Gjest Skrevet 20. august 2006 #26 Skrevet 20. august 2006 Dette står inne på www.pernille.info: Glidemiddel når man prøver å bli gravid Glidemiddel bør ikke brukes når man prøver å bli gravid. Kjemikaliene i glidemiddelet er ikke spermievennlig (selv om det ikke skal være sæddrepende i seg selv), og dette kan gjøre det vanskeligere for spermiene å komme velberget fram til egget. Det blir ikke umulig, men det minsker sjansene litt - og det er jo ikke ønskelig. Det finnes dog ett unntak her, og det er glidemiddelet Pre~Seed. Babyolje bør heller ikke brukes. Dette av samme grunn som glidemiddel, i tillegg til at oljen kan bidra til å forstyrre miljøet i kvinnens underliv og forårsake soppinfeksjoner og det som verre er. Spytt bør heller ikke brukes, da bakteriene i spyttet ikke er spermievennlige. Hvis man likevel trenger ekstra "smøring" så bør man bruke en teskje temperert, rå eggehvite fra hønse-egg. Eggehviten er veldig likt kvinnens eget eggløsningsslim i konsistens og kvalitet, og spermiene trives godt i det. For de som får tak i rapsolje, så er dette også et godt alternativ. ¤•.¸¸.•*×emblamamma×*•.¸¸.•¤ Dette innlegget fant jeg inne på Bli gravid:o) Løp og kjøp rapsolje:o)
Kick80 Skrevet 20. august 2006 Forfatter #27 Skrevet 20. august 2006 Gratulerer med temperatuøkningen!!! Jeg vil tro at den er til å stole på, men... Hvis den stemmer, så bør vel tempen være høy i morgen tidlig også. Håper det!! Vi våknet for en halv time siden. Deilig å sove lenge. Har ikke peiling på hva vi skal gjøre i dag. Tror vi må gjøre litt rent og sette på klesvask og sånne kjedelige ting. Har ikke mer brød (sånn går det når jeg ikke er hjemme til å gå i butikken på lørdag), så jeg vet ikke hva vi skal finne på til frokost. Må bli havregrynsgrøt eller vafler tror jeg. Og i kveld skal vi ha Chicken Curry (laget med en sånn eske fra Toro). Nam! Dumt at du ikke føler deg helt bra! Men det kan kanskje være Pergoen som har slått til for fullt nå og gitt deg el og greier. Kanskje man blir litt dårlig av å bli befruktet... :oD Krysser fingrene for el-testen min i kveld. Er lei av at det ikke skjer noe. Ha en fin dag!
Gjest Skrevet 20. august 2006 #28 Skrevet 20. august 2006 Der sier du noe!!! I går var jeg full av hormoner, og trodde jeg skulle bli helt gal:o) Vondt i magen, og greier....Kanskje det var EL som gjorde det? Går jo an og håpe:o) VIL så gjerne at tempen skal være høy i morgen også..... Er bestandig godt og sove lenge på søndags morgen:o) Vi stod opp litt seint til oss og være, vi og idag:o) Chicken curry, ja, det har jeg ikke smakt, men vi spiser mye kylling. Det ble ikke lasagne på oss i går kveld, men Bali kyllinggryte. Den er kjempego!!!! Til lunsj i dag lager jeg meg en kyllingsalat:o) Er endel kylling igjen som vi ikke brukte i Bali-gryta i går. Middagen vår blir ikke før sambo kommer hjem i 20-tida. Da blir det koteletter og fløtebakte poteter med mandelpudding og bringebærsaus til dessert:o) Skal krysse alt jeg har, utenom beina, for at testen din blir positiv i kveld!! Nå er det på tide at det blir din tur, synes jeg! Ha en fin dag du også)
Kick80 Skrevet 20. august 2006 Forfatter #29 Skrevet 20. august 2006 Ja, jeg synes også at det er min tur nå! ) Får ikke tak i rapsolje i dag, men jeg har noen egg i kjøleskapet! *æsj-æsj-æsj* ) Chicken curry bør du prøve. Den er kjempegod! Fløtepoteter hørtes også VELDIG godt ut! Har akkurat laget mandelpudding og rødsaus. Spørs om vi klarer å vente til etter middagen. Jeg mistenker at den blir lunsj i stedet. ) Og så har vi enda ikke spist ostepop-en. Det kommer til å bli nok mat her idag. Gleder meg!
Gjest Skrevet 20. august 2006 #30 Skrevet 20. august 2006 Vi har bare sånn ferdiglaget Piano mandelpudding, men du har kanskje ei oppskrift og dele med meg, eller bruker du pulver-varianten?? Holder på og gå på veggene her!!!! Er så lenge til i morgen tidlig, og jeg kan tempe igjen!!!! Er så spent på om tempen holder seg høy eller om den bare lurte meg i dag tidlig..... Får heldigvis besøk om en time eller to av ei venninne, og så kommer sambo hjem etter det, så dagen går nok, men den går foreløpig så fryktelig saaaaakte..... Åh, så fikk jeg lyst på ostepop!!!!!! Det er så godt!!!! Hadde helt totalt dilla på det før, men ble lei. Nå er dilla på full fart tilbake igjen:o) Kan ikke springe på kiosken og kjøpe det til jeg får besøk heller for venninna mi slanker seg. Hun er så flink og er blitt så fin:o) Beundringsverdig:o)
Gjest Skrevet 20. august 2006 #31 Skrevet 20. august 2006 POKKER!!!!!!!!!!!!! Jeg fikk råd om og lese inne på pernille,info om temping, og der står det at er tempen tatt 11/2 time for seint skal den utelukkes fullstendig.....ARG!!!!!
Kick80 Skrevet 20. august 2006 Forfatter #32 Skrevet 20. august 2006 Ja, jeg har lest det om at temping etter 1 1/2 time skal sees bort ifra. Men en halv time fra eller til kan vel ikke ha så stor betydning? De dagene jeg har målt en time tidligere enn vanlig har jeg hatt høyere temp enn andre dager, men jeg tror det er helt tilfeldig. Hvis du er litt dårlig kan jo det være årsaken til temperaturøkningen også. Men jeg håper tempen din er høy i morgen også! *krysse-fingre-og-tær* Jeg føler meg heller ikke helt 'fresh' i dag. Har vært litt småkvalm i et par dager. Og så er jeg helt tappet for energi. Har skrubbet dusjen og vasket do i dag, men that's it. Nå blir det bare avslapping fremover. Skal ta el-test om en time. Håper dårlig almenntilstand betyr el!! Jeg lager mandelpudding fra pulver. Synes det er best! Kan ingen oppskrifter på hjemmelaget mandelpudding, men vet en karamellpudding som er god. Den er ikke heeeelt hjemmelaget den heller, for man bruker vaniljeessens i stedet for vaniljestang, men den tar litt tid å lage og er kjempegod. Skal bakes i ovnen og greier. Nå fikk jeg fryktelig lyst på dessert. Tror kanskje jeg skal dra med meg mannen min til kjøkkenet. Mmmm... Det er kjedelig å slanke seg og ikke få lov til å spise godter og snacks. Men det føles bra etterpå. Har hun slanket seg mye? Lenge? Jeg har ei venninne som er ganske overvektig. Hun slanker seg også, men jeg tror det går tregt. Hun har slanket seg før, men gått opp igjen. Hun fester mye og spiser mye snop. Men det må være vanskelig å motivere seg når man er alene om det (og ikke bor sammen med noen som slanker seg) og når man har et dårlig utgangspunkt. Det er ikke like ille å slanke seg 5 kg som 40 kg. Det må virke litt meningsløst og demotiverende å gå ned fem kilo og det ikke vises. Håper jeg er sulten nok til å spise både mandelpudding, chicken curry og ostepop, for jeg har veldig lyst på alt sammen! )
Gjest Skrevet 20. august 2006 #33 Skrevet 20. august 2006 Åh, håper virkelig at du får positiv test nå!!!!! Tusen takk for at du krysser fingre og tær for meg - trenger det:o) Har laget karamellpudding en gang tidligere helt fra bunnen, og den ble en stor suksess:D Jeg klarer bare ikke og slanke meg....raste ned 20 kg i fjor, men det skjønte jeg lite av...kanskje det var kjærlighetssorgen som gjorde det?? Gikk hvertfall like fort opp igjen når jeg møtte min kjære:D Flinke til og kose oss med god mat, ja:o) Venninna mi har gått ned 30 kg nå. Hun bruker tabletter som fås på resept. Reductil, heter de. Ei anna på jobb som også bruker de, og hun har gått ned over 30 kg. Så legger de om kostholdet sitt også underveis, da, og nå har venninna mi begynt og trene sånn smått også) Sambo er som sagt på jobb, men nå tar han seg snart en liten pause, og kommer en tur hjem for og lage baby:o) Treffer venninna mi etterpå) Her må alt annet vike i disse el-tider:o)
Kick80 Skrevet 20. august 2006 Forfatter #34 Skrevet 20. august 2006 Æsj, igjen. Testen var negativ i dag også. Men teststreken var litt mørkere enn den har vært før. Den er uansett ikke mørkere enn kontrollstreken. Sikkert bare tilfeldig, men det er lov å håpe. Hvor lenge har du og samboeren din vært sammen? Har dere tenkt å gifte dere? Jeg gikk også opp i vekt da jeg traff min mann i 2001. Men vi slanket oss før bryllupet. Gikk på Grete Roede-kurs i 8 uker, og så fortsatte vi på egen hånd. Jeg hadde bmi på ca. 25 og så tok jeg av ca. 10 kg på 7 måneder. Nå har jeg bmi på 21,8 og er jeg fornøyd. Er verken tykk eller spesielt tynn, er egentlig helt normal, og det føles bra. Imponerende å gå ned 30 kg, selv om veldig overvektige mister kiloene fortere enn de som bare har litt ekstra. Det krever virkelig viljestyrke å slanke seg. Jeg syntes det var pyton, men jeg hadde veldig lyst til å se bedre ut på bryllupsbildene. ) Hehe, det er bra du har timeplanen klar! Det vil være dumt å overlate noe til tilfeldighetene! Babylaging først, venninner etterpå. )
Gjest Skrevet 20. august 2006 #35 Skrevet 20. august 2006 Æsj!!!! Du skulle jo få positiv test idag!!!! Hva slags tester du bruker du?? Du er på dag 15 idag, eller?? Mener du er to dager bak meg...? Jeg og samboeren min møttes på Møteplassen på VGnett i fjor i august/september:) Ble sammen i november. I romjula såg vi ikke lenger noe poeng i og bo på to plasser, så da ble vi like godt samboere:) Vi skal vel gifte oss etterhvert en gang:o) Er ikke noe vi stresser med eller tenker på) Jeg kunne godt tenkt meg en ring på fingeren når vi venter barn som et tegn på at vi hører sammen, men stresser ikke med giftermål. Har aldri vært den jenta som har tenkt på det som den store drømmen. Jeg HATER og være midtpunkteti i ei forsamling....allikvel synes jeg det er viktig og riktig for eventuelle barn og ha foreldre som er gift, spesielt dersom noe skulle skje med en av oss. Hadde dere stor bryllupsfeiring med mange gjester?? Jeg vet ikke hva min BMI er nå, men jeg føler meg ikke helt vel, og dette planlegger jeg og gjøre noe med. Bli mer aktiv i form av turer og legge om kostholdet. Pga ME-en har jeg blitt sittende mye i ro, og det merkes på klærne. Kunne godt tatt av meg 10 kg, da skulle jeg vært fornøyd:o) Var mye mer aktiv før. Stadig på farten:o) Men slik er det og være kjæreste. Man koser seg mer hjemme, da:o) Det er ingen som skjønner hvor mye jeg gleder meg til sambo blir ferdig med avhandlingen sin. Det påvirker livet vårt veldig (selv om han er flink og ta hensyn), og er ikke noe gunstig for et ganske ferskt forhold. Vi har allikevel klart oss veldig bra, og nå nærmer avhandlinga seg slutten:o) JIPPI!!!!!!!!
Kick80 Skrevet 20. august 2006 Forfatter #36 Skrevet 20. august 2006 Jeg bruker strimler fra billigtester i Danmark. Brukte Clear Blue før, men de var så dyre. Har ikke så god råd. De må vel være gode nok? Jeg er på dag 15. Synes det begynner å bli på tide med en positiv test snart! Gav kateteret en ny sjanse med en ny metode, og nå gikk det fint! ) Så da er første lodd lagt inn i det store lotteriet. Jippi! Hvis jeg får positiv test i morgen, så har vi kanskje brukt kvelden til noe fornuftig! ) Vi giftet oss i fjor. Hadde et lite bryllup med bare nærmeste familie. Men vi hadde smoking og kjole og kirke og kake og alt det der. Det var en fin dag. Har mange fine bilder. Vi fant ut at vi like godt kunne gifte oss siden vi tenkte på å få barn. Vil gjerne være 'ordentlig' familie. Jeg er ikke religiøs eller noe, men synes det var fint å gifte oss først. Og så ville jeg ikke ha kul på magen på brudebildene! ) Er ikke så glad i å være midtpunkt jeg heller. Vi prøver å holde oss litt i form ved å gå turer og sånn. Vi trente på helsestudio før, men det er så dyrt, så vi har ikke råd lenger. Kanskje jeg kjøper meg klippekort. Jeg synes også det var kjedelig da mannen min skrev masteroppgave. Og en doktoroppgave er jo mer jobb. Det er kjedelig å skrive selv også. Forstår godt at du gleder deg til han blir ferdig. Dere får finne et sted å dra på ferie snart! Dere fortjener vel det etter all jobbingen og babylagingen! ) Får håpe du ikke får morgenkvalme da... Eller? Er spent på å høre hva tempen din sier i morgen tidlig! Nå må jeg komme meg i seng. Mannen min har allerede lagt seg. God natt!
Kick80 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #37 Skrevet 21. august 2006 Hvordan gikk det med tempen imorges? Er spent... Jeg skal teste ca kl seks. Da vil jeg ha holdt meg i tre timer og tre kvarter. Det får holde. Håper så inderlig at den er positiv i dag!! Er lei av å vente, og begynner å miste troen på at den blir positiv i det hele tatt denne syklusen. Har litt vondt i magen i dag, i området rundt eggstokkene eller der i nærheten. Kanskje det er noe på gang? *håpe-håpe* Her høljeregner det, kjempestore dråper. Og det lyner og tordner nesten uten stans. Dro til byen i bare t-skjorte og ante fred og ingen fare. Og så plutselig blir det mørkt, og så åpner alle himmelens sluser seg. Ble litt våt, ja. ) Dro innom apoteket, men de hadde ikke PreSeed der. Kan ikke helt se at litt spytt eller olje kan ha så stor betydning. Man tømmer jo ikke ei hel flaske inni, liksom. Det må da være mange sædceller som overlever...? I dag blir det Findus fiskegrateng til middag. Enkelt og billig (10 kr på tilbud). Har begynt å glemme hva man kan ha til middag. Stod i butikken i dag og var helt blank. Har ikke peiling på hva vi skal ha i morgen. Kommer på masse som er godt, som lasagne, taco, pizza osv, men ikke noe vanlig hverdagsmiddag, som gjerne kan være litt billig også. Er litt lei av kyllingwok. Og vi skal ha fisk i dag, så det blir ikke på nytt før på torsdag. Hmmm... Noen tips? Den chicken curry-greia jeg nevnte var forresten fra Knorr. Den er både billigere og bedre enn Toro sin. Nå er det snart Home and Away! Jippi!! )
Kick80 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #38 Skrevet 21. august 2006 Bu-hu! Jeg fikk ikke utslag på el-testen i dag heller. Tror ikke jeg kommer til å få det.
Gjest Skrevet 21. august 2006 #39 Skrevet 21. august 2006 Hei:o) Den POKKERS tempen var i dag selvfølgelig normal:( BLÆ!!!!!!!!!!!!! Ble litt frustrert, da ja.... Får bare satse videre, ingenting annet og gjøre... Men så bra du fikk det tel og funke med kateteret:o) Ble kjempegla på dine vegne når jeg leste det:o) Nå mangler det bare en positiv EL-test. Du har vel testet nå?????? De testene du bruker, burde være bra nok. Er dyrt med CB sine i lengden.... Temper man i tillegg har man hvertfall full kontroll:o) Jeg prøvde og kjenne etter den berømte tappen i går, men kjente ingenting, egentlig....Nå tror jeg at jeg har lest litt for mye inne på den Pernille-siden. Jeg blir jo helt opphengt i alt det som står der...Tror jeg må begynne og slappe litt av:o) Vet sannelig ikke med spytt, evt olje, men jeg hadde ikke tatt sjansen på og prøve det....Har avtalt med sambo at blir det ny periode på oss skal vi kjøpe Pre Seed:o) Men hadde vært greit og funnet EL først, da.... Vært fullt kjør på jobb i dag som vanlig. Etter jobb var jeg nede på ei anna avdeling på besøk hos mamma. Hun ble innlagt idag, og skal få cellegift i morgen. Den kuren hun har fått tidligere har gått over mange timer, og hun mistet håret, og var kvalm og dårlig. Denne kuren skal hun få over 1 time, blir ikke kvalm, mister ikke håret, men blir veldig sensitiv i huden, og får lett sår. Får f.eks ikke ha huden i varmt vann, så nå er det slutt med varme dusjer for hennes del på noen måneder. Håper bare det hjelper!!! Etter at jeg hadde vært på besøk der, hentet jeg sambo, og så dro vi hjem. Her fikk vi besøk av hans foreldre og en onkel-onge som var her i byen på handletur:o) Kjempekoselig:o) Nydelige blomster fikk vi også) Middagen ble veldig lettvint etter at de var dratt. Sambo holdte på og sulte ihjel, og jeg var ikke særlig sulten. Han kastet en Big One pizza i ovnen, bare. Får ordne noe ordentlig til middag i morgen:o) Har forresten sittet her og bestilt varer i Spar kjøp-katalogen for 3000kr.....De hadde veldig mye fint og billig:o) Vi har kjøpt oss jakker, treningsbukser, t-skjorter, pysjamas, hettegensere, kjeledresser, sengesett, gardiner etc etc:o) Hadde nettopp bestilt i Sportmann-katalogen også....,men det var ikke for så mye....Venter nå på noen antikke lamper vi kjøpte i Ellos....Jeg er livsfarlig med en katalog i hendene....Pengene får vinger....Må skjerpe inn litt nå...Snart er det jul, og en drøss med julegaver skal handles inn......... Glemte og sette videoen på opptak, så jeg må vente til imorgen med og få se Home and away....., men i kveld er det Akutten og DET skal jeg se:o)
Gjest Skrevet 21. august 2006 #40 Skrevet 21. august 2006 BLÆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!Pokkers test!!!!!!!!!!! Kan den ikke pelle seg til og bli positiv, da!!!!!!!???????!!!!!!! Ser ikke ut for at vi får EL noen av oss av disse Pergo-tablettene.....hvertfall ikke med den dosen vi nå har spist:(
Kick80 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #41 Skrevet 21. august 2006 Er litt deppa nå. Har så fryktelig lyst på el! Jeg har ikke mer Pergo, og jeg får ikke ny time hos gyn på en stund (siden jeg må bytte gyn), så det er slutt på prøvingen hvis jeg ikke får el. Får jeg el nå, så har jeg jo sjansen til å få det neste måned også. Og dessuten må jeg sikkert ha gu igjen hvis jeg ikke får el, og det vil jeg ikke, for det gjør så vondt! Jeg vil bli gravid!! ( Kjempedumt at ikke tempen din holdt seg høy! Rart at det er sånn. Får håpe at kroppen din klarer å slippe det hersens egget neste gang! Blir litt sinna på kroppene våre nå! Synes de skal oppføre seg, og gjøre som vi vil! Jeg har aldri handlet fra kataloger (kanskje like greit...). Synes ikke det ser like gøy ut som å gå i butikker. Jeg er glad i å gå på kjøpesentre og titte litt rundt. Har ikke så god råd, så jeg svir ikke av så mye penger. Jeg bruker heller pengene over tid og kjøper en ting av gangen i stedet for å kjøpe alt med en gang. Da gleder jeg meg selv flere ganger, liksom. Tittet litt i noen butikker i dag. Fant ei skjorte som ville vært fin til mannen min, så hvis jeg hadde hatt 8-900 kr til overs, så... Fikk veldig lyst til å shoppe nå. Trenger nye joggesko. Gleder meg til julegaveshopping! ) Vi har to Big One i fryseren, så du skal ikke se bort ifra at det blir middagen her i huset også om ikke så altfor lenge. Bra tips! Usunt, godt, lite oppvask og lettvindt! Lurer på hva jeg skal trøstespise i kveld... *synes-synd-på-meg-selv*
Gjest Skrevet 21. august 2006 #42 Skrevet 21. august 2006 Huff, jeg får helt vondt av deg.....Jeg fikk resept på neste prøveperiode også med Pergo da jeg var hos gyn.....vil ikke at du skal slutte prøvingen.....jeg må jo ha deg med videre om det ikke klaffer for oss nå.........huff, nå ble jeg også deppa:( Vi får heller få EL denne perioden, eller kanskje vi bare skal bli gravid og hoppe videre til 1. tri:o) Den tempen min er til og bli både sprø og rar av, men akkurat nå er jeg mer opptatt av at du skal få positiv test...veien videre er mye lettere for meg med tanke på videre undersøkelse/behandling enn den er for deg........ Julegaveshopping, ja, jeg gleder meg som en unge:o) Elsker og gå i butikkken og få julestemning:o) Kan nesten ikke vente:o) Nå har jeg nettopp sett akutten, og er på tur i seng.....vekkerklokka ringer kvart på seks, og det er ikke lenge til.......... Natta:o) Håper du får sove godt:o) Trøsteklem
Kick80 Skrevet 22. august 2006 Forfatter #43 Skrevet 22. august 2006 Takk for støtten! Prøver å være litt optimistisk igjen. Det er dag 17 i dag, men det er enda ikke for sent å få el. Og jeg fikk jo mensen på dag 8 etter Provera, og det er jo en dag for sent. Kanskje jeg bare er treg? Det hadde føltes litt lettere dersom jeg hadde en kur til. Nå blir jeg bare stresset og fortvilet over at det ikke skjer noe. Blir lei meg når testene blir negative. Vil ikke tilbake til gyn... Men samtidig håper jeg at jeg får time snart. Det vil være kjedelig å måtte ha et opphold. Vi har liksom prøvd i et år nå, så jeg synes snart det kan skje noe. Hva sa tempen din i dag? Tempen min er en egen historie. Grafen min ser ut som en ekg-måling, opp, ned, opp, ned... Håper ikke det er tempen min som ødelegger for el. Stilig at du fant sambo på nett-dating! ) Jeg har ei venninne som har prøvd det, men det gav ikke så store resultater. Hun kom så langt at hun hadde sex med han ene, og så ringte han neste dag og sa at det var første gang for ham. Han var vel 29-30 år og bodde hjemme hos mammaen sin. Han var veldig beskjeden. Venninna mi fikk litt noia. Ble ikke noe mer der... Jeg synes nesten det var litt søtt, og tøft av ham å innrømme det, men nå er det jo ikke jeg som skal date ham. Tror hun har gitt opp å finne noen på nettet. Vanskelig å møte noen som man har noe til felles med. Hun er overvektig og høy, og vil ikke ha en liten pingle, så da blir markedet med en gang mindre. Hun jobber på en litten arbeidsplass uten menn. Hvor skal hun møte noen da? På byen? Der møter man mye rart, i hvert fall. Er glad jeg har mannen min. Synes jeg har vært heldig. Møtte ham på studentidretten på høgskolen. Kjærlighet ved andre blikk. Første gang jeg så ham tenkte jeg "javel, han så ordinær og kjedelig ut". Men det endret seg fort. Han er alt annet enn kjedelig. Og så er han lang, 1.89 cm, og det liker jeg. Jo høyere, jo bedre. Han er i hvert fall perfekt for meg! Og nå har jeg ring på fingeren, så han kan ikke løpe fra meg heller! ) Gleder meg til jul! Da skal vi hjem til foreldrene mine. Det blir koselig! Hadde vært enda koseligere å hatt kul på magen til da. Jeg har bursdag om ikke så lenge, men vet ikke hva jeg skal ønske meg hos mannen min. Jeg lar ikke ham bestemme selv. Jeg er ikke så interessert i tekniske duppeditter... Hehe! Det blir vel enten joggesko, eller en togbillett til Oslo med litt penger til shopping. ) Tror kanskje jeg skal bestille meg nye el-tester på nettet. Med det tempoet jeg holder, så har jeg snart brukt opp de jeg hadde. Synes det er dyrt for sånne tester, særlig når jeg trenger 15-20 stk per syklus. Hvis jeg blir gravid før jeg trenger dem, så holder de kanskje til neste gang jeg vil bli gravid. Mannen min kommer ikke hjem fra jobb før kl seks i kveld. Kjedelig. Har hatt bilen på EU-kontroll i dag. Måtte bare skifte ei lyspære til i underkant av 100 kr. Jippi!! Og så anbefalte de å skifte olje, så det gjorde vi også. Det kostet 500 kr. Det er fort gjort at 1000-lappene flyr etter sånne tester, så vi er kjempelettet. Skiftet en del på eksosanlegget i vår til 3500 kr. Det er dyrt å ha bil. Grey's Anatomy og Joey på tv i kveld. Det blir koselig! )
Gjest Skrevet 22. august 2006 #44 Skrevet 22. august 2006 Da var jeg kommet hjem fra en stille og rolig dag på jobb:o) Ikke hver dag det er slik, så man får nyte det når man kan:o) Det er ikke bare din temp som ser ut som en EKG-måling......min temp begynner og ligne mer og mer på ei ekg-måling hos en pasient med en meeeget alvorlig hjertelidelse.....det er høye topper og dype daler.....har egentlig gitt opp og få el denne perioden, men temper videre allikevel:o) Nett-dating er ble veldig populært blant ansatte der jeg jobber:o) Vi er flere som har møtt kjæresten/samboeren/ mannen på nettet. Nå er det enda flere som har lyst til og prøve det samme. Jeg sprer jo min solskinnshistorie, vet du. Flere som fulgte meg i den prosessen i fjor med chatting og dating:o) Jeg må og ha en høy kar. Også ønsket jeg meg en som var litt kraftig, kan ikke ha noen pingle.....Er veldig fornøyd, da:o) Sambo passer meg helt perfekt:o) Er ikke lett og skulle møte en det klaffer med. Det vet jeg alt om...Etter og ha vært singel i mange mange år, blir man rimelig kresen:o) I jula regner jeg med at jeg må jobbe:( Hadde fri i fjor. Har fri på nyttårsaften, da, og juleferien starter vel 2. eller 3. juledag, så jeg skal ikke klage:o) Da SKAL jeg ha kul på magen:o) Når er det du har bursdag?? Jeg fylte 30 i februar......Oi, som tida går:o) Ikke lenge siden jeg var 25:o) Det er kjempedyrt og ha bil.....altfor dyrt, og vi har to.....min bil skal være EU-godkjent innen januar....tenkte jeg skulle ha den på EU-kontroll om ett par måneder, og så selge den. Stemoren min ønsker kanskje og kjøpe den, og det passer meg bra. Vi burde ikke ha mer enn en bil, det er ikke nødvendig, og vi har bare en garasjeplass..... Gleder meg til Greys anatomy og CSI ikveld:o) Før det skal jeg ut og gå tur sammen med ei venninne mens sambo er på jobb:o) Ha en kjempefin kveld:o)
Kick80 Skrevet 22. august 2006 Forfatter #45 Skrevet 22. august 2006 Har du sluttet å ta el-tester da? Jeg bestilte nye fra nettet. Fikk 28 stk for 199 kr. Det er jo ikke så verst! ) (Tilsvarende mengde CB fra apoteket ville blitt over 1000 kr.) Får kanksje bare fortsette å teste til det skjer noe. Skal teste om en halv time ca. Prøver å ikke ha så store forhåpninger, men jeg kjenner at jeg vil bli lei meg i dag også hvis det ikke skjer noe. Mannen min sparer opp overtidstimer sånn at han kan ta ut ferie i romjula, sånn at vi kan reise nordover. Det blir koselig. Har kjøpt billigbilletter fra Norwegian allerede. Blir 26 om tre uker. Ja, tida går veldig fort. Har kommet til det punktet der jeg helst skulle sett at jeg ikke hadde bursdag mer. Hadde sett for meg at jeg både skulle ha jobb, leilighet og barn når jeg ble 26. Må vel bare innse at ting ikke alltid blir som man hadde tenkt. Hadde vært fint med en liten bursdagsgave-spire. ) Har vondt i nakken og hodepine. Og så tror jeg virkningen av Pergoen har gitt seg, for jeg har begynt å bli trøtt igjen. Ble jo så våken og hyper da jeg startet på dem, og det var egentlig ganske behagelig. Er veldig trøtt av meg. Hadde det ikke vært for at jeg må sånn tisse, så skulle jeg ha lagt meg litt. Har ikke gjort noe fornuftig i dag. Klarer ikke motivere meg. Gleder meg til mannen min kommer hjem snart. Da blir det sløving foran tv-en resten av kvelden. Eller babylaging, hvis testresultatet krever det... )
Kick80 Skrevet 22. august 2006 Forfatter #46 Skrevet 22. august 2006 Testen var negaitiv i dag også! (
Gjest Skrevet 22. august 2006 #47 Skrevet 22. august 2006 Nei!!!!!!!!!!!!!! Så synd!!!!!!! Jeg har helt sluttet og teste denne perioden. Det nytter ikke....testene er positive i tid og utid, og jeg tror ingenting på de lenger.....Jeg temper, og kun det....Kan hende det er dumt av meg, men så lenge jeg allerede har hatt to perioder med positive tester etter oppstart med pergo uten at jeg har hatt el, ja da tror jeg ikke jeg blir og få det heller.....må bare vente på tlf fra gyn min om hva jeg skal gjøre nå, og når jeg skal starte på trippelkuren. Ikke lenge igjen til jeg skal ta blodprøven nå. Tar den på fredag. Blir kjempeoverrasket om den viser at jeg har hatt el. Det har jeg hvertfall ikke fått med meg:o) Håper bare gyn ringer meg fort, slik at jeg kommer meg videre. Når svaret på blodprøven kommer, får vi også svaret på sædprøven til sambo. Håper og tror at alt er greit:o) Vi har fått lampene vi bestilte fra Ellos idag:o) De "antikke":o) De var kjempefine:o) I morgen eller på torsdag skal jeg vaske soverommet, bytte fra sommer- til vinterdyne, og sette opp lampene. Tror det kommer til og bli kjempebra:o) Sambo holder på og sette de sammen nå. Vi har nettopp sett Greys anatomy, og spist deilig kveldsmat (ferskt brød med røkt laks). Nå er det ikke så lenge til jeg skal finne senga. Skal tidlig opp i morgen også (kl.06). Glad jeg kan sove utover morgenen på torsdag. Da skal jeg ikke på jobb før kl 14.30:o) Ha ei god natt, da, og sov godt:o)
Kick80 Skrevet 22. august 2006 Forfatter #48 Skrevet 22. august 2006 Jeg får ikke gjort noe hjemme, så i morgen skal jeg prøve en ny strategi. Jeg skal ta med meg pc-en og sette meg på biblioteket. Der er det færre distraksjoner. Tror jeg skal få mannen min til å teste kvaliteten også, før vi prøver så mye mer. Han ble operert da han var 7 år fordi den ene testikkelen ikke var kommet ned i pungen. Det kan ha gått ut over kvaliteten hans. Håper ikke det da. Så lenge dere har sex innimellom, så er jo sjansene deres gode selv om du ikke tester. Skulle ønske vi kunne gjøre det også. Det er litt mer tungvindt for oss. Jeg skal ta blodprøve på dag 24. Det er vel om ei uke. Må man ringe først, eller er det bare å stikke innom? Jeg må til fastlegen å gjøre det, og han vet jo ingen ting om Pergo-kuren og sånn... Kveldsmaten deres hørtes god ut! ) Vi hadde det ikke så verst vi heller. Gikk i butikken og kjøpte fløte, og så tinet jeg jordbær. Mmm... God natt! )
Gjest Skrevet 22. august 2006 #49 Skrevet 22. august 2006 Joda, vi har det nok mye mer lettvint enn dere, og det skal vi vite og sette pros på. Sikkert kjempelurt og få han til og teste kvaliteten. Det er egentlig en av de tingene som skal sjekkes før man starter på pergo....ikke vits i at vi propper oss full av hormoner dersom de uansett ikke kan gjøre oss gravide............ Du har fått blodprøverekvisisjon regner jeg med?? Da kan du i såfall bare stikke innom, men tar de slike blodprøver på legekontoret ditt når det ikke er noen av legene der som har bedt deg ta prøven??? Jeg må på sykehuset på laben der og ta prøven.......... Nam nam:o) Jordbær er så godt:o))) Natta:o)
Kick80 Skrevet 23. august 2006 Forfatter #50 Skrevet 23. august 2006 Jeg har ikke blodprøverekvisisjon. Må jeg ha det? Det er over tre ukers ventetid på time hos fastlegen min... Og jeg skal ikke tilbake til Oslo før om tre måneder. Jeg har ikke fått direkte beskjed om å ta blodprøve, men det står på temp-arket jeg fikk at jeg burde ta en på dag 24. Og jeg regner med det har litt betydning for hva som skjer fremover om jeg har hatt el eller ikke. I dag stod jeg opp kl 07:15, mot normalt kl10:00. Da var tempen mye lavere. Blir litt rotete å ta tempen fremover, for noen dager kommer jeg til å stå opp 10, og noen dager 07. Og jeg har jo målt kl 10 alle dager så langt. Det gikk mye bedre å jobbe på biblioteket. Men jeg satt stort sett helt alene der. Ganske stygg lesesal egentlig. ) Ingen vinduer, det luktet gammelt, og var klamt og litt kaldt. Men det var veldig få distraksjoner, og det var jo derfor jeg gikk dit. Drar nok tilbake dit på fredag. Har skikkelig vondt i nakken og hodet. Tror jeg skal be mannen min om litt massasje. Det pleier å være godt! ) Skal ta el-test kl 19 i dag. Har enda et lite håp. Har hørt om flere som har fått el rundt dag 20. Og så synes jeg at jeg har el-slim. (Snakker om innbilning! ) Syntes jeg hadde det i går og i forigår også...) Hørtes fint ut med nye lamper. Gleder meg til vi får egen leilighet som vi kan pusse litt opp i, og henge opp ting der vi vil. De vi leier hos har gips-vegger, så de vil ikke at vi setter flere hull i veggen enn nødvendig. Hvis vi henger opp lampetter, så blir det store hull i veggen. Har veldig lyst til å kjøpe en stressless. Vi har en liten hjørnesofa, og vi skulle hatt en stol. Har sett meg ut en stressless som er på tilbud på møbelringen nå. Den koster 7000 inkl krakken, 5000 uten. Det er dyrt, men den er god. Men så spørs det om vi flytter etter hvert, og da blir det vanskelig å ta den med. Men vi må jo ha flyttebil uansett, for vi har spisestue og kontinentalseng, og det gir jeg ikke fra meg uten kamp. Blir dyrere å selge og kjøpe nytt enn å flytte det. Våknet forresten med skikkelig julestemning i dag! ) Forventet nesten å se slaps ute. Har kjempelyst til å titte etter julegaver, sette frem julepynten og spise marsipan og mandariner. Oi, gleder meg! Det blir kjempekoselig! Og så gleder jeg meg til bursdagen min, for da får jeg sikkert penger til shopping. Og så skal jeg lage Tina Nordstöms brownies, som er SÅ gode!! Får vann i munnen nå... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå