Gjest Skrevet 6. september 2006 #126 Del Skrevet 6. september 2006 Dette svarte gynekolog Mette Moen på Doktor Online meg: Jeg kan forstå at du er motløs og usikker overfor mulighetene for å bli gravid. Lan oss ta det alvorlige først. Forhøyet FSH tyder på at eggstokkene ikke fungerer som de skal, og var du i 40-årene ville jeg si at du er ved å komme i overgangsalderen og muligheten for graviditet var minimal/utelukket. Hos yngre kvinner kan det være en forbigående tilstand som betegnes ’resitant ovary syndrome’ hvor eggstokkene ikke reagerer på det hormonet som skal stimulere dem, FSH (som kommer fra hypofysen, hjernevedhenget). Hypofysen utsender derfor større mengder FSH (som derfor blir lett forhøyet som hos deg). Grunnen til å gi deg pergotime er å stimulere FSH-produksjonen i hypofysen som igjen skal modne eggene til eggløsning. Det er derfor liten grunn til å tro at det skal hjelpe hvis feilen sitter i eggstokkene/eggene. Hvis du har sikret at du ikke er gravid, kan du gjerne forsøke trippeldose med pergotime. Ved hormonsprøyter tilfører man FSH, og det er altså igjen ikke mangel på FSH som er problemet hos deg. Hvordan er din østrogenverdi? Hetetokter kunne tyde på at den er lav. Ved ’resistant ovary syndrome’ har jeg sett flere tilfeller av graviditet etter bruk av hormonbehandling som man bruker for kvinner i overgangsalderen. Din ’unge’ alder tatt i betraktning er det en mulighet. Hva slik tilstand kommer av, eller tidlig overgangsalder vet vi ikke. Noen danner antistoff mot sine eggstokker som ødelegger eggene. Er eggene ødelagt er eneste mulighet for graviditet eggdonasjon som ikke er tillatt i Norge. Jeg kjenner ikke til at det skulle være sammenhang mellom ME og slike forstyrrelser. Hvis du har ytterlige spørsmål, legg det i vanlig forum, så kan jeg svare uten ny betaling, men det kan gå litt tid. Vennlig hilsen Mette H Moen PS ved dårlig sædkvalitet kan man foreta ICSI som går ut på å injisere sædcellen direkte i egget Jeg føler vel egentlig at jeg ikke ble noe klokere av det, så jeg har skrevet tilbake og spurt om jeg burde satt igang mensen før jeg evt. prøver trippel-dose Pergo, og jeg har spurt henne litt om Menopur ( de sprøytene hun på ass. befruktning hadde fått før de hentet ut egg hos henne, og gav henne prøverør). Spent på hva jeg nå får til svar:o) Bra at mannen din får en ny undersøkelse! Vi trenger slike fastleger som det er litt tak i og kan jukse litt, og ikke godta dårlige undersøkelser. Jeg har vært en tur og handlet sammen med en venninne. Endelig fått kjøpt solkrem og after-sun til turen vår, samt at jeg har handlet litt ting og tang sambo må ha før han drar på jakt på lørdagskvelden. Skal nå sette meg ned og slappe litt av før jeg går i gang med litt husarbeid. Er snart Home&Away, men det må jeg ta opp i dag for jeg er litt på etterskudd, og har enda ikke fått sett ferdig mandagens episode. Og i kveld er det landskamp!!! Gleder meg:o) Skal se Ghost Whisper etter det. Sambo drar på planleggingsmøte med jaktlaget sitt, så jeg blir alene etter fotballkampen. Hatt en produktiv dag med oppgaven din selv om du ikke var så motivert tidligere i dag? Middagen vår i dag blir forresten Fajitas med kylling:o) Nam nam....) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6217027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 6. september 2006 Forfatter #127 Del Skrevet 6. september 2006 Vi har nettopp spist kyllingfilèt med ris og Bretagne-saus, etter tips fra noen på Skravlesiden. Det var veldig godt! Har kjøpt en ostepop som vi skal ha til NYPD Blue. Fikk ikke gjort MYE på biblioteket, men LITT så. Det går fremover med museskritt. Pratet litt med et par av de andre som sitter der og jobber med sine oppgaver. De virker litt sære. Det er kanskje sånn man blir hvis man jobber med noe sært og kjedelig. Best jeg blir ferdig med oppgaven min før jeg også blir sånn. ) Hva jakter kjæresten din på? MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!!!!!!!!! Endelig! Jeg hadde nesten gitt opp. Trodde det skulle bli 0-0. Det høres så rart ut å kjøpe solkrem nå. Det regner jo ute! Regner med det blir godt å komme seg på ferie! Vet om noen som reiste til Brasil i går. *sukk* Kanskje "hormonbehandling for kvinner i overgangsalderen" kan hjelpe deg. Du får spørre gyn på sykehuset. Det må da være noe de kan gjøre. Hadde vært interessant å vite hva gyn mener om mensen eller ikke før Pergo... MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!!! I morgen tidlig skal jeg på intervju på barneskolen. Inspektøren ringte meg i dag og sa at de trengte tilkallingsvikar. Det virket som at det faste 2-3-ukers vikariatet var besatt, men at det kan være snakk om å få enkelttimer. Håper hun liker meg da. Er litt skummelt, for jeg er jo ikke helt kvalifisert, og da er "personlig egnethet" det de ser på. Gruer meg litt. Liker ikke intervjuer. Jeg blir så nervøs. Hun hørtes litt negativ ut på telefonen i går, litt sånn "jaja, vi har ingen andre, så da får vi ta deg *sukk*" Hadde vært gøy med litt jobb. Trenger penger, og så er det fint å komme seg litt ut og gjøre andre ting enn å sitte foran pc-en. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6221187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. september 2006 #128 Del Skrevet 6. september 2006 Gratulerer med seieren:o) Deilig:o) Kyllingfilet, ris og Bretagne-saus er kanongodt:o) Det spiste vi mye før. Sambo er dratt på jaktmøte, og jeg popper popcorn til Ghost Whisper. De skal jakte på ryper søndag og mandag. Jeg skal imens kose meg hjemme med familie og venner:o) Jeg venter spent på neste svar fra Mette Moen. På mandag skal jeg ringe gyn min og spørre hvor han har tenkt til og henvise meg. Snakket både med gyn pol og IVF-klinikken på sykehuset. Gynpol har ventetid på 24 uker minimum, mens på IVF kommer man ganske raskt inn. Dersom gyn planlegger og henvise meg til gynpol skal jeg gi han beskjed om og sende den til Trondheim. IVF-klinikken her vi bor bruker vi gjerne. Lykke til med intervjuet i morgen:o) Det går helt sikkert bra:o) Skal krysse fingrene for deg, jeg:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6221693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. september 2006 #129 Del Skrevet 6. september 2006 Buhuu:((((((((( Jeg har akkurat sett på Ghost Wisper, og nå har jeg verdens største klump i halsen...... Det er det ene, det andre er at "eg hold på og reinn på veggan" for jeg har så lyst på SJOKOLADE!!!!!!!!!! eller noe annet søtt!!! Har nettopp sendt mld til sambo og bedt han være så snill og stoppe på en bensinstasjon på tur hjem og kjøpe noe til meg:o))) Og snille han skulle gjøre det:o) Etterpå skal jeg legge meg på senga og lese det nyeste Det nye før jeg havner i drømmeland:o) Jobb i morgen tidlig:o( Natta:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6223437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 6. september 2006 Forfatter #130 Del Skrevet 6. september 2006 Hehe! Jeg abonnerer på Det Nye. Holder på å lese det jeg også. Har nettopp gått tur i en time. Gjennomsnittlig puls på 138, så vi har gått litt fort. Duskregn ute. Deilig turvær. Mannen min og jeg delte en Peanøttkubbe før i dag. Jeg er sukker-avhengig. Ikke bra, men du verden så godt. Nå skal vi ha oss hver vår brusboks. Mmmm... ) Bra samboeren din er snill! Mannen min har forresten fått ny ul-time på fredag. Er glad vi får time så fort. Blir godt å finne ut av det. Gleder-gruer meg til å dra til barneskolen i morgen! God natt! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6223642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. september 2006 #131 Del Skrevet 7. september 2006 Ferdig på jobb!!!! Nå er det fri til onsdag:o) Deilig:o) Hvordan gikk det på intervjuet??? Skal skynde meg og lage litt middag. Er skrubbsulten. Blir vel kylling med noe tilbehør. Sambo jobber seint idag, så jeg må nok spise alene:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6231402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 7. september 2006 Forfatter #132 Del Skrevet 7. september 2006 Hei! Jeg skrev et innlegg tidligere i dag, men da jeg postet det, så mistet jeg nettilkoblingen, og innlegget ble borte. ( "Intervjuet" tok nesten 5 minutter, og så ble jeg satt inn i en klasse i 4 timer. Jeg hadde som oppgave å passe på en gutt i 5. klasse som har ryggmargsbrokk + div. Var fint å jobbe litt. Gleder meg til å få litt penger inn på kontoen. Håper jeg får noen timer fremover, men samtidig at det ikke blir så mye at jeg ikke får jobbet med oppgaven min. Vet ikke hva jeg får betalt, men det er egentlig ikke så nøye. Må stå opp og være klar til å dra hver morgen kl 0800. Da ringer nemlig inspektøren dersom de trenger vikar, og hvis jeg skal rekke 1. time, så må jeg kjøre da. Hvis hun ikke ringer, så blir det enten biblioteket eller senga, helst det siste. ) Elevene spilte forresten blokkfløyte i 30 minutter. *holde-for-ørene* :-S Hentet meg ny Pergo i dag. Håper mensen kommer snart, men jeg tror ikke det. Bruker å få vondt i magen først, men jeg kjenner ingen ting. Har spist grillet kylling (tilbud på Ica) med Hatting-rundstykker og salat. Hadde litt honningmelon i salaten, og det ble kjempegodt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6232979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. september 2006 #133 Del Skrevet 7. september 2006 Jøss, det gikk fort:o) Du kommer deg hvertfall tidlig opp framover:o) Greit det da, så får du mye ut av dagene:o) Sånn sett elsker jeg tidligvaktene på jobb. Får en skikkelig lang dag, og mye ut av dagen. Middagen min idag ble stekte kyllingstrimler, rå løk, paprika, hjemmelaget pitabrød, og hjemmelaget dressing som bestod av mager kesam, pepper, kvitløkspepper og noen dråper sitron:o) Ble knallgodt:o) Har oppdatert meg på Home&away med hjelp av videoen, så nå er jeg klar for og se morgendagens episode:o) Har satt brøddeig, så disse skal jeg sette inn i ovnen om en times tid, og rett etter det er det 24!!!!!!! Ellers er ingen tante kommet på besøk, og jeg har ikke fått noe mer svar fra Mette Moen. Håper det kommer i morgen. Har vært og tatt nye blodprøver i dag. Fastlegen min hadde ordinert stoffskifte-prøver, også fikk jeg tigget meg til og ta FSH i samme slengen:o) Pga det som Mette Moen skrev i går, så kontrollerte jeg like godt østrogen idag også. Får sikkert tilgivelse fra fastlegen:o))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6234143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 7. september 2006 Forfatter #134 Del Skrevet 7. september 2006 Da har jeg endelig sendt avgårde en mail til veilederen min. Har ikke sagt at jeg ikke blir ferdig til avtalt tid, men jeg har i alle fall tatt kontakt. Hadde håpet at han skulle kontakte meg. Håper han ikke er sint på meg. Jeg er ingen drøm å veilede, for jeg er så treg. *skjemmes* Gleder meg til å få mer ut av dagen, ja. Håper bare ikke at jeg blir så trøtt. Det var jeg nemlig før. Sånn at jeg kunne sovne av på jobben... Jeg er ikke skapt for å stå opp om morgenen, men håper at kroppen min tilpasser seg resten av samfunnet snart. Nå har jeg fått nok kylling for et par dager. I morgen blir det taco! ) Jeg fikk ikke sett H&A i går. Hva er det som skjer mellom Hyde og Brooke? Do they have an evil plan?? Like før jeg må inn å lese hva som skal skje fremover med dem også. Gleder meg til 24! Tror dagens episode blir spennende! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6234911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. september 2006 #135 Del Skrevet 7. september 2006 Det der med Hyde og Brook er det få som skjønner noe av.... Hun er visstnok kommet til Summer Bay for at mr Hyde skal hjelpe henne og bli kvitt Kim, som ønsker og leke lykkelig familie.....Mr Hyde på sin side er livredd for at hun skal avsløre han overfor Kim, slik at den gode kontakten de endelig har fått blir ødelagt......Spørs om ikke mr Hyde selv kan være far til Brookes barn? Hvorfor har han ellers hatt kontakt med henne hele tiden bak ryggen på Kim??? Brødene står i ovnen, og nå er jeg klar for 24:o) Gleder meg!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6235690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. september 2006 #136 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg var forresten slik som du en gang for ikke lenge siden......kunne sove til langt på dag, og kom meg gjerne ikke i seng før langt utpå natta, men det er håp for deg:o) Jeg er plutselig blitt et A-menneske, hvertfall nesten:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6235729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 8. september 2006 Forfatter #137 Del Skrevet 8. september 2006 Har vært en liten tur på biblioteket, og så har jeg vært med mannen min på ny UL på sykehuset. De fant ikke noe i dag heller. Alt så normalt ut, så da får vi bare satse på at det er det. Undersøkelsen i dag var i hvert fall bedre. Mannen min syntes det var mye bedre i dag siden det var en dame som utførte undersøkelsen og ikke en mann. Mannfolk... *riste-på-hodet* ) Han liker visst ikke at en mann skal ta på utstyret hans. På torsdag skal jeg være vikar en hel dag i en 3. klasse. Det blir sikkert gøy! ) Og så trenger vi pengene. I kveld har jeg tenkt å lage hjemmelaget lasagne. Har ikke gjort det før, men håper og tror at det blir godt! Har to-tre oppskrifter som jeg skal blande. Har ikke alle ingrediensene til de forskjellige, så det blir litt mix. Bedre også, tror jeg! ) Og så har jeg kjøpt to Kinder Maxi og en pose skumgodter til i kveld. Mmmm... I kveld er det jo masse på tv! Det går slag i slag: Beat for Beat, Nytt på Nytt, Først og Sist, Politiagentene (ny sesong) og Sopranos (ny sesong). Det er jo på nrk, så da er det ikke reklamepause. Når skal jeg tisse og hente ny brus og godter da? ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6244713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. september 2006 #138 Del Skrevet 8. september 2006 Hmm...merkelig at de ikke finner noe siden legen kjente en kul, men håper dere kan slå dere til ro med at ingenting er galt. Håper legen følger opp, og kjenner etter om en stund om kulen fortsatt er der, og om den er blitt mindre/større. Det går helt sikkert bra:o) Det er vel bare slik det er; mannfolk vil ha kvinnelige leger, og omvendt:o) Nå er det selvfølgelig ikke slik alle vil ha det, men det er bare en følelse jeg har når det gjelder slike intime undersøkelser. Så artig at du får sjansen til og tjene litt penger:o) Bra du fikk vite det så lang tid på forhånd, da, så du kan forberede deg litt:o) Idag har jeg hatt fri. Trodde det skulle bli en skikkelig kosedag, men jeg har bare kjedet meg!!! Sambo kommer hjem om ikke lenge, og da skal vi spise Grændis, og pakke før vi reiser hjem. Han skal jo på jakt i morgen, og jeg skal kose meg med venner og familie. Skal være hos svigers til imorgen, etter det camper jeg hos mamma. Pappa og stemora mi skal på hytta, og jeg regner med jeg også tar meg en tur. Snakket nettopp med pappa i tlf, og han fristet med fisketur i båten. Kanskje jeg får med meg litt seifilet hjem, om fisken biter på) Kommer til og bli ei kanonhelg:o) Ha en koselig (men travel, hihi) tv-kveld, og ei kjempefin helg:o) Kommer sikkert innom i løpet av helga bare for og si "hei":o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6245440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 8. september 2006 Forfatter #139 Del Skrevet 8. september 2006 ARGH!!!! Nå hadde jeg støvsuget for et par dager siden, og hva finner jeg? Jo, et par-tre tusen døde fluer utover hele gulvet. Det er ikke overdrevet. Har måttet gjøre ren hele leiligheta på nytt. Er så sinna! Jeg forstår ingen ting. Fluene er små som knott, og det har surret noen rundt hodene våre i det siste, men de mengdene som lå døde på gulvet vårt har jeg aldri sett maken til. Husket en sommer tidligere da det kom masse sånne små fluer da vi lot matsøpla stå i varmen. Men nå har vi ikke noe sånt, og de lå strødd. Særlig langs den ene veggen. De er ikke i vinduene og ikke oppå møblene eller kjøkkenbenken (heldigvis). Det var kun noen få der. De var sporadisk utover hele leiligheta + kjempemange samlet. Det så ut som en slagmark! Vet du hva dette er? Tror jeg legger dette ut på skravlesiden. Kanskje noen andre søringer som vet om dette er vanlig her nede. Godt å få ut litt aggresjon. Jeg er kjempesliten i ryggen nå. Og veldig forundret. Håper du stikker innom en gang i helga ja! ) God helg og god tur! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6246821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. september 2006 #140 Del Skrevet 8. september 2006 Tusen takk.o) Er snart på tur til og kjøre nå) Ble en lang middagslur, og sambo var ikke så snar til og pakke sekken....."hvor er soveposen min!!!!????" Hihi:o) Det er ikke blomsterfluer, da? En blomster som du ikke har stående i vinduet? Jeg hadde en blomster som jeg måtte kaste pga alle fluene..... ellers så har jeg ingen ideer, da må det være et fenomen dere har sør på))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6248979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 9. september 2006 Forfatter #141 Del Skrevet 9. september 2006 Jeg sjekket planten senere på kvelden, og da lå det flere fluer utover gulvet. Jeg ser ingen på selve planten. Bar like godt hele skiten ut. Håper at fluene forsvinner hvis den får stå ute en stund. Noen på Skravlesiden sa at det ikke var helt uvanlig med disse fluene her i Østfold. Har vært en tur i byen i dag. Vi gikk på kafè og spiste kake og koste oss! Kakestykkene var så store at jeg nesten ble litt kvalm. ) Og så har jeg kjøpt meg en ny topp/skjorte i svart. Har den i hvitt fra før og er veldig fornøyd med den. Var på Plantasjen og kjøpte 7 Erica på tilbud til 17 kr stk og en hengeplante til stua. Den heter Fakkelblomst eller Fakkelplante og ser ganske stilig ut. Håper den er litt hardfør. Vi er ikke så flinke til å vanne... ) I kveld skal vi prøve å komme oss på kino igjen. Miami Vice begynner kl. 2230, så jeg håper vi klarer å holde oss våkne. Nå skal vi snart ha resten av lasagnen fra i går. Gleder meg, for den ble god! Får du noe fisk? ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6257945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. september 2006 #142 Del Skrevet 10. september 2006 Er det blitt mindre fluer etter at du bar ut planten?? Her er det ingen fisk..... jeg og venninna mi og dattera hennes på 3 år skulle dra på hytta i dag og fiske, men da var det selvfølgelig stiv kuling på havet, og øsregn.....Typisk!!!! I går var det såklart nyydelig fiskevær, og da koste vi oss på kafe på formiddagen, og hjemme med pizza på kvelden.....Er kjempekos og være hjemme:o))) Var hos svigers fra fredag til lørdag. Fra i går til i dag har jeg sovet hos mammaen min, og det blir jeg nok og gjøre fra i dag til imorgen og. I kveld kommer pappa og kona hans hjem fra hytta, så da får jeg hilse på de også. Kjører tilbake til byen i morgen ettermiddag sammen med ei venninne herfra som skal til byen på CT-røntgen. Stakkars kjæresten min som er på jakt i dette været....i stad var det sol og skikkelig øsregn samtidig, nå er det regn og overskyet. For et merkelig vær...Lurer på om de kommer til og være på fjellet til i morgen...de må da være søkkvåt... Sambo påstår at jeg har grønne fingre for de halvdøde plantene han kom med da vi ble samboere har fått et nytt liv....) Jeg elsker blomster, og vi har mye av det i stua:o) Det er ikke alle planter jeg får til, men de vi har virker og trives, utenom en. Hvordan ser den Fakkelplanten/blomsten ut??? Var du på kino i går kveld? Deilig og komme seg litt ut, sikkert:o) Jeg har ingen anelse om hvilke filmer som går i byen for tiden, og sambo har garantert ikke tid og gå uansett. Vi får heller ta det etterhvert. Jeg er nå på internett nede hos pappa. Da jeg kom inn hit isted hadde søsteren min vært her, og hun skrudde på alarmen da hun dro.....det ante jo ikke jeg, og ikke hadde jeg koden heller.....så alarmen hylte jo bare høyere og høyere, og jeg ringte i vill panikk til pappa....fikk koden, og fikk skrudd av alarmen, og en liten stund etterpå ringte vaktselskapet og skulle ha kodeordet, og for og spørre om alt var bra....gjett om jeg følte meg dum......) Kodeordet visste jeg heldigvis:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6265204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 10. september 2006 Forfatter #143 Del Skrevet 10. september 2006 Det er nesten ngen planter inne lenger, men jeg vet ikke med planten ute. Tenkte kanskje at det at nattetemperaturen skulle ta knekken på fluene, men jeg vet ikke om jeg skal tørre å ta den inn. Jeg har jo den nye hengeplanten også nå, og jeg vil ikke at den også skal få fluer på seg. Planten som står ute kommer nok til å dø hvis jeg ikke tar den inn snart. Må kanskje prøve å gjemme hengeplanten mens jeg prøver å ta inn den andre. Jeg har IKKE grønne fingre. Våre planter er ikke langtidsinvesteringer akkurat. Vi glemmer å vanne dem, og da ser de gjerne litt brune og slappe ut. Jeg prøvde å google fakkelblomst, men der får jeg opp to treff, og de likner ikke på vår fakkelblomst. Det er 15-20 greiner som stikker ut til sidene (nesten som korketrekkere eller rasta-fletter). ) Og ytterst har den noen røde blomster, men de er nok i ferd med å blomstre av. Bladene er litt tykke, bøyde (som bananer) og bøyde innover også. Det var ikke lett å forklare. Jaja... ) Den er ganske stilig! Er venninna di syk? Jakter mannen din på ryper? Sover de i hytte eller telt? Ikke noe gøy å være på jagt i regn, nei. Men da blir han sikkert glad for å komme hjem igjen! ) Hehe! Jeg satte også igang alarmen hjemme en gang. Jeg kan koden, men jeg gikk inn, satte fra meg sekken min. I og med at ikke alarmen startet å pipe, så trodde jeg ikke at den var på. Jeg gikk i postkassen, og da jeg kom tilbake så begynte alarmen å hyle skikkelig. Ble litt stressa, for jeg visste ikke hvordan man skulle få den av. Til slutt ringte vaktselskapet og da ordnet det seg. Men du verden for et bråk. Alarmen startet også en gang vi ikke var hjemme. Det må ha vært katten som startet den, selv om det egentlig ikke skal gå an. Du må være 15 kg for å starte den. Stakkars pus! Han var litt redd. Tenk å ha så god hørsel, og så kan man ikke holde for ørene. Jepp, vi var på kino og så Miami Vice. Den var ikke så bra som jeg hadde håpet på. De to timene gikk fort, og det er jo et bra tegn. Og det var action hele tida, men litt mye urolig kameraføring. Var nesten som å se detektimen, egentlig. Underholdende, men ikke minneverdig. Men de var koselig å ta seg en tur ut. Filmen var ikke ferdig før klokka var over 01, og da gikk vi oss en tur blant fulle folk mellom utestedene. Det går en film som heter Volvere - Å vende tilbake. Den har jeg lyst til å se. Den er spansk, tror jeg. En som heter Almodòvar som har regissert den. Den har fått 6 i Dagbladet. Det er alltid koselig å være hjemme. Jeg skal nordover en tur til høstferien. Skal både til mine foreldre og svigers. Gleder meg! Har ingen planer for dagen. Tror jeg skal sy litt, surfe litt, spise taco og kanskje gå en liten tur. Har forresten fått masse kviser, og synes det er ufattelig kjipt. Dumme hormoner! Hadde jeg enda vært gravid, så hadde det ikke vært noe problem. Men jeg har ikke engang startet på dobbel Pergo, så jeg får sikkert enda flere om en stund. Huff... Håper mensen kommer snart! Ha en fortsatt fin dag! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6265613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. september 2006 #144 Del Skrevet 12. september 2006 Heisan:o) Da var jeg tilbake:o) Jeg skrev et langt innlegg til deg i går, men det kom visst ikke med.....var problemer med serveren, hørte jeg. Så tilfeldigvis et innlegg om det fra moderator før jeg gikk og la meg.. Har hatt det kjempefint hjemme, selv om det ikke ble hytte/fisketur. Kost meg sammen med venninner og deres døtre, mamma, pappa og stemor. Kom hjem i går sammen med venninna mi som skulle i CT her i byen. Hun plages mye med hodepine, det er derfor de skulle ta CT, men vi regner med at hodepina har en annen årsak, så vi regner med at CT ikke viser noe. Greit uansett og få det bekreftet at de ikke ser noe, da. Skulle få svar i løpet av 10 dager. Fikk forresten tlf fra gyn min i går formiddag. Han har nå sendt papirene våre til Kvinner- og barnsentreret på St.Olavs i Trondheim, så nå skjer det endelig noe her. Han hadde visstnok tatt papirene mine med til IVF-klinikken her i byen, men sa til meg at de hadde sagt det samme som han. Jeg ba om og få kopi av den henvisninga som han hadde skrevet, men da ble han plutselig så "rar". Han hadde ikke tid bla bla, hadde ringt meg i et ledig øyeblikk bla bla bla. Akkurat som det er noe arbeid og be sekretæren om og sende den til meg! Fikk en følelse av at han skjulte noe, ville hvertfall ikke at jeg skulle lese den....Han sa den var veldig kort, og at han bare hadde lagt med mine blodprøvesvar, og sambos sædprøve....Jeg sa bare at jeg skal ha den henvisninga, og at han kunne sende den når han fikk tid! Håper han ikke lager en ny som han sender til meg..., men det finner jeg vel ut når jeg kommer til Trondheim. Spent på hvor lenge vi må vente........ Vi har jo planer om og selge bilen min, og bare ha en bil.....de pengene skal vi sette av til en evt eggdonasjon i Finland, så her er vi forberedt på det meste..... Har forresten fått svar fra Mette Moen igjen. Hun mener jeg kan prøve trippel-pergo uten og ha fått mensen først, men sier også at jeg burde få utredning på et kompetent infertilitetssenter. Hun er usikker på om det finnes behandling som kan hjelpe oss, men at jeg muligens kan prøve behandling for kvinner i overgangsalderen (Trisekvens).... Tror ikke jeg starter på trippel-kuren før jeg kommer meg til Trondheim...ville du gjort det? Ingen tror jo det vil hjelpe, men at jeg kan prøve om jeg selv ønsker det.... Du skulle vente på tr før du startet på dobbel pergo? Har du fått mensen nå? Har fri i dag:o) Bare koser meg, før alvoret starter i morgen. Har tre dagvakter på rad.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6286753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 12. september 2006 Forfatter #145 Del Skrevet 12. september 2006 Skikkelig kjipt når nettet svikter. Jeg kom heller ikke inn på serveren i går, så de hadde nok problemer. Satte ut den flue-forpestede planten, og har nå tatt den inn igjen. Har registrert 20 døde fluer så langt. Skal se om det øker eller avtar før jeg bestemmer plantens videre skjebne. Enten dør fluene ut, eller så formerer de seg før de dør, og da har jeg et problem. Fint at dere blir sendt rett til St. Olavs. De har i alle fall peiling på hva de driver med. ) Og tida går jo, så det er dumt å måtte innom så mange leger (med ventetider) før man når frem til de som sitter på toppen av stigen. Nå er dere i hvert fall hos de beste. Tror ikke du skal stole for mye på hva han gyn-en din sier. Han høres ikke helt patent ut. Legene skriver mye rart i papirene sine, og det er mye synsing ute og går. Uansett så kommer sikkert St. Olvas til å gjøre seg opp sin egen mening. De har sikkert vært borti mange gyn-er som ikke har hatt peiling. Håper dere får time litt fort da! Og ikke når dere skal til Brasil. Men hvis de er sånn som Riksen, så er det bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg måtte vente i 6-7 måneder. Får håpe St. Olavs er kjappere. Lang vei å reise for dere, men det er vel verdt det. Jeg vet ikke om Pergoen vil virke. Men hvis du ikke blir dårlig av å ta den, så skader det vel ikke. På den andre siden, så sparer du jo deg selv mentalt hvis du lar være. Det er tungt å gå å håpe på at noe skal skje, og så skjer det ingen ting. Jeg har ikke fått mensen enda. Tror ikke den er på vei heller. Jeg får mer og mer kviser (pizzatryne!!), men ikke mensen. Skal ringe gyn i morgen. Håper han er der da, og at han ikke føler at jeg maser. Håper han sier at jeg skal ta Provera. Vil komme igang igjen så fort som mulig. Er litt kvalm også, så hadde det ikke vært for at jeg vet at jeg ikke har hatt EL, så skulle jeg trodd at jeg var gravid. Er nok heller mangel på søvn og litt mye søtsaker som har skylda. ;o) Dere får selge bilen ja. Hvis det blir snakk om prøverør, så koster jo det endel også. Kommer dere til å bruke donor-sæd/-egg hvis det ikke går på annen måte? Hva koster det? I morgen skal jeg ha fri! (Hvis ikke skola ringer og trenger vikar.) Har bursdag i overmorgen, så jeg skal bake Tina Nordströms "brownies med citronglasyr". Den är jättegod!!! ) Har ikke laget den selv før, og mamma sier at den kan bli litt seig (rå), men det er jo bare godt. Mmmm! Gleder meg! Tenkte jeg skulle bake skolebrød også. Vi skal prøve å se om noen vil komme på kaffe til oss på søndag. Har ønsket meg penger til å shoppe for, så lørdagen har jeg planer om å tilbringe i hovedstaden! ) Får penger til treningskort på Spenst av mamma og pappa. Har lyst på joggesko, treningsbukse, dongeribukse, hobbyting og diverse, så det blir mye å se på i Oslo. (Håper mannen min gir meg penger! Tror det, for han er ikke så ivrig etter å gå i butikker. Passer meg fint!) Tror vi tar oss en tur innom Pascal også. Har du vært der? De har nyyydelige kaker! Skikkelig luksus-kake-plass. ) Ser frem til å slappe av i sofaen foran tv-en i kveld! Ha en fin kveld!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6292586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. september 2006 #146 Del Skrevet 12. september 2006 En av grunnene til at jeg ba om og få sendt papirene til St.Olavs var den korte ventetida. De har 8 ukers ventetid, og det skal vi nok overleve:o) Kan ikke de hjelpe der, vil vi prøve privat. Har heller ikke de behandling og tilby, vil vi dra til Finland og prøve eggdonasjon. Siden vi må ha mikroinjeksjon i tillegg, vil det bli litt dyrere. Eggdonasjon koster vel rundt 45.000-50.000. Leste litt i dag om at den ene klinikken kan ta ut umodne egg, og la de modnes på utsiden. Lurer på om det kan være noe for oss? Vi må undersøke litt nærmere dersom det blir aktuelt. Dyrt blir det, men sambo sier bare at det blir dyrere etter at det etterlengta barnet er kommet til verden:o) Jeg vet at vi blir foreldre en gang, i mellomtiden skal vi nyte livet, og gjøre alt vi ikke kan gjøre like spontant etter at vi har fått barn i huset:o) Ring gyn din, du. Han føler nok ikke at du maser. Klart du er utålmodig. Hvem er ikke det? Synes du har vært tålmodig lenge nok, jeg, og han sa jo at mensen din ville komme snart, og der tok han jo feil. La han få vite det, så han evt kan gi deg Provera. Pascal? Har ikke hørt om det en gang:o) men høres da virkelig ut som en plass jeg burde besøke neste gang jeg er i Oslo:o) Vi har også en skikkelig luksus-kaleoribombe-kake-plass her i byen. Prøver og ikke gå dit for ofte:o) Brownies er såååååå godt:o) Heldig du er som har en "unnskyldning" for og bake litt. Vi skal i bursdag til svogeren min på torsdag, og da blir det kaker. Passer denne kakemonsen helt perfekt:o) Nå er det Greys:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6294860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 13. september 2006 Forfatter #147 Del Skrevet 13. september 2006 Gyn hadde hatt nattevakt, så han var ikke på sykehuset. I morgen skal jeg jobbe, så da får jeg nok ikke ringt. Får prøve på fredag i stedet. Jeg har Provera, så det er vanskelig å ikke bare begynne å ta dem. Er utålmodig. Eksen min (som jeg var sammen med i tre og et halvt år) har nettopp fått nummer to. Føles litt kjipt. Jeg vil også ha! Eggdonasjon er dyrt, men har dere penger, så hvorfor ikke? Man bruker penger på mye rart, så hvorfor ikke bruke dem på noe som er virkelig verdt det? Hadde jo vært fint å kunne bruke egne egg. Har aldri hørt om at de kan modne eggene i laboratorium. Spennende! Det er tre Pascal-restauranter i Oslo. Bill Clinton besøkte den i Drammensveien da han var i Norge for noen år siden. Ganske stilig! Det er det en kafè på Nobelprissenteret også. De har mat også (ikke bare kaker) på restaurantene, men det er litt dyrt. Brownies-ene ble vellykkede og kjempegode! Du burde prøve den oppskriften (bare med litt mindre kakao). Og så har jeg laget skolebrød, og de ble også gode! Skal ha meg en nå snart. ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6307424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. september 2006 #148 Del Skrevet 14. september 2006 GRATULERER MED DAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Håper du har hatt en kjempefin dag til nå, og at den blir enda finere i ettermiddag/kveld:o) Var bare innom for og si det. Vi høres mer litt senere:o) So long! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6316724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 14. september 2006 Forfatter #149 Del Skrevet 14. september 2006 Hihi! Tusen takk!! Har fått penger og pakke i posten fra mamma og pappa og kort fra ei venninne fra Bodø. Koselig å få post! Skal vente med å åpne til mannen min kommer hjem. Ingenting fra svigers så langt. Lurer på om de har glemt meg... ( Gleder meg til mannen min kommer! Er spent på om jeg får gave eller penger, men han snakket noe om at han skulle kjøpe noe i Oslo, så vi får se. Skal ut å spise når mannen min kommer. Og så skal vi kose oss med brownies, ostepop og "24" hjemme etterpå. Blir koselig! Tror jeg må gå og barbere leggene mine, så jeg kan ha på meg skjørt og de nesten nye skoene mine. Har ikke fått brukt dem enda. ;o) Hadde 6 timer i 1. klasse i dag. De er så små! Og så lager de så mye lyd. Puh! Har hodepine nå. "Du-du-du-lærer-lærer-lærer!" Sånn holdt de på hele dagen. Måtte tørke av ett blodig kne og sette på plaster, trøste 5-6 stykker som gråt og få 7-8 stykker til å ta hverandre i hånda og si unnskyld. Slitsomt, men gøy å gjøre noe annet enn å sitte på biblioteket. Møtte på eks-en min i byen. Det føles så merkelig synes jeg. Var sammen fra jeg var 17 til jeg var nesten 21. Det var et spesielt forhold både på godt og vondt. Alt var bra med babyen hans. Blir nesten litt misunnelig! Jaja. Håper det er min tur snart! Ringt nettopp gyn og sa at jeg ikke har fått mensen, og da spurte han om jeg hadde tatt gravi-test. "Eh..", sa jeg, "nei, men jeg hadde jo ikke eggløsning"... "Ja... jo..." sa han. (Bra han vet hva han gjør.) ) Skulle bare begynne med Provera, så da tar jeg en i kveld. Jippi! Hadde vært best om jeg fikk mensen selv, for da hadde det gått fortere. Nå må jeg jo vente lenge, først Provera i 10 dager, så 8 dager før jeg får mensen, og så 5 dager til jeg kan starte på Pergo. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Tida går sikkert fort om jeg prøver å ikke tenke for mye på det. Var uten internett nesten hele gårdagen. Det var noe i veien med trådløs-routeren til de vi bor hos. Vi kobler oss på hos dem. Billig, men du verden så tungvindt når noe skjer. Ha en fin dag du også! Jeg har i hvert fall tenkt å kose meg! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6317178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 15. september 2006 Forfatter #150 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg startet med Provera i går kveld. I dag har jeg litt mensmurringer i magen. Synes det er litt tidlig til at det skal være Proveraen. Hva gjør jeg hvis jeg får mensen av meg selv nå? Skal jeg da slutte med Provera og starte med Pergo på dag 5, eller skal jeg ta Proveraen, få mens av den, og så starte på Pergo? Håper det er falsk alarm. Har ikke så lyst til å ringe gyn og mase nå igjen. Er kjempetrøtt. Har hatt fire timer på barneskolen i dag, og er utslitt. All honnør til de som gjør dette hver dag. Det er veldig tungt. I kveld blir det taco og avslapping i sofaen. Skal på shoppingtur til Oslo, og da er det best å være uthvilt! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/6/#findComment-6328078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå