Gjest Skrevet 1. september 2006 #101 Del Skrevet 1. september 2006 JA, jeg vil ha alle detaljer!!!! Nå ble jeg jo ekstremt nysgjerrig:o) Klarer ikke og la være og spørre nå som jeg vet at du vet:o) Nattevakt er tunge vakter. Før gikk jeg bare natt, men nå må jeg tenke på helsa, og bare ha en normal døgnrytme. Gjør allikevel et unntak denne helga:o) Noen netter er mer travel enn andre, men vi har 30 sengeplasser, og av de er de fleste enten pasienter som er operert eller som skal opereres. Flere av de er ganske dårlige og må passes godt på. Så nattevaktene er svært forskjellige avhengig av hvilken form pasientene er i. Så har vi jo endel rutinearbeid som vi også gjør på natta, så vi sitter ikke bare i en stol og sover, selv om det er rolig:o) Jeg bør garantert heller ikke prøve narkotika.....Jeg hadde blitt kjempedårlig...blir veldig lett kvalm, så morfin f.eks frister meg definitivt ikke! Takk for tipset forresten. Noe salt er nok de beste man får:o) Eller ristet loff med kun smør på. Godt med noe i magen, ellers blir man ekstra kvalm...... Høres ut for at du har en koselig kveld foran deg:o) Mye bra på tv, og ingen som er og lurer oppi posen din med bamsemums:o) Nå har jeg nettopp sittet og lest gjennom en test av solkremer. Må vel gå til innkjøp av det mens det enda er og finne i buikkene. Har skrevet ned alle som brukes, så får jeg ta meg en tur i butikken på mandag:o) Håper på ei fin nattevakt, takk skal du ha:o) Ha en fin kveld! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6158854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 1. september 2006 Forfatter #102 Del Skrevet 1. september 2006 OK, men nå ba du om det. Jeg advarte deg! Så hvis du ikke vil vite hva som kommer til å skje i H&A, så må du ikke lese mer! Det er detaljert altså!! Er du heeeelt sikker? Hvis du angrer, så trenger du ikke lese mer nå, og så kan vi starte en ny tråd! Enjoy! ) ... Sarah, hun gale dama, kommer til å drepe Noah, så det blir ingen tur til Paris på Noah og Haley. Peter Baker havner i koma, og broren hans, Dan dukker opp. Han kommer til å gifte seg med Leah, tror jeg. Rhys har jo dummet seg ut, og han flytter fra Beth og til byen sammen med Shelley. Max flytter også. Det blir slutt mellom Dani og Scott, og Dani flytter til byen. Scott og Kim krangler om å få Haley på kroken, tror jeg. I hvert blir hun og Scott sammen etter mye om og men. De flytter også. (Og skuespilleren Haley blir byttet ut. Tror hun har fått barn på ordentlig.) Flynn får hjernesvulst og har tre måneder igjen å leve. Han dør også. *snufs* Kane og Kirsty flykter etter at de blir 'fram-et' for en ran, eller noe sånt. En ny familie flytter til bay-en. Kommer ganske mange nye inn. Sally, Beth og barna, Colleen, Leah, Alf, Tasha, Kim og Irene fortsetter. Kanskje flerre også. Husker ikke. ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6159322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. september 2006 #103 Del Skrevet 2. september 2006 Neeeeeiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Noah og Flynn kan da ikke dø??!!!!!! SNUFS:(((((( Skjønte nesten at forholdet til Rhys og Beth var over og ut når jeg så slutten av programmet i går.........Scott og Haley????? Tro hva Dani sier til det.......??? Det skjer med andre ord ganske mye, så her er det tydeligvis bare og følge med:) Jeg og sambo er nettopp kommet fra nattevakt. Er kjempesliten og stuptrøtt, så nå er det bare og finne senga:o) Ha en fin formiddag:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6162819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 2. september 2006 Forfatter #104 Del Skrevet 2. september 2006 Våknet igjen? ) Sitter og ser på fotball og spiller dataspill på nettet. Har ikke gjort noe fornuftig i dag. Begynner å få vondt i ryggen av å sitte i sofaen. MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!! Jadda! ) Skal finne frem sytøyet mitt nå. Har ikke kommet så langt enda. Det er ikke noe på tv i kveld. ÆSJ, jeg glemte Komiprisen på NRK. Får se resten nå. Er kvalm av alt godteret jeg har spist. *spy* ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6168579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. september 2006 #105 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg er ingen nattjobber lenger:( Kjempevanskelig og få sove på dagtid. Sov til kl 11. Etter det våken til i 16-tida. Fikk en liten blund etter det. Da hadde vi spist middag, og det ble som en vanlig middagshvil:o) Nå er jeg snart på tur på jobb igjen:( Jobber fra halv ti til halv åtte. MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gamst scorte!!!! JIIIIIIIIIIPPPPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har forresten hørt rykter om at vi skal bestille oss pizza på jobb i kveld. Thai chicken fra Peppes:o) Er kanongod:o) Begynner og få abstinenser nå....har ikke spist godteri i helga.....vi har liksom bare ikke vært på butikken og handlet siden vi skulle jobbe og sove denne helga.... Ellers så har jeg akkurat bestilt meg mobiltlf på komplett.no Sony Ericsson W300I tror jeg den het. Er sånn klapptlf som alle har, og som jeg har lengtet etter lenge, men ikke funnet siden de enten har vært fri, for dyre eller fordi jeg rett og slett ikke har likt tastene på tlf....og så må det jo være sony sin tlf, da....vil ikke ha noe annet merke:o) Skal gjøre meg klar til og dra på jobb nå. Kos deg med sytøyet:o) Jeg skal ta med meg enten strikkinga eller broderiet på jobb i natt, så jeg har noe om gjøre om det tilfeldigvis skulle være rolig. Ha en fortsatt fin kveld:o) Snakkes imorgen:o) Da skal jeg bare sove til kl 12. Etter det blir det kaaanskje baking av rundstykker/baguetter om jeg gidder:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6168716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 3. september 2006 Forfatter #106 Del Skrevet 3. september 2006 Har du overlevd nattevakta nå? Var uten internett i går kveld pga lyn og torden. Det var et sinnsykt bråk ute. Nå har jeg stått opp og spist en 'sunn' og god frokost bestående av kakao med krem, ei skive loff og en mazarin. ) Kan anbefales! Jeg regner med at nattevakt er tungt. Jeg tror jeg ville passet bra til det, for mitt døgn passer ikke sammen med andres. Jeg er driiiiittrøtt om morgenen, men så våkner jeg i 5-6-tida, og så er jeg våken til det bli litt for sent. Det nytter ikke å legge seg tidligere. Uansett hvor tidlig jeg legger meg, så klarer jeg ikke å stå opp om morgenen. Jeg er like trøtt om jeg legger meg kl 11 eller kl 03. Men det verste med nattevakt er vel å snu døgnet totalt på hodet bare for en helg. Glad jeg slipper det. Jeg har også lyst på ny mobil. Jeg har en eldgammel, billig en, som jeg kjøpte fordi den var nettopp billig. Er ikke så opptatt av at den skal ha mange funksjoner. Den gamle husverten vår kjøpte for tre år siden en mobil med kamera til 6000 kr (!), sånn at hun kunne filme barna nå som de var små. Tror det var 1 pixel på det. Max. Koko! Da kjøper man vel heller et ordentlig kamera?!? 1 pixel gir jo kjempedårlig kvalitet. Teit! Jeg har nettopp bundet meg til å fortsette med Telenor Djuice Magnum (som har inkluderte sms i månedsprisen) i et år til. For det fikk jeg 1000 kr avslag på mobilregningen fremover. Så nå kan jeg ikke kjøpe ny mobil på et år. Men det har jeg sikkert ikke råd til uansett, så... ) Kunne si opp avtalen, men da måtte jeg betale noe tilbake. Håper batteriet og knappene holder. Jeg er sånn som må ha Nokia. Det er den eneste telefonen jeg har hatt (bortsett fra den heeelt første, som var Panasonic, tror jeg). Jeg har ikke lyst til å sette meg inn i et nytt brukergrensesnitt. Det er så lettvindt med noe jeg kan. Og så vil jeg ikke ha klapptelefon. Hva er poenget med det? Er det ikke mer tungvindt å ringe og skrive sms da? Går ikke 'klappen' i stykker? I mangel av internett fikk jeg sydd sammen halve lappeteppet i går. Blir fint! Er litt stolt, jeg da. ) Mannen min sitter på toget hjem nå. Han er vel hjemme om ca 3 timer. Har kjøpt inn pepperoni, purreløk og ost og diverse, sånn at vi kan lage pizza i kveld. Mmmmm.... Og så blir det karamellpudding med krem til dessert! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6173848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. september 2006 #107 Del Skrevet 3. september 2006 God morgen:o) Da er vi kommet oss opp. Må det skal vi klare og snu døgnet tilbake igjen i full fart. Egentlig er vi en time etter planen, men da vekkerklokka ringte passa det så perfekt inn i drømmen og tankene mine at jeg bare slo den av.....smart! Natta var blytung og helt forferdelig. Skal aldri si ja til og jobbe natt ever! Jeg var før sånn som deg, drittrøtt om morran og våken til langt utpå kvelden og natta. Brukte og våkne sånn skikkelig først i 20-21 tida. Sov gjerne langt utover formiddagen, så dagvakte var det verste jeg visste....nå står jeg tidlig opp om morran - er helt avhengig av det, kroppen funker ikke dersom jeg ligger og drar meg til i 11-tida. Er blitt så kveldstrøtt i tillegg, så endelig har kroppen min skjønt at om natta skal man sove, og på dagen skal man være våken:o) Har hørt litt rykter nå om at jeg kanskje har krav på en kompensasjon fra forsikringsselskapet ansattte på sykehuset er forsikret i siden jeg har måttet gi opp min karriere på natt pga sykdom (det er ME-en som gjør meg avhengig av og ha en normal døgnrytme for og kunne fungere best mulig...). Skal sjekke det der opp på mandag. Har ikke vært i mine tanker engang at det var en sak i det hele tatt.....Du har forresten rett i at det verste er og snu døgnet bare for en kort periode...det er lettere om du kan være omsnudd en stund for så og snu tilbake. Snuing av døgnet med jevne mellomrom er ikke bra for kroppen. Særlig ikke dersom man skal bli gravid......uten at det egentlig har hatt noe og si for min avgjørelse. Den ble tatt for meg, kan man si. Før hadde jeg Nokia mobil, og kunne ikke tenke meg engang og bytte merke. Så ble jeg hektet på Sony etter og ha lånt tlf til ei venninne av meg ei helg. Det siste abbonementet jeg hadde var Djuice ett eller annet med inkluderte sms. Jeg sendte vel 800 sms i løpet en periode, så det lønte seg big time. Nå er jeg ikke like aktiv på den fronten, så denne gangen har jeg valgt Djuice Allstar. Har kjøpt mobil uten abbonement for og slippe og binde meg. Vet ikke hva det er med meg og klapptlf. Falt bare så totalt for design, tror jeg. Liten og hendig, og slipper og ripe opp skjermen. Har lest litt anmeldelser av den som jeg skal ha, og den skal være bra og skrive sms med. Det MÅ den være:o) Mulig klappen blir litt slarkat (tok du den?) etterhvert, men det får så være.o) Oi, så flink du er som har fått gjort så mye på lappeteppet.o) Jeg tok julekalenderen som jeg skal brodere med meg på jobb i natt, men den ble liggende i væska....har også et babytepppe som jeg skal brodere motiv på liggende:o) Kanskje det blir ferdig en gang.o) Nå er det ikke lenge til mannen din kommer hjem. Skal bli godt og få han hjem, tenker jeg. Vi skal ha laksefilet gratinert i ovnen sammen med krydder, hvitløksfedd, purreløk, fløte og ost, og med Røsti poteter til. Har aldri smakt det, men ble tipset av en pasient. Høres godt ut, da:o) Nå skal jeg gå og sette en rundstykkedeig. Tenkte og prøve og lage baguetter ut av den:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6175098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 3. september 2006 Forfatter #108 Del Skrevet 3. september 2006 Mannen min er kommet hjem, og nå ligger han og sover... Jaja, det var vel ikke annet å forvente. Det har visst ikke blitt så mye soving i helga. Skal vekke ham om 10 min. Er sulten. Må si at maten deres hørtes veldig fristende ut! ) Har en veldig god oppskrift på laks med basilikum som vi ofte bruker. Den er litt sunnere enn laks med fløte. Men fløte er veldig godt da! ) Klart jeg forstår 'slarkat'! ) Jeg ville vært mer redd for at klappen skulle knekke... Liker at mobilen tåler litt, og så liker jeg at skjermen vises, men det er sant at det er fint at skjermen ikke blir ripet opp. Får du erstatning når du kan fortsette i jobben din? Du var vel ansatt som sykepleier og ikke spesifikt nattsykepleier? Eller? Du måtte ikke omskoleres? Det høres rart ut at du skal kunne få erstatning, men det er jo bare å prøve. Hadde vel vært fint med litt ekstra penger! ) Håper kroppen min også snart lærer at man skal sove om natta og være våken om dagen. Det er kanskje noe man lærer når man får barn. Da har men vel bare med å sove når babyen sover. Det kommer til å bli tungt for meg som gjerne vil ha 13-14 timer søvn i døgnet... Gleder meg sånn til å lage pizza! Mmmmm...!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6176825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. september 2006 #109 Del Skrevet 3. september 2006 Hihi:o) Det var gitt info fra KLP i forrige uke, og da var det gitt som eks: en sykepleier som før jobbet mye natt, men som nå ikke kan gjøre det pga sykdom, har rett på kompensasjon, da man går mye ned i lønn....... Jeg var ikke på det møtet...visste ikke om det engang, men blitt fortalt det i ettertid. Skal ringe hun som hadde det info-møte i morgen og spørre:o) Det er ikke mitt eget valg og si ifra meg ei nattstilling på 80%. Det er helsa som stopper meg. Selvfølgelig ville jeg uansett vurdert og begynne på dagtid nå som jeg har fått meg samboer, men kan jo prøve og høre om jeg har en sak for KLP:o) Nå har jeg bakt baguetter, og middagen står i ovnen:o) Kos deg med pizza. Det er så godt:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6177453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 4. september 2006 Forfatter #110 Del Skrevet 4. september 2006 Oi, nå var vi havnet langt ned på lista her. På tide med et nytt innlegg! Har akkurat snakket med gyn. Var dritnervøs før jeg ringte, og nå skjelver jeg sånn at det er vanskelig å skrive. Hadde sånn Progesteron-verdi på 2. Patetisk lite. Men nå får jeg dobbel kur! Han skulle sende resept i posten. Hurra!! ) ER kjempeglad for at ikke behandlingen stopper opp. Har du fått mensen? Han sa at jeg kommer sikkert til å få mensen om et par dager selv om jeg ikke har hatt EL. Stemmer det? Mannen min ringte sykehuset i morges, og han får ikke levere sædprøve før 3. oktober. Huff. Han har dessuten vært hos legen i dag. Han har en kul i pungen. :-( Han skal på MR i morgen. Legen trodde ikke det var noe farlig, for den satt ikke fast i testikkelen, men det er kjempeekkelt uansett. Er kanskje en betennelse. Håper de ikke dreper spermen hans. Tror du MR eller antibiotika er farlig for sæden? (Huff, hør på meg. Det er mine bekymringer. Håper selvfølgelig enda mer at det ikke er noe alvorlig galt med ham.) Så, det har vært en lang dag, og klokka er ikke fem en gang. Skal ha fiskekaker til middag før vi drar på dansekurs. Er sliten, men får prøve å stokke beina. ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6190543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. september 2006 #111 Del Skrevet 4. september 2006 Så bra behandlingen din fortsetter:)))) Min prøve var på 1, så der slo du meg uten at det har noe og si:o) Jeg er kjæmpefortvilt og lei meg og hele pakka:( Gyn min ringte. Han fortalte at dobbel pergo ikke hadde funket (noe jeg visste), og at han egentlig ikke visste hva vi skulle gjøre nå. Dette pga min høye FSH-prøve. Eggstokkene mine modner visst ikke eggene, og det hørtes nesten uten som at da er prøverør uaktuelt......og hva gjør jeg da? Da finnes det jo ingen sjanse for at jeg kan bli gravid:((((( Uansett så kan vi ikke bli gravid på egenhånd da sambos prøve viste rar form på svømmerne, som ikke ville kunne befrukte et egg. Da måtte det mikroinjeksjon til............ Gyn skulle henv oss til sykehuset for samtale, og jeg skulle få lov til og prøve trippel pergo for og se om det kunne ha en effekt....han sa også at det med den høye FSH-prøven kunne forandre seg over tid, og at det da kunne bli aktuelt med prøverør eller ICSI (er det det det heter?) Antibiotika er ikke farlig for spermen, men jeg tror det nedsetter kvaliteten en stund....er det ikke 72 dager det tar før alt er byttet ut? Håper alt går bra med han. Skal krysse fingrene xxxxxxxxxxx Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6191099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 4. september 2006 Forfatter #112 Del Skrevet 4. september 2006 Huff, nå ble jeg kjempetrist på dine vegne. ( Her var jeg glad for at jeg får hjelp, og så får du en sånn beskjed. Hvorfor modnes ikke eggene? Finnes det ikke en medisin som kan hjelpe kroppen din å gjøre det? Får ikke de som skal ha prøverør sprøyter som modner eggene? (De skal jo tross alt ta ut 10-20 modne egg, og det gjør jo ikke kroppen selv.) Jobber ikke gyn din ved sykehuset? Kanskje de har mer peiling der. Håper noen der kan hjelpe deg! Vet du om det er lang ventetid? Dere er virkelig uheldige i og med at samboeren din sine svømmere også sliter. Det er bra at de ikke er helt ødelagte, sånn at det går an med mikroinjeksjon da. :o/ Som du og gyn sier, så kan det jo hende at dette endrer seg, selv om det selvfølgelig er ergerlig at det ikke gjør det nå med en gang. Er det noe håp om at det blir bedre når du blir frisk av ME? Jeg vil ikke vente 72 dager. Vi kommer til å kjøre på selv om han får nedsatt sædkvalitet. Får håpe den ikke er nedsatt fra før da. Blir spennende å se. Og litt skummelt. Tror jeg må være med på MR i morgen. Håper så inderlig at alt går bra både i morgen og med sædtesten hans. Vet ikke om jeg klarer alle undersøkelsene med prøverør... Da mannen min ble undersøkt av legen i dag, så han plutselig et langt lyst hår som stakk frem fra tissen. Ingen tvil om at det ikke var hans eget! ) Haha! ) Han ble flau, men det var ikke bare-bare å fjerne det, for det satt fast under forhuden. Så han lot det være. Legen sa ingen ting, men... Så sikkert ikke så bra ut! (Nå skal det sies at han dusjet i morges, så det har sikkert sittet i boxeren etter vask.) Mannen min er flau enda! ) Har dere forresten tenkt på adopsjon? Jeg kunne godt tenkt meg til å adoptere uansett egentlig. Men det er jo så dyrt! Vil (selvfølgelig) aller helst ha egne (biologiske) barn, men går det ikke, så tror jeg vi vil komme til å prøve, hvis vi får råd. Spørs om vi vil bli godtatt. Hører litt forskjellig om hvor vanskelig det er. Så du programmet fra Danmark på tv i går? Han asiatiske gutten, Jacob, var så søt! Når starter du med trippel Pergo? Har du fått mensen? Krysser fingrene for at det hjelper! En og en halv time til dansekurset starter. Er trøtt, men får prøve å mobilisere litt krefter. Håper virkelig at dobbel og trippel kur hjelper oss! Synes vi har plagdes nok nå! *trøsteklem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6191917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. september 2006 #113 Del Skrevet 4. september 2006 Tusen takk for trøsteklem:o) Har vært ute og luftet hodet ltt nå, og det var veldig deilig. Sambo er en utrolig støtte, og har vist seg fra en fantastisk side etter at vi fikk beskjeden:o) Han gir ikke opp før ALT er prøvd, han:o) Har fått svar på mitt innlegg som jeg skrev i min fortvilelse både her inne og på ass.befruktning. Ble i litt bedre humør etter det:o) Bl.a. skjønte jeg at St.Olavs i Trondheim kanskje kan hjelpe oss, om ikke sykehuset her kan. Min gyn har jobbet på sykehuset tidl, men jobber nå på et privat senter som får litt tilskudd av offentlige midler i tillegg. Sambo mistet plutselig all troen på han her i ettermiddag. Han er gammel, skal snart pensjonere seg, og sambo er redd for at han rett og slett ikke gidder og engasjere seg nok. Han skal uansett henvise oss til sykehuset, men han var redd for at vi ville få beskjed der og om at det ikke var noe og gjøre foreløpig, og at vi må se det an. Jeg håper og bli frisk av ME, og at hormonverdiene da normaliserer seg. I tillegg tenker jeg på og prøve fotsoneterapi. Men først må vi få samtale på sykehuset for og høre hva de sier. Vet ikke hvor lang ventetid det er. Håper det går fort!!! Skal hente ut nye Pergo-tbl i morgen. Trengte ikke og ha mensen først. Det er over to mnd siden sist jeg hadde den nå, så jeg synes kanskje det var litt rart at ikke den skulle settes igang først.... Vi har snakket såvidt om adopsjon som siste utvei, så det blir vi og gå igang med dersom vi får negativt svar på sykehuset. Barn skal vi ha uansett:o) Hihi:o) Fikk meg en god latter av historia med det lyse håret:o)))) Stakkars mannen din, det må ha vært kjempeflaut, ja:o) Nå begynner Akutten!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6194451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 5. september 2006 Forfatter #114 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg leste noen av svarene du hadde fått. Det ser jo ikke helt mørkt ut med tanke på å bli gravid. ) Håper den nye gyn-en deres er en dere kan ha litt mer tiltro til. Han har jo sendt dere til sykehuset fordi han tror at de kan hjelpe dere der. (Eller var det bare for å bli kvitt dere...?) Tror de som er litt yngre er bedre. Min gyn her i byen sa at mange gyn-er blir litt lei av arbeidet sitt. Og så sukket han..! ) Men han virker veldig ok da. Har hørt at han kan være litt humørsyk (fint personlighetstrekk for en lege), men jeg har kun sett ham fra sin gode side. Håper det fortsetter sånn. Han har i hvert fall skrevet ut Pergo, så da er jeg happy enn så lenge! ) Tror ikke de vil si at dere må 'se det an' i og med at dere er over 30. Men det kan jo hende at det ikke er så mye å gjøre før verdiene dine blir bedre. Men da må det jo finnes noe dere kan gjøre for å få verdiene ned, og det håper jeg gyn kan hjelpe dere med. Uansett så må dere ikke gi opp enda. Du så hva de andre svarte. Det er mye hokuspokus dere kan finne i helsekosten og alternativ medisin også. HVis de andre har fått ned verdiene sine, så får sikkert du det til også! ) Men aller først skal du jo ha en trippel Pergo-runde. Det kan jo hende det vil funke. Hadde vært gøy da! Jeg er så spent på om jeg får mensen. Har jo hørt om folk her inne som har hatt veldig lange sykluser. Men gyn virket så bestemt på at jeg kom til å få mensen om et par dager... Synes det er rart i og med at jeg ikke fikk mensen av meg selv før Pergoen. Får se det an ei uke før jeg ringer og maser. Har lyst til å starte med Provera igjen, sånn at jeg kan komme i gang. Var med mannen min til MR i dag. Jeg var med inn, men vi likte ikke undersøkelsen, så vi skal snakke med fastlegen i morgen. For det første tok de ikke MR, men ultralyd av pungen. Det tok et minutt, han tittet på testiklene, sa at han så etter svulster, og så sa han 'nei jeg kan ikke se noe'. Ja, det er vel og bra, men vi vet jo at det er en kul der, så vi blir ikke så betrygget når han ikke ser noe på undersøkelsen. Han undersøkte ikke kulen, for han fant ingen kul... Og så kastet han litt papir til mannen min og så gikk han. Hva er det da? Har han betennelse eller noe? Er det kun kuler man kan se på slike undersøkelser. Håper fastlegen prøver ut noe behandling. Jeg er i hvert fall ikke fornøyd med at 'ja, du har en kul, men vi vet ikke hva det er'. Håper han kan få antibiotika. Hvis det er en betennelse, så blir han bedre, og da vet vi i så fall hva det er. Er litt redd for kjønnssykdommer. Kan det være noe som han kan ha blitt smittet med for mange år siden, som slår ut først nå? I så fall vil jo jeg også ha det... ( Har bare sovet etter at vi var på røntgen. Er så trøtt. Skal bare slappe av i dag. Gleder meg til Gray's Anatomy i kveld! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6202784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2006 #115 Del Skrevet 5. september 2006 Vi skal vel få det til på ett eller annet vis. Gyn min mente at det ikke var NOE de kunne gjøre for oss på sykehuset når FSH-verdien min var så høy. Han sendte oss dit bare for samtale, for liksom og få bekreftet at han hadde rett i det han sa......Håper gyn på sykehuset er uenig me han. Tenker litt på og spørre om og få prøve slike hormonsprøyter som ho på ass.befruktning hadde fått på St.Olavs. Ellers så er det jo litt alternativ medisin man kan prøve, da. Må prøve og lese litt på internett. Sambo er overbevist om at dette skal gå bra. Synes det er lenge og vente på prøverør i over ett år pga den to års regelen med samboerskap, da, så det kan hende vi prøver oss på Hausken i Haugesund. Vi får se. Først skal vi ha samtale på sykehuset her, så får vi se hva som kommer ut av den. Vært hos fastlegen min idag. Hadde oppfølgningstime pga ME-en. Fikk forlenga sykemld mi til jeg går på ferie 27.okt. Er da fortsatt sykemeldt to dager i uka. Fikk han også til og rekvirere blodprøver i forhold til stoffskifte mitt siden det har vært litt tull med de prøvene tidl i år. Når han først skulle ta de prøvene, bestilte han like så godt en FSH også) Har vært og hentet Pergo tbl, så regner med at jeg starter på de i morgen. Så rart at jeg bare kan starte på ny kun og du må ha mensen først...? Tror min gyn ikke er helt på kanal.....jeg skulle gjerne hatt mensen først siden det er så lenge siden sist......Også må jeg ta en gravi-test først.....det er bare for og plage meg....klart den er negativ siden jeg ikke hadde el....får ta den litt senere i kveld... Rart at ikke røntgenlegen så noe på UL.....? Snakk med fastlegen om det. De må da finne ut hvorfor han har en kul der! Ikke slå dere til ro med det før det er funnet årsaken til den. Dersom mannen din blir satt på AB, og det hjelper, så vet dere hvertfall at det var en betennelse av noe slag der. Har forresten vært på kafè med ei gammel studievenninne. Ikke sett henne på 6-7år. Hun bor ikke her, men startet på videreutdanning her i byen idag. Jeg ble kjempeoverrasket da jeg plutselig så henne, men var så koselig og sitte på kafè og prate med henne igjen. Får prøve og holde kontakten nå, da. Hun bor jo ikke SÅ langt unna. Bare en 4 timers kjøring eller noe herfra:o) Nå skal jeg sette meg ned og spise salaten min. Det er min middag i dag. Sambo jobber seint. Skal ikke hente han på jobb før halv ti. Laget middag til han i formiddag som jeg var på jobben hans med før jeg dro på kafè) Gleder meg også til Greys i kveld. Så du forresten 71 grader nord i går kveld eller var du kanskje på dans, da?? Jeg tok det opp på video, og skal se det i dag eller i morgen:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6204746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 5. september 2006 Forfatter #116 Del Skrevet 5. september 2006 Tror ikke salat kvalifiserer som middag! ) Men det er jo sunt. Vi har hatt svine-wok. Og de to siste bamsemumsene til dessert. Ah... Har lyst på flere! Hva er Hausken i Haugesund?? Må man ha vært samboere i to år for å få prøverør? Kan dere ikke bare gifte dere da?? ) Synes også det er veldig rart at jeg skal ha mensen først og ikke du. Hvis jeg kommer til å få mensen om noen dager, så gjør vel du også det? Kan du starte på Pergo uten å ha hatt mensen på lenge? Synes det høres litt merkelig ut... Jeg var på kafè med ei barndomsvenninne i vår. Det var bare rart. Vi var bestevenninner hele barne- og ungdomsskolen. Men vi er blitt veldig forskjellige. Synes hun hadde forandret personlighet. Hun hadde skiftet dialekt, brukte fremmedord, var blitt litt overfladisk, "viktig" og veldig "kaffe-latte-urban", hvis du skjønner. Har ikke hatt noe mer kontakt med henne, bortsett fra et par sms-er. Gjør at en setter veldig pris på de vennene man har som er normale og jordnære. ) Jeg følger ikke med på 71 grader nord. Kan ikke se alt. ) Men Grey's Anatomy må jeg få med meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6205348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2006 #117 Del Skrevet 5. september 2006 Klinikk Hausken i Haugesund er en privat klinikk som hjelper ufrivillig barnløse. Der kan man få prøverørsbehandling, mikroinjeksjon av sædceller etc. Må dekke alt selv, og det er dyrt, men som sambo sier; det kommer til og bli enda dyrere når barnet er kommet til verden:o) Det er visstnok ingen ventetid der, og ingen krav om at du må ha vært samboere så og så lenge eller gift. Jeg kan visstnok starte på Pergo uten mensen.....Tok vaginal UL for en mnd siden, da var det litt over 1 mnd siden sist mens, og overhodet ingen tegn til at den skulle komme.......Skjønner ikke at kroppen min har godt av og gå så lenge uten mensen.....den har jo ikke det! Tror gyn min ikke er helt god..... Var helt utrolig hvilken tone jeg hadde med min gamle studievenninne. Vi var veldig "close" mens vi gikk på sykepleierskolen. Hadde kontakt en stund etter det, men så dabbet det av. Når jeg så henne idag, var kjemien tilbake med en gang....Helt sykt:o) Hav skal jeg gjøre i forhold til Pergo? Skal jeg vente til mensen kommer eller skal jeg bare starte rett på? Har aldri gått så lenge som nå uten mensen. Før forrige pergo-kur hadde jeg mensen med to mnd mellomrom. 28.august var det gått to mnd siden sist jeg hadde tanta på besøk........... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6205436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 5. september 2006 Forfatter #118 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg tror jeg ville forsøkt å få en second opinion fra en annen gyn. Det er jo ingen vits i å ta trippel Pergo, som er kraftige saker, hvis det at du ikke har hatt mensen er et problem i forhold til å bli gravid. Kanskje du kan få privat time litt fortere enn på sykehuset? Man skal jo ha mensen først... Det står jo i pakningsvedlegget, gjør det ikke? Kanskje en annen gyn kan gi deg Provera. Jeg lurer på om jeg bør ringe min gyn og spørre om det virkelig er sånn at jeg får mensen etter Pergo, selv om jeg ikke har hatt EL og nesten aldri har det på egen hånd. Men jeg har ikke lyst til å mase... Kan dere ikka bare gifte dere, så slipper dere å betale selv. Det er veldig dyrt og langt unna, og ingen garantier allikevel. Hvis dere er samboere og prøver å få barn sammen, så er det vel ikke så mye som hindrer dere i å gifte dere. Dere har vel tenkt å leve sammen uansett? Det er fint å være gift! ) Føles veldig trygt og godt, og så er det en sikkerhet arvemessig dersom man får barn og den ene dør. Mange fordeler. Det ser ut som et he....e på kjøkkenet. Skal sparke mannen min i rompa, sånn at han vasker opp. Det er hans jobb her i huset. ) Det blir vel litt rydding på meg også. Blæh! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6205610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2006 #119 Del Skrevet 5. september 2006 Takk gud for oppvaskmaskinen, sier nå jeg:o) Jeg hadde ikke klart meg uten:o) Tror jeg skal skrive et innlegg på Doktor Online og stille det pergo/mensen-spm til den gynekologen som er der. Kanskje hun kan svare meg:o) Er ingen andre private gyn her jeg bor. Kun på det gynsenteret hvor jeg har vært.....kan kanskje finne tak i noen på sykehuset:o) Synes og vi kunne gifte oss:o) Kan vi planlegge barn sammen, så kan vi også gifte oss:o) Kanskje vi bare gjør det i Brasil? Hadde vært litt gøy, det da:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6205750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 5. september 2006 Forfatter #120 Del Skrevet 5. september 2006 Hihi! ) Du får hinte frampå om at en ring på stranda i Brasil ikke vil være å forakte! ) Hva er det som stopper dere? Vi hadde oppvaskmaskin før, men det er ikke satt av plass i kjøkkeninnredningen her vi bor nå, så vi måtte selge den. *snufs* Doktor-online hørtes veldig lurt ut! Det tenkte jeg ikke på. Bare pass på å få med alle detaljene, så du slipper å skrive (og betale) flere ganger. Du får fortelle meg hva de sier. Spør om alt du lurer på når du først har sjansen, så du får litt valuta for pengene. ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6205928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2006 #121 Del Skrevet 5. september 2006 Nå har jeg stilt spørsmål på Doktor Online:o) Skal sende deg linken når Mette Moen svarer, så skal du få lese hva hun sier:o) Håper hun kan gi meg litt håp igjen:o) Hihi:o) Hadde vært veldg romantisk med en ring på stranda i Brasil, ja:o) Har faktisk ikke tenkt seriøst på giftermål enda, selv om jeg vet at jeg vil det skal være oss to, og at han vil det samme. Har liksom aldri stresset med tanken på at vi burde gifte oss snart. Det er liksom noe som ville kommet av seg selv etterhvert. Men nå må vi kanskje begynne og tenke litt annerledes, tror jeg........ Får begynne og hinte litt frempå, kanskje:o))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6206455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 5. september 2006 Forfatter #122 Del Skrevet 5. september 2006 Det er vel mange som mener at man ikke bør gifte seg av feil grunner, eller for tidlig i foholdet. Men jeg mener at det å få barn sammen er alvorligere enn å gifte seg. Et giftermål kan oppløses, men et barn er der for alltid. Kan man få barn, så bør man kunne gifte seg. Jeg syntes det var tidlig å gifte meg og fikk litt panikk av tanken på å være gift til å begynne med. Men etter å ha tenkt litt og tittet i bryllupsmagasiner, så innså jeg at det var jo akkurat det jeg ville. Hvis vi skal ha barn sammen, så ville jeg være gift først (når vi allikevel hadde den muligheten). Og så ville jeg ikke ha stor mage på brudebildene. ) Synes det er veldig koselig å være gift. Kan anbefales! ) Det skal selvfølgelig ikke være noe stress å gifte seg. Man gifter seg ikke bare for å gjøre det, liksom. Men hvis man vil være sammen, så hvorfor ikke? Hopp i det! ) Har fått telefon fra en barneskole som kanskje ville ha meg som vikar. For 2. klasse i en måned! ) De skulle snakke med en annen mann først. Jeg har ingen erfaring med barn. Har kun jobbet som vikar på ungdomsskole før, og jeg er ikke godkjent lærer, så jeg er egentlig ikke kvalifisert. Er litt skummelt. Kommer til å si ja hvis jeg får tilbudet. Snart tv-kveld! Yes! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6207981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2006 #123 Del Skrevet 5. september 2006 Da har vi bestemt oss:o) Ikke for og gifte oss, om du trodde det:o) men vi har bestemt oss for og bruke rettighetene om fritt sykehusvalg og be om at papirene våre oversendes til St.Olavs i Trondheim....Dette fordi at de har 8 ukers ventetid på utredning/behandling av ufrivillig barnløse, mens ventetiden her er 24 uker, dvs et halvt år, og så lenge vil vi ikke vente på behandling/samtalen om hva som skal skje videre....Har faktisk og lest litt om eggdonasjon, og funnet ut at slik behandling kan vi få i Finland:o) Har og snakket med sambo om trippelkuren med pergo, og vi er enige i og vente på svar fra Mette Moen på dr online før jeg starter opp. Det kan ta mellom 3 til 5 dager før hun svarer, men det gjør ingenting:o) SÅ travelt har vi det da ikke:o) Nå har vi vært ute og gått oss en kjapp tur. Deilig og lufte hodet:o) Skal sette oss ned i sofaen og se på Alias. Vi har lånt sesong 1 og 2 av et vennepar av oss. Har såvidt kommet gjennom første episode, men serien virker veldig bra:o) Etterpå er det rett i seng. Det er en dag i morgen også) Natta! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6210156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2006 #124 Del Skrevet 5. september 2006 Hihi:o) Og være lærer for en 2. klasse høres ut som litt av ei utfordring:o) Hva skal du evt lære dem? Bokstaver? Tall? Eller skal du være den eneste læreren og lære dem det som står på planen for den mnd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6210189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 6. september 2006 Forfatter #125 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg vet ikke. Har ikke peiling. Tror dette vikariatet var alle timer i en klasse. Har ikke hørt noe enda, så det spørs om han mannen som skulle på intervju i dag takket ja til å være vikar. Jeg står på vikarlistene til kommunen for både barne- og ungdomsskoler. Håper på å få noen timer utover høsten. Hadde vært fint med litt penger. Men jeg er ikke godkjent lærer, så jeg er litt avhengig av at det er få på vikarlista, eller at de trenger tysk- eller engelsklærer, for det er liksom utdanninga mi. Jeg er ikke førstevalg i og med at jeg ikke har tatt pedagogikk. Mannen min har snakket med fastlegen vår, og han skal få en ny undersøkelse. Han var på et privat røntgeninstitutt i går (som de bruker når det haster), men nå skal han få time på sykehuset, og så skal de late som om han ikke har vært på røntgen før. Jukse litt... ) Legen syntes også at det var rart at de ikke fant noe. Bra at legen følger opp. Skal ta meg en tur på biblioteket nå. Får prøve å gjøre litt arbeid med oppgaven min. Er veldig lite motivert, så det er tungt. *sukk-og-stønn* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/5/#findComment-6212878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå