Kick80 Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Hei! Tenkte jeg kunne starte en ny tråd. Den forrige var så lang. Har tatt ny EL-test idag, uten det resultatet jeg hadde håpet på, dessverre. Har du testet i dag? Hvordan gikk det med tempen din i morges? Er det noen stigning på gang?? ) Har fremdeles like lyst på sjokolade. Tror ikke det kommer til å gå over før jeg får noe søtt. Kanskje jeg må GÅ en tur på butikken, sånn at jeg forbrenner kaloriene og slipper dårlig samvitighet. Hmmm... Og så kom mannen min til å nevne mandelpudding med rødsaus, og det hørtes helt fantastisk ut. *sukk* Godt det snart er helg, så jeg kan kjøpe godter og dessert uten å få dårlig samvittighet. Dette har jeg lyst på: sjokolade, skum-godter, potetgull, ostepop, puddinger av alle slag, kake (har du forresten smakt Tina Nordstöms brownies med sitronkrem? *sikle*)... Hvordan skal jeg velge blant alt som er godt? Det er jo så mye jeg har lyst på, men jeg vil ikke se ut som en ballong heller! ) Frister meg selv nå. Og deg også kanskje... Sorry... )
Kick80 Skrevet 16. august 2006 Forfatter #2 Skrevet 16. august 2006 Er dere ikke ferdig å re-produsere snart? ) Dere må forte dere ellers rekker dere ikke NYPD Blue. Butikken var stengt, så vi gikk til nærmeste bensinstasjon for å kjøpe sjokolade. Det tok en time og fem minutter i passe rask gange. Puh! Sitter her med premien min: en Peanøttkubbe og kald melk. Mmmm.... )
Gjest Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 Heisan:o) Kjekt med en ny tråd:o) Tenkt på det jeg også, men ikke gjort noe med det:o) Så dumt at testen ikke er blitt positiv:( Men det er enda tidlig, og da jeg spurte om erfaringer i forhold til pergo og eggløsning, fikk jeg til svar at det var veldig forskjellig når eggløsningen skjedde. Alt fra dag 10 til dag 20 var nevnt. Håper du slipper og vente til dag 20, da (ende lenge igjen til det!!) Syklusen blir jo så lang... Jeg har ikke testet igjen foreløpig...vil vente en dag eller to til. Er testen da fortsatt positiv vet jeg at kroppen min plages med og slippe egget...Dessverre er tempen min fortsatt helt stabil. Idag hadde jeg 36,03, og det er akkurat rundt der jeg har lagt hele tiden. Håååååper på stigning i morgen tidlig!!!!! Du hadde veldig mye fristende forslag og komme med forresten!!!!! Åsså akkurat det jeg også liker:o) Vi var på butikken i ettermiddag og handlet. Masse gode tilbud rundtomkring, bl.a. smågodt......Jeg MÅTTE bare kjøpe litt.....så nå ligger det her og frister meg, da.....sjokolade og skum-godter....is...gele...sjokoaldekrem....mandelpudding....sukk!!! Ikke røre - bare se!!!! Åsså har jeg helt kick på iskaffe.....var helt avhengig...nå har jeg vært flink ett par uker og holdt meg unna den kaloribomba, men idag MÅTTE jeg bare kjøpe ett par pakker.... Har ikke hørt om brownies med sitronkrem, men det høres ut som noe eg burde holde meg laaaaangt unna, ellers kan jeg risikere og bli hekta......elsker brownies....... Vi har en kafe her oppe som er veldig kjent for sine kaker. De er sinnsykt lekre, og vanvittig gode, og er noe man bare burde spise en gang i skuddåret, men jeg er et svakt menneske og har vært der tre ganger de siste ukene.....ikke bra!!!! men den trøffelkaka er bare så goooood!!!!!!!!! Jeg og sambo var nettopp og trødde litt rundt i byen. Det er ølfestival her nå. Det er det hvert år på denne tiden. Da settes det opp et stort telt på torget, og der inne serveres det øl, og det arrangeres konserter. I dag var det DiDerre, i morgen er det Smokie, lørdag Unit Five - konsert. Kjempebra arrangement som samler godt med folk. Synes det var lite folk der i kveld da.....vi var bare utenfor teltet og hørte på en liten stund før vi ramlet inn på en kafe og kjøpte oss kaffe mocca:o) Kjempekos og kunne gjøre slik:o) Vi gjør det så altfor lite.... Har enda ikke hatt ferie, så det ser vi virkelig frem til. I tillegg holder sambo på med doktorgrad, så han er rimelig opptatt, og litt småstresset. Gleder meg virkelig til at han blir ferdig og vi kan dra på helgeturer o.l. Kjøre til Sverige på handletur, tur til Trondheim på IKEA, fisketurer, hytteturer, langhelg til Praha:o) Masse vi skal gjøre:o) Ferie blir det forhåpentligvis i september, og da skal vi til en plass der det er sol og varme. Eneste jeg trenger:o)
Gjest Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Jeg klarte selvfølgelig ikke og holde meg lenger!!!!!!!! Er det mulig!!!! ?? MÅTTE bare teste:o) Og vet du, testen er negativ!!!! Jippi!!!!!!!!!!!!!!!!! Er det sånn som jeg tror, så er jo det superbra:o) Nå satser vi på at egget slippes/er sluppet:o) På tide med litt påfyll igjen nå, da:o) Natta!!!!!
Gjest Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 BLÆ!!!!!!!!!!! Tempen er enda lav:(((((( og nå dobbeltsjekka jeg for og være helt sikker.......så ble det vel ikke eggløsning denne gangen heller, da:( testen bare lurte meg....håper kroppen snart prøver på nytt...vet ikke om jeg orker og teste. Bedre og billigere og bare måle tempen...Gynekologen min ba oss "være sammen" mellom dag 14 og dag 18, og vi skal gjøre som vi har fått beskjed om:o) Har forberedt sambo på det, og i dag er dag 14:o)
Kick80 Skrevet 17. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2006 Det var rart at ikke tempen gikk opp. Du får fortsette å ta EL-tester. Kanskje kroppen din prøver på nytt igjen snart. Skal tempen gå opp samme dag som EL, eller kan det komme litt etterpå? Får alle temperaturstigning? Tempen min har forresten sunket 0,2 igjen... Legen min sa at sex var bra annenhver dag mellom dag 13 og 20, eller noe sånt. Tror vi starter i morgen uansett, for da er det dag 13. Tar ingen sjanser. Det er jo ikke sikkert EL-testene er 100% til å stole på. Vet du forresten hvorfor det skal være bra å ha sex annenhver dag i stedet for hver dag? Har hørt det fra flere, og det står i papirene mine, "annenhver dag". Så forresten at noen hadde hatt vannvittig lange sykluser med Pergo, sånn 40-50-60 dager... Håper ikke det skjer oss. Det jeg er mest redd for er at jeg ikke skal få EL i det hele tatt. Jeg merker jo nesten ingenting på kroppen, og jeg tar bare enkel kur. Huff, mye å bekymre seg for. Og så har jeg bare èn kur, for gyn i Oslo sa at hvis jeg trengte mer, så måtte jeg få det av gyn der jeg bor. Men jeg fikk brev fra gyn her om at de hadde mottatt henvisning, og at jeg kunne forvente et brev med time om tre måneder. Det er et par-tre uker siden. Håper jeg ikke må vente så lenge på timen (eller at jeg ikke trenger timen ) ). Hadde vært dumt å ikke kunne starte på ny kur rett etter pausemåneden. Har ikke lyst på mer venting og dø-tid. Har du kjøpt masse godter som du ikke får spise?!? Det er jo mishandling! ) Jeg liker ikke is-kaffe, men jeg er veldig glad i alt som har med sjokolade å gjøre. Trøffelkake hørtes veldig fristende ut!! De browniesene bør du prøve en gang. De er kjempegode. Mamma har laget dem flere ganger. Jeg er ikke egentlig så glad i brownies, for jeg liker ikke smør. Mistenker at mamma bruker Melange i stedet. Oppskriften passer i en liten langpanne. Her er en link til oppskriften: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6265&a=503797 Det er gøy med litt som skjer i byen. Vi er ikke så flinke til å komme oss ut. Sitter som regel hjemme i helgene. Det er veldig koselig det, altså, vi lager god mat og ser film og sånn. Men vi tenker ofte at vi burde gå mer på kino og restaurant og konserter og sånn mens vi enda har sjansen. Kanskje en tur på kino i helga hadde vært noe? Hvis vi får barn, så er vi litt 'stuck'. Vi har ikke familie i nærheten som kan være barnevakter, og vi har ikke bodd her så lenge, så vi kjenner ikke så mange. Mulig vi flytter nærmere familien etterhvert. Hva slags doktorgrad tar samboeren din? Vet alt om å være stresset i forhold til å gjøre oppgaver. Jeg er kjempestressa. Og en doktorgrad er mye arbeid. Hvor skal dere på ferie? Skulle gjerne dratt et sted med sol jeg også. Nå skal jeg hoppe i dusjen, så jeg får jobbet et par timer før mannen min kommer hjem. Da skal vi på mat-shopping, og jeg skal kjøpe masse godt til helga (og kanskje en liten ting til 24 i kveld). ;o)
Gjest Skrevet 17. august 2006 #7 Skrevet 17. august 2006 Satser på at kroppen prøver på nytt igjen snart:o) Tempstigningen kommer dagen etter EL. Det er individuelt HVOR MYE tempen stiger, men gjennomsnittet er 0,5 grader. Sex annenhver dag skal være bra fordi da får mannen tid til og hente seg inn igjen, og det skal være bedre kvalitet på sæden. Nå strides de lærde om akkurat det fordi noen mener kvaliteten er mer enn god nok allikvel om man har sex hver dag. Min gyn sa at toppen sex en gang om dagen ellers kunne vi selv velge om vi hadde sex hver dag eller annenhver. Det hadde ikke noe og si. Blir supersprø visst jeg får en kjempelaaang syklus!!! Det har jeg IKKE tålmodighet til!!!! Er det sånn at etter en kur med pergo, så skal man ha en syklus hvor man ikke tar pergo???? Jeg vet jeg skal over på trippelkur dersom dobbel ikke hjelper. Hjelper ikke trippel heller skal jeg henvises til sykehuset for hormonsprøyter.....håper bare de ikke har altfor lang ventetid på sykehuset, da.....jeg er litt pessimistisk og ser for meg hormonsprøyter og prøverør....... Vi er også veldig lite flinke med og komme oss ut, så derfor var dagen i går så utrolig deilig:o) Vi er også flinke til og kose oss hjemme med god mat og film og sånt, men veldig godt og komme seg ut og får se litt annet enn den samme leiligheita hele tiden:o) Må bare benytte sjansen nå mens vi kan. Vi har heller ikke foreldrene våre i nærmeste nærhet. De bor to timers kjøring unna, men søsteren min, og hennes lille familie bor her i byen. Ellers har jeg jo mange venner som nok kan sitte barnevakt om vi skulle trenge det:o) Jeg har kjempelyst til og flytte "hjem", hvor vi har foreldrene våre, og hvor flere og flere av mine barndomsvenner flytter tilbake. Det har sambo også , men det er en liten by hvor han ikke har mulighet til og få seg jobb (det er bl.a. ikke univiersitet der). Sambo skriver doktorgrad om molekylær biologi - RNA. Jeg skjønner ikke så mye av det der. Er visst litt vanskelig og forstå dersom du ikke har tid og interesse for og sette deg inn i det. Det er langt unna mitt felt hvertfall:o) Har dere hatt ferie?? Vi vet enda ikke hvor vi skal dra. Noen gode forslag?? Bestiller ikke før oppgaven er levert, så da må vi se hvor vi kan få plass. Jeg har mange drømmer om hvor jeg vil dra, men nå bare det er sol og varme og bademuligheter, drar jeg nærmest hvor som helst. Jeg er utsultet på sol og varme og FERIE!!! Har pratet om at senere i høst ønsker vi og ta oss en langhelg til Praha sammen med et vennepar. Ingenting er bestemt, vi får bare se hvordan det blir fremover. Vi skal nå ha penger til alt og, da.....har et bad vi tenkte vi skulle få pusset opp nå i sommer, men jeg har innsett at sambo må få ferdig oppgaven sin først:o) Hvordan bor dere? Har dere hus? leiligheit? leier?eier?? Jeg kjøpte denne leiligheten for 5 år siden. Da vi ble samboere flyttet bare han inn til meg siden han bare leide der han bodde. Den er ganske liten (54kvadrat), så nå prater vi litt om og kjøpe oss hus, men det er DYRT!!! Og vi må få avklart mer i forhold til jobb og sånt for sambo. Han er forespeilet jobb på universitet fra januar, men vi får se. Jeg må og hoppe i dusjen nå. Har brød i ovnen som er ferdig om 50 min, og deretter er det rett på jobb. Seinvakt i dag, og tidlig-vakt i morgen. Må ta opp 24 på videoen og se det når jeg kommer hjem i kveld. Har også lyst til og se det programmet med Dagfinn Enerly, så det skal jeg ta opp. Er veldig fotballinteressert, og det som skjedde med han er bare så grusomt....har lurt mye på hvordan det har gått med han etter ulykka. Han har jo villet hatt fred etter det som skjedde, og bruke tida på og trene seg opp, og det er jo fullt forståelig. Nå MÅ jeg hoppe i dusjen:o) So long:o)
Gjest Skrevet 17. august 2006 #8 Skrevet 17. august 2006 Tusen takk for linken til oppskrifta, forresten:o) Skal inn og se på den når jeg kommer hjem fra jobb, og la meg friste:o)))
Kick80 Skrevet 17. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2006 Da kan det jo hende at du har hatt EL i dag. Krysser fingrene for at tempen din stiger til i morgen. Synes det høres litt sjelden ut å ha sex annenhver dag. Vi starter med annenhver dag i morgen uansett, og så blir det hver dag hvis jeg får EL, tror jeg. Håper det klaffer uansett. Ikke noe utslag på testen min i dag heller. Etter en Pergo-kur skal man ha en måned uten medisin, for det er visst sånn at Pergoen ofte virker måneden etter også. Ikke spør meg hvordan den kan gjøre det, men sånn er det visst. Hvis du ikke får EL av Pergoen denne måneden, så stiller det seg sikkert annerledes. Det er jo første Pergo-kur, er det ikke? Så det er vel litt tidlig å begynne å tenke på prøverør. Håper det holder med denne ene kuren. Du har i hvert fall en gyn som har lagt opp løpet for deg, og det er jo bra. Håper jeg slipper å gå til den nye gyn-en for å få mer Pergo. Jeg vil ha EL nå!!! Vi kommer sannsynligvis til å flytte nordover til familien (er egentlig nordlending )). Men som du sier, så er det jo litt som skal klaffe. Mannen min har fast jobb med ok/god lønn her nå, og det er ikke så lett å få det over alt. Jeg kan jobbe hvor som helst, for jeg blir lærer etterhvert. Jobber du på sykehus? Hva slags pasienter har du? Vi har hatt en uke ferie sammen, og så skal vi ha en uke til høsten (mannen min har ikke fullt opptjent ferie enda). Men vi har ikke råd til å reise så mye. Jeg er student, og nå får jeg ikke studielån mer, så vi lever på lønna til mannen min (pluss litt subsidier hjemmefra *hehe*). Vi leier leilighet (ca. 80 kvm) til 6000 kr + strøm. Vi kan ikke kjøpe før jeg får meg jobb, altså om to år. Føles litt kjipt å kaste penger ut av vinduet. Kanskje vi kan få lån til neste år. Vi får se. Må først bestemme oss for hvor vi skal bo. Man taper penger på å kjøpe/selge for ofte. Hvis vi får barn, så har ikke jeg rett på fødselspermisjon, så planen min er at mannen min skal ta ut permisjonen, og så kan jeg studere. Da vil vi få mye tid sammen hjemme, og jeg slipper å vente et helt år på å ta det siste året med skole. Synes det er ganske lurt. I alle fall så lurt som det kan bli for oss. Har ikke lyst til å vente til jeg har jobbet et år, for det er jo så lenge til. Og siden det tydeligvis tar litt tid å bli gravid, så er jeg glad vi startet å prøve nå. Hvor mange barn vil dere ha? Vi har lyst på to eller tre i utgangspunktet, men vi får se. Håper jo på ett i første omgang da. ) Flink husmor som baker du!!! Her i huset går det stort sett i kjøpesbrød. :o/ Har vært på butikken. Kjøpte mandelpudding og rødsaus, som jeg skal lage i helga. Mmmm... Til 24 blir det litt smågodt og moreller. Er veldig fornøyd med handleturen. Tok med meg tilbudsavisen til butikken, og plukket med meg det meste som var på tilbud. ) Rakk dessverre ikke hjem før halvveis uti intervjuet med Enerly. Jeg er også fotballinteressert. Bare dumt at Glimt rykket ned i fjor. *snufs* Håper de kommer seg opp igjen i år. Hvem heier du på? Har du spilt/spiller du selv? Er du god?? )
Gjest Skrevet 17. august 2006 #10 Skrevet 17. august 2006 Hehe:o) Det er bare jeg som er så pessimistisk når det gjelder dette at det er derfor jeg har sett for meg prøverør og hele pakka. Fikk vel også inntrykk av gyn-en min at han ikke hadde helt tro på at denne kuren med pergo skulle hjelpe. Når jeg får svar på blodprøven som viser om jeg har hatt EL eller ikke, får vi også svar på sædprøven til sambo...Krysser alt jeg har for at svømmerne hans er i superform:o) Skal forresten ta blodprøven neste fredag. Jeg jobber på sykehus, ja. På ei kirurgisk avdeling. Har enormt mange kreftpasienter der. Mange trasige skjebner, men også mye glede. Vi har et enormt godt arbeidsmiljø, og en fantastisk ledelse:o) Stortrives:o) Det høres ut som en kjempegod plan dere har lagt opp til når det etterlengta barnet er kommet til verden:o) Vi har snakket om at vi har lyst på to eller tre barn vi og, men først må vi få til den første:o) Mandelpudding og rødsaus:o) Hihi:o) Det handlet jeg i går. Satser på at det blir desserten på søndag:o) Jeg spiller ikke fotball selv, og har aldri gjort det, men jeg var pappas balljente den gangen han spilte fotball på oldboys:o) Er Tromsø IL fan i massevis!!! Og endelig har vi fått den treneren vi ville ha!!!!! Satser på at han Steinar trener gutan til og berge plassen:o) Enn du? Spiller du eller driver du med annen idrett?? Nå skal jeg spise litt pizza, og kanskje se 24 på video. Skrubbsulten etter jobb. Er forresten ikke mange timer til jeg skal dit igjen - har dagvakt som starter kl 07:( So long:o)
Kick80 Skrevet 18. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 18. august 2006 Fikk du temperaturstigning i dag?? Står det noe på dine el-tester om at du ikke må ha gått på do 4 timer før du tar dem? Det var noen andre her inne som sa det. Og så sa du at de ikke skal tas om morgenen.. Hvorfor er det? Er det ikke lettere å finne hormonet når urinen er konsentrert? På min pakke står det at de kan tas når som helst, og ikke noe mer. Det må være en både fin og vanskelig jobb du har. Jeg kjenner ei som var kreftsykepleier i Trondheim, og hun trivdes også kjempegodt. Fint å ha en jobb der man omgås mennesker og ikke bare maskiner. Hvis både du og mannen din har jobber (og jobber som dere trives med) i Tromsø, så blir det vel vanskelig å flytte? Jeg har spilt både fotball, håndball og volleyball, men jeg er pensjonert nå. ) Det er ikke penger i kvinneidrett, og jeg ville ikke ende som fotballinvalid (var på god vei) med småpenger i lomma. Det er ikke verdt det. Man skal jo kunne bruke kroppen også etter at man har fylt 35. Var veldig god, dog... *skryte-skryte* ) Lurer på om det ikke blir taco i kveld. Har litt lyst på det, og så har vi salat i kjøleskapet. Grøntfòr har en tendens til å bli gammelt hjemme hos oss. Tror det er på tide å spise den. Håper det er litt mer fart i el-testen i ettermiddag. Er lei av å vente nå. Nå skal jeg snike meg bort til skapet og ta en smågodt! ) Snakkes!
Gjest Skrevet 18. august 2006 #12 Skrevet 18. august 2006 Ingen temp.stigning i dag:( BLÆ!!!!!!!!!!!! Står ingenting på mine tester at jeg ikke skulle vært på do de siste 4 timer før, men jeg har hørt snakk om det. De gangene jeg har fått positiv test har jeg vært på do både en og to timer tidligere uten at det har hatt noe og si. At testen skal tas på ettermiddagen har vel og litt og si når på døgnet eggløsningen vanligvis skjer, Dersom du tester på morgenen og får negativ test, så kan den allikevel være positiv på kvelden uten at du får det med deg. Har også hørt det med at LH-konsentrasjonen i urinen er lavt når urinen er konsentrert etter natta. Om det siste stemmer er slettes ikke sikkert, men jeg synes den andre grunnen er god nok for meg til at jeg tester på ettermiddagen/kvelden! Har du testet nå????? Jeg har en flott jobb selv om det er mange tunge tak. Vil ikke si opp jobben min, men kunne godt tenke meg og ta permisjon dersom det blir aktuelt og flytte. Har hatt samme jobben i 8 år nå, så det hadde kanskje bare vært sunt med litt forandring etterhvert:o) Det er verre for sambo. Dersom han får jobben han nå har søkt på (avgjøres i november) er dette et forskningsprosjekt som vil gå over 3-4 år, og det er kjempedumt i forhold til CV-en og slutte midt inne i prosjektet. Dersom han er så heldig og få jobben skal vi flytte til Frankrike neste sommer/høst hvor han skal jobbe med prosjektet der nede sammen med noen samarbeidspartnere universitetet har der. Han får da lønn fra Norge, samt at han får ekstra samboertillegg slik at jeg kan ta ulønna permisjon fra jobben min. Hadde vært kjempeartig og fått det til:o) Vi er veldig innstilt på det til og klaffe:o) Kanskje vi har med oss en liten en også dit;o) Spent på hvordan det blir og være borte fra venner og familie så lenge..... Jeg hadde bestandig lyst til og spille håndball når jeg var yngre, men der jeg vokste opp var det ikke håndball-lag, så da ble det ikke noe ut av det. Er veldig interessert i sport ellers, men det er kun som tilskuer. I fotballsesongen er det en selvfølge og stille opp på Alfheim så ofte som man kan, og på vinteren prøver jeg og få med meg noen basketkamper med Tromsø Storm. På tv ser jeg alt mulig egentlig, men ikke rally og golf:o) Vet ikke helt hva vi skal spise i kveld. Har ikke fått spist middag en gang. Er nettopp kommet hjem. Først på jobb til klokka tre, deretter til byen hvor jeg hadde frisør-time halv fire. Var og surret på et kjøpesenter til sambo kom og hentet meg halv seks. Nå er jeg bare SÅ sliten og trøtt. Skal ta meg en aldri så liten dupp før jeg står opp og lager middag, og begynner på helgevasken. Det ser faktisk ikke ut her!!! Utpå kvelden blir det hvertfall godteri (potetgull, smågodt, og evt is) og en DVD-film, evt 24 på video fra i går:o) Må jo ha litt belønning etter all vaskinga:o) Vi går forresten og venter på fødsel her i huset!! Har tre akvariefisker som går høygravid:o) Nå går vi bare og venter på at det skal kry av yngel i fødekassen hver gang vi ser oppi der:o) Akvariefisk er en fantastisk artig hobby som jeg startet med i september i fjor. Jeg hadde allerede kjøpt mitt første akvarie før sambo flyttet inn. Nå er han enda mer bitt av basillen enn meg:o) Kos deg med taco i kveld, da:o) Snakkes
Kick80 Skrevet 18. august 2006 Forfatter #13 Skrevet 18. august 2006 Jeg har testet, men ikke noe utslag i dag heller. ( Dumt at ikke tempen din stiger. Får håpe du får ny positiv el-test snart da. Skal dere da bo der nede i tre-fire år, eller bare i begynnelsen av prosjektet? Det hørtes kjempespennende ut. Mannen min har også mulighet til å søke jobb i utlandet. Han jobber i et internasjonalt firma som prøver å få til utveksling for de ansatte. Det som er dumt er jo at det ikke er sikkert at jeg vil få jobb i utlandet. Men det hadde vært spennende, i hvert fall for et år. Men skal dere selge leiligheten så lenge da? Hva med møblene? Blir dyrt å betale både på lånet her og på leie i Frankrike. Helt enig, rally er kjedelig! Basta. Det er ikke vasket her heller, men mannen min sa at han kunne gjøre det i morgen. ) Og så kom han hjem med roser til meg i dag etter jobb. Tror han er litt ekstra glad i meg nå som vi skal prøve å lage barn. Hihi! Vi skal starte i kveld. Jeg tør ikke stole på el-testene. Gyn sa at jeg bude ligge i to timer etterpå (kan det være nødvendig?), så vi har leid Walk the Line (Johnny Cash) og funnet frem godteposen. Jeg har aldri sett fascinasjonen med fisker. Synes det er mye jobb og lite kos. Men en kompis hadde det da vi gikk på barneskolen, og jeg husker at de fikk bitte-bitte små babyer. Han hadde tradisjonell gullfisk, guppy og sugemalle. Katter, derimot. De er søte de!! Vi er ofte kattepassere for katta til husvertene når de er på hytta. Den er kjempekosen. Har lyst på katt selv, men vi må vel først få et eget sted å bo. Ha en fortsatt fin kveld!!
Gjest Skrevet 18. august 2006 #14 Skrevet 18. august 2006 Jeg har faktisk ikke testet siden jeg fikk negativ test....går bare og venter på temp.stigning:o) Mulig jeg svir av en test i kveld, bare for og se. Er litt nysgjerrig på hva den viser:o) Håper du finner EL snart!! Vi blir boende i Frankrike ca ett år. Drar ned dit utpå sommeren/høsten til neste år mens prosjektet startes på her oppe i januar. Er endel jobb med det som må gjøres her før vi drar. Mannen til en venninne av meg jobber også i et firma som tilbyr utveksling til de ansatte. De fikk tilbud om og dra til Spania, men takket nei. Det jeg skulle fram til var at han fikk også samboertillegg for at venninna mi skulle kunne ta ulønna permisjon fra jobb og være med. Sikker på at ikke mannen din kan få samme tilbudet?? Vi blir ikke og selge leiligheten før vi drar. Det er ei såkalt lavinnskudds-leilighet for folk under 35 år som jeg kun betalte 100.000 for da jeg kjøpte den for 5 år siden. Den skal være ei lavinnskudds-leilighet til i 2010. Da kan den selges på det åpne marked, så foreløpig tjener vi svært lite på og selge den. Styret jobber med og få bort pristaket allerede nå, men foreløpig har de fått avslag hos boligbyggerlaget som selger leilighetene. Vi må vurdere hva vi gjør om han skulle få jobben og vi drar til utlandet. Enten leier vi ut, og lagrer møblene i store containere som et flyttefirma leier ut eller så betaler vi på lån og husleie her, og i Frankrike. Men som du sier, det vil bli dyrt......Faller pristaket bort, og vi finner drømmehuset, så selger vi:o) Nå har vi vasket stua og kjøkkenet, vasket klær, tatt ned gardinene, åsså har jeg vært nede i boden og hentet opp vinduslampene og diverse lysestaker. Begynner og bli mørkt her på kveldene nå. Passer meg helt perfekt!! Elsker mørketiden!! Er kjempegla i og tenne stearinlys:o) Kunne sikkert brukt hele lønna mi på stearinlys på Løiten Lys:o) Den butikken er bare så fantastisk:o) Faktisk så har vi ikke hengt opp vintergardinene enda etter vi tok ned de andre:o) Vi har ei så sinnsykt fin utsikt mot byen og havet at vi venter noen dager med og henge de opp:o) Er så åpent og fint uten:o) Har solgardiner da, så helt nakent er det ikke selv om de er nesten helt oppe:o) Er jo ikke sol nå) Solgardiner er forresten det beste kjøpet vi har gjort på lenge. Det var dyrt, men uten de har det blitt bakerovn i stua og på soverommet de dagene vi har hatt sol. De slipper ikke inn verken lys eller varme:o) Nå mangler vi bare godteriskåla på stuebordet, men den kommer snart:o) Jeg vil også ha blomster!!! Prøver og hinte litt innimellom, men det hjelper så lite...... Vet ikke om det er nødvendig og ligge i to timer....min gyn sa ingenting om det....vet det anbefales til noen med bakoverliggende livmor, men ellers har jeg ikke hørt om det. Sambo er litt opptatt av det, da, så ikke alt renner ut igjen med en gang:o) Han er nå så søt:o) Walk the line såg vi på kino i Oslo i februar:o) Bra film:o) Katter er ålreite dyr, men sambo er allergisk. Har selv hatt både katt og hund, men det passet veldig dårlig pga livsstilen min. Var mye på farten og lite hjemme. Mamma overtok katta mi for noen år siden, men denne har hun nå avlivet av forskjellige grunner. Hun er kreftsyk, og endel på sykehuset og får behandling. Samtidig er søsteren min allergisk, og kunne nesten ikke være på besøk der, bare korte perioder av gangen. Når mamma ble bestemor i mai ønsket hun såklart og se barnebarnet sitt så mye som mulig, og da måtte katta vike. Det finnes få katter som var mer bortskjemt enn den katta der, så og overlate den til en ny eier va uaktuelt. Kos deg videre med godteri, film og babylaging:o)
Gjest Skrevet 18. august 2006 #15 Skrevet 18. august 2006 Er på tur i seng nå, men måtte bare fortelle at jeg har testet (kunne ikke dy meg), og testen er positiv:o) Da trenger jeg ikke og bli lei meg når tempen er lav imorgen:o) Heller satse på høy temp på søndag:o) Nå ska jeg gå og lage en liten spire:o) Natta:o)
Kick80 Skrevet 18. august 2006 Forfatter #16 Skrevet 18. august 2006 Fikk ikke til det der med kateteret. Det var skarpt i kantene og stakk og gjorde vondt. Så da får det heller bli på normal måte når jeg får positiv el-test. Er skuffet og lei meg, men det er heldigvis ikke noe krise siden jeg ikke har el nå uansett. Fikk sett nesten hele filmen, men mannen min har sovnet av på sofaen (han var oppe kl 06 i morges), så vi får se resten i morgen. Bra film! Du er heldig som har fått positiv test igjen! Er kjempeglad på dine vegne!! ) Krysser fingrene for at tempen stiger på søndag! God natt!
Gjest Skrevet 19. august 2006 #17 Skrevet 19. august 2006 Føler meg oppriktig lei meg på dine vegne nå. Så trasig at det ikke skulle fungere med de kateterene. Hadde så stor tro på det jeg. De vi har på jobb, både lange og korte, er så glatte og myke. Det MÅ de være for vi stikker de inn i endetarmen og inn i blæra til pasientene. Tro om du kunne bruke sånne? Det KAN IKKE være slike du har fått. De vi bruker heter Lofric-kateter. Filmen så jeg som sagt på kino i Oslo. Vi ville dra på kino og synes tilttelen på filmen hørtes bra ut, så uten og vite noe om hva filmen handlet om, gikk vi inn i kinosalen:o) Filmen var overraskende bra den, men jeg hadde nok ikke sett den hadde jeg visst hva den handlet om:o) Glad jeg ikke visste det, da:o) Tusen takk for at du krysser fingrene for meg:o) Kjempesnilt:o) Blir spennende og se i morgen, nå da. Tempen var veldig lav igjen til morgenen, og denne gangen kontrollmålte jeg. Sambo forlangte det:o) Han er litt opptatt av det her med tempen min:o) Hadde 35,52 og 35,68. Idag ska vi inn til sentrum og gå litt i butikker. Ska finne oss et servise som vi skal samle på, samt noen glass. Har foreløpig sett oss ut Platina-servise og FINN-glass. Er litt redd for at de har sluttet og selge det serviset, men vi skal se. Satt bare og bladde i ett par kataloger fra Porsgrund og Hadelandglassverk i går. Regner med vi ramler innom en kafe eller noe før vi drar hjem. Skal og besøke ei venninne etterpå som jeg ikke har sett på lenge. Sambo skal på jobb. Vet ikke hva vi skal kose oss med i kveld på matfronten, men vi finner sikkert noe. Kanskje Lasagne?? Skal i hvertfall sette fram smågodt og potetgull:o) Ha en fin dag!!
Kick80 Skrevet 19. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 19. august 2006 Veldig trist å høre om mammaen din, forresten. Går det bra med henne? Har hun vært syk lenge? Pappa har dårlig hjerte (og er overvektig). Litt tungt å gå og bekymre seg for at noe skal skje. Får hjertet i halsen hvis mamma ringer utenom vanlige tider. (Hun ringer stort sett alltid om ettermiddagen.) Kateterene er myke (jeg har to). Det ene er litt tykkere og hardere (står bare Pennin Health Care), det andre er veldig tynt (insemineringskateter). Men det føles ekkelt å stikke dem inn. Det tynne må man ha en streng inni for at det ikke bare skal knekke, og da kjennes det ut som en... ja ...streng. Og det stakk. Var redd jeg skulle stikke igjennom huden inni der. Det tykke er sikkert et vanlig et (selv om jeg synes det så tykt ut til å skulle inn i urinblæra. HUFF!) Men det er to store hull i kateteret, og kantene der er skarpe og skraper meg opp. (Musklene mine strammer veldig hardt rundt det.) Begge er tynnere og mykere enn en finger, men de gjør allikevel mer vondt. Det hadde vært best med et litt tykt kateter med bittesmå hull. Jeg får dem et stykke inn (4-5 cm), men jeg vet ikke hvor mye som er nok. (Mannen min sier at det er jo ikke alle menn som har lengre tiss, så han mener det burde holde. )) Blir kanskje nødt til å ligge opp-ned og la det renne resten av veien... Vet jo at noen omskjærte jenter, som er sydd igjen, har blitt gravide ved at mannen 'spermer' på utsiden og at de lar det renne inn. Så da er det vel mulig... Det er i hvert fall et stort nederlag å ikke engang få det til på denne måten. Men hvis jeg får utslag på el-testen, så får jeg heller knaske Ibux, bite sammen tennene og la det stå til. Jeg skal bli gravid! Skulle ønske ikke glidekrem var sæddrepende. Det hadde hjulpet. Noen tips til hva man kan bruke i stedet? Har hørt at noen bruker rå eggehvite... *æsj* Resten av filmen var også bra! Jeg har likt J. Cash i mange år, så jeg hadde store forhåpninger til filmen. Ble ikke skuffet. Jeg hadde også veldig lav temp i dag, 36,70. Det er det laveste så langt. Håper ikke disse svingninene har noe å si for muligheten for å få el. Får ikke testet el før i 22-23-tida. Håper ikke det gjør noe... Krysser fingrene for tempen din i morgen i stedet! Mannen min er også opptatt av tempen, men jeg mistenker at det er mest fordi han synes det er fint å tenke på at jeg stikker noe i rompa. Pervert! :oD Vi samler på servicet Ivory fra Villeroy og Boch. Synes det er kjempefint. Skulle gjerne shoppet litt og gått på kafè. Hørtes koselig ut! Men jeg skal være vakt på en festival i dag, så jeg skal snart av gårde. Det høljeregner ute, så dette kan bli gøy... :o/ Skal ha frossenpizza og snacks til kvelds når jeg kommer hjem. Vi spiste opp smågodteret i går. Må kanskje innom butikken å kjøpe påfyll. Ha det bra!!
Gjest Skrevet 19. august 2006 #19 Skrevet 19. august 2006 Jeg vet en glidekrem som ikke er sæd-drepende:o) Den heter Pre seed og bestilles på nettet:o) Det har vært utrolig mye prat om den inne på bli gravid-siden, og det er mange der som bruker den:o) Kanskje den kan hjelpe deg litt?? Mammaen min har kreft for tredje gang på 12 år nå. Hatt kreft i begge brystene. Siste gangen dem oppdaget kreft var det i underlivet. Dette er vel 2 1/2 år siden nå, og hun var friskmeldt ca i 2 år. Like før jul oppdaget dem en kreftsvulst i bekkenet - spredning etter underlivskreften. Hun ble operert like før jul, og har etter det fått cellegift. Responderte bra på de tre første kurene, men de tre siste hjalp ikke, så på mandag skal hun starte med en annen kur. Hun er i fin form, og ved godt mot, men blir fort sliten. Foreldrene mine er skilt. Moren min bor alene, mens pappa en gift på nytt. Han driver eget firma, og holder på og jobbe seg ihjel. Er redd han får hjerteinfarkt en dag. Det er faktisk min store skrekk!! At noe skal skje med pappa. Jeg har bestandig vært pappa-jente, og får helt panikk ved tanken på at noe skal skje han. Han og stemoren min kjøpte seg sommerhus ved sjøen for ca 3 år siden, og der klarer han endelig og koble ut, og bare kose seg:o) Jeg og sambo var der på besøk for ett par uker siden. Fisket og koste oss:o) Jeg og pappa var på havet tidlig søndag morgen i høljeregn:o) Var dårlig med fangst. da....fikk kun en sei, og mange små torsk som vi kastet ut på havet igjen:o) Det går helt fint og teste så seint på kvelden. Er bare en stor fordel:o) Jeg tester gjerne i den tiden, og av og til senere. De to siste gangene jeg har fått positv test har jeg testet rundt midnatt, og det etter og ha vært på do og tisset en time eller to før:o) Vi må vel se litt mer på servise før vi bestemmer oss. Vet et glassmagasin som selger Villeroy og Boch her i byen. Har i venninne som samler på et servise derfra. Kos deg på festival i regnet:o)
Gjest Skrevet 19. august 2006 #20 Skrevet 19. august 2006 Forteller du forresten folk som spør om dere skal ha barn snart at dere er prøvere/slitere?? Jeg er blitt spurt både rett ut, og litt sånn forsiktig, og jeg har sagt det akkurat slik det er. Noen blir litt paffe, men synes det er bedre at de vet at vi sliter enn at de skal gå og spekulere og spørre om igjen....
Gjest Skrevet 19. august 2006 #22 Skrevet 19. august 2006 Hvordan er det med din test?? Har du fått testet i kveld??
Kick80 Skrevet 19. august 2006 Forfatter #23 Skrevet 19. august 2006 Har ikke tid til å bestille glidekrem fra nettet. Forhåpentligvis får jeg el før posten klarer å sende noe hit. ) Mener jeg leste noe en gang om olivenolje. Kan det stemme tro? Men det blr ikke noe utslag i kveld heller. Dessverre. Har ikke fortalt til noen at vi prøver. Tror mamma skjønner litt. Hun vet at jeg tar hormoner for å få mensen og at jeg har vaginisme, men ikke at vi har prøvd i et år. Når noen spør om vi ikke skal ha barn, så sier jeg bare i'kke de nærmeste 9 månedene'. Folk vet at vi har lyst på, men det er ingen som forventer at vi skal få nå, så vi har ikke noe press. Har veldig få venner med barn, og jeg er jo student enda. Men jeg ville ikke hatt noe problem med å fortelle det, tror jeg. Håper jeg blir gravid snart. Det vil være morsommere å fortelle til vennene! Det var vått på festivalen, og ganske lite folk. Musikken var ikke til å hoppe i taket over heller. Men det var gøy å prate skit med andre. ) Natta, og lykke til med tempen i morgen tidlig!
Gjest Skrevet 20. august 2006 #25 Skrevet 20. august 2006 Da var tempen steget:o) MEN eg tok den 2 timer for seint...Hadde glemt og stilt klokka....tar den vanligvis klokka 6, men nå våknet jeg kl 08. Tror du det har noe og si??? Kontrollmålte den to ganger for og virkelig se at den var steget:o) Gjennomsnittet var 36,40. Det er endel høyere enn vanlig. Har ligget mellom 35,89-36,04 tidligere. I går var jeg helt nede på 35,68. Hva skal du gjøre i dag, da?? Sambo skal jobbe ei 7 timers økt med avhandlinga si. Jeg får besøk av ei venninne. Vi snakket om og kanskje ta oss en liten fjelltur, men jeg vet ikke. Formen er ikke helt på topp for tida. Nå skal jeg gå og lage med frokost; kokt egg med varme rundstykker:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå