Gjest Skrevet 15. september 2006 #151 Del Skrevet 15. september 2006 Heisan:o) Du hadde et lite dilemma der, ja...Jeg vet faktisk ikke. Ville nok ringt gyn og spurt dersom det ble aktuelt. Hvor mange dager er det vanlig og spise Provera, og når får man vanligvis mensen med en slik behandling? Har ingen erfaring med den medisinen... Det skjer litt her også. Jeg har diskutert meg fram til en telefonsamtale med en overlege på IVF-klinikken på sykehuset her. Hun var kjempekoselig, og veldig hjelpsom.Fortalte at det er ingen offentlige sykehus i landet som kan hjelpe med prøverørsbehandling når FSH er så høy. Den kan såklart gå ned av seg selv, men jeg kan også være kommet i tidlig overgangsalder. Det er veldig vanskelig og si. Får at jeg skal ha det bedre, bli kvitt hetetoktene, og forebygge beinskjørhet, har hun satt meg på Trisekvens. Dette tror jeg er østrogentilskudd, og er det samme som Mette Moen på Dr.Online anbefalte. Det vil få ned min høye FSH, men ikke bedre eggstokkfunksjonen. Det er en sammenheng mellom høy FSH og lav østrogen. Denne medisinen fikk jeg resept på hos henne, og skal hente den ut, og starte på den i morgen. Det er også klart at nå blir det eggdonasjon i Finland, og jeg og sambo skal skrive mail til de i helga, så håper vi på og være gravide før jul:o) Det er ikke så lenge til, så håper at det kan gå i orden. Får ikke bedre julegave enn det:o) Vært på jobb idag jeg også, og er helt ferdig i kroppen. Tror den kyllingbaguetten jeg spiste til lunsj i sykehuskantina ikke var helt som den skulle. Fått kjempevondt i magen, og sprunget mye på do. Takk og pris for Zink salve!!! I kveld skal vi kose oss med hjemmelaget pizza, 24 fra i går på video, samt at det nok blir litt tv-titting utover kvelden:o) Gleder meg!!! Kos deg på shopping i Oslo, og ha en kjempefin kveld:o) Fikk du penger i gave hos mannen din forresten? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6329369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 15. september 2006 Forfatter #152 Del Skrevet 15. september 2006 Man skal ta Provera i 10 dager, og så får man mensen etter 3-7 dager etter Provera-slutt. Jeg fikk på dag 8. Må nok ringe gyn hvis jeg får mensen, ja. Er forresten veldig kvalm i dag. Kanskje jeg plutselig begynner å få bivirkninger? Fikk nesten ingen forrige gang, og så får jeg mensmurringer og kvalme allerede etter èn tablett denne gangen... Neppe, men hvem vet. Det var trist å høre at de ikke kunne gjøre noe for dere. Hadde denne gyn-en noen tro på at Trisekvens kunne være til hjelp? Du er tøff som diskuterer deg til å få snakke med en overlege! Det hadde ikke jeg tort. Du har sikkert spart masse tid på det, så det er jo kjempebra! ) Hva slags klinikk i Finland skal dere velge? Blir kjempespennende å se hva som skjer! Vi har prøvd å tenke litt på hva vi vil gjøre dersom det viser seg at vi har dårlig sæd eller "rare" egg. Synes det er litt vanskelig å skulle bruke donor, og at det blir nesten det samme som å adoptere. Men så tenkte jeg at dersom man går med babyen i magen hele svangerskapet, så får man jo et mye tidligere forhold til den, og man kan se den vokse. Da blir den ens egen med en gang. Og ikke minst så har man kontroll med hva man putter i seg av mat og drikke og vitaminer. Og man får babyen med en gang den er født. (Adopterte barn kan jo ha vært utsatt for mye negativt før man får dem.) Synes egentlig det høres ut som et veldig fint alternativ! ) Vet ikke hva jeg ville valgt, men hvis du føler at dette er det riktige for dere, så er det kjempefint! Tenk om du blir gravid allerede før jul! ) Går det så fort å få time? Hvorfor kan man ikke gjøre det i Norge? Skal dere prøve den der "modne-egg-i-laboratorium"-metoden? Og føles det godt å ha tatt et valg? Det blir kjempespennende! Jeg har også vært dårlig i magen i dag. Kanskje det var noe muffens med pizzaen i går... Men den var veldig god! Spiste Pizza Mexicana med nachos på. Mmmm! Trygt å høre at en SYKEHUSkantine matforgifter folk. Hehe! ) Hjemmelaget pizza hørtes godt ut. Har også veldig lyst på det, men jeg tror ikke at jeg orker å lage det. Taco er arbeid nok. Masse fint på tv i kveld, så det er bare å finne seg til rette i sofaen. ) Fikk penger av snille mannen min, pluss noen små hobbyting. Han hadde virkelig gjort sin flid med kort og pakke. Ble kjempeglad for at han hadde giddet å gå i en hobbyforretning for å kjøpe stempel og ark til å lage kort med. Er ikke vant med sånt hjemmefra. Pappa gir nesten alltid mamma penger (hvis ikke jeg kjøper for ham). Ikke kort engang. Så jeg er glad for at ikke alle menn er sånn. Synes det er koselig når de gjør en innsats. Fikk 300 kr i gavekort på Byporten i Oslo og 700 kr i kontanter (han ville ikke binde meg til Byporten). +Togbillett til Oslo da. Gleder meg til i morgen! Det kommer visst noen kontanter fra svigers også, håper vi. De hadde sendt et kort med penger i (Lurt, I know. Ikke helt lovlig heller.) på tirsdag, men det er ikke kommet frem. Kanskje det er konfiskert? Håper det kommer i morgen. Fikk masse penger av mamma og pappa, så nå skal jeg kjøpe meg treningskort. Og så fikk jeg ei treningsbukse jeg hadde ønsket meg. I morgen skal jeg på Match, Mexx, G-sport, Bennetton, Noa Noa... Ah, det blir fint! Men det blir vanskelig å velge hva jeg skal kjøpe. Det er mest fornuftig å kjøpe joggesko eller ny dongeribukse (tror den jeg har får holde til jul), men det er gøyere å kjøpe skjørt og topper og gensere. Særlig nå som høstmoten er kommet. Ha en fin kveld! Og lykke til med mail-skrivingen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6330384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. september 2006 #153 Del Skrevet 16. september 2006 Det er ikke farlig og diskutere seg frem til og prate med en overlege. De er bare helt vanlige mennesker som oss som spiser mat og går på do:o) Har kanskje en litt annen respekt for de som jobber med sånne folk til daglig i tillegg til at min situasjon er litt spesiell, og jeg vet hva som er galt. Hun overlegen jeg pratet med i går ville veldig gjerne følge meg opp, og ba meg ringe tilbake og fortelle hvordan det gikk. Trisekvens vil ikke hjelpe på selve eggstokkfunksjonen min, men den vil gi meg en syklus, og gjøre at jeg vil føle meg bedre. Hetetoktene mine vil bli borte - de er forsåvidt ikke der nå, men de kommer nok tilbake. I tillegg til dette vil medisinen forebygge beinskjørhet. Hun vet ikke om jeg er kommet i en tidlig overgangsalder eller om det er ME-en som tuller med hormonene mine. Dette kan skli over av seg selv, men nå behandler hun meg som om jeg er i overgangsalderen siden jeg ikke har noe og tape på det. Det er faktisk verre og ikke bli behandlet, i følge henne. Som lege i Norge har hun ikke lov til og prate med meg om eggdonasjon, men vi var såvidt innom temaet, og det er nok det som er det riktigste for meg og min samboer om vi skal kunne bli foreldre uten og adoptere. Jeg føler det er det riktige og gjøre, og min sambo er enig. Han vil være den biologiske pappaen, og jeg vil få et helt spesielt forhold til babyen siden jeg er den som bærer barnet fram. Jeg vet at jeg vil føle meg som "den ordentlige" moren når barnet ligger i magen min i 9 mnd. Denne kontakten og følelsen vil ikke bli på samme måte om vi hadde adoptert barnet. Adopsjon er hele tiden i bakhodet vårt allikevel, og vil bli alternativet om vi ikke klarer og bli gravid ved hjelp av eggdonasjon. Jeg trodde forresten at det var kortere ventetid i Finland enn det var. Jeg hadde lest et gammelt innlegg fra ei som hadde vært der, men eggdonasjon er tydeligvis blitt mer og mer populært, og det er blitt lenger ventetid. Også fordi man skal prøve og finne en donor som matcher trekkene og fargene mine. På Felitas-klinikken i Helsingfors er det 1 års ventetid. På den mest populære klinikken, AVA, i Tammerfors og Åbo er det mellom 4-8 måneders ventetid. AVA-klinikken hadde også et søknadsskjema liggende på hjemmesiden sin, så vi fylte det ut i går kveld og sendte det. Nå håper jeg bare stemoren min blir og kjøpe bilen min. Da har vi pengene på plass også) Når vi kommer oss til Finland skal vi prate litt med de om den "modne egg i labratorium"-metoden, så får vi høre om dette kan være aktuelt for oss. Jeg må vel inn på fub.no og lese litt mer der om erfaringer, tips og råd fra de som har vært der borte. Du har jo hatt en kjempefin bursdag, med kjempefine gaver:o))) Fått akkurat det du ønsket deg, jo:o) Håper du finner deg mye fint i Oslo idag:o) Vi skal bare kose oss hjemme, og dra en liten tur på det nærmeste kjøpesentret i løpet av dagen og handle litt matvarer, bare. Har fri helt til fredag nå, så neste uke blir det nok et par turer til byen på dagen for og handle litt. Ønsker meg nye gardiner til stua, samt litt stearinlys fra Løiten:o) Kos deg i Oslo. Du er vel på tur dit nå, om du ikke er kommet fram allerede. Regner med og bli oppdatert når du er vel hjemme igjen:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6335763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 16. september 2006 Forfatter #154 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg mente ikke at overleger er farlige, men jeg synes det er litt ekelt å presse meg på. Hvis kontordama sier nei, så tør jeg ikke si noe mer. Er litt beskjeden og forsiktig. Skulle gjerne vært tøffere. Fint at hun ville følge deg opp! Hvis verdiene dine blir bedre, så har du jo sjansen til å bruke egne egg ved en senere anledning. Jeg tror ikke jeg heller ville ha ventet for å se om det blir bedre før man gjør noe annet. Da er det bedre å komme i gang med eggdonasjon. 4-8 måneder er jo ikke SÅ lenge, litt lenge, kanskje, men det er til å holde ut. Er det ventetiden for behandlig eller første vurdering/samtale? Håper det er nærmere 4 enn 8. Da kan det bli jule-baby i 2007. ) Skal dere til Tammerfors eller Åbo? Dere vil ikke til Spania? Fant ingenting i Oslo i dag. ( Kjøpte dyre-lotto til tantebarnet mitt og en skjøteledning, men that's it. Har bestemt meg for å kjøpe løpesko i Sverige. De er billigere der, og i tillegg sparer man masse på kursen. Når skoene og treningskortet er betalt, så har jeg 3-400 kr igjen + 300 kr i gavekort på Byporten. Får se om de får inn noe klær jeg har lyst på etter hvert. Eller vintersko. Var på Pascal på Aker Brygge og spiste kake. Jeg spiste sjokoladekake med hasselnøttnougat og hasselnøttkrokan, men mannen min spiste bringerbærfromasjkake med bjørnebær. Det var helt nydelig! To kakestykker, en kaffe og en brus ble 200 kr inkl tips. Det er ikke noe vi tar oss råd til hver dag. Og så spiste vi middag på et indisk billig-sted. Middag for to (chicken tikka masala, lam korma, ris og nan-brød) til 200 kr. Nydelig, det også! I morgen får vi besøk av en fra jobben til mannen min, dama hans og dattera deres på 1 år. Skal servere brownies, skolebrød og jordbærkrem (tenkte det siste var barnevennlig) + litt smågodt. Det blir sikkert koselig! Prøver å skaffe oss noen venner. Hehe ) Nå skal jeg se om det er noe på tv. Har en pose ostepop vi må spise! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6340402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. september 2006 #155 Del Skrevet 17. september 2006 Dettan e en test.....eg blir logga ut HEILE tida når eg prøve og svare på innlegget dett........ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6344520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. september 2006 #156 Del Skrevet 17. september 2006 Jøss!! Det funka!! ENDELIG!!!! Sikkelig søndagsfølelse i dag:o) Går bare rundt og surrer. Tidlig oppe, og spiste en deilig frokost før sambo dro på jobb:o) Jeg er nok slik som deg når det gjelder og bry andre...liker ikke og be om hjelp og/eller mase, så at jeg diskuterte meg frem til en samtale med overlegen viser vel hvor desperat jeg er:o) Synes det var så dumt og skulle stå i kø for en samtale jeg ikke viste ville føre noen vei eller ikke. Da var det best og få et svar med en gang, slik at vi kunne komme oss videre. Vi har sagt til de i Finland at det er det samme for oss om det blir Tammerfors eller Åbo. Nå venter vi spent på svaret derfra. Håper det er ventingen på donoren som tar 4-8mnd, og at vi får komme til forsamtale når vi kommer hjem fra Brasil. Vi er begge mørke, så da er det litt enklere og finne donor til oss enn om begge var lyse. Utifra hva de sier i Finland, så vurderer vi og evt ta kontakt med klinikken i St.Petersburg eller Spania etterhvert. Vi får se først nå hvor lenge vi må vente i Finland:o) Så mye deilig du skal servere når dere får besøk:o) Sikkelig god vertinne, du:o) Vi skal på kino litt senere i ettermiddag og se en film med Sandra Bullock. Etter det blir vi og gå ut og spise hvitløksburger med råstekte poteter. Det er bare så sinnsykt godt!!! Har du sett noe til tr forresten?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6344621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 18. september 2006 Forfatter #157 Del Skrevet 18. september 2006 I går var vi en tur på Svinesund, og jeg har fått meg nye joggesko. åtte gå en tur i går kveld, så jeg fikk prøvd dem. Mye lettere å gå på tur med nye sko! ) Hadde besøk i fire timer. Var kjempekoselig! De er veldig hyggelige, og jenta deres på 13 mnd var blid og fornøyd. Hun kom til og med og satte seg på fanget mitt og suttet på fingeren min. Det hadde hun visst bare gjort med mammen og bestemora si før. ) I kveld skal vi passe henne i 1,5 time mens foreldrene er på dansekurs. De er på partiet før oss. Håper hun ikke blir redd når foreldrene ikke er her, for hun er litt reservert. Men jeg tror det skal gå greit. Får finne noe spiselig å bestikke henne med. ) Dere har jo en fordel i og med at dere er mørke. Får håpe de finner en donor litt fort da. ) Dersom dere velger en spansk klinikk, så er det vel litt verre å finne en donor som likner på dere, men tenk for en nydelig unge det skulle blitt! Synes sånne som er litt mørke er så pene. Brune øyne og lyst hår, det er pent det! Både jeg og mannen min er ganske lyse (men ikke helt blonde) og med kjempelys hud som blir fort solbrent. Synes de som har litt mørkere hud er heldige. Stod det noe om på nettsidene hvor lenge dere må vente på svar på mailen? Blir spennende å se hva som skjer. Skulle ønske jeg skulle til Brasil! Jeg fryser. Ingen tr i sikte. Får nesten si heldigvis nå som jeg har startet med medisiner. Det er bare en ting vi ikke har tenkt på. Vi skal reise nordover fredag 6. oktober og være der til søndag uka etter. Vi reiser til svigers først, og der skal jeg være til tirsdag før jeg drar til foreldrene mine. Mannen min blir hos foreldrene sine til lørdag. Det vil si at vi ikke ser hverandre fra tirsdag formiddag til lørdag kveld. OG det kommer til å være dag 10-14 i syklusen min! Det er hvis mensen kommer på dag 8 etter Proveraen slik som sist. Det er litt krise. Hvis mensen kommer tidligere denne gangen, så er det kanskje enda mer krise. Vet ikke helt hva vi skal gjøre. Det er tre og en halv times kjøring mellom oss da. Mulig vi må endre togbillettene, men hvordan skal vi forklare det for foreldrene våre. Heh...! Hvis vi flytter sånn at jeg reiser onsdag og han fredag, så blir det "bare" litt over to døgn. Det burde gå bra. Vi skulle selvfølgelig ha sjekket kalenderen før jeg startet med Proveraen, men jeg var så ivirg, så jeg tenkte ikke på det. Nå skal jeg ta meg en tur til biblioteket. *sukk* Var filmen bra? Hva het den? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6353802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. september 2006 #158 Del Skrevet 18. september 2006 Hihi:o) Vi kom oss aldri på kino i går.....Vi satt hjemme og koste oss i sofaen med Alias på DVD i stedet:o) Må jo snart begynne og spare penger:o) Skal ut og spise middag på en kafè på onsdag etter at vi har vært i møte med forsikringsselskapet, så da fant vi likeså godt ut at kinoturen kan vi spare til en annen gang:o) Vi skal gå gjennom alle forsikringene våre som vi har gjennom selskapet, og som vi har gjennom jobbene våre, og se hva vi mangler og hva vi kanskje har dobbelt opp av. Noe som vi skal skaffe oss er livsforsikring. Skal se hva Vesta har og tilby oss, før vi evt undersøker andre muligheter. Vet jeg har gjennom forbundet, men den er ikke særlig bra. Vet også at banken vår tilbyr oss og kjøpe livsforsikring, men den var ganske dyr. Skal også ordne oss uføreforsikring. Greit og ha om man skulle bli langtids-sykemeldt. I morgen formiddag skal jeg i møte med ho på personal som skal hjelpe meg og sende søknad til KLP om kompensasjon for at jeg har måttet gå ned så mye i lønn pga alle n-vaktene jeg har mistet. Har ikke fått noe svar fra Finland enda. Håper de er kjapp og svare, så jeg vet hvor lang tid det tar før vi kommer oss på forsamtale. Har egentlig ikke vært noe problem for oss og brukt spansk donor. Sambo er veldig mørk i hudenn, og ser nesten utenlansk ut. Jeg har også en ganske mørk hud, og blir fort brun. Er sløv med solkrem, men nesten aldri blitt brent. Dere har litt av et puslespill, ja, dersom du skulle få el når dere er nordpå) Det blir noe og måtte forklare for foreldrene når dere bare MÅ møtes:o) Hihi:o) Håper det går bra, og at det ikke klaffer med el AKKURAT når dere er fra hverandre... Du har litt av ei barnetekke:o) Det var full klaff, skjønner jeg, mellom deg og den lille jenta:o) Hva sa hun i kveld når foreldrene ikke var der? Gikk det bra?? I dag har det gått i hundre. Såvidt vært innom her og gratulert Susse med bryllupsdagen. Formiddagen gikk stort sett med i telefonen, og på og skrive mail. Har i tillegg til og pratet med forsikringsselskapet og ho på personal, fått ordnet EU-kontroll på bilen. Fikk ikke time på NAF før 9.okt og på Statens Vegvesen trafikkstasjon hadde de ikke ledig time i det hele tatt, og bilen skal være godkjent innen utgangen av JANUAR!!!! Jaja, tok timen på NAF. Ønsker ikke og bruke et vanlig bilverksted som finner masse merkelige feil bare for og tjene penger. I ettermiddag har jeg vært innom mammaen min på sykehuset som skal ha cellegift igjen imorgen. Etter det dro jeg på besøk til ei venninne. Det kom en kollega av meg dit også, og vi har sitttet og skravlet i flere timer:o) Kjempekoselig:) Tida bare fløy avgårde. Nå har vi planlagt hyttetur om i underkant av to uker. Tenkte og dra helga i månedskifte. Blir kjempekos:o) Nå er det natt her i huset:o) Sambo har akkurat lagt seg, og jeg skal skynde meg etter. Natta:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6366348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 19. september 2006 Forfatter #159 Del Skrevet 19. september 2006 Vi ender også ofte opp med å ikke komme oss på kino. Vi må bestille billetter på nettet, sånn at vi blir nødt til å dra når kvelden kommer, ellers siger vi bare ned i sofaen i stedet. Lurt å komme seg litt ut. Men fint å spare penger også! ) Håper virkelig at jeg får EL, men jeg håper også at det IKKE blir akkurat i de dagene. "Hei, mamma, jeg må bare en tur til mannen min. Du skjønner, jeg har EL, og vi skal lage baby..." I don't think so! ) Jeg har ikke så verst barnetekke på de som er så små. Jeg snakker rolig og smiler og tar litt på dem. Da blir de fort fortrolige. Når ungene blir litt eldre, 3-4 år, liker de mannen min bedre, for han er morsomere og barnsligere. ) Men det var kjempegøy at hun fant seg til rette hos meg. Ble litt stolt! ) Det gikk helt fint i går. Hun så litt betuttet ut da foreldrene sa ha det, men det gikk fort over da hun fikk trykke litt på knappene på videospilleren. ) Hun var i godt humør. Men det er litt vanskelig å aktivisere henne. Hun er litt passiv. Det er ganske slitsomt å passe barn. Etter halvannen time var vi ganske slitne. Det var så vidt at vi klarte dansingen etterpå. Har litt dårlig kondis, ja. Foreldrene ville betale oss for det, men jeg kastet pengene tilbake. Det er jo bare koselig å ha en unge i huset en liten stund. Dessuten gjør vi jo det også for å gjøre dem en tjeneste. Håper jo at noen gidder å sitte barnevakt den dagen vi får barn også. Så lenge det er en time eller to i uka, så kan jeg ikke ta betalt for det. Hadde de vært rike, så, men de er like "fattige" som oss. Gikk med på at de kunne lage middag til oss en gang i stedet. (Vi kjøper oss venner! Hihi!) ) Er så glad for at EU-kontrollen vår gikk smertefritt! Håper dere er like heldige! Det kan fort bli dyrt hvis noe er galt. Hvordan går det med mammaen din? Hvor lenge har hun vært syk? (Tror jeg har spurt før, men jeg husker like godt som en gullfisk.) Skal hun ha lang behandling? Hyttetur er koselig! Håper vi får til hyttetur til firmahytta til jobben til mannen min til vinteren/våren. Har en liten bit brownies igjen som vi skal ha til Grey's Anatomy i kveld. Den kaka er bare så god! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6374431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. september 2006 #160 Del Skrevet 20. september 2006 ENDELIG hjemme!!!!!! Har vært i byen på shopping siden kl halv elleve i formiddag. Er helt ødelagt i beina!! En venninne hjemmefra har vært her på kontroll på sykehuset, og skulle selvfølgelig handle litt når hun nå først var her:o) Jeg har fått handlet tre julegaver, faktisk, samt sengesett og gardiner til oss på salg. Gardinene var røde og kjempeflotte:o) Kjøpte de og tre røde pynteputer til sofaen på Kid:o) Var også innom Black Design en tur, og der hadde de endelig fått det blad-stativet for vegg, så da måtte jeg jo handle det også. Også fant jeg meg vintersko:o) Timberlake.....de var deilige og varme og KJEMPEDYRE......Jaja, pyttsan, kanskje de varer en stund:o) Det går egentlig greit me mammaen min. Hun har hatt kreft tre ganger tidligere, og denne gangen var det spredning fra den forrige gangen hun hadde kreft. Spredningen sitter i bekkenet, og de har prøvd en annen type cellegift først, men den funket ikke, så nå prøver de en annen sort. Denne får hun hver 4. uke. Er andre gangen hun fikk den i går, og etter 3. kuren vil de ta CT for og se om den har hjulpet, ellers vil hun få tre kurer til. Hun er faktisk begynt og jobbe litt igjen oppi alt dette. Ikke verst:o) Da jeg fortalte til sambo i går kveld at ei venninne av meg ønsket og donerer egg til oss, fikk jeg slettes ikke det svaret jeg ønsket meg. Han var VELDIG negativ til det, og synes det ble for nært....Han ønsket heller at vi skulle bruke en anonym donor, også fordi han synes venninna mi er litt for gammel (er 42). Jeg kan ikke gjøre annet enn og respektere det, selv om jeg synes det er fryktelig synd..... Nå skal jeg sette meg ned i sofaen med beina høyt, og bare glo på TV i halvannen time før jeg skal hente sambo på jobb. Gleder meg til Ghost Whisper!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6390161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 20. september 2006 Forfatter #161 Del Skrevet 20. september 2006 Har hatt idrettsdag med 1. klasse i dag. Utrolig slitsomt! De er så små, og når dagen ikke går rutinemessig, så blir de urolige. Etterpå var jeg på Spenst og kjøpte meg årskort til 4548 kr. Og det er studentpris. Fytterakker'n! Trente i halvannen time etterpå. Føles godt å trene litt. Skal tilbake til skolen i morgen og ha 6 timer i den samme klassen. Fint å tjene litt penger, men det går ut over oppgaven min. Veilederen min vil at jeg skal levere oppgaven min om en måned. Trodde han visste hvor dårlig jeg lå an. Han burde ha visst det i alle fall. Jeg har ingen mulighet til å bli halvferdig engang. Problemet er at han går av med pensjon til jul, så jeg vet ikke hva som skjer med meg og oppgaven min da. Shopping er nesten like tungt som vanlig trening. Jeg får ofte vondt på utsiden av leggene og under føttene. Hørtes gøy ut å shoppe. Fint at det ikke er så lenge til jul. Får kanskje begynne å tenke på julegavene. Fint å starte tidlig, for da blir det ikke så dyrt i desember. Jeg trenger også vintersko. Jeg har bare sneakers og fjellsko. Fjellskoene er bra, og greie til dongeri, men de tar seg ikke å godt ut til finere bukser... Så uheldig mammaen din er. Så dumt at hun aldri skal bli helt frisk. Får håpe de lykke smed å få vekk alt denne gangen da. Må være tungt at kreften kommer tilbake. Er det samme krefttype hun har hatt hele tiden? Sånn umiddelbart tenkte jeg også litt på det samme som samboeren din. Jeg tror heller ikke at jeg ville ha valgt noen jeg kjente til egg/sæd-donor. Men jeg forstår jo også godt hvorfor du synes at det er en god idè, og jeg synes det er synd at det ikke blir som du hadde lyst til. Kommer kanskje litt an på hvor nære venninner man er. Skjønner ham at han ikke vil involvere noen dere kjenner. Det kunne kanskje blitt rart, men jeg vet ikke. Kanskje han trenger litt tid til å tenke på det. Det kom vel kanskje litt overraskende og brått på ham. Håper dere finner en donor dere begge blir fornøyde med! Ikke hørt noe fra Finland enda? Jeg har fått brev om ny time på Rikshospitalet for å få oppfølging på vaginismen, men jeg har ikke engang fått time hos fysioterapeuten. Det er laaang ventetid, selv om jeg står på hastelisten. Tror jeg må ringe sykehuset og be dem utsette timen til etter jul. Har virkelig ikke lyst til gu nå. Jeg er jo ikke noe bedre enn sist jeg var der, og da var det helt jævlig. Jeg synes GhostWhisper så skikkelig dårlig ut på reklamen, så jeg har ikke sett det. Er det bra? Liker ikke hun skuespilleren. Har sett på Skal vi danse - danseskolen. Synes det er et kult program, men jeg forstår ikke at kjendisene orker. Vi skulle egentlig på CoopObs å handle litt billig mat, men så forsov vi oss etter middagshvilen. Jeg stilte vekkerklokka på en time for sent. Men så så vi på nyhetene at det hadde vært en dødsulykke rett ved butikken, personbil mot trailer, så jeg tror det var godt vi ikke dro. Det er et stykke å kjøre, og det har vært trafikkaos i alle retninger. Har spist salat i kveld, for første gang på lenge. Måtte kaste en isbergsalat for en ukes tid siden, for den begynte å råtne. Har kun spist brownies i det siste. Så på 'Et lettere liv' med Kari Jaqueson (?), og da ble vi inspirert. Hadde salat, mais, paprika, cherrytomater, agurk, litt pasta og kidneybønner (røde bønner), og så laget vi dressing av det vi hadde. Ble kjempegodt! Nå er det sengetid. Det blir en hard dag i morgen! Gleder meg til det blir helg igjen! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6393577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. september 2006 #162 Del Skrevet 21. september 2006 Ikke rart det går ut over oppgaven din når du får så mange timer på skolen. Sikkert godt og tjene litt penger, da:o) Sambo er så lei sin oppgave at han vil egentlig bare gå, og la oppgaven være halvferdig...han mener det nok ikke, sånn helt innerst inne, men jeg tror tanken er veldig fristende:o) Hvordan var skolen i dag? Jeg kunne tenkt meg og jobbe med barn. Kanskje i en barnehage:o) Bare for og gjøre noe helt annet enn og være sykepleier..... så flink du er som trener:o) Jeg får jo ikke lov til det enda påa ME-en, men vi prøver og være flinke og gå tur, selv om vi har syndet litt i det siste...Har fått god trim disse dagene, da. Vært på julegave-handling i dag også, innimellom ett par kafèturer med gode venninner:o) Er ferdig med 10 julegaver nå, og har planlagt hva jeg skal kjøpe til 8 stykker til, så her går det unna:o) blir jo automatisk flere og kjøpe til når jeg handler til familien til sambo også) Må vel snart også begynne og handle til adventskalenderen. Jeg har bestemt at i år skal vi lage adventskalender til hverandre. Gleder meg:o) Har hørt fra Finland, ja. Fikk mail i dag fra AVA-klinikken, og brev fra Felicitas. Vi må lese gjennom, og bestemme oss hvor vi skal bestille time. Er noen blodprøver som må tas på forhånd før vi kommer til den første timen. Da er det samtale pluss at sambo skal avlevere sædprøve. Jeg var på kafè i dag sammen med hun som ønsket og være donoren vår, og hun hadde pratet med samboeren sin, og de var begge enige i at de ønsket svært gjerne og gjøre dette for oss. Jeg må vel prate litt med sambo igjen om dette, men han er ganske bestemt på at han ikke ønsker kjent donor, og jeg kan jo ikke presse han til det..... Høres lurt ut og vente til du har vært hos fysioterapeuten før du tar ny GU, ja. Får du ingen smertestillende eller beroligende under en slik undersøkelse på sykehuset med de plagene du har, eller er undersøkelsen bortkastet da for at de vil undersøke hvor vondt du har, og hvor plaget du er?? Ghost Whisper kan ha sett dårlig ut på reklamen, men jeg elsker den serien. Sitter igjen med klump i halsen etter hver episode, og kjemper mot tårene.....I kveld er det 24, og det gleder jeg meg masse til Skal hente sambo på jobb om i underkant av en time. Jeg gleder meg IKKE til det er helg!!! Har jobb fredag, lørdag og søndag.....fri mandag, tirsdag og onsdag, da:o) Får ta helga igjen, da. Søndags ettermiddag får vi kanskje besøk av søsteren min og hennes lille familie. Gutten er blitt over 4mnd nå, og er så stor!!! Fikk nettopp bildet av han:o) Skikkelig tøffing:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6403634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 22. september 2006 Forfatter #163 Del Skrevet 22. september 2006 Har hatt fire timer i dag. Fikk ha en annen lærer inne sammen med meg, og da gikk det mye bedre. De oppfører seg bedre når det er to til stede. De var roligere i dag enn i går. Men de gråter, sloss, søler melk, bråker, kommer ikke tilbake etter friminuttet osv... Det er veldig tungt. Er glad dagen er over. Hvis du har lyst til å gjøre noe annet, så er det jo bare å prøve. Kanskje du kan få permisjon fra jobben din et år? Det er gøy med forandring. Men det er veldig tungt å jobbe med barn. Jeg hadde ikke forestilt meg at det skulle være så vanskelig og slitsomt. De jeg har er jo tross alt bare 5-6 år, og de har gått på skolen i kun èn måned. Får mindre og mindre lyst på barn for hver dag jeg er på skolen. Det er så slitsomt. Men det er vel noe helt annet med egne barn. ;o) Jeg handler julegaver til svigerfamilien jeg også. Synes det er gøy å shoppe, og skal de få gaver, så er det best at jeg kjøper dem. Mannen min er ikke så glad i butikker, og så utsetter han alt til siste liten. Har du noen gode tips til svigerfar? Og til svigerinna mi som er 30, og som ikke tåler melk, kremer eller smykker, og ikke har noen interesser? Da er det vanskelig. Vi har ikke så god råd, og det har ikke de heller. Bruker max 200 kr på hver av dem. Kjøpte bok og sjal i fjor. Hva skal dere ha i adventskalenderen? Vi laget det til hverandre den første jula, og så har mamma laget til oss et par ganger. Men vi syntes det ble litt vel mye sjokolade etter hvert. Vil heller spare kaloriene til juleferien. Mulig vi kjøper en sånn Kinderegg-kalender eller noe sånt. Koselig med kalender! ) Jeg forstår at det er vanskelig å velge kjent eller ukjent donor. Uansett er det jo viktig at dere er enige om valget, sånn at dere ikke angrer i ettertid. Mange følelser å ta hensyn til. Stod det noe om hvor lang ventetid det var på å få time? Tja, de vil jo undersøke hvor vondt jeg har, men det gjorde han jo sist, og ingenting er forandret siden da. Vanlig smertestillende vil ikke hjelpe. Det er altfor vondt. Det er vondere enn noe annet jeg kan tenke meg. Jeg har ingen kontroll over musklene. Jeg kan prøve å slappe av, men det hjelper ikke. Det er ikke plass, og det gjør fryktelig vondt. Det føles som å bli voldtatt. Det høres dumt ut å si det sånn, og jeg vil ikke minimere det å bli voldtatt, men jeg føler meg misbrukt etterpå. Begynner nesten å gråte bare ved tanken på en sånn undersøkelse. Ringte nettopp til fysioterapeuten, og jeg fikk time neste fredag, så nå skjer det i hvert fall noe. Håper hun kan hjelpe meg da. Og så lurer jeg veldig på hva hun skal gjøre. Hun kan jo ikke massere inni der liksom... Sikkert noe med avspenning og bevisstgjøring. Vi får se. Blir spennende. Gleder meg til å komme i gang, men samtidig gruer jeg meg litt. 24 var spennende i går. Jeg var sikker på at President Logan skulle skyte kona si da han gikk inn til henne. Lurer på hvordan serien slutter. Tror du presidenten slipper unna? Hvis ikke, så kan jeg ikke se noen annen mulighet enn at han må begå selvmord eller bli drept. Tror ikke han blir satt i fengsel. De må nok dysse ned det han har gjort. Kjempegodt at det er helg! Jeg er litt syk. Har vondt i halsen og er tett i nesa. Håper jeg blir frisk til mandag, for da skal jeg tilbake til skolen. I kveld skal vi ha hjemmelaget lasagne igjen. Det er godt det!! Og så har vi sjokolade i kjøleskapet. Mmmm! I går var vi forresten på CoopObs, og der hadde de mange gode tilbud. Har kjøpt et lammelår til 59 kr pr kg, en skinkestek, kjøttkaker, fløtepoteter på halv pris pga kort dato, potetgull (3 for 30 kr). Skal ha lammelår, fløtepoteter og kokte gulrøtter i morgen. ) Ha ei fin helg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6410584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 25. september 2006 Forfatter #164 Del Skrevet 25. september 2006 Hei! "Lenge" siden sist! ) Jeg har vært syk hele helga, men i dag var jeg på jobb. Føler meg bedre. Det er så kjedelig å være syk. Skal snart på danskurs. Har mest lyst til å legge meg til å sove. Er stuptrøtt. Er ikke vant til å være kommunearbeider. Tok min siste Provera på lørdag. Håper at det drøyer til søndag før jeg får mensen. Da blir det sannsynligvis litt lettere med tanke på høstferien. Lurer enda på hvordan vi skal få det puslespillet til å gå opp, hvis jeg er så heldig å få EL da. Så forresten at det snødde i Tromsø under kampen i helga! ) Ikke lenge til jul nå! Haha! Huff, nei, jeg synes litt synd på dere. Det så kaldt ut. Blir vel ekstra godt å reise til Brasil for dere! ) Noe nytt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6447085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. september 2006 #165 Del Skrevet 25. september 2006 Heisan:o) Ja, nå er det en stund siden sist. Huff, det er ikke artig og være syk, nei...Bra du føler deg bedre:o) Jeg har hatt ei tøff arbeidshelg med mange pasienter og mye og gjøre. I dag har jeg bare sittet og deppet....har prøvd og vært så tøff og blid og glad, men i dag gikk det ikke lenger. Da kom liksom alt over meg på en gang..... Har fått mail fra Finland, og de lurer på om vi ønsker og komme dit på en konsultasjon 20. nov (kommer fra Brasil 17.). Da vil de også diskutere hvilken behandling som passer vår situasjon best. Enten IVM eller eggdonasjon. Har sittet og sett litt på flybilletter nå. Vi ender opp med ei overnatting i Finland ellers kommer vi oss greit mellom Tromsø-Oslo- Stockholm-Tampere/Tammerfors. Ja, tenk det snødde på søndag....Var litt vel tidlig...Snøen la seg heldigvis ikke, og i dag var det litt over 6 grader med vekslende sol og regn:o) Er ikke misunnelig overhode på de som har 20 grader, og det mener jeg:o) Trives godt i kulda:o) Dere har litt av et puslespill som skal gå opp i høstferien:o) Håper virkelig dere får det til og klaffe, og at du finner EL:o) Nå skal jeg se litt mer på hvordan vi skal få flytidene til og gå opp:o) Dersom vi kan få time i Finland 17.11, hopper vi enten av i Helsinki når vi kommer fra Brasil eller vi går av i Oslo og returnerer til Finland, og drar opp hit dagen etter:o) Vi har jo billigbillett fra Oslo-Tromsø 17. men håper vi kanskje kan få endret denne til 18.) Får ringe litt rundt og spørre i morgen:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6450896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. september 2006 #166 Del Skrevet 26. september 2006 Da er timen i Finland bekreftet, og flybillettene er bestilt:o) Vi kommer hjem fra Brasil 17.11 og reiser til Finland 19. Har time på klinikken 20. Satt og regnet litt på det i går hvor vi skal hente alle pengene fra, men det ser ut for at vi klarer oss bra, og uten lån, dersom det ikke dukker opp utgifter som vi ikke har regnet med. Badet som vi skulle pusse opp, får vente til neste år eller noe....Og nå blir det ingen sløsing med penger framover heller:o) Spent på om jeg får noe penger fra KLP som kompensasjon for de n-vaktene.....søknaden ble hvertfall sendt på fredag:) Nå skal jeg ut og handle litt flere julegaver:) Måtte bare innom med siste nytt:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6457242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 26. september 2006 Forfatter #167 Del Skrevet 26. september 2006 November blir en spennende måned for dere! ) Både Brasil-tur og Finland-tur. Bra det klaffet såpass bra. Det hadde vel passet bra med en sjekk fra KLP nå, tenker jeg. Forstår veldig godt at du ble litt deppa i helga. Håper du føler deg bedre nå! Det er mye å ta inn, både det dere har vært igjennom så langt, og det dere skal igjennom om et par måneder. Tror det er bra at du kjenner litt på følelsene nå. Da blir det lettere senere. Hvis man bare bygger opp alt inni seg, så sprekker man til slutt. Da er det bedre å ta ting litt etterhvert som de kommer. Heller nå enn når babyen kommer. Alle forstår jo at dette kan være vanskelig for dere. Samtidig som det er veldig spennende og kanskje litt koselig å tenke på at noe skjer. Litt blandede følelser kanskje? Men nå er dere virkelig igang, og i den andre enden venter en liten baby! ) Det er helt utrolig å tenke på det! Hvis alt går etter planen, så blir både du og jeg mammaer kanskje allerede før neste jul! Tenk så søte julegaver det blir under treet da! ) Handler du julegaver nå igjen? Blir nesten litt stresset her jeg sitter uten en eneste julegave å krysse av på lista. Har ikke engang begynt å planlegge hva jeg skal kjøpe... Ikke hva jeg skal ønske meg heller. Mulig vi ønsker oss penger til å kunne kjøpe lenestol. Det har jeg veldig lyst på. Vi har bare sofa, og den er ikke så altfor god å sitte i. Ble ingen vikartimer i dag, så jeg gikk og la meg igjen. Det var deilig! Og så har jeg vært to timer på biblioteket. Har fått svar fra veilederen min på e-post, men jeg tør ikke åpne den... Jeg er pysete. Er redd for at han skal være sur på meg. Huff. Skal se på den etter middag. Nå skal jeg steke ørret (selvfisket nordfra) til middag. Det er ikke så ofte vi har det til middag. Har bare to små filèter. Er litt luksus! Hvis vi ikke blir mette, så blir det Taipini med krydderost til Grey's i kveld! Håper du har det bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6459426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. september 2006 #168 Del Skrevet 26. september 2006 Det gjorde godt med en sippedag i går. Dagen i dag ble så mye bedre, da:o) Ja, tenk, at til neste jul kan det hende vil er blitt mammaer til noen søte små) Helt sprøtt og tenke på))) Den følelsen jeg kanskje har kjent mest på i det siste er sinne, og følelsen av og være mislykket siden vi ikke får det til på egen hånd....ting skal liksom være så enkelt og fint og greit uten problemer av noe slag.....moren min er veldig opptatt av fasade utad, og tenker mye på hva andre tenker om henne og hennes familie....hun har ikke sagt noe til meg, men bare kommet med den berømte "ja, men dersom du slapper av, så kanskje".....ARGH!!!!!!!!!!! Ingenting gjør meg mer irritert!!! Det hjelper da ikke på verken hormonverdiene eller el om jeg så ligger i senga og slapper av i evigheter uten og tenke på og bli gravid??? Om jeg nå slapper av mens vi venter på og komme til Finland, så blir jeg ikke mer gravid av det heller! Sånne forståsegpåere kan holde meningene sine for seg selv, selv om jeg skjønner at de mener det godt....jeg er bare ikke interessert i og høre det akkurat nå..... Oioioi, for et humør....) Jaja, jeg har det uansett veldig bra i dag:o) Skulle handle julegaver, ja, men de hadde ikke det jeg så etter, så det blir vel en tur til byen i morgen:o) Har planlagt mesteparten av det som står igjen:o) Målet er og bli ferdig til desemberlønna kommer, så denne kan spares til prosjekt baby:o)))) Ingen grunn for deg og stresse:o) Ingen av mine venner eller familie er begynt enda. De synes jeg er sprø som er så tidlig ute med og hente inn ønskelister, og handle inn julegaver nå. Litt av sjarmen er jo faktisk og handle i slutten av nov/ beg av des når det er pyntet til jul i gatene og butikkvinduene:o) Jeg får gå og surre for meg selv, da, uten og handle noe. Bare nyte at jeg er ferdig, så får andre stresse. Skal hente journalen min hos gyn i morgen og sende denne til Finland, så snart sambo har fått tatt de nødvendige blodprøvene, og fått svar på disse....lurer virkelig på hva som står i journalen min....han gyn min er jo ikke helt patent, så det kan bli interessant lesning.... Hihi:o) Har du åpnet mailen din fra veileder? Var han så sur som du var redd for??? Hva er Taipini?? Noe som jeg kunne få lyst på??? Jeg har vært og hamstret smågodt på Obs i dag til 5kr/hg. Middagen har jeg spist alene, så i dag ble det bare en omelett. Kanskje jeg steiker litt vafler til Jakten på kjærligheten. Har litt røre igjen fra i går:o) Nå skal jeg gå og støvsuge for det ser faktisk ikke ut her.....skikkelig grisehus..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6460695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 26. september 2006 Forfatter #169 Del Skrevet 26. september 2006 Følelsen av å være mislykket kjenner jeg kjempegodt. Det er ikke noe kult! Men så er nok den følelsen sterkest inni oss selv, og ikke hos andre. Det er ikke alltid ting går som man planlegger, dessverre. Men du (og jeg) har jo enda mange sjanser igjen til å bli mamma. Tenk så koselig det vil bli! Jeg kan ikke vente med å fortelle mamma og pappa at de skal bli besteforeldre. Både de og svigers vil bli helt i hundre. Håper vi lykkes snart! Det er helt sikkert lurt å gjøre unna gaveshoppingen nå. Dere blir jo borte store deler av november, og når desember kommer, så kan du bruke alle pengene dine på marsipan og mandariner! Det er fint å bare gå og titte når julegata åpner. Gleder meg som en unge til det blir jul! Hadde et kjempesug etter marsipan i morges. Nå har det gått over til et mer generelt sjokoladesug! ) Tror jeg er sukkeravhengig... Veilederen min sa at han hadde skjønt at jeg trengte mer tid. Heldigvis. Han var ikke sur. Han sa til og med at han hadde bestemt seg for å gå av med pensjon først til våren, så da kan han veilede meg også etter jul! Jippi! Men han sa at da måtte vi ha en deadline, med to utropstegn etter... Er lettet. Taipini er sånne små salte kjeks. De kommer i tre utgaver. Den grønne eska med hvitløk i er best. Det er et alternativ til de faste Ritz Crackers når vi skal ha ost og kjeks. Taipini er kjempegode og har mye smak! De burde du prøve. Nå skal jeg se Heia Tufte! Mannen min vasker opp. Flinke mannen min! ) Send gjerne noen gode julegavetips til venner og familie. Synes det er vanskelig å finne på noe... ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6461894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. september 2006 #170 Del Skrevet 26. september 2006 Så bra at du får beholde veilederen din:o) Det var bra:o) Jeg har sett "Jakten på kjærligheten" nå. Kjenner jeg blir litt brydd og flau på deres vegne...stakkars så nervøse de er alle sammen:o) Kjenner litt den følelsen fra den tiden hvor jeg traff folk jeg kun hadde pratet med på nettet...og vi møttes uten og ha tv-kameraer opp i trynet:o) Synes også det er kjempevanskelig og finne på gaver....derfor henter jeg inn ønskelister fra de fleste....så får de noe de virkelig har lyst på eller bruk for... Det letteste er og finne på noe til barna og tenåringene. Disse gavene er stort sett klær, DVD-er eller leker. De fleste av barna får klær, mens dattera til ei venninne av meg som er 3 år får en prinsessekoffert med div i. Hun ønsket seg prinsessse-ting uten at verken jeg eller venninna mi skjønte helt hva hun mente med det:o) Hun som sambo er onkel til på 13 år får en hettegenser fra Bik Bok. For tynne smale tenåringsjenter er jo Bik Bok det ultimate merket. Ellers tenkte jeg og gå på Body shop og handle noen små ting til søskenbarna til sambo. Der selger de jo sånne gaveesker med diverse i. Venninnene mine elsker gaver fra Løiten Lys, mens de som kanskje samler på serviser eller Hardanger-bestikk får noe i dette. Mamma og "svigermor" skal få gavekort på massasje/hudpleie, mens pappa får ei flaske god konjakk. Pappaen til sambo, samt onkel og bestemora hans, ønsker seg kun bøker, så disse gavene har sambo lovt at han skal ta seg av:o) Black Design er forresten også en butikk som de fleste av mine venninner, blir glad for og få gaver fra. Kanskje fikk du noen tips nå?? Noen er jo også veldig glad for hjemmelagde gaver. Dekorasjoner f.eks. hadde jeg blitt kjempeglad for og få) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6462464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 27. september 2006 Forfatter #171 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg fulgte med på Jakten på kjærligheten de to første sesongene, men jeg mistet litt interessen. Det er jo nesten ingen som blir sammen uansett. Skal heller se Heia Tufte, for det er gøy! Nå har jeg nettopp gruset mannen min i Kabaloppgjør på MSN, og nå skal vi til CoopObs å handle. Skal også kjøpe smågodt til 5 kr! ) Og så skal vi kjøpe sånne vintersko som kostet bare 199 kr til tantebarnet vårt. Det var jo testvinnere, så jeg håper de er bra. Tantebarnet mitt er den enest lille jeg skal kjøpe julegave til. Det er ingen andre barn i familien. Litt synd, for det er dem det er enklest og gøyest å kjøpe gave til. Vi handler ikke til søskenbarna våre. Like greit, synes jeg. Tenkte å kjøpe noe fra Body Shop til svigermor til bursdagen hennes som er snart, så da kan jeg kanskje ikke kjøpe julegaven også der. Svigers er kjempevanskelige å kjøpe til. Og svigerinna mi og mannen hennes. De ønsker seg ingen ting, og de har alt de trenger og ikke trenger. Det samme gjelder sviger-bestemor. Hva kjøper man til gamlinger? Og så har vi ikke så god råd, i og med at ikke jeg jobber, så vi prøver å holde kostnadene nede. Mamma finner jeg alltid noe til. Hun har alltid ønsker også. Men hun er så lik meg, så jeg vet hva hun ønsker seg før hun vet det selv. ) Pappa er det verre med. Det blir vel en lydbok eller whisky for ørtende året på rad. Broren min og kona hans har stort sett ingen ting (de er gniene), så de er det lettere å kjøpe til. Men de er litt pirkete på hva de vil ha. Håper de kommer med ønsker. Tror broren min helst vil at vi ikke skal kjøpe gaver. Lenge siden jeg fikk bursdagsgave av ham sist... Synes det er litt trist. I fjor kjøpte jeg gaver til dem for til sammen 400 kr da de hadde bursdag, men jeg fikk ikke kort engang. I år kjøpte jeg to Flaxlodd og kort, og så fikk jeg en tekstmelding på min dag. Jadda. Mammaen din og svigermora di er heldige! Jeg kjøpte det til mamma for 6 år siden, men det er litt dyrt. Black Design er fint! Litt vanskelig å finne noe til et vennepar til ca. 150 kr (eller litt mer). Er lettere når de er single. Noen tips? De samler ikke på noe, og jeg har ikke lyst til å kjøpe 'pynt'. Nå må vi komme oss av gårde. Jeg er godtesyk! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6473270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. september 2006 #172 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg handler heller ikke til søskenbarna mine, heller ikke til onkel og tante.....har ingen kontakt med de, og da vil jeg heller bruke pengene på gaver til venner..Til de gamle som ikke ønsker seg noe kan man gi noe hjemmelaget? en dekorasjon f.eks? jeg kjøpte et kjempefint pledd til "bestemora" mi:o) Fikk det til 50% på KID, og betalte da bare 150kr. Ellers kan du vel gi sviger-bestemora di en god krem, eller en god dusjsåpe?? Vet ikke hvor godt sviger-bestemora di klarer seg i hverdagen, men i fjor ga jeg min "bestemor" en kurv som jeg fylte meg hjemmebakte rundstykker, kanelboller, sjokolade og pålegg:o) Dette kunne jeg gjøre fordi hun åpner alle gavene uansett med en gang hun får de:o) Jeg og søsteren min kjøper heller ikke bursdagsgaver til hverandre. Synes kanskje det er litt synd, men vi har hatt dårlig kontakt over flere år, så da blir det nok automatisk sånn. Nå har vi bedre kontakt, så kanskje jeg finner på noe til bursdagen hennes i november:o) Hmmm, noe til et vennepar....skal vi se......Ingenting de ønsker og begynne og samle på? Billedrammene til Black Design er jo veldig fine:o) Synes også man kan finne kjempefine duker der, samt lysestaker og vinstativ til vegg. Ingen av disse tingene trenger og koste så mye over 150kr. Ellers så finner du jo mye fint på Løiten Lys om de er glade i og brenne stearinlys.... Vet du ikke ønsker og kjøpe pynt, men hva med de glass-nissene fra Hadeland? De med rød og blå lue? De er kjempefine når du setter de på en glassplate:o) Coop Obs bruker og ha disse på tilbud før jul. Tror jeg betalte 149 kr i fjor for nissemor, evt nissefar. Da har du gave til de til neste år også. Nissemor i år, og nissefar til neste år. Nissebarna er billigere, mens nissebestemor/-far koster mye penger.... Jeg tenker så det knaker her, men kommer ikke på mer i farta.... Kanskje de har noe de ønsker seg? Håper det:o) Er så mye lettere, da:o) Vi prøver også og holde kostnadene nede, men det er ikke så lett.... Mamma synes jeg fortjener noe fint etter alt hun har vært gjennom nå. Denne gaven skal vi spleise på sammen med søsteren min og samboeren hennes, slik at mamma kanskje kan kjøpe seg et hudpleieprodukt også) Hadde håpet at broren til sambo ville være med og spleise på gaven til svigermor, slik at hun kan få seg en skikkelig deilig dag med litt forskjellig innhold, og ikke bare massasje i 30min, men vi får se. Skal startes opp et nytt "spa"sted, og jeg håper og satser på at de har noen gode åpningstilbud hvor jeg kan gjøre et kupp:o) Nå skal jeg gå og forberede middagen litt før jeg skal hente sambo om 40 min. Vi tenkte og ha fiskepudding med agurksalat og tagliatelle:o) Håper det blir godt:o) Vi er NØDT til og bruke opp matyoughurten i dag, og jeg vet ikke noe annet og bruke den til enn i agurksalaten;o) Kos deg med godteriet når du kommer hjem:o) I kveld er det Ghost Whisper:o) Det ser vel ikke du på, men du har nok noe annet på lur på tv i kveld som du skal se på, kjenner jeg deg rett:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6473736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 28. september 2006 Forfatter #173 Del Skrevet 28. september 2006 Kanskje en krem hadde vært noe til bestemor. Jeg vet ikke hva hun bruker, men det skader vel ikke. Får høre med svigermor, kanskje. Hun klarer seg godt på egen hånd, men hun har vært mye syk det siste året, med operasjoner og kreft. Men hun er frisk nå, og bedre enn hun har vært på lenge. Hun har hatt magetrøbbel i mange år, og så ble det så vondt at hu ikke klarte mer, og da de opererte henne, så oppdaget de kreft også. Så hu har fjernet masse greier (eggstokker og sånt, vet ikke helt hvor mye). Fint at det gikk bra, for hun er godt oppi 80-årene. Jeg kan ikke bake til henne, for vi bor for langt una. Min bestefar er 93,5, og han klarer seg også hjemme alene. Han har hatt hjertetrøbbel i år. Ingen trodde vel egentlig at han skulle overleve, men det gikk bra, det også. Han er det også vanskelig å finne på noe til. Kanskje en bok. Han opererte øynene for tre-fire år siden, og nå leser han uten briller. Ganske fantastisk! ) Har kjøpt Black Design-duk før til venninnene mine, men det skader kanskje ikke med en til? Synes også de er veldig fine, men jeg synes kvaliteten er så som så. Sitter her med godteposen fra i går. ) Mmmm! Vi kjøpte godter for 27 kr bare, men det ble jo over et halvt kilo. Skal til Sverige på lørdag, og da blir det nok litt mer godter, tenker jeg. ;o) Og ja, du kjenner meg rett. Det er alltid noe å se på tv. Jeg så 'Et lettere liv' med Kari Jaqueson i går, og i dag er det 24! Blir spennende å se hva som skjer. Hva tror du skjer med presidenten til slutt? Tror du han slipper unna, blir satt i fengsel, tar livet sitt, eller blir drept? Gleder meg til det blir sengetid. Er så trøtt. Har trent på Spenst i dag for andre dag på rad. Sprek? Ja, jeg synes jo det! Hehe! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6485711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. september 2006 #174 Del Skrevet 28. september 2006 Nettopp kommet hjem fra hjerte/lunge-redning. Greit og få frisket det litt opp, ja. Har ikke hatt kurs siden jeg gikk på sykepleierskolen, og der var jeg ferdig for snart 81/2 år siden. Vi skal nå ha kurs årlig, hvor det er to fra avdelingen hos oss som står ansvarlig. Ei bok til en gammel mann er nok helt perfekt:o) Liker han og lese om krigen og gamle dager?? Gleder meg til 24 i kveld!!!! Vanskelig og si hva som skjer med presidenten til slutt. Mye mulig han blir og ta livet sitt....Holder vel kanskje en knapp på det...hva tror du?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6487233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 28. september 2006 Forfatter #175 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg tror presidenten blir drept. Han blir i alle fall ikke fengslet. Kanskje han slipper unna? Ser Nanny-hjelpen på TVN. Jeg er sjokkert! Jeg har vært med på å holde HLR-kurs en gang. Det var for hjelpepleiere. Fint å få det frisket opp, ja. Særlig nå som det er nye retningslinjer. Må tilbake til tv-en. ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/7/#findComment-6489195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå