Gjest Skrevet 23. august 2006 #51 Del Skrevet 23. august 2006 Hm.....rart du ikke har fått rekvisisjon, men ta med deg skjemaet ditt hvor det står at du skal ta blodprøve, så ordner det seg sikkert:o) Så bra at du tror du har el-slim!!!! Håper du får positiv test i kveld!!! xxxxxxxxxxxxfingre og tær!!!!! Det bruker og være lurt og komme seg ut av huset når man skal lese/skrive oppgave:o) Altfor mye og finne på hjemme, og man har ALLTID en unnskyldning for og gjøre noe annet enn og jobbe:o) Jeg har vært på jobb i dag og. Ser virkelig fram til og kunne sove lenge i morgen, og seinvaktene er som oftest roligere enn formiddagene:o) Bare to vakter igjen, så er det helg:o) Jeg så bestandig før fram til den dagen vi eide hus og hjem selv, og ikke leide lenger:o) Bare det og handle det som faktisk passet inn i leiligheita eller huset. Male, og få det akkurat slik man vil ha det:o) Nå gleder jeg meg bare til vi får større plass. Jeg vil så gjerne ha stressless, jeg og:o) Også vil jeg ha plass til og ha barkrakker inntil kjøkkenbenken, og et stort godt spisebord:o) Og mer skapplass på kjøkkenet!!! Og gjesterom!!!! Og vaskerom!!! Sambo vil ha badstu:o) Gleder meg virkelig til den dagen vi kan kjøpe oss hus:o) Julestemning, ja:o) Jeg går bare og venter på at det skal bli advent:o) Har allerede sagt til sambo at jeg vil ha hjemmelaget julekalender!!! Gleder meg til jeg kan lage hans:o) Vi skal virkelig kose oss i adventstida:o) Det er egentlig ikke så lenge igjen til vi skal spise mandariner nå, og finne fram julepynten, og alt det andre som hører advent og jula til:o) Ellers så sitter jeg her, alene hjemme mens sambo jobber seint. Nettopp våknet etter en aldri så liten middagshvil. Deilig og ha en ettermiddag helt uten noen planer. Nettopp vasket en maskin med klær, hengt de opp, og satt på en ny. Tenkte og kanskje vaske soverommet om en liten stund:o) Ble så fint med de bordlampene der inne:o) Går og venter på noen spotlights som er kjøpt på IKEA som vi skal ha i taket istedetfor den kjedelige lampa/kuppelen som er der fra før:o) Ei venninne skulle sende dem fra Bergen:o) Venter i spenning på testresultatet nå!!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6041223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 23. august 2006 Forfatter #52 Del Skrevet 23. august 2006 Takk for 'kryssingen', men det ble negativt i dag også. *sukk* Hadde vel egentlig ikke forventet annet. Dumt at ikke Pergoen virker. Mulig vi lager baby i kveld selv om jeg ikke har el. Tror ikke mannen min holder ut å vente så mye lenger. Han er ikke vant med å gå og spare. ) Vi leier en ganske stor leilighet. Vi har soverom, kontor, stort kjøkken med spisestuebord, stue, bod og et stort bad. Blir litt forvent av å bo på stor plass. Badstu er fint, men det er kjempedyrt å bruke. Spesielt nå som strømprisene skal skyte i været. Jeg vil også ha hus! Jeg vil i hvert fall ikke bo i høy-blokk. Gleder meg til det blir helg! Da skal jeg slappe av. (Eller shoppe...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6041546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. august 2006 #53 Del Skrevet 23. august 2006 Nei!!!!!!!!!!! Så dumt!!!!!!!!!!!! Ser ikke ut for at pergoen virker på noen av oss.....Nå går jeg bare og venter på at jeg kan starte på trippel-kur:o) Synes at du og burde kunne komme deg videre snart...håper ikke du må vente så altfor lenge. I mellomtiden må vi nyte tida, og gjøre det som vi ikke kan gjøre med en liten baby i huset:o) Ikke annet og gjøre. Vi kan ikke grave oss ned selv om vi ikke hadde virkning av pergoen. Hva er det vi ikke kan gjøre med en liten baby i huset, da?? men som vi kan benytte sjansen til og gjøre nå?? Hm..... 1. sove lenge i helgene 2. dra på en impulsiv kafe-tur seint en ettermiddag/kveld Flere forslag?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6041689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 23. august 2006 Forfatter #54 Del Skrevet 23. august 2006 Har nettopp delt en stoooor muffin med mannen min og er litt kvalm, så kafebesøk frister ikke akkurat nå. Men til helga, tenker jeg det kan bli noe av. Tja... 3. gå på kino 4. dra på romantisk middag på restaurant 5. trene (men da må jeg først kjøpe treningskort) 6. bowling/biljard 7. gå på dansekurs (det skal vi på mandag, kjempegøy!) 8. shopping Håper jeg får brev fra sykehuset snart. Jeg har ikke lyst til å vente så lenge. Tror jeg skal fortsette å teste så lenge jeg ikke får time. En eller annen gang MÅ jeg jo få el. Skal du starte med Provera igjen, eller skal du vente med trippel-kuren til du får mensen av deg selv? Du må vel enda se det an et par dager til. Det kan jo enda hende at du får el. Får håpe økt dose gjør susen for deg. Det virker jo som om kroppen din nesten slipper egget, så kanskje et lite puff til er alt som skal til. ) Fikk ikke sett Home and Away i dag (får nesten abstinenser), men den gode nyheten er at da får jeg se to episoder i morgen. ;o) Og så er det NYPD Blue i kveld. Det blir fint! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6041921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 23. august 2006 Forfatter #55 Del Skrevet 23. august 2006 9. vaske soverommet, for de som har sånne lyster :oD Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6041936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. august 2006 #56 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg slapp og bruke provera siden livmorslimhinna var så tynn. Det var et tegn på at livmora ikke trengte og tømme seg for blod (få mensen) før jeg startet på pergo første gang, mente min gyn. 28.august er det to måneder siden jeg sist hadde mensen, så jeg regner nesten med at den kommer av seg selv før jeg starter på trippel pergo:o) Hvordan blir det med deg?? Når får du time hos din nye gyn? Kan du ringe og be pent? Kanskje du kan få en avbestilt time siden du allerede er så godt i gang med behandling?? Ei inne på bli gravid som hadde prøvd soneterapi og blitt gravid. Lurer på om jeg skal prøve det??? Synd at det skal være så dyrt med soneterapi og akupunktur:( Jeg har forresten heller ikke sett Home and away de siste to dagene, men jeg har tatt opp både det og strong medicine på video, og det sitter jeg og ser på nå) 10. impulsiv tur på fotballkamp 11. dra på venninnebesøk til langt på natt:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6042086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 23. august 2006 Forfatter #57 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg har ingen venninner her. Jeg går ikke på skole her i byen, og jeg jobber ikke, og har bare bodd her siden april, så det er ikke så lett å bli kjent med noen. Østfoldiner er veldig reserverte. De har sine venner fra før og er fornøyd med det. Kjedelig, men sånn er det. Flytter gjerne nordover hvis mannen min får seg bra jobb der. Jeg fikk brev fra gyn for en måned siden der det stod at jeg ville få brev med time innen 3 måneder. Håper det betyr at jeg får brev snart. Skal se det an over helga. Hvis jeg ikke får el til dag 24, så skal jeg ringe og be pent om jeg ikke kan komme hvis noen avbestiller. Men det er litt ekkelt, for jeg har jo ikke noe lyst til å dra. Er redd for at han skal si at jeg må ha flere undersøkelser før jeg får ny Pergo. Soneterapi... Det er sånn massasje under beina? Jeg liker ikke å bli tatt på føttene. Er kjempekilen. Huff. ) Jeg har sett Strong Medicine flere ganger, men jeg har kuttet det ut. Dr. Phil også. Prøver å trappe ned tv-tittingen. Home and Away, derimot, er jeg avhengig av. Gleder meg til to episoder i morgen. Må finne på noe i helga sånn at jeg kommer meg litt ut. Snille mannen min foreslo shopping. Han ofrer seg for meg. Hihi! Skal gå og hjelpe ham med oppvasken. :o/ P.S. Vet du om det går noe bra på kino for tida? Sett noen filmer selv? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6042585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. august 2006 #58 Del Skrevet 23. august 2006 Huff, jeg får helt vondt av deg....vet sannelig ikke hva jeg skulle gjort uten mine venninner..........Hva er det mannen din jobber med? Kan hende du har nevnt det tidl, men jeg spør, så slipper jeg og lese alle innleggene våre:o) Du var fra Bodø, ikke sant?? Tromsø kan vel kanskje også være et alternativ?? Jeg trives kjempegodt her:o) Bodd her i 8 år. De fleste vennene mine har jeg truffet gjennom jobb, men jeg har også ett par barndomsvenninner som bor her:o) Heldige meg:o) Kan ikke skjønne at det skulle være nødvendig med flere undersøkelser?? Du har jo fått pergo en gang, og før det gjorde de nok de undersøkelsene du burde ha, skulle jeg tro. Jeg håper bare min gyn sender meg enten til røntgen av egglederne eller til lap - bare for og være sikker på at de er åpne. Tror jeg skal be han om det når han ringer meg. Ring og be pent, du, om og få komme:o) Hvem skal gi deg blodprøvesvaret på om du har hatt el? Din gamle gyn?? Vet ikke helt hva vi skal finne på til helga. Har lyst til og dra til byen på lørdagsformiddag og gå på kafe:o) Enten med sambo eller venninner:o) Håper og jeg og sambo kan dra og finne ut hvilket servise vi skal begynne og samle på. Kanskje kan vi også få kjøpt noen julegaver? Jeg vet seriøst IKKE hva som går på kino for tiden. Er kjempelenge siden jeg var der. Husker ikke hvilken film jeg så sist engang:o) Må sjekke ut kinoprogrammet. Kanskje det blir en tur på kino i helga om det går en bra film:o) Har du sett DaVinci-koden forresten? Vi har den på DVD, men ikke fått sett den enda..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6043293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. august 2006 #59 Del Skrevet 23. august 2006 Positiv el-test i kveld igjen.......skjønner ingenting....måtte bare teste for og sjekke, og jammen var den positiv....Jaja, kroppen min prøver hvertfall alt den kan...eller så må jeg ha forhøya LH-verdi i blodet, men har jo hatt negative tester og, så......Vært på dag 20 idag, og er nå på full fart inn i dag 21... Er det enda håp eller er det for seint nå???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6047139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. august 2006 #60 Del Skrevet 24. august 2006 Vi har hatt fødsel her i natt!!!!!!!!!!! I går fikk vi tre små fiskebabyer:o) I natt fikk vi kanskje rundt 15-20:o) Vanskelig og telle alle:o) Er så artig!!!! No har vi ei til som skal ha om ikke lenge, og så har vi noen som vi håper skal bli gravide snart:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6048809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 24. august 2006 Forfatter #61 Del Skrevet 24. august 2006 Ja, jeg skulle gjerne hatt flere venninner, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det. Har et par venninner i Bodø, men ingen veldig nære. Har kontakt med dem stort sett når jeg er i byen. Kunne tenkt meg til å bo nærmere mamma. Vi er gode venninner. Mannen min er mer sosial enn meg, og han har venner overalt i Norge, men her vi bor nå kjenner ikke han så mange heller. De på jobben er stort sett eldre enn ham, så han treffer dem sjelden utenfor arbeidstida. Men mannen min og jeg er veldig gode venner. Vi er sammen stort sett hele tida, og det er sjelden vi krangler. Men det hadde vært fint med venninner. Mannen min er data-mann. Vet ikke om jeg har lyst til å flytte så langt nord. Synes Bodø er mer enn kaldt nok. Det er vanskelig å flytte tilbake etter å ha bodd på østlandet. Her er klimaet mye bedre. Blodprøvesvaret kunne vel kanskje sendes til den nye gyn-en. Det er jo han som trenger å vite svaret. Den forrige gyn-en ville gjerne ta innvendig ul for å se på eggstokkene. (Jeg trodde kanskje de hadde sett nok på lap-en, men...) Men en sånn undersøkelse er umulig på meg. Han sa det var greit fordi jeg ikke ville. Men det er ikke det at jeg ikke ønsker å bli undersøkt. Men det går bare ikke. Det ul-apparatet er altfor stort for meg, og han skjønte jo for så vidt det selv. Jeg vil aldri klare at de skal dytte det inn i meg. Får vondt bare av å tenke på det. Jeg er redd for at de skal si at hvis jeg ikke kan bli undersøkt så kan jeg heller ikke få medisiner. Jeg er også redd for å ikke få hjelp pga at jeg må ha keisersnitt, og det koster penger. Jeg har vært hos han nye gyn-en før. Det var han som henviste meg til Oslo. Han er grei, men jeg vet ikke hva han synes om at jeg vil bli gravid på tross av problemene mine. Vi skal til byen en tur på lørdag formiddag. Jeg har lyst til å se på sko som jeg kan ha til skjørt, men som ikke er inne-finsko. Og så skulle jeg hatt joggesko. Og så har jeg sett bilde av et skjørt jeg kunne tenkt meg til å prøvd. Og så hadde det vært koselig med en kafè-tur. Vi planlegger også kino på lørdag. Det blir enten den norske filmen Uro eller Miami Vice. Vi så DaVinci-koden på kino. Den var litt vanskelig å følge med på, for det gikk litt fort. Det var ikke alt som var like godt laget, men alt i alt syntes jeg filmen var bra. Jeg har ikke lest boka, og det har jeg hørt er en fordel. Filmen er visst ikke like bra som boka. Det ble ikke terningkast seks, men en fire-fem, kanskje. Hvis kroppen din forsøker å slippe et egg igjen, så er jo det bra. Kroppen din lykkes nok til slutt skal du se. Det er ikke for sent. Har hørt om flere her inne som har hatt laaaaange sykluser med Pergo. Det er bare å kjøre på i senga! ) Håper tempen stiger denne gangen da. Det hadde vært fint! ) Jeg har vondt i venstre eggstokk i dag, men jeg tror vel egentlig ikke at det er noe på gang. Men det er lov å håpe da... Kroppen min kjennes egentlig ut som om jeg skal få mensen, med hodepine, brystsmerter, kviser... Vi laget baby i går, så det er fint om egget slipper i dag. ) Nå har dere vel ganske mange fisker. Skal dere beholde alle sammen, eller? Hvor store er de minste? Gøy med fødsler! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6050335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 24. august 2006 Forfatter #62 Del Skrevet 24. august 2006 Testen ble negativ i dag også, enda mer negativ enn den har vært før. Jeg har vondt i magen. Det kjennes ut som menssmerter, går ned i lårene og greier + at det gjør vondt rundt eggstokkene. Hadde håpet det kunne være el-smerter, men den gang ei. Skjer det ikke noe til mandag/tirsdag så ringer jeg sykehuset. Nå er jeg lei. Var på Ica Supermarked nettopp. De har -40% på frukt og grønt i dag. Fikk til sammen 60 kr avslag på det vi kjøpte, så vi handlet ganske mye. Og så kjøpte vi hver vår sjokolade, en Krokanrull og en Sport Lunch. Det var ikke så verst! I kveld er det 24. Det blir spennende. Gleder meg til det blir helg, shopping, god mat, kafè, kino og avslapning! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6054595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. august 2006 #63 Del Skrevet 24. august 2006 Er så koselig og se at det ligger innlegg fra deg og venter på meg når jeg logger på etter og ha kommet fra jobb:o) Synd den svartens testen var negativ i dag!! Jeg synes du skulle ringe! Støtter deg 100% i det. Du må da ha gjort nok undersøkelser. Dersom de absolutt ville ha innvendig UL kunne de vel tatt den mens du lå i narkose da du gjorde lap?? Når du forklarer hvorfor du ikke kan gjøre denne, og at du må ha keisersnitt, så vil de forstå det. Det skal ikke være noe hindring for og nekte og hjelpe deg og bli gravid! Dette går bra til slutt:o) Jeg er seriøst ikke i form idag. Er svimmel, kvalm, trøtt og sliten, og har hodepine. Kjenner og litt stikkinger i det ene brystet. Måtte faktisk gå hjem fra jobb i kveld. Holdte på og svime av nede på kiosken, hvor jeg var og gjorde et ærend for en pasient, og når jeg kom opp på avdelingen sovnet jeg nesten av når jeg satte meg i sofaen........Jeg var bare helt skutt....skjønner ikke hva som skjer med denne kroppen min for tiden.... 24 var forresten kjempespennende i dag!!!! Har aldri likt den presidenten, så det forundret meg ikke at det var han som stod bak det hele.... Er forresten litt satt ut her jeg sitter....jeg hadde gledet meg, og håpet på at sambo skulle bli ferdig med avhandlinga si i løpet av september....nå har han fortalt meg at han nok ikke blir ferdig før 1. november pga at veilederen hans ikke har gjort det han skulle....den positive nyheten er at han fortsatt får penger til og jobbe videre. Nå har da altså sambo vært og reservert tur til oss til Brasil 1. november.....han spanderer....kjente jeg fikk hakeslepp her jeg satt............. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6059540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #64 Del Skrevet 25. august 2006 WHAT!?! Skal dere til Brasil!!! Åh, nå ble jeg misunnelig her! Det hørtes jammen ikke verst ut! Heldiggriser! ) Sambo føler vel at dere fortjener en luksusreise nå. Det hørtes virkelig deilig ut! Når han slår sånn på stortromma, så holder du vel ut at ferien ikke blir før i november. Hvor skal dere? Har dere vært der før? Og når du snakker om veiledere... Broren min tok master i USA, og veilederen hans ble sinnsyk (!), så han måtte få ny veileder og dermed måtte han bruke et ekstra semester. Men tror du han slapp å betale skolepenger for det semesteret? -Nei! Så det var mange tusen og et helt semester ut av vinduet. Broren min skrev mye stygt om veilederen i innledningen til oppgaven sin (der det er vanlig at de takker folk for hjelpa), men trykkeriet tok ut siden fra oppgaven. :oD Synes det er kjempekoselig å se at det kommer innlegg fra deg også! ) Så noen andre som var misunnelige på skravletråden som startet sin egen. ) Lurer også på hvorfor de ikke tok innvendig ul da jeg hadde narkose. Må de ta det, så får de legge meg i narkose igjen. Håper du føler deg bedre i dag! Er du gravid, kanskje? Det er jo lov å håpe. ) Eller er det Pergoen som endelig slår til med litt bivirkninger? Jeg har vært litt tufs et par dager selv. Har også stikkinger i magen, hodepine og er trøtt. Håper helga hjelper på. Har funnet en kafè vi kanskje skal prøve ut i morgen. Og så skal jeg se på sko og skjørt. Det blir koselig! Enig i at 24 var spennende. Det er en kjempebra serie! Så ikke den aller første sesongen, men etter det har vi fått med oss alt. Så vidt jeg kunne se så er det ingen ting på tv i kveld, så jeg har lånt to filmer på biblioteket: "Mathieu og korguttene" og "Buddy". Tenkte mannen min kunne velge hvilken vi skal se. Har du sett dem? Og så skal vi lage oss nachoschips med kjøttdeig, løk, paprika, mais og ost (gratinert i ovnen), og med rømme og salsa til. Det er godt det! Ha en fin kveld! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6067156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #65 Del Skrevet 25. august 2006 Nå har vi vært og hentet syden-kataloger, og snakket med de på reisebyrået:o) Skal man ha det varmt, dvs over 24 varmegrader, så må vi reise langt vekk. Tror sannelig det blir Brasil på oss, jeg:o) Det eneste negative er at det er så lang flytur....jeg liker ikke akkurat og fly, og de toalettene på flyet.....kjenner jeg får klaus bare med tanken....HUFF!!!! Men det blir deilig og komme fram dit vi skal:o) Så nydelig ut i katalogen. Heter Natal dit vi kanskje skal. Jeg har aldri vært så langt vekke før. Vært i Portugal og på noen greske øyer tidligere. Tror sambo har litt dårlig samvittighet, ja..............Jeg er jo vant til og være singel og ta vare på meg selv, så nå når han kommer og skal betale hele turen blir jeg litt satt ut. Føler vel ikke helt at det er rett.......Vi blir nok enig:o) Har et bad som skal få fliser på veggene, dusjvegg og noen nye skapdører, så det går endel penger der. Er vel ikke helt med på at vi da i tillegg skal dra på en rådyr ferie. Vet at sambo lengter etter ferie etter og ha jobbet hardt så lenge, og han mener at vi har råd til begge deler, så da blir det vel til det:o) Synes det var kjempesnilt av han, da og komme med en slik overraskelse til meg i går kveld:o) Det må være råtungt og være avhengig av andre for og få ferdig utdannelsen sin, og få skrevet ferdig oppgavene. Særlig når ikke alt går som det skal.......... Jeg føler meg litt bedre i dag, men er fortsatt litt småsvimmel. Vært på jobb, orket ikke være hjemme, og der ble jeg tatt godt vare på av fantastiske kollegaer. Hatt en super dag på jobb:o) Har hatt en eneste pasient og konsentrert meg om, og han har fått all min tid og energi i dag:o) Tviler for at jeg er gravid siden tempen min er helt mongo, men det er lov til og håpe:o) Tenk, jeg glemte og ta blodprøven i formiddag.....Oppdaget rekvisisjonen i veska etter at prøvemottaket på sykehuset var stengt.....Måtte gå opp på laben, og der traff jeg heldigvis på en koselig mann som tok prøven. Nå er jeg kjempespent på hva den viser:o) Vi skal bare kose oss i helga. Sambo har tatt frihelg, JIPPI!!!!!!!!!! Blir vel tur til byen i morgen formiddag, kafètur, og bare kos:o) Var en tur i byen etter jobb og handlet litt. Vi trengte en ny pumpe til yngel-akvariet vårt. Den vi hadde blåste så hardt at ynglene bare ble pumpet rundt i hele akvarie i full fart. Nå er det blitt mye bedre:o) Var også og kjøpte oss en ny fisk:o) Den er svart med gule prikker (Golden Nugget) og er en sugefisk som suger seg fast til glasset bl.a Den er råstilig!!! I stad når vi drev og ordnet i det ene akvarie vårt, hoppet den ene fisken ut.....det er andre gang hun gjør det nå.....vi fant den bare på gulvet....den er litt medtatt, men håper den berger seg. Vi har lagt den i en egen liten boks i akvariet, så den skal få være litt i fred. Skal snart lage oss middag. I dag blir det en pølse- og makaronigrateng. Aldri smakt den før, men tenkte vi skulle prøve. Er fra Toro, tror jeg. I morgen skal vi lage Yonas-pizza. Har du vært her i byen og smakt Manzanillos f.eks??? Jeg har ikke sett de filmene, nei:( Må vel også finne oss noen filmer og se i kveld:o) Ha en kjempefin kveld, du også) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6067696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #66 Del Skrevet 25. august 2006 Hva slags reiseselskap reiser dere med? Er det pakketur? I så fall kan jeg sikkert finne den på nettet. Hadde vært gøy å se hvor dere skal. Skulle ønske vi hadde råd til noe sånt. Det blir vel en gang i fremtiden, når vi blir 50-60. ) Det er lurt av dere å gjøre det mens dere fremdeles ikke har barn. Etterpå blir det jo mye vanskeligere. Dere kommer jo til å dele økonomi, så det gjør vel ikke noe at han betaler? Vi deler alt vi har av penger. Ingen av oss har noe særlig, så det er ikke noe problem. Er heller ikke så glad i å fly, men det går greit når man er to, og når bestemmelsesstedet er så spennende! Helt enig: Samboeren din er snill! ) Ganske romantisk å bare bestille reise for to sånn. Blir imponert. Tror du skal holde godt fast i ham. ) Ellers har jo Nordafrika, Mauritsius og Kanariøyene og sånn over 24 grader i november. Har du alle vaksinene du trenger? Hvis du blir gravid, så er jo ikke det så lett. Hehe! Ser for meg de stakkars små fiskene som suser rundt i en malstrøm i akvariet. ) Hva er Yonas-pizza? Jeg har vært i Skarphallen på talentsamling (fotball), men jeg har ikke vært i byen. Har egentlig vært lite nord for Bodø. Reiser liksom ikke til kaldere strøk. Vi var på camping i Sverige i sommer med telt. Det var det vi hadde råd til. Men det var veldig koselig. Skjønt, Brasil hadde sikkert vært enda koseligere. Nå er mannen min sulten, så jeg får finne min plass ved kjøkkenbenken. Men aller først skal jeg teste... ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6068473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #67 Del Skrevet 25. august 2006 Dersom vi reiser, reiser vi med Star Tour. De er de eneste som har tur dit når vi skal reise. Det er pakketur, og vi skal i såfall bo på Manary:o) Kan bli en kanontur:o) Alt sambo trenger er et ja fra meg:o) Jeg har spurt sjefen min om ferie, og det er helt i orden!!! Synes og det er lurt og gjøre slik som dette før vi får barn:o) Har sagt til han at jeg synes det var kjemperomantisk av han og bestille en slik tur:o) Er litt spent på om jeg er gravid, da, når november kommer....Hvordan vil det da bli og reise om jeg er det?? Må sjekke det der ut med legen min, tror jeg.... Bra du nevnte det!! Yonas er en restaurant her i byen som er kjent for sin kjempegode pizza. Jeg jobber lag med ei som har jobbet der tidl., og nå har hun røpet en av de gode oppskriftene til meg:o) Gleder meg til og prøve og lage den:o) Ka viste testen?? Spent nå) Har krysset alt jeg har, her!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6068808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #68 Del Skrevet 25. august 2006 Testen ble selvfølgelig negativ. Det hotellet så sinnsykt fint ut! Er det ikke veldig dyrt? Du er kjempeheldig!! Og typen din er såååå romantisk!! ) Tror mannen min er litt misunelig for at ikke han kan gi meg en sånn reise. Tror jeg må godsnakke litt med ham så han får opp selvtilliten igjen. ) Det skal gå greit å reise, men det er forutsatt at du ikke har noen blødninger og sånn. Og så bør du ha sete ved midtgangen, sånn at du kan gå masse. Men du bør sjekke det med vaksiner litt fort. (Kanskje før dere bestiller, i fall det er noen du MÅ ha for å få reise inn i landet.) Klippet litt fra Din Side: "Anbefalte vaksiner - Brasil: - Hepatitt A-vaksine (fra 1-årsalder) - Difteri- og tetanusvaksine (dersom det er mer enn 10 år siden siste dose) - Gulfebervaksine (Mange land krever attest ved innreise) *) - Medikamentell malariaprofylakse *) *) Betyr at foreslåtte profylakse bør vurderes nærmere avhengig av reisetype og lokale geografiske og årstidsmessige variasjoner i sykdommens utbredelse Generelt: Alle bør være vaksinert mot difteri, stivkrampe og poliomyelitt., evt. oppdatere disse vaksinene om det er lenge siden sist vaksinering. I tillegg kan det være aktuelt å vaksinere mot kolera og ETEC-infeksjon, hepatitt B, skogflåttencefalitt (TBE), rabiesvaksine og tuberkulose, samt ta Meningokokk C-konjugatvaksine." Du trenger neppe alt dette, og det var jo ikke så greit å forstå alt, men stivkrampe og hepatitt A og B er lurt. Jeg fikk tatt alt før vi begynte å prøve. Godt å ha det gjort. Du har det kanskje siden du jobber i helsevesenet? Jeg ble anbefalt det siden jeg er med i Røde Kors og driver med førstehjelp. Hepatittvaksinen er kjempedyr, men hvis du tar en sånn som går over tre ganger, så er du vaksinert for alt fra 10 år og til for alltid, alt etter hvordan kroppen din reagerer. Dere bør kjøpe avbestillingsforsikring siden du er i den situasjonen du er. Man vet jo aldri... Håper dere kommer dere av gårde. Ble skikkelig gira på deres vegne jeg! Synes det er dritkult at dere gjør det! Ble litt glad! ) Har sett Buddy. Fin film. Litt sånn lett underholdning. Er kjempemett etter å ha stappet innpå med nachos. *spy* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6071002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #69 Del Skrevet 25. august 2006 Tusen takk for gode råd:o) Jeg skal sjekke det med vaksiner på mandag. Greit og vite det, ja, før vi bestiller:o) Det er KJEMPEDYRT og dra til Natal og bo på det hotellet du så på. Dette er en ferietur sambo har spart til lenge. Han hadde bestemt seg for og ta seg en ordentlig ferietur når han var ferdig. Pengene hadde han også lagt av i tilfelle avhandlinga ikke var ferdig når pengene fra forskningsrådet tar slutt. Han får jo betalt så og så lenge, og nå er avtalen at han får penger helt til ut oktober:o) Og da ER avhandlinga ferdig. Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg det er litt småskummelt og skulle reise så langt dersom jeg er gravid på den tida, men det burde vel gå bra. Avbestillingsforsikring har vi gjennom reiseforsikringa vår i Vesta. Jeg har bare gått rundt og surra i hele ettermiddag/kveld. Spiste middag rimelig seint, og etter det har jeg gjort veldig lite. Fått vaska en maskin med klær, da:o) Tror jeg snart skal finne senga. Er stuptrøtt. Sovna på sofaen i sted... Dumt at den hersens testen din var negativ igjen!!!!!! ARGH!!!!! Jeg har gitt helt opp hele eggløsninga nå. Orker ikke teste mer. Går bare og venter på at gyn skal ringe, så jeg får startet på ny runde med Pergo. Kan vel ikke ta så lang tid og få det blodprøvesvaret?? Håper han ringer meg neste uke:o) Nå er det snart to mnd siden jeg sist så noe til tanta, så nå er hun hjertelig velkommen, så hun får gjort seg ferdig for denne gangen. Natta:o) Sov godt:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6072007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 26. august 2006 Forfatter #70 Del Skrevet 26. august 2006 Kom på en ting til man kan gjøre når man ikke har barn: Frokost på senga! ) Jeg stod opp og lagde brødskiver, o'boy og te og tok med inn til mannen min. Han ble i hvert fall glad! Tenkte jeg skulle gi ham en god start på dagen. Han må jo være opplagt til shoppingen! ) Har enda mer "el-slim" nå. Lurer på hva det er. Det passer beskrivelsene på pernilleinfo i hvert fall. Likner på eggehvite. Tror ikke det er sæd, for det lukter ingen ting. Alt ligger til rette for el nå. Skulle ønske kroppen min skjønte det! Nå skal jeg dusje og barbere leggene, så jeg er klar til diverse prøving i butikkene. Gleder meg masse! Kommer med oppdateringer på hva jeg (forhåpentligvis) har kjøpt senere. ) Ha en fin dag i byen! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6074692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. august 2006 #71 Del Skrevet 26. august 2006 Så snill du er med mannen din:o) Frokost på senga var sikkert helt himmelsk:o) Kanskje du har el i disse dager, da? Håper du får positiv test i kveld, da:o) Om testene ikke viser det, så vil hvertfall tempen gi deg et hint, skulle jeg tro. Synd at ikke tempen stiger før dagen ETTER el........... Jeg kjenner jeg er kjempesulten nå. Skal gå og lage omelett nå før jeg vekker sambo. Han er kjempegla i det:o) Ha en fin dag i byen, du også) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6074848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 26. august 2006 Forfatter #72 Del Skrevet 26. august 2006 Da er vi kommet hjem fra byen. Stakk innom et konditori. Kjøpte baguetter med roastbiff og potetsalat fra i går til 15 kr stk. Kostet egentlig 42 kr, så vi var veldig happy! Og så delte vi et kjempestort stykke Sacher-kake. Det var nydelig! De hadde ikke det skjørtet jeg skulle prøve (på Noa Noa). ( Må kanskje inn til Oslo en dag for å prøve det. Men jeg har deponert på et par sko. Det er svarte Björn Borg skinnsko med høye hæler. (Litt grove finsko.) De er veldig fine, men de gnager litt på vrista (ved stortåa). Skal prøve å ha dem på litt hjemme for å se om det går seg til, eller om et plaster kanskje kan hjelpe. Ellers har vi kjøpt smågodt og brus til kinoen. Tror vi har siktet oss inn på Miami Vice kl 2230, hvis vi klarer å holde oss våkne så lenge da... Kanskje vi trenger en middagshvil først. Håper på positiv test i dag, som alltid, men jeg har vel egentlig ikke noe tro på det. I dag skal vi ha kyllingfilèt (i biter) i karripasta- og kokosmelk-saus med sukkererter, minimais og paprika + ris. Håper det blir godt! Har ikke oppskrift, og har aldri prøvd det før. Blir spennende! ) Har du kjøpt noe nytt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6077234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. august 2006 #73 Del Skrevet 26. august 2006 Vi er og nettopp kommet hjem:o) Dro til byen og traff søsteren min, og mitt lille tantebarn på 31/2mnd på kafè. Etter det gikk vi bare og surret i gatene. Er et deilig vær ute nå. Varmt og godt:o) Har ikke kjøpt noe, bare vært og sett litt på servise og glass. Karripasta høres nyyyydelig ut:o) Er det noe du ordner med selv eller er det ei pakkeløsning?? Sambo holder på og koke grøt til middag. Han er så glad i det, og er hjemmefra vant til at det er middagen hver lørdag. Jeg er jo også vant til det, men laget det aldri når jeg var alene, og er nok litt lei det.....men man blir fort sulten igjen, og det er jo en fordel når man ønsker og lage noe godt til kvelden:o) Regner med vi blir alene i kveld. Søsteren min og hennes lille familie skulle bare kose seg hjemme. Jeg hadde også trengt meg ett par sko. Sett etter ett par svarte brukssko, men ikke funnet noe jeg liker. Må liksom også gå til litt finere klær, og så må jeg kunne gå lenge i de. Hadde på meg et par svarte støvletter idag med høye hæler, så beina holdte på og ta livet av meg etter ei stund. I tillegg er jeg ganske høy, så jeg er ikke så innmari glad i og gå med høye hæler...selv om sambo allikevel blir høyere enn meg... Nå skal jeg gå ut i sola en tur:o) Håper du får positiv test i kveld!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6077609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 26. august 2006 Forfatter #74 Del Skrevet 26. august 2006 Er våknet igjen. Jeg måtte tisse før vi la oss, eller så hadde jeg tisset i senga. Og da hadde jeg bare holdt meg i to timer. Testen var ganske negativ, men det var litt strek der. Det har det vært før også, men ikke hver dag. Litt kjipt med sånne tester som man må tolke, men mye billigere. Skal ta en til senere i kveld, og så skal vi lage baby uansett etter kinoen. I og med at jeg har slim, så får vi prøve. Kan godt hende slimet ikke likner på el-slim i det hele tatt, for jeg vet jo ikke hvordan det skal være. Men jeg innbiller meg at det likner litt da... ) Jeg er høy nok, men synes det er fint å gå med litt hæl til skjørt. Med høye eller tynne hæler ser jeg latterlig ut, for jeg kan ikke gå med dem. Men disse var passelige og solide. Karripasta er en krydderblanding i olje og ikke spaghetti (vet ikke om du skjønte det). Man kan bruke den til å marinere kjøtt, eller til å blande i sauser og gryter. Den fås kjøpt på glass på litt store butikker eller innvandrerbutikker. Skal steke kyllingen og blande i karripasta og kokosmelk og litt melk eller fløte og så ha i grønnsaker. Håper det blir godt. Grøt er ok, men man blir fort lei. Det er ikke akkurat noen fest for smaksløkene. Det positive er at det er søtt, og da får man gjerne lyst på noe salt etterpå, og det legger til rette for potetgull og annet snacks resten av kvelden! ) Her lyner og tordner det noe helt sinnsykt! Og regner, selvfølgelig. Det er helt spesielt. Det er aldri så mye regn i Nordnorge. Enorme dråper som kommer rett ned. Lurer veldig på hvordan du ser ut. ) Man gjør seg gjerne opp en mening når man skriver med folk eller ser nick'ene deres. Så her er sånn som du "ser ut": hvit; ca 175 høy og 75-80 kg; halvlangt, litt tynt brunt hår med litt bølger i; blå-grå øyne; briller av og til; utadvendt og åpen; går i "voksne" klær. Er jeg helt på jordet, eller? Tji-hi! ) Hvordan tror du jeg ser ut? ) Nå skal vi gå og se om vi får til å lage middag, før lynet tar strømmen vår. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6079465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 26. august 2006 Forfatter #75 Del Skrevet 26. august 2006 Den andre testen ble selvfølgelig også negativ, men jeg tenkte at hvis jeg ikke får blodprøve, så er det greit å være sikrere på om jeg har el eller ikke. Det er jo ikke så lett å se noe på tempen, så... Det ble ikke noe kinotur i dag. Vi ble så mette etter (den kjempegode) middagen, så vi gadd rett og slett ikke. Går rundt i de nye skoene mine. Er veldig fornøyd. ) Har lekt masse med katten vi passer. Hun er så søt og leken! Kjeder meg litt nå. Tror jeg må dra mannen opp av sofaen og finne på noe. Det er vel snart sengetid også. God natt! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5951241-anita76-og-kick80s-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-6083390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå