Vi gikk på nybegynnerkurs i vår, og nå er det fortsetterkurs. Det heter selskapsdans med swing, så vi lærer litt av alt, egentlig. Kan mest swing og engelsk vals foreløpig. Det er veldig gøy! Vi kunne heller ingen ting fra før, og vi er ikke så kjempegode nå heller. Mannen min måtte trues litt for å bli med. Jeg hadde snakket om det i flere år før jeg endelig bare meldte oss på. Han gruet seg veldig, men da vi kom dit, så synes han det var kjempegøy. Det er (nesten) ikke skummelt i det hele tatt. Men nå er vi på fortsetterkurset, og det er flere der som har gått på fortsetterkurs før, og som er der og briefer, :o) og så hadde vi ny danselærer, og hun ville se hva vi kunne, så det var litt ekkelt. Følte oss skikkelig dårlige, gitt! På nybegynnerkurset var folk alt fra 18 til 75 år. Det er mye gøyere å være på fest hvis man kan danse selv, og ikke bare se på de andre. Så nå mangler vi bare en fest... Håper det er mange som skal gifte seg neste sommer, for da kommer vi til å være gode! :o)

Synd at du ikke fikk el. :o( Men du får se det positive i det. Nå er det ingenting som hindrer vaksinene. Du får kanskje spørre helsesøstera om det er greit å prøve å bli gravid med en gang etter vaksinen, eller om du bør vente litt. Flyreisa kommer til å gå fint! Du har jo kjæresten din å klipe deg fast i, og så skal dere til Brasil, jo. Åh, tenk å reise til Brasil! Jeg møtte noen som skal på bryllupsreise dit om en stund. Jeg sier det igjen: DIN HELDIGGRIS!! :o)

Mannen min er veldig snill. Er stolt av ham! Han passer veldig godt på meg, og vil at jeg skal ha det bra hele tida. Gir ikke slipp på ham så lett... :o)

Og ja, jeg har VELDIG mye å bruke 2000 kr på! :o)

Skrevet

Jeg tok forresten el-test nå, og den var VELDIG negativ. Så negativ har den ikke vært på lenge. Begynner å lure på om den i går kan ha vært positiv allikevel. Test-streken var ikke like sterk som kontrollstreken, men det var ikke veldig langt unna. Den var den sterkeste jeg har hatt. Jeg ville ansett den som negativ, hadde det ikke vært for at den i dag ikke likner i det hele tatt. Kenskje jeg har hatt litt høye verdier, men ikke nok, sånn som deg kanskje. Lurer på om det er vanlig at testene viser så forskjellig negativt resultat... Skulle gjerne hatt digitale tester. Får spille lotto til helga! :o) Tror vi hopper i høyet i kveld for sikkerhets skyld! :o)

Ha en fin kveld!

Skrevet

Jeg er så enig:o) Mye gøyere og være på fest om man kan danse:o) Jeg skulle vel så absolutt lært meg det, ja..........Sambo er heller ingen danser. Heldigvis får jeg vel si:o)

Ingenting som hindrer vaksinene nå, nei:o) Spent på om jeg reiser på ferie med eller uten spire:o) Tror nok jeg vil slappe av og nyte ferien bedre uten, men vi kjører på for fullt allikevel:o) Kan jo ikke gå glipp av noen sjanser:o) Kanskje vi klarer og lage en liten spire under ferieturen vår??? Det skal uansett bli en ferietur UTEN el-tester og temp.måler:o)

Vet jeg er kjempeheldig som skal dit. Om du vil se på det hotellet vi har byttet til, så heter det Ocean Palace.......... Kunne egentlig begynt og pakke i dag, jeg:o) Vil reise NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ba sjefen om ferie idag, da, og har fått ferie som jeg ønsket fra 30/10-20/11.

Håper mannen din får fikset internett på pc-en deres til helga. Skikkelig krise og være uten!!!! Hva skal man da finne på, liksom? Er blitt helt avhengig, jeg, når jeg er alene hjemme:o) Sitter og chatter innimellom litt husarbeid. Får så dårlig samvittighet om jeg ikke gjør noe hjemme, og bare sitter foran pc-en.o) Og bare ta det med ro, i dag vasker jeg ikke soverommet:o) Bare legger sammen noen klær, og setter på, og tar ut av oppvaskmaskinen:o)

Skrevet

Nå sitter mannen min og fikser internett igjen. Godt å ha en datamann i huset. Så da blir det litt mindre kjedelig i helga. :o)

Jeg ringte sykehuset i dag, og der fikk jeg snakke med ei kontordame på gyn. avd. Jeg forklarte alt, at jeg hadde fått Pergo, men ingen el, og at behandligen dermed stanset opp. Hun sa bare at de dessverre ikke kunne gjøre noe med det, og at jeg måtte vente på brev om time i posten om et par måneder. Ble skuffet, men sa ikke så mye. Jeg kjente igjen stemmen hennes fra sist jeg ringte. Hun var litt vanskelig da. Men så spurte jeg om det med blodprøven, og det kunne ikke hun svare på, så da fikk jeg snakke med en sykepleier. Hun var veldig overrasket over at jeg ikke hadde fått rekvisisjon på blodprøvetaking i Oslo, og hun skulle snakke med gyn og så ringe tilbake. Og et par timer senere ringer gyn meg selv. :o) Han sa at jeg kunne komme og ta blodprøver i dag før kl 15, og at jeg kunne ringe på mandag for å få resultatet. Og så kunne vi avtale hva vi skulle gjøre videre. Det virket som om han mente at jeg kunne få ny Pergorunde. Jeg ble kjempeglad og takket så mye. Han skulle sende rekvisisjon på sæd-prøve til mannen min, siden han har vært operert i testiklene da han var liten. Det kan ha påvirket kvaliteten. Er kjempelettet! Var ikke så veldig positiv etter å ha snakket med sykepleierne, men det ordnet seg heldigvis. Er glad jeg fikk snakke med noen andre enn kontordama. Det hadde vært utrolig kjipt å måttet vente i flere måneder igjen. Nå får jeg sikkert snike litt i køen, hvis jeg trenger time. Men jeg håper han skriver ut mer Pergo uten time også.

Og så ringte jeg skattekontoret om de pengene jeg hadde fått. Han sa at det måtte ha skjedd en feil, og at jeg måtte hente pengene, og så ville jeg få et tilbakebetalingskrav i posten. Snakker om rot... Jeg hadde blitt slettet fra systemet deres også, sånn for sikkerhets skyld. Da vi fikk selvangivelsen i vår, så gjorde vi endringer. Mannen min har krav på skatteklasse 2, men endringen kom ikke med på likningen, så vi måtte klage på nytt. Nå har de behandlet klagen. Jeg er slettet fra systemet, og mannen min står som singel og uten endringer etter klagen. Kjente at jeg ble litt irritert. Men han skulle fikse det, så vi kan forhåpentligvis se frem til 9000 kr om 2-3 uker. :o) Jippi!!

Er veldig lettet og glad for at alt ordnet seg. Håper gyn er i godt humør på mandag, og at jeg får mer Pergo da.

Når skulle du snakke med gyn igjen? Det skal bli godt å sette i gang med ny runde. En ting er å ikke bli gravid, men det var skuffende å ikke engang få el. Ferier er fine til å lage baby! Det sies jo at det er lettere å bli gravid når man ikke er stresset, og jeg vet ikke hva som kan være stressende på stranda i Brasil. Blir nok baby da, om ikke spira sitter før det! Tenk så stilig å få et barn som er unnfanget i Brasil. :o) Mammaen til mannen min fortalte hvor han var unnfanget i bryllupstalen til oss i fjor. Haha!! :oD Gjett om stakkars mannen min ble flau. Alle lo. :o) Det var ikke noe eksotisk sted, men et sted mannen min var knyttet til som liten. Han ser ikke på det med helt samme øyne mer. :o) Er glad jeg ikke vet noe om hvor foreldrene mine laget meg. Æsj, liksom. :o)

Har spist plukkfisk med karri. Godt å spise noe litt sunnere for en gangs skyld. I morgen blir det pølse med brød, og i helga er jeg alene, så da blir det i hvert fall usunn middag. Og kake. Og godter. Og brus. Jeg må jo trøste meg selv litt når jeg blir helt alene, ikke sant? :o)

Skrevet

JIPPI!!!!!!!!!! Da ordner alt seg for deg:o) Så bra:o) Han gir deg sikkert pergo uten og undersøke deg noe mer foreløpig. Du har jo allerede startet med det. Bra mannen din og får undersøkt seg:o) Spent på blodprøvesvaret ditt:o) Jeg går bare og venter på tlf fra min gyn. Jeg vet jo prøvesvaret, men vet ikke om han vet det enda. Tviler på det. Tenkte jeg skulle få sambo til og ringe og be om sitt prøvesvar på sykehuset imorgen. Når jeg har det og blir jeg og ringe gyn i løpet av uka om han ikke har tatt kontakt med meg. Vet ikke om jeg må ha mensen før jeg kan starte på ny kur? Får høre med han når vi snakkes:o) Vil så gjerne få videre med en gang.....har ikke tålmodighet til dette.....

Det hjelper liksom ikke og få slappet av, blir ikke mer gravid for det når jeg ikke har EL. Blir bare så fortvilt av hele opplegget!!! På en måte så håper jeg at jeg ikke er gravid når vi drar til Brasil, så jeg slipper og bekymre meg for det, men samtidig så er det ikke noe annet jeg vil enn og bli gravid......kommer hvertfall ikke til og stoppe opp prosessen!!

9000,-!!!!!!!!!!!!! En grei måte og spare på, da. Godt med pænga som berre ramle inn sånn heilt uten videre:o) Ka dokker ska bruke dem på, da? Berre kos, eller?

Jeg har hatt fri idag, og har bare slappet av og kost meg med venninner. Nå sitter jeg på jobben til sambo og venter på at han skal bli ferdig. Han hhar jobbet sent idag, og jeg er bare her for og hente han:o)

Ble skinke- og pastasalat til middag på meg. Åsså vafler i ettermiddag når jeg hadde besøk:o) Vet ikke helt hva jeg skal finne på til middag i morgen. Kanskje Kaptainens fylte torsk med spagetti til? Er kjempegodt:o)

Vet forresten ikke hvor jeg er unnfanget, men mulig det var i Bergen:o) Tror foreldrene mine bodde der, da:o)

Skrevet

Leste innlegget ditt til Susse. Det lurer jeg også på. Vi kan vel ikke få el i pausemåneden når vi ikke har noen måned å ha pause fra, på en måte. :o) Etter hvert får vi kanskje el uten at det har noe med Pergoen å gjøre... Men jeg håper vi kan starte rett på ny kur uten noe mer tull. Men det er sikkert lurt å ta Provera først. Jeg tror nok ikke jeg har hatt el. I dag nådde tempen min en ny bunn. Hadde nesten hypotermi. :o)

Jeg vet at avslapping ikke hjelper på el, men jeg tenkte at sammen med litt Pergo så skulle forholdene være ypperlige i Brasil. Tror ikke du trenger å være bekymret for å reise om du blir gravid, men det vil jo bli få coctailer i bassengbaren med spire i magen. :o) Man får prøve å se det positive i det uansett.

Blir det siste Pergo-runde for deg nå? Det har kanskje litt å si hva prøvene til mannen min sier. Har han ringt?

Mannen min har lyst til å kjøpe en ny pc til meg for pengene. Snilt! Men det har jeg ikke samvittighet til. Vi har dårlig råd, så vi får nok heller spare. Sikkert lurt å sette av litt penger i fall vi er så heldige å få barn. :o)

Skrevet

Det er nemlig det jeg også mener:o) Vi kan da ikke få el i pausemnd når vi ikke fikk det da vi spiste pergo?? Tror nok også at jeg bør ha mensen før jeg starter opp med trippel-kur.....Så dumt at ingen av oss fikk el av dobbel pergo, da:(

Sambo er bare så stressa for tiden, så han har ikke ringt sykehuset. Jaja, kanskje han husker det i morgen:o)

Vi har forresten vært og fått vaksiner i dag, og fornyet passet tel sambo, så nå er vi snart klare til og dra:o) Regningene på turen kom i posten i dag. Depositumet skal betales innen 5.9 og turen innen 21.9. Kjenner jeg får frysninger når jeg ser beløpet.........

Tenk så bra om jeg kan spise pergo og lage barn når vi er i Brasil:o) Da blir det cocktailer OG pergo på meg, samt masse kos:o) Kan ikke bli bedre enn det, vel:o)

Tror det blir siste runde med pergo for min del, ja. Gyn snakket om og henvise meg til sykehuset for hormonsprøyter om ikke trippel pergo ga meg el........

Så fornuftig du er som sparer pengene:o) Jeg skal lage meg en sparekonto som jeg skal begynne og overføre ett fast beløp til hver mnd. Blir sikkert ikke og merke at de pengene seiler ut fra lønnskontoen en gang.

Meldte meg inn i sykepleierforbundet for ett par mnd siden, da det vil gi oss mye billigere forsikring bl.a. I dag når jeg ringte forsikringsselskapet for og spørre om de krever at vi tar spesielle vaksiner før vi drar, fikk jeg høre at den forsikringen vi hadde fortsatt bare var en privat forsikring, og mye dyrere enn den vi hadde krav på gjennom sykepleierforbundet. Enda vi har snakket med dem om dette før, og trodde alt var ordnet. I tillegg stod sambo oppført som leietaker hos meg!!! Skjønner ingenting! Bare rot i systemet deres!!!! Den hyggelige dama ordnet hvertfall opp, så nå kan vi se fram til 2000kr billigere forsikring:o) Og enda billigere skal den bli når vi selger bilen min, og bare har en bil:o) Var og fylte opp busskortet idag, så nå har vi ingen unnskyldning for ikke og la den ene bilen stå parkert:o)

Sambo jobber seint i dag og pga alle ærender som vi har måttet gjort i formiddag. Var hjemme og bare spiste middag når vi var ferdig i byen. Ble Kaptainens fylte torsk med tagliatelle til. Nyyyyyydelig:o)

Skrevet

Jeg har bare hatt enkel kur, så jeg håper på dobbel nå neste gang. Tør ikke helt å håpe for mye på at jeg skal få Pergo på mandag. Er redd for å bli skuffet. Håper det dumper ned en rekvisisjon til mannen min i posten snart.

Hvor dyr ble turen? Ble nysgjerrig nå. Regner med det er dyrt å reise dit, men det er jo litt utenom sesongen.

De hormonsprøytene, er det noe man må ta hver dag? Bare til man får el, eller hele svangerskapet? Er det det samme som man får ved prøverør? Håper neste runde funker for oss!! :o)

Jeg har bare innboforsikring og reiseforsikring. Har tenkt på å melde meg inn i Lektorlaget. De tar visst imot studenter også, og til 20 kr pr mnd. Da kan jeg få billigere forsikringer. Har litt lyst på livsforsikring eller sånn uføreforsikring. Mannen min har det dekt igjennom jobben.

To biler trenger man jo ikke, men det er greit med en. Det er så mange forsikringer og veiavgift og eu-kontroll og verksted og...

Har sett på So You Think You Can Dance på TVN. Helt villt! :o) Nå er det snart 24. Det blir spennende!

Ha en fin kveld!

Skrevet

Håper det ordner seg for oss begge snart. Man blir jo litt koko av og gå sånn og vente.....vet ikke helt hvordan det er med de sprøytene, men det er noen som skal gi meg el. Vet at det blir veldig tett oppfølging om jeg skal ta disse, og gyn må da henvise meg til sykehuset siden han ikke har tid og anledning til og følge meg opp selv.....Håper jeg slipper og komme så langt!! Satser på at trippel pergo gjør susen:o) Temper du fortsatt? Jeg er helt sluttet...må innrømme det....kommer sterkere tilbake neste runde:o)

En bil er mer enn nok....vi ser jo hvor mye vi betaler i forsikring, veiavgift, eu-kontroll, service, bensin etc...., så tror nok vi vil spare på det, ja:)

Tør nesten ikke og skrive hva turen koster....jeg skjemmes........er så mye annet vi kunne brukt de pengene på...har ALDRI tenkt på og dra på en så dyr tur......husk, det er sesong i Brasil når vi drar dit......kostet 29.800 pluss billettene til Oslo på 2200,-.........

Gleder meg til 24 i kveld!!!!!! Nå kjeder jeg meg noe så sinnsykt.....glad sambo snart kommer hjem fra jobb:o)

Ha en fin kveld, du og:o)

Skrevet

Oi, det var ikke billig nei! Vi brukte 21000 kr på bryllupsreisen. Syntes det var dyrt også.

Og jeg er helt enig! Man blir gal av å gå og vente så lenge. Jeg hadde aldri forstilt meg at det skulle være vanskelig å bli gravid. Og det er jo ikke sikkert at jeg er halvveis i prosessen engang. Er glad vi startet så pass tidlig som vi gjorde. Vi tenkte å vente til jeg blir ferdig med utdannelsen, men det er enda et par år til. Håper dobbel kur er det som skal til!

I morgen skal jeg på biblioteket en liten tur, og så skal jeg kjøre mannen min til toget. Han kommer hjem igjen søndag ettermiddag. Blir nesten litt trist her uten ham. Får kjøpe meg litt godter og finne frem sytøyet.

Fikk ikke sett Home and Away i dag. Krise! Rekker akkurat episoden i morgen.

God natt!

Skrevet

Hihi:o) Jeg må ofte ta videoen i bruk for og få sett alle programmene jeg må ha med meg:o)

Sytøy, ja:o) Hva syr du?? Jeg holder på med både juleduk og julekalender. Akkurat nå holder jeg på og strikke litt til tantegutten min:o) Er ikke så flink, og det tar litt tid, men det blir nok bra tilslutt:o)

Prøv og nyt tiden alene. Er litt deilig og kunne ha huset for seg selv i blant, selv om jeg fort blir lei, og savner sambo:o) Jeg er her og holder deg med selskap, vet du:o)

Natta:o)

Skrevet

Vi får ikke til å stille inn videoen mot kanalene. Vi er litt blonde på det området, og jeg har ikke bruksanvisningen. Har tenkt å gi det et nytt forsøk etter hvert.

Jeg syr et rutete lappeteppe til sofaen (lappeteknikk og quilting). Tror det blir kjempefint, og stort. Har ikke laget så stort teppe før, bare løpere, grytekluter og veggtepper. Det tar litt tid, og jeg er utålmodig, så det er en prøvelse. Har også sydd et fint babyteppe. Det var ferdig for et år siden, og nå ligger det brettet sammen i skapet og venter. :o) Håper jeg får noen som kan bruke det. Jeg kan ikke strikke så veldig godt. Ikke sånn at jeg starter på genser og sånn i hvert fall. Men mamma er flink, så hun ordner nok sånt nå den tid kommer. (Og jeg håper 'den tid' kommer snart!) Mye fint man kan lage til 'småttiser'! :o)

Ser Home and Away nå. Var innom hjemmesidene til H&A i går, og klarte selvfølgelig ikke å la være å lese litt om hva som skal skje fremover. Angrer nå. Men det blir spennende!

Fikk prøveglass til mannen min i posten i dag, så nå har fått beskjed om å holde fingrene av fatet til tirsdag. :o)

Har kjøpt meg kylling, ostepop og bamsemums, så jeg skal overleve kvelden. Takk for selskapet! :o)

Skrevet

Hei:o)

Tror nesten at du må fortelle meg hva som blir og skje i H&M fremover. Er altfor nysgjerrig av meg:o)

Jeg skal på nattevakt i natt, så jeg bare slapper og tar det med ro. Sambo kom tidlig hjem fra jobb idag, og jeg lagde verdens beste pizza til middag. Når har vi sovet litt over en time, og jeg skal snart legge meg og sove litt til. Har ikke jobbet natt på snart to måneder, men skal jobbe to netter siden sjefen spurte så pent. Har i natt og imorgen natt. Sambo skal også jobbe på natta disse to nettene, så skal vi sove i lag på dagtid imorgen og søndag. Er han ikke god? Han synes det er så greit og jobbe samme vaktene som meg, så får vi fri samtidig:o)

Bamsemums, ja. Høres utrolig godt ut:o) Jeg tror vi må stoppe på butikken på tur til jobb og kjøpe sjokolade og iskaffe som jeg kan kose meg med i natt:o) Sjokolade med appelsinkrokan:o) Det må være den beste sjokoladen jeg vet:o)

Håper du klarer og kose deg litt alene, og ikke har det så altfor fælt uten mannen din. Jeg titter innom litt senere:o)

Skrevet

Er du sikker på at du vil ha detaljer om H&A? Vel... Uten å avsløre for mye, så er det noen som skal dø... Og så er det mange som skal ut av serien. Ble du spent nå?! :o)

Hvordan er det å være på nattevakt? Hva gjør dere? Er det noe å gjøre? Jeg tror nattevakta ble litt lei av meg da jeg tok lap. Jeg måtte jo overnatte på sykehuset. Fikk innsovningsmedisin, smertestillende, kvalmestillende og beroligende. Var ganske borte vekk. Hadde ikke tidssans, og klarte ikke å skille drømmene fra virkeligheten. Jeg var så desorientert og dårlig. Det var helt forferdelig. Og jeg dro i snora flere ganger, og til slutt kom hun med beroligende. ("Jeg tror du trenger noe beroligende." "Oi, da" tenkte jeg. "Er jeg så slitsom." :o/) Jeg skjønte ingen ting. Var vel dopa, men fikk ikke sove ordentlig. Var egentlig ikke bra nok til å dra hjem dagen etter heller, men jeg gjorde det uansett. Jeg gikk bare. Ville ikke være der en natt til. Har aldri vært på en så kjip togtur før. Jeg måtte se på klokka og telle sekunder for å ikke spy. Men da jeg kom hjem, spiste vi Grandis, og så ble alt mye bedre. :o) Beste medisinen som fins. Appelsinjuice og Mariekjeks er ikke så veldig bra mot kvalme, men sykehuset tror visst det. Jeg ville ha noe salt! Så hvis du skal ta lap, så ta med lakris og Cola. Det er jo heldigvis bare noen ytterst få som blir så dårlige som meg. Typisk meg. Gyn sa "Ja, det er et tegn på at du aldri bør prøve narkotika". Hehe. :o) Ingen fare...

Ja, det er jo mye morsommere å ha fri samtidig. Men det tar på å jobbe natt, så det er snillt av typen din! :o)

Bamsemums er jammen godt! :o) Lenge siden sist jeg spiste det. De er litt dyre, synes jeg. En pose varer ikke lenge nå mannen min er hjemme, så jeg benyttet sjansen nå... :o)

Liker ikke appelsinsjokolade. Synes ikke frukt og grønt og rosiner har noe sammen med sjokolade å gjøre. Bortsett fra gelè og banan. Nemlig! Sjokolade med nøtter er derimot veldig godt! Og bamsemums!

Ser på Beat for Beat nå, og så blir det Nytt på nytt etterpå. Det er morsomt! Gleder meg!

Ha ei fin nattevakt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...